Nakoľko som túto tému nevedel zaradiť pod už existujúce, tak skúsim vytvoriť novú.
Máte skúsenosti s aditívami do nafty? Ak áno, ktoré stojí za to použiť?
Je lepšie pridávať aditíva, alebo radšej "kvalitnejšiu" naftu?
A napokon od koľko najazdených km je "zdravé" pridať aditíva. Niekde som čítal, že počas zábehu by sa to údajne nemalo.
Aditíva v. kvalitnejšia nafta
Moderátor: Moderátoři
Aditíva v. kvalitnejšia nafta
Hyundai ix35 1.7 CRDi, Comfort 4x2, 5.5 l/100 km
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Aditíva v. kvalitnejšia nafta
No používáme Vif zimní a letní ale hlavně kvůli korozi a zatím dobrý, v zimě se nastartovalo bez problémů i v -20.... spíš používáme normální naftu z Polska a aditivam než prémiové naše ..... ale fakt dobře se projevuje Verva od Benziny....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Aditíva v. kvalitnejšia nafta
Čau Pietro
vlastním Ford C-Max TDCi, ale z vlastnej zlej skúsenosti ti môžem potvrdiť, že bez adíva ani nakrok a hlavne u common rail systémoch. Ja som kúpil diesel jazdený, za pol roka bolo takmer po jednej tryske a dokonca aj ventili pod ňov boli v prdeli. Nie lacná záležitosť. Trysky testovali a jednu opravovali v jednej nemenovanej fy v Pezinku celkom za 230,- €. Ventili robol kamoš vo svojom servise - nové ventili, tesnenie pod hlavu, pieskovanie hlavy valcov, robota - po kamaratsky za 270,- €, ale len po kamaratsky inak len robota by bola za 250,- €. Tak odvtedy v zime aj v lete len aditívum a je to jedno aká kvalitná je nafta /používam aditívum od VIFu/. Ty čuráci z rafinérii si svoju naftu vychvália do nebies a aj tak je to všetko z RUSKA, len tam pridaju štipku aditíva //prečítaj nejaké iné fóra kde o tom píšu fachmani napr. zo Slovnafu, ktorý vidia čo do nich lejú a potom, že kvalitná nafta//.
Čo dodať na záver: pri použití aditíva sa zlepšil chod motora-je kultivovanejší, menej hlučný, čistota palivovej sústavy, lepšie mazanie, spotreba paliva bez aditíva 4,6 l/100km, z aditívom 4,3 l/100km mam to otestované/samozrejme na dlhšie trasy, v meste v pohode do 5l/100km /. A čo nové autá - môj servis man hovoril, že do nových v zábehu nelievať až po nejakých 1500 - 2000 km.
Toš toľko.
Ozaj aj ja som rozmýšľal nad kúpou ix35 s tým motorom 1.7 CRDi /mám jedno rezervované výbava STYLE/ ale po prečítaní závad a nedostatkou na tomto fóre zatiaľ váham. Ty si ako spokojný? Máš už nejaké skúsenosti? Daj vedieť aby mi ho nepredali.
vlastním Ford C-Max TDCi, ale z vlastnej zlej skúsenosti ti môžem potvrdiť, že bez adíva ani nakrok a hlavne u common rail systémoch. Ja som kúpil diesel jazdený, za pol roka bolo takmer po jednej tryske a dokonca aj ventili pod ňov boli v prdeli. Nie lacná záležitosť. Trysky testovali a jednu opravovali v jednej nemenovanej fy v Pezinku celkom za 230,- €. Ventili robol kamoš vo svojom servise - nové ventili, tesnenie pod hlavu, pieskovanie hlavy valcov, robota - po kamaratsky za 270,- €, ale len po kamaratsky inak len robota by bola za 250,- €. Tak odvtedy v zime aj v lete len aditívum a je to jedno aká kvalitná je nafta /používam aditívum od VIFu/. Ty čuráci z rafinérii si svoju naftu vychvália do nebies a aj tak je to všetko z RUSKA, len tam pridaju štipku aditíva //prečítaj nejaké iné fóra kde o tom píšu fachmani napr. zo Slovnafu, ktorý vidia čo do nich lejú a potom, že kvalitná nafta//.
Čo dodať na záver: pri použití aditíva sa zlepšil chod motora-je kultivovanejší, menej hlučný, čistota palivovej sústavy, lepšie mazanie, spotreba paliva bez aditíva 4,6 l/100km, z aditívom 4,3 l/100km mam to otestované/samozrejme na dlhšie trasy, v meste v pohode do 5l/100km /. A čo nové autá - môj servis man hovoril, že do nových v zábehu nelievať až po nejakých 1500 - 2000 km.
Toš toľko.
Ozaj aj ja som rozmýšľal nad kúpou ix35 s tým motorom 1.7 CRDi /mám jedno rezervované výbava STYLE/ ale po prečítaní závad a nedostatkou na tomto fóre zatiaľ váham. Ty si ako spokojný? Máš už nejaké skúsenosti? Daj vedieť aby mi ho nepredali.
Re: Aditíva v. kvalitnejšia nafta
Jedině VIF a už se to tu byllo hledej starší temata.
Hyundai Santa Fe CRDi 2.0 VGTr.v.2005-2008,Hyundai Santa Fe Elegance 2,2 r.v.2008-2013-Subaru xv 2013-
Re: Aditíva v. kvalitnejšia nafta
Vďaka za info, mám už najazdených 2700, tak do ďalšej nádrže hádam skúsim dáke aditívum.
Pokiaľ ide o ix35 1.7 toto môžem len a len odporučiť. Ja mám síce "len" comfort - bral som čo bolo na sklade - ale som maximálne spokojný. Spotreba nemá chybu 5.8 kombi - vychádza mi na každej nádrži (aktuálne som na 4-tej - ak niekomu nebudú sedieť prepočty, nedával som novú naftu vždy do prázdnej), a to sa zväčša pohybujem v BA a na diaľnici. Rátam,že ešte pôjde dole časom. Jazdné vlastnosti super. Ako ktosi písal "vysoké sedadlo" vodiča je priam návykové - hlavne keď do ix 35 presadá človek ako ja z malého auta. Tak, ak Ti môžem radi´t neváhaj. Výbava style je pomere k cene úplne super. Ja som comfort doplnil parkovacím asistentom a zatmavením skiel od B- stĺpika.
Inak pokiaľ ide o naftu a aditíva - tankujem najčastejšie u nášho monopolného dodávateľa. Tiež som čítal dáke referencie a testy na aditíva, vraj sú výhodnejšie ako prémiové značky nafty. Plus o spotrebu a jej znižovanie mi až tak nejde (i keď aj to poteší) - so spotrebou ako takou som max spokojný už teraz. Skôr mi ide o to aby sa nezanášali trysky a nekorodovala sústava.
Pokiaľ ide o ix35 1.7 toto môžem len a len odporučiť. Ja mám síce "len" comfort - bral som čo bolo na sklade - ale som maximálne spokojný. Spotreba nemá chybu 5.8 kombi - vychádza mi na každej nádrži (aktuálne som na 4-tej - ak niekomu nebudú sedieť prepočty, nedával som novú naftu vždy do prázdnej), a to sa zväčša pohybujem v BA a na diaľnici. Rátam,že ešte pôjde dole časom. Jazdné vlastnosti super. Ako ktosi písal "vysoké sedadlo" vodiča je priam návykové - hlavne keď do ix 35 presadá človek ako ja z malého auta. Tak, ak Ti môžem radi´t neváhaj. Výbava style je pomere k cene úplne super. Ja som comfort doplnil parkovacím asistentom a zatmavením skiel od B- stĺpika.
Inak pokiaľ ide o naftu a aditíva - tankujem najčastejšie u nášho monopolného dodávateľa. Tiež som čítal dáke referencie a testy na aditíva, vraj sú výhodnejšie ako prémiové značky nafty. Plus o spotrebu a jej znižovanie mi až tak nejde (i keď aj to poteší) - so spotrebou ako takou som max spokojný už teraz. Skôr mi ide o to aby sa nezanášali trysky a nekorodovala sústava.
Hyundai ix35 1.7 CRDi, Comfort 4x2, 5.5 l/100 km
Re: Aditíva v. kvalitnejšia nafta
V navode som cital, ze by som mal tankovat min. 52 cetanovu naftu, pricom som sa na internete docital, ze ta "obycajna" na pumpach je 51 cetanova a su este 55 a 60 cetanove. (zdroj www.natankuj.sk)
Aku naftu tankujete vy?
Aku naftu tankujete vy?
main car - 2013 - Audi Q7
second car - 2011 - ix 35, 4x2, Style, 1.7 CRDi, 5 l/100 km
third car - 2010 - Renault Megane III, coupe, Dynamique, 1.4 TCe, 8 l/100 km[/u]
before
2007 - Accent 1.4, Dynamic
2006 - Getz 1.1i, Basic
1996 - Accent 1.5, GLS
second car - 2011 - ix 35, 4x2, Style, 1.7 CRDi, 5 l/100 km
third car - 2010 - Renault Megane III, coupe, Dynamique, 1.4 TCe, 8 l/100 km[/u]
before
2007 - Accent 1.4, Dynamic
2006 - Getz 1.1i, Basic
1996 - Accent 1.5, GLS
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8185
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aditíva v. kvalitnejšia nafta
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... ta#p294668
napriklad.. v kazdom vlakne tu na Hyundai klube sa to riesi. Kupuj naftu na preverenych cerpackach (moje osobne pravidlo je cim viac ludi, aut tym vam vyssiu doveru. Na cene nezalezi, vacsinou jazdim na lacnu naftu a zatial motor slape krasne (po 115 000km). Lej tam aditiva (vyber je na tebe) a nenechaj sa ukecat bachorkami o premiovych superpalivach
napriklad.. v kazdom vlakne tu na Hyundai klube sa to riesi. Kupuj naftu na preverenych cerpackach (moje osobne pravidlo je cim viac ludi, aut tym vam vyssiu doveru. Na cene nezalezi, vacsinou jazdim na lacnu naftu a zatial motor slape krasne (po 115 000km). Lej tam aditiva (vyber je na tebe) a nenechaj sa ukecat bachorkami o premiovych superpalivach
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Aditíva v. kvalitnejšia nafta
ja mam na mojom naftaku uz skoro 300tkm.
Lejem vzdy VIF, podla merani vstrekovace uplne v norme a motoricky ide autocko bez problemov.
Tankujem zasadne najlacnejsiu dostupnu naftu - takze bezne Tesco, Benzinol, Lukoil.
Slovnaft, Shell, OMV takmer nikdy.
Lejem vzdy VIF, podla merani vstrekovace uplne v norme a motoricky ide autocko bez problemov.
Tankujem zasadne najlacnejsiu dostupnu naftu - takze bezne Tesco, Benzinol, Lukoil.
Slovnaft, Shell, OMV takmer nikdy.
ix20, 1,4b, 2013