Turbo a vše kolem něj

Moderátoři: Martun, Moderátoři

jarous020
**
Příspěvky: 350
Registrován: 06 zář 2010, 11:21

Turbo a vše kolem něj

Příspěvek od jarous020 »

Zdravim, potřebuju poradt nebo spíše se zeptat , v kolika tisících začnete cítit že spíná turbo ?? mě to zamáčkne do sedaček až cca při třech tisících, zdá se mi že je to docela pozdě ...neni ?
AKTUÁLNI:
ŠKODA OCTÁVIA STYLE 1.9 TDI 66KW
PRODÁNO:
HYUNDAI ACCENT 1.5CRDI 96 KW
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Turbo a vše kolem něj

Příspěvek od Richard555 »

No moc se s naftou nestýkám, ale všechny auta s naftou, s kterými jsem v poslední době jezdil se probouzely tak v 1800 ot. a v těch cca 3500 ot končily....... tedy max. kroutící moment a i zátah turba je kolem 2k otáček......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
jarous020
**
Příspěvky: 350
Registrován: 06 zář 2010, 11:21

Re: Turbo a vše kolem něj

Příspěvek od jarous020 »

nooooo :-k kámoš má mazdu a tam je to znát kolem těch 1500...asi budu muset do servisu aby mi to nějak upravili, teda jestli to jde a nebude to turbo trpět
AKTUÁLNI:
ŠKODA OCTÁVIA STYLE 1.9 TDI 66KW
PRODÁNO:
HYUNDAI ACCENT 1.5CRDI 96 KW
Uživatelský avatar
ZdeněkSvoboda
*****
Příspěvky: 1879
Registrován: 29 pro 2007, 13:51
Bydliště: Jihlava (Stará Říše)

Re: Turbo a vše kolem něj

Příspěvek od ZdeněkSvoboda »

U mého accenta cítím zátah tak od 1800 ot.
Od 2000 ot. už tlačí naplno.
Jinak turbo mi tlačí bez úbytku výkonu do cca 4000 (+/-100) ot., pak řadím...nechci víc trápit motor a myslím, že je tam i max. výkon auta. Do těchto otáček se auto podívá, jenom při předjíždění, když se mi nečekaně objeví kolega v autě proti mně. :roll:
Současnost: Škoda Octavia combi 1.6 TDI 77kW (chip na 96kW), Elegance (2012)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Uživatelský avatar
Bolo
*****
Příspěvky: 1598
Registrován: 29 pro 2007, 12:39
Bydliště: Čínský Těšín

Re: Turbo a vše kolem něj

Příspěvek od Bolo »

Jestli to nebude tím chipem co tam máš. Nebo ti jde turbo do kytek.
Bylo: Hyundai Coupé 1.6 1997
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
jarous020
**
Příspěvky: 350
Registrován: 06 zář 2010, 11:21

Re: Turbo a vše kolem něj

Příspěvek od jarous020 »

ZdeněkSvoboda : to máme podobné s tim předjíždením:) ale když začnu předjíždět, tak to vystřelí jako blesk,vytočim ho,musim zařadit,tak se chvíli nic neděje,dostane se ke třem tisícím a zase mě to nacpe do sedaček....štve mě ta prodleva,tohle dělá od té doby co ho mámé, tak jsem si myslel že je to tak nák normání.


bolo:na ten čip jsem taky myslel, říkali mi že ho poznám ve vekejch otáčkách ,a to je tak nák pravda, ale přece se mi nehrabali v turbu.....jinak s tim turbem jsi mi narval brouka do hlavy.....dofám že s nim nic neni



jinak accentáci slyšíte při jízdě pískat u áci turbo??? mě zaráži že ho neslyším, u kámoše co má tu mazdu , tak mu tam hzeky píská, a mě nic, doufám že s tim turbem nic neni
AKTUÁLNI:
ŠKODA OCTÁVIA STYLE 1.9 TDI 66KW
PRODÁNO:
HYUNDAI ACCENT 1.5CRDI 96 KW
Uživatelský avatar
DEE
**
Příspěvky: 130
Registrován: 05 úno 2011, 14:51

Re: Turbo a vše kolem něj

Příspěvek od DEE »

Pískání turba spíš naopak naznačuje, že by si žádalo repasi. To si takhle bude pár tisíc km pískat, až dopíská úplně.
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic - Sienna Orange >100 000km
Uživatelský avatar
ZdeněkSvoboda
*****
Příspěvky: 1879
Registrován: 29 pro 2007, 13:51
Bydliště: Jihlava (Stará Říše)

Re: Turbo a vše kolem něj

Příspěvek od ZdeněkSvoboda »

Ono je pískání a ve stádiu před smrtí houkání :wink:
Mně píská cca od těch 2000 ot. do 2500, pak už ho přeřve motor. :D

Osobně mě ale zaráží ten zátah až od 3000...to už pak moc času (otáček) nemáš v rozsahu. :-k
Co jsem vždycky četl o chipech, tak ty naopak snižovaly otáčky, kdy začíná auto tahat...
Současnost: Škoda Octavia combi 1.6 TDI 77kW (chip na 96kW), Elegance (2012)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Turbo a vše kolem něj

Příspěvek od Richard555 »

turbo by pískat nemělo :!: to že o něm nevíš je pozitivní...... ale chipem zvýšený výkon funguje tak, že do motoru se natlačí víc vzduchu (tedy vyšší tlak plnění) a tím se do něj může cáknout víc paliva, kecy o snížení spotřeby jsou jen kecy ta energie se musí z něčeho vyrobit...... je fakt že změna křivky krouťáku může mít vliv na menší spotřebu, protože můžeš déle použít vyšší rychlostní stupeň a tak se může trochu snížit ale jen při jízdě s částečným zatížením motoru. Pokud budeš motor využívat na max. tak bude spotřeba asi vyšší.....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3715
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: Turbo a vše kolem něj

Příspěvek od Vilda »

DEE píše:Pískání turba spíš naopak naznačuje, že by si žádalo repasi. To si takhle bude pár tisíc km pískat, až dopíská úplně.
.... u služebních Patrolů pískaly turba od začátku, co jsme je dostali .... a pískaly pořád, i když na tachometrech bylo 250 000 km ..

Spíš bych viděl zádrhel v čipování motoru ... 15 kW navíc, je na 1.5ku dost a turbo se zatěžuje mnohem víc, než bez něj ... není divu, že se mu to nelíbí
Richard555 píše: ale chipem zvýšený výkon funguje tak, že do motoru se natlačí víc vzduchu (tedy vyšší tlak plnění) a tím se do něj může cáknout víc paliva, kecy o snížení spotřeby jsou jen kecy ta energie se musí z něčeho vyrobit..
Taky bych to tak viděl ...
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Uživatelský avatar
tom
***
Příspěvky: 751
Registrován: 14 bře 2007, 12:47
Bydliště: Kladno, Slaný

Re: Turbo a vše kolem něj

Příspěvek od tom »

:idea:
Co kdyby bylo už úplně zadřený :?:
To by snad pak nepískalo a tahalo až ve vyšších otáčkách jak atmosféra...
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW

Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Uživatelský avatar
adam221
****
Příspěvky: 1449
Registrován: 12 pro 2007, 23:24
Bydliště: Bratislava

Re: Turbo a vše kolem něj

Příspěvek od adam221 »

Tak to by bol pruser keby bolo zadrete..
Ked das dole vzduchovu hadicu tak vies pozriet ci je turbo zadrete, pripadne ci ma volu, alebo tam nieje moc oleja..
Robotka na par minut..
15032011538.jpg
15032011538.jpg (42.09 KiB) Zobrazeno 4730 x
edit>

Este vyskusaj pozriet hadicku VGT ci nieje nahodou vonku, alebo prasknuta.. To by mohol byt tiez tvoj problem..
vgt_hadicka.JPG
vgt_hadicka.JPG (67.85 KiB) Zobrazeno 4727 x
Opel Astra H 1,6
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
jarous020
**
Příspěvky: 350
Registrován: 06 zář 2010, 11:21

Re: Turbo a vše kolem něj

Příspěvek od jarous020 »

Richard555 píše:turbo by pískat nemělo :!: to že o něm nevíš je pozitivní...... ale chipem zvýšený výkon funguje tak, že do motoru se natlačí víc vzduchu (tedy vyšší tlak plnění) a tím se do něj může cáknout víc paliva, kecy o snížení spotřeby jsou jen kecy ta energie se musí z něčeho vyrobit...... je fakt že změna křivky krouťáku může mít vliv na menší spotřebu, protože můžeš déle použít vyšší rychlostní stupeň a tak se může trochu snížit ale jen při jízdě s částečným zatížením motoru. Pokud budeš motor využívat na max. tak bude spotřeba asi vyšší.....


stou spotřebou bych to viděl podobně, ale to že šla spotřeba dolu můžu jen potvrdit, nešla hodne ale ten necelej půl litr tam bude...je jasné že když mu šlápnu na krk tak spotřeba vyskočí na úroven ruského tanku..v tom tahu asi bude mít vyší spotřrbu než kdyby to bylo origoš.....
AKTUÁLNI:
ŠKODA OCTÁVIA STYLE 1.9 TDI 66KW
PRODÁNO:
HYUNDAI ACCENT 1.5CRDI 96 KW
jarous020
**
Příspěvky: 350
Registrován: 06 zář 2010, 11:21

Re: Turbo a vše kolem něj

Příspěvek od jarous020 »

adam221 : děkuji za fotky a hned na to vlítnu a omrknu to....



ale zjistil jsem něco nového,schválně předchvílí jsem to byl projet , a zjistil jsem že od jedničky až do trojky když řadim tak je tam ten tach od těch dvou tisíc....ale jak mile řadím na čtyrku až pětku tak prostě je tam ten tach až od třech tisíc , i když ho vytočim,tak se to nemění, je to na prd při předjíždění
nevím jestli jr to normální u nafty, kdyžtak jsem se ztrapnil no :oops:
AKTUÁLNI:
ŠKODA OCTÁVIA STYLE 1.9 TDI 66KW
PRODÁNO:
HYUNDAI ACCENT 1.5CRDI 96 KW
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo a vše kolem něj

Příspěvek od Mexican »

tu hadicku co ukazoval Adam tiez doporucujem prehliadnut. Mne ju prehryzla kuna, krysa alebo nieco podobne.. a presne cca do 3000 to slo len skutocne letargicky. Tam bol ale citit extremny prepad vykonu. Sranda je ze to do ECU nehadzalo ziadne chyby, objavil som to sam

myslim si ze chip (ak nie je skutocne zmrseny) by turbu tak rychlu smrt nemal dat. Dobre by bolo motor zahriat a na mieste vyskusat trochu "poturovat" motor s otvorenou kapotou
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Odpovědět

Zpět na „New Accent - Pokec“