menší problém ... ručička teploty vody

1996 - 2002

Moderátoři: Tringi, Moderátoři

Odpovědět
jardaxyz
*
Příspěvky: 31
Registrován: 14 zář 2005, 15:26
Bydliště: F-M

menší problém ... ručička teploty vody

Příspěvek od jardaxyz »

Dokážete poradit?

Po dovce (po třech týdnech) jsem nastaroval autko a vše v pohodě. Za pár dnů nastartuju a jedu do práce a teplotní ukazatel zůstal dole. normál, říkám si. motor je studený. jenže ani když jsem dojel do práce, tak se nic nezměnilo (po 35 minutách!!!) co se s tím děje? když jsem vypnul motor a znova nastaroval, tak se to chovalo normálně, ručička byla v optimu. Při návratu z práce zůstala ručička zase dole...

co to je? co s tím? může se něco pokazit víc, když s tím ještě budu jezdit? nikdy jsem s teplotou vody neměl problém. má to vliv na spotřebu? zdá se mi, že auto topí normálně, jen co se motor zahřeje. hladina tekutin je správná. je to nějaké čidlo nebo co? máte přehled o případných finančních nákladech?

díky za rady.
Reklama
 

ivan
Moderátor
Příspěvky: 2284
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od ivan »

Dokážem Ti poradit,ale zase nevíme jaký máš auto a typ motoru!!
To je pořád dokola!! :twisted:
Vapadá to,že Ti odešlo pouze čidlo na teplotu vody!! :wink:
P.s Koukej si to dopsat do Tvého podpisu jinak nebudu odpovídat!! :!:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
jardaxyz
*
Příspěvky: 31
Registrován: 14 zář 2005, 15:26
Bydliště: F-M

Příspěvek od jardaxyz »

no jo :D

hyundai coupe 1. generace
Dogi27
**
Příspěvky: 131
Registrován: 19 říj 2005, 14:43
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dogi27 »

Cece mel jsem stejny problem,tak sem vymenil cidlo a uz je to v pohode :wink:
pener_jack
**
Příspěvky: 281
Registrován: 24 črc 2006, 16:45
Bydliště: Praga
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pener_jack »

Nevim jestli je to stejny u prvni generace.
Na termostatu by meli byt dve cidla jedno jde do palubky a jedno posila hodnoty do ecu.

To horni je Temp Sender
dolni temp sensor

mam pocit ze to ma byt to spodni {vede znej jen jeden kablik} jde to uplne skrz takze budes muset doplnit chladici kapalinu.

Snad nedelali velike zmeny u termostatu.

Mej se

Petr
Hyundai scoupe 93 N/A prekopany a ma ted turbo moturek.
Catback Exaust
Denso Iridium Sparks
K&N cold air intake
Dogi27
**
Příspěvky: 131
Registrován: 19 říj 2005, 14:43
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dogi27 »

Ivana,mam na tebe takovej dotaz,cim to je,ze mi teplotni rucicka nevysplha az na provozni teplotu,ale jen do pulky.dik za radu
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2284
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od ivan »

Dogi27 píše:Ivana,mam na tebe takovej dotaz,cim to je,ze mi teplotni rucicka nevysplha az na provozni teplotu,ale jen do pulky.dik za radu
Odpoj konektor od toho teplotního čidla na měření teploty vody a vem si kousek drátu a přiveď do něj -12 voltů,pokud bude ručička ukazatele teploměru stoupat až na doraz je funkční,pokud jak říkáš pouze ukazuje do půlky bude pravděpodobně v háji ukazatel!! :cry: :wink:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Dogi27
**
Příspěvky: 131
Registrován: 19 říj 2005, 14:43
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dogi27 »

Dikys,voskousim to.ale ted me napada,ze kdyz mi krapet dosla voda,tak rucicka dosplhala az ke kriticke hranici.takze to ukazuje az na horu,ale jen kdyz to zacnu varit :cry:
jardaxyz
*
Příspěvky: 31
Registrován: 14 zář 2005, 15:26
Bydliště: F-M

...

Příspěvek od jardaxyz »

Tak to vypadá na termostat. Podle všeho je pořád otevřený, takže mi to pořádně za jízdy chladí motor ... a jezdím tak se zapnutým sytičem. Ono to totiž stihne uchladit, takže motor si myslí, že je pořád studený. Takže to udělá pár litrů na spotřebě.

Jen když stojím, tak na neutrál teplota šplhá nahoru. Čidla vypadají v pořádku. Jedno (černé s nápisem push) snímá teplotu pro palubku a když se odpojí druhé (se závlačkou), tak se spustí ventilátor. To druhé je pro řídící jednotku.

Rada: Dle konzultace s mým mechanikem se taková závada nedá definovat pomocí napíchnutí na software. Pokud se při chladném motoru na zapnutý motor začíná zároveň s ním zahřívat i chladič, pak se jedná o vadu na termostatu.
Tiburonek 1. generace, 1.6l, 84 kW
Octavia II Combi, 2.0 TDI PD, 103 kW
black_sheep

Příspěvek od black_sheep »

jo tenhle problem jsem mel taky a byl to termostat! :wink:
jardaxyz
*
Příspěvky: 31
Registrován: 14 zář 2005, 15:26
Bydliště: F-M

Příspěvek od jardaxyz »

opravy hotovy. ono, dal jsem to k jednomu sikovnemu mechanikovi a jsem nadmiru spokojen. no a jeste opravil i dalsich par dulezitych drobnosti. jsem si nakoupil soucastky a hotovo.

jen vas chci upozornit az budete treba kupovat termostat (no co, pokazit se to muze vzdycky) sezente si aspon nipparty. ja si je objednal, ale misto nich mi dali nejaky wahler. byl levnejsi o cca 50-60% a ze pry se tam taky hodi. no... moc ne. oproti pozdeji zakoupenemu nippartu byl uzsi o 2 (!!!) mm, tak tam lital a sterkal a mohl by propoustet (coz pry nema).no a v neposledni rade byl mnohem konstrukce jednodussi ... takze prd ekvivalent.
Tiburonek 1. generace, 1.6l, 84 kW
Octavia II Combi, 2.0 TDI PD, 103 kW
Odpovědět

Zpět na „COUPE 1G“