Tuhost řazení i30

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
laufas
******
Příspěvky: 2748
Registrován: 19 led 2008, 14:25
Bydliště: OL

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od laufas »

Jo, tohle je mi jasny. Mne jde o to, jakej je rozdil mezi:
laufas píše: Spojka+vyrazuju petku, pridam trochu plynu, soupnu tam 3, pustim spojku a uz jen slapu na plyn. :-)
a
willy50 píše:Dá se to "zjednodušit na dva kroky:
1) mačkám spojku, vyřazuji a zároveň přidám plyn
2) promáčnu spojku podruhé, řadím a plynule přidávám plyn
Jak jednoduché :mrgreen:
Po pravdě dávám meziplyn jen někdy, při předjíždění, když potřebuju co nejrychlejší reakci, jinak to např. při brzdění motorem považuju za zbytečnost, nemyslím si, že by to převodovce nějak moc vadilo.
Felda i Fabka najeto dost přes 100tkm, žádné známky problémů s převodovkou nebo spojkou.
Jde o tu spojku :-)
i30 1.4 + kn, 12/2007
Reklama
 

Uživatelský avatar
mechoun
**
Příspěvky: 460
Registrován: 14 bře 2009, 19:47

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od mechoun »

No votomtoje: meziplyn musíš dát s nesešláplou spojkou, abys srovnal otáčky vstupní hřídele s předlohou, jinak je to nanic. Chce to holt ten zácvik na vejtřasce :-)
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Uživatelský avatar
laufas
******
Příspěvky: 2748
Registrován: 19 led 2008, 14:25
Bydliště: OL

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od laufas »

Mne jde o to, aby auto necuklo nebo vyrazne nezpomalilo pri podrazeni z 5 na 3. K tomuto staci ten postup, kterej delam, tak proc ho menit? Asi na me musite jak na hnupa, protoze porad nemuzu pochopit, proc vymackavat tu spojku :-)
89majlo96 píše:1) mačkám spojku, vyřazuji a zároveň přidám plyn
2) promáčnu spojku podruhé, řadím a plynule přidávám plyn
i30 1.4 + kn, 12/2007
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od 89majlo96 »

ano staci, medziplyn v novych autach je dost zbytocne. Starsi soferi to maju zauzivane z nakladnych aut a starsich vozidiel. Keby skodilo radenie bez medziplynu tak by si to tam vobec ani nezaradil a zuby by skripali, ale kedze synchrony ti zrovnaju ozubenia tak je vsetko v pohode. Medziplyn pouzivaj vtedy ked ti tam nejde z 2-jky zaradit 1-tka co je na triciatkach dotst bezne.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
centy
*
Příspěvky: 15
Registrován: 02 kvě 2011, 10:48

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od centy »

Zdravím všechny majitele I 30,
necelý měsíc mám Hyundai I 30 1,6 mpi CVVT 6 rychlostní,po 11 letech ve Felicii si připadám jak v Mercedesu,mám najeto jen 800 km
a zdá se mi řazení dost tuhé a při řazení 3trojky ,dvojky drhnoucí zvuk-sice jen někdy,tak prosím o radu zda mám vyčkat zda to sedne,nebo navštívit servis.
díky za případnou radu a předem se omlouvám kam příspěvek vlastně vkládám.
Ondras85
*
Příspěvky: 66
Registrován: 25 dub 2010, 10:49
Bydliště: Brno

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od Ondras85 »

Mám najeto 27600km a řazení stále nestojí za nic,dlouhou dobu jsem doufal,že se to rozchodí,ale pomalu se začínám smiřovat s tím,že nerozchodí.. :cry:
Někdy,když jedu večer na noční jde řazení (na tu bídu) dobře,ale ráno je to zase tuhé..Dost často při přeřazování z 1. na 2.st to škrkne zlehka o zuby.
Občas když potřebuju přeřadit s 2. na 1st.,tak to tam vůbec nejde a já musím buď úplně zastavit,nebo to tam narvat silou :roll:
Celkově mám z jízdy v I30 velmi špatný pocit,řazení je hrůza!! :roll:
Měl jsem už 5 aut a celkově mám najeto hodně přes 100tis.km ale ještě z žádnýho auta jsem co se týče spojky a převodovky neměl tak špatný pocit.
Bratr si koupil nového Golfa a u syrového auta,které má najeto pár km jde řazení o hodně lépe než mě po 27tis.km..
Mám od novoty namontovaný Defend-lock,takže je možný,že za to může špatná montáž,nebo já fakt nevím...Dost mi to kazí dojem z celého auta...
Jsem si téměř jistý,že když s tímto pojedu do servisu,reklamaci mi neuznají... :roll:
Díky moc za vaše názory
Hyundai I30 1.6 CVVT Komfort
ex. Hyundai I30 1.4 Classic plus (09)
ex. : Seat Ibiza 1.2 51kw (06)
hlobilp
****
Příspěvky: 1057
Registrován: 08 čer 2006, 17:17
Bydliště: Rychnov n. Kn.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od hlobilp »

s razenim nemam nejmensi problem... uplne v pohode... navic v porovnani s novou C4 naprosto presne a kratke.
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Uživatelský avatar
tatchwud
***
Příspěvky: 940
Registrován: 05 črc 2008, 23:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od tatchwud »

Popiš mi jak řadíš,mě to jde tak lehce,že si užívám řazení 2ma prsty. Jen přiblížím k místu,kam má rychlost zapadnout a samo si to vcucne. prostě radost řadit. Chce to klídek,žádné rychlé,neklidné a zbrklé řazení. Prostě pohodaauto,žena a rokenrol.... :D/
i30, Champaigne Silver, Style, 1.6 benzín, 09/2008
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024

old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
Ondras85
*
Příspěvky: 66
Registrován: 25 dub 2010, 10:49
Bydliště: Brno

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od Ondras85 »

Před chvílí sem se vrátil s asi 120km projížďky..Když je auto už hodně zahřáté-tak po 20km a víc tak mnohem lépe tam ty kvalty padají když řadím rychle a motor je v otáčkách kolem 4000.V nižších otáčkách mám pocit,že to tam padá hůř.Někdy to tam padá opravdu jak po másle,jako třeba dnes a jindy zase jako by se tomu nechtělo :-k
Hyundai I30 1.6 CVVT Komfort
ex. Hyundai I30 1.4 Classic plus (09)
ex. : Seat Ibiza 1.2 51kw (06)
centy
*
Příspěvky: 15
Registrován: 02 kvě 2011, 10:48

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od centy »

tak jsem navštívil servis,technik se se mou svez,za 10 minut to promazal a bez nějakého papírování jsem odjel-od té doby párada!!
Uživatelský avatar
Mates
****
Příspěvky: 1410
Registrován: 08 srp 2005, 19:45
Bydliště: Litvínov

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od Mates »

Já mám najeto jen 500 km a řazení jde skvěla a lehce včetně zpátečky. Nemusím čekat na žádnou prodlevu.
Hyundai i30 Trikolor 1,4 s paketem plus a černou metalízou 6/2011
Hyundai Accent 1,3 12V 62 kW 2004/3 prodán
Hyundai Lantra combi GLS 1,6 16V r.v.96 Sněhurka je prodaná.
Tom64
*
Příspěvky: 58
Registrován: 08 čer 2010, 15:14

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od Tom64 »

Zdravím, chtěl bych se zeptat zd ataké máte kožený kryt řadící páky taz tvrdý jako by byl z kůže starého buvola? Myslíte, že by to šlo něčím změkčit?v :P
HYUNDAI I30 1,6 GDI Weekend
Uživatelský avatar
nulda
**
Příspěvky: 458
Registrován: 03 led 2011, 11:11
Bydliště: Praha

Re: Tuhost řazení i30

Příspěvek od nulda »

ja si myslím, že jediná možnost je sundat hlavu a nechat jí někde obšít lepší kůží. Jestli to jde :-)
Hyundai i30 1.4i CVVT, Comfort (2010/05/26), Indigo Blue
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“