Výplně dveří
Moderátoři: amaize, Moderátoři
Demontáž výplne dverí
Ahojte,
má niekto skúsenosť s demontážou čalúnenia zadných, resp. predných dverí? Našiel som foto návod v sekcii i30, len neviem či ho možno aplikovať na i20. Treba si dať na niečo obzvlášť pozor? Ako dať dolu kľučky okien na zadných dverách?
Vďaka za rady
má niekto skúsenosť s demontážou čalúnenia zadných, resp. predných dverí? Našiel som foto návod v sekcii i30, len neviem či ho možno aplikovať na i20. Treba si dať na niečo obzvlášť pozor? Ako dať dolu kľučky okien na zadných dverách?
Vďaka za rady
Naposledy upravil(a) caruser dne 02 črc 2011, 18:51, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- Reklama
Re: Demontáž čalúnenia dverí
To tu ešte nikto nedemontoval kľučky okien?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- isquash
- **
- Příspěvky: 204
- Registrován: 05 lis 2010, 10:23
- Bydliště: Litoměřicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Demontáž výplne dverí
No zatím jsem je nerozdělával, ale sehnal jsem si alespoň fotografii předniho tapeciru kde má úchyty. Tak se to možná někomu bude hodit. Vypadá to, že to drží jenom na dvouch šroubech. První pod klikou dveří a druhý v prolisu madla dveří.
- Přílohy
-
- tapecir_dveri_LP_uevnitr.jpg (115.79 KiB) Zobrazeno 4430 x
HYUNDAI i20, motor 1,2 57kW, výbava Family Plus, barva Electric green, od 9.12.2010
http://www.spotreby.cz/hyundai-i20-1,2i-dohc-16v-57-kw-78-hp-a6018/
http://www.spotreby.cz/hyundai-i20-1,2i-dohc-16v-57-kw-78-hp-a6018/
Re: Demontáž výplne dverí
Predné som dal dolu bez problémov, ľahko sa rozoberajú. Vzadu nemám v elektrike okná a nemôžem dať dolu kľučku sťahovania okien.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Demontáž výplne dverí
Ahoj, dělal jsem to před časem, pokud máš vzadu kličku na stahování oken, tak začni s ní. Je vyrobená z měkkého plastu, je nasazená na mnohohranu a je zajištěná drátovou sponou ve tvaru velkého písmene Omega. Mám to vyfocené, až přemůžu lenost, tak to tady zavěsím. Protože jsem zatím nenašel v obchodech žádnou servisní příručku na i-20, vycházel jsem z manuálu na Mitsubishi Colt, je to tam celkem názorně namalovaný. Doporučujou tu sponu vytlačit kapesníkem, nepovedlo se mi to. Ten plast je celkem měkký, takže nepraská, tak jsem použil hrubou sílu, polstrování zatlačil co nejvíce dovnitř dveří a šroubovákem sponu vytlačil. Pokud máš známého v automechanika, nech si to od něj vysvětlit, nebo udělat. Na tom měkkém plastu samozřejmě vzniknou po šroubováku stopy, ale nejsou po opětovném sestavení dveří vidět. Pokud sundáš kličku, máš vyhráno. Pak jen vyšroubuješ tři šrouby. Budeš potřebovat křížový šroubovák a nůž s tenkou čepelí nebo ještě lépe plochý hodinářský šroubovák, tím sundáš krytky šroubů. Jeden je pod kličkou otvírání dveří, druhý je v té malé prohlubni v madle dveří, je krytý gumovou krytkou a ten třetí najdeš po otevření dveří, zhruba v úrovni spodní hrany oken, pod plastovou krytkou-ten vnitřní terčík, vnější kroužek je už podložka šroubku.Šroubky jsou samořezné, zašroubované do plastových kostek, tak pracuj s citem. Po demontáži šroubků najdeš na spodní hraně dveří otvor tak akorát na plochý šroubovák, tím ten plast odpáčíš postupně odspoda nahoru vycvakáš plastové patentky. Pak tu výplň vysuneš směrem nahoru, je zaháknutá pod okny. Bowdeny od zámků jsou snadno demontovatelné, uvidíš sám. Mimochodem, kabely k reprákúm jsou natažené, takže pokud je chceš doplnit, máš usnadněnou práci. Tu si ulehčíš ještě tím, pokud si koupíš Pioneer repráky s originální rychlospojkou, v jejich katalogu je dostatečný výběr.
Re: Demontáž výplne dverí
pokus o slíbené fotky:
Výplně dveří
Chtěl bych se zeptat zda někdo z Vás nedělal něco s výplněma dveří? Pokud dám hlasitěji hudbu tak mu drnčí výplně... Docela mě to štve tak se chci zeptat zda je někdo tmelil nebo tak něco? Nebo tam dát něco tlumícího? Asi by se přišlo o záruku na ty díly, že ano? Moc díky za tipy...
teď : Hyundai i20, od 2.5.2011, 1.2 kappa, zelená metalíza, 40 000+km (zatím spokojenost ;-))
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
Re: Výplně dveří
to: bartiik18
Ja som vytlmil všetky výplne dverí vrátane kufra akustickou penou ANS s uhlíkovými vláknami. Pri jazde po nekvalitnej ceste mi tam stále niečo rezonovalo, tak som to komplet vytlmil. Samozrejme ak to budeš robiť kvôli audio aparatúre odporúčam na plechy použiť asfaltové pláty, namiesto priesvitnej fólie použiť napr. sikadamp 630, alebo dynamat a určite vymeniť komplet celé repro a nepoužívať plastové vymedzovacie kružky pod repro. Ja som sa potreboval zbaviť tých rezonancií, čo sa mi aj podarilo + dvere majú lepší zvuk pri zatváraní.
Ja som vytlmil všetky výplne dverí vrátane kufra akustickou penou ANS s uhlíkovými vláknami. Pri jazde po nekvalitnej ceste mi tam stále niečo rezonovalo, tak som to komplet vytlmil. Samozrejme ak to budeš robiť kvôli audio aparatúre odporúčam na plechy použiť asfaltové pláty, namiesto priesvitnej fólie použiť napr. sikadamp 630, alebo dynamat a určite vymeniť komplet celé repro a nepoužívať plastové vymedzovacie kružky pod repro. Ja som sa potreboval zbaviť tých rezonancií, čo sa mi aj podarilo + dvere majú lepší zvuk pri zatváraní.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Výplně dveří
Ahoj, mám takový dotaz... dělal jsem ty výplně dveří a zajímá mě kde by se daly koupit nebo aspoň jak se nazývají ty rychlo upínáky co drží dveře? Jeden se mi ulomil tak bych ho rád nahradil moc děkuju za informace
teď : Hyundai i20, od 2.5.2011, 1.2 kappa, zelená metalíza, 40 000+km (zatím spokojenost ;-))
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
Re: Výplně dveří
Originálny názov je clip , zakúpiš ich v Hyundai podľa VIN kódu, alebo lacnejšie v autosúčiastkach.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Výplně dveří
Moc děkuju mrknu tedy do autokelly jestli je mají
teď : Hyundai i20, od 2.5.2011, 1.2 kappa, zelená metalíza, 40 000+km (zatím spokojenost ;-))
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
Re: Výplně dveří
to fotr: koukám , že si pěkně zničil ty plastové krytky ,stane se , já měl na předchozí auta takový řekl bych speciš stahováček háček a "vyrážedlo" , některé nešly z mnohohranu dolů
a za další : pokud se poruší těsnost toho přilepeného silonu,pak se to začne "pierdolit" a zatíkat všude,vono si to cestičku najde - vlastní skušenost z bývalých aut,no ale aspoň tu pak bude o čem psát a do dveří né jen že teče,ony se taky rosí
a za další : pokud se poruší těsnost toho přilepeného silonu,pak se to začne "pierdolit" a zatíkat všude,vono si to cestičku najde - vlastní skušenost z bývalých aut,no ale aspoň tu pak bude o čem psát a do dveří né jen že teče,ony se taky rosí
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Re: Výplně dveří
koukám Amaize, že jsi expert. Ohledně porušení těsnosti "silonu", zdalipak už jsi všiml, že většina současných aut, včetně i-20 má na spodku dveří "neutěsněné" otvory? Proč je tam výrobce dává?
Aby se vlhkost a zejména současný prosolený zimní aerosol lépe dostal dovnitř dveří?
Konkrétně u i-20 jsou to tři obdélníkové díry na každých dveřích. Dík za objasnění, hořím zvědavostí.
K tématu pomačkané plastové placky pod klikami stahování zadních oken, asi se budeš divit, ale po sestavení to kupodivu není vidět. A pokud si myslíš, že by to v servisu udělali civilizovaněji, tvou víru ti brát nebudu.
Aby se vlhkost a zejména současný prosolený zimní aerosol lépe dostal dovnitř dveří?
Konkrétně u i-20 jsou to tři obdélníkové díry na každých dveřích. Dík za objasnění, hořím zvědavostí.
K tématu pomačkané plastové placky pod klikami stahování zadních oken, asi se budeš divit, ale po sestavení to kupodivu není vidět. A pokud si myslíš, že by to v servisu udělali civilizovaněji, tvou víru ti brát nebudu.
Re: Výplně dveří
Tak to by aj mňa zaujímalo, aký má dopad na elektroinštaláciu ak je tá fólia na niektorých miestach porušená, resp. odlepená. Nie je však úplne nepriepustná, v miestach, kde sú prestrčené káble sú otvory.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Výplně dveří
asi takovou jak píše fotr,asi to pochopil tak, že do něho biju,naopak bylo,ale jen bylo mi jej líto,že si je poškodil,ono né vždy tady na fóru je chápání na správném místě,
ty neutěsněné otvory byly i na minulých autech,a doplním asi taky proto , že výplně nebyly plasty,ale něco jako sololit,proto ten igelit a přilepení k plechu dveří,když se tam dostala voda tak se to rozpadlo, u megana to navíc chránilo elektriku,jak se ptal caruser,
no a pokud mne nazýváš expertem,tak díky,já tě spíš litoval,že se ti poškodily,takže se vlastně divím tobě,že tě to vytočilo a pokud se ti chce a máš potřebu tak si kopni,já budu věřit v to v co se mi chce a ty si udělej jak umíš
ty neutěsněné otvory byly i na minulých autech,a doplním asi taky proto , že výplně nebyly plasty,ale něco jako sololit,proto ten igelit a přilepení k plechu dveří,když se tam dostala voda tak se to rozpadlo, u megana to navíc chránilo elektriku,jak se ptal caruser,
no a pokud mne nazýváš expertem,tak díky,já tě spíš litoval,že se ti poškodily,takže se vlastně divím tobě,že tě to vytočilo a pokud se ti chce a máš potřebu tak si kopni,já budu věřit v to v co se mi chce a ty si udělej jak umíš
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018