Vážení přátelé,
rád bych vás zeptal na vaše osobní zkušenosti týkající se řazení. Hyundai i20 1.2 mám zhruba 3 měsíce, jedná se o moje první auto, najetých asi 6 tis. km.
Při jízdě mi palubní počítač doporučuje, kdy mám řadit. Vše by bylo v pořádku až na to, že mě nutí řadit zhruba při necelých 2tis. otáček, což znamená, že bych měl s benzinem jezdit jako kdybych měl diesel.
Je tohle normální politika Hyundai? Jaké s tím máte zkušenosti a co mi doporučujete? Přiznám se, že i spotřebu mám po někud vyšší, než psaných 5.2l. Mnohdy ji držím až na 6.5l - 7l, holt mám asi "těžkou" nohu.
Pěkný večer vám přeji.
Doporučení přeřazení vs.spotřeba
Moderátoři: amaize, Moderátoři
- Reklama
Re: Řazení / spotřeba / doporučení
Tohle je v pohodě. Můžeš to ale poslouchat jen po rovince - spíš z mírného kopečka...
Do kopečku musíš vytočit otáčky více.
A musíš dát jen opravdu malounko plynu - pokud nejsi zvyklý, tak si přepni PP na "okamžitou spotřebu" a
zkus si občas hlídat, co okamžitá spotřeba při přidání plynu dělá...
Já si to občas hlídám, občas tomu i vytnu a okolo 5,4-5,5 úplně v klidu.
Do kopečku musíš vytočit otáčky více.
A musíš dát jen opravdu malounko plynu - pokud nejsi zvyklý, tak si přepni PP na "okamžitou spotřebu" a
zkus si občas hlídat, co okamžitá spotřeba při přidání plynu dělá...
Já si to občas hlídám, občas tomu i vytnu a okolo 5,4-5,5 úplně v klidu.
Hyundai i20 Family Plus 1,2i / 57 kW Elektric Red
Re: Řazení / spotřeba / doporučení
Ja odporúčam tú šipku si vôbec nevšímať, lebo ukazuje SAMÉ NEZMYSLY. Nemám benzín, ale poviem čo radí mne: dať tam 5 pri asi 70 km/h - to by som mal odhadom tak 1.100-1.200 ot./min. čo je už voči motoru HRUBÉ GANGSTERSTVO. Ani s moderným dieslom nemôžeš jazdiť jak s prastarým mercedesom 1.9D kde si si mohol chodiť na 1.000.1.500 ot./min. úplne v pohode. Či benzín, či nafta - otáčky treba držať v rozumných medziach, najlepšie 2.000-3.000 (u benzínu možno o 200-500 viac). Ak budeš motor dusiť nízkymi otáčkami a tažkými prevodmi nič neušetríš, dynamika jazdy bude nepoviem kde (nebude žiadna je lepšie ) a nič ani neušetríš. Skús si spomenúť ako je to ísť na bicykli do kopca na ťažký prevod - ako sa namakáš, a motor je na tom rovnako: o čo menej spaľovacích cyklov motor spraví, o to viac tam musí vstreknúť paliva, takže vo výsledku si na tom možno aj horšie, než keby si podradil. Pohľadaj si niekde chrakteristiky svojho motora (priebeh krútiaceho momentu, výkonu) a skús prispôsobiť radenie tak aby si čo najlepšie tieto charakteristiky využil (tie grafy nie sú len naparádu).
Pri jazde na rovine, alebo v klesaní súhlasím plne s Poka (ak nechceš zrýchľovať).
Pri jazde na rovine, alebo v klesaní súhlasím plne s Poka (ak nechceš zrýchľovať).
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Re: Řazení / spotřeba / doporučení
Já teda, jestli k tomu můžu něco říct, tak klidně řaď pod 2000 otáček, dnešním moderním motorům to nic neudělá a spotřebu budeš mít o poznání menší. Tím samozřejmě není myšleno, že bys měl motor dusit skoro do chcípnutí, nicméně vůbec není důvod se nižších otáček bát, já např. z vlastní dlouholeté zkušenosti řadim na rovince pětku i v 50km/h.
Re: Řazení / spotřeba / doporučení
Zdravím.
Asi tu pomoc při řazení v autě nemám. Kde je umístěná? a jak funguje?
Asi tu pomoc při řazení v autě nemám. Kde je umístěná? a jak funguje?
Nyní Hyundai Tucson 1.6T-GDI 110kW 4x4
Dříve Hyundai i30 II, 1.6gdi 99kW
Dříve Hyundai i20 1.4 74kW
Nyní pracovní Kentoya TwinShot 48ccm
Dříve pracovní Škoda Felicia 1,3MPi 50kW
Dříve Škoda Fabia I 1.4MPI 44kW
Předtím Nissan Sunny 1.6i 56kW
Dříve Hyundai i30 II, 1.6gdi 99kW
Dříve Hyundai i20 1.4 74kW
Nyní pracovní Kentoya TwinShot 48ccm
Dříve pracovní Škoda Felicia 1,3MPi 50kW
Dříve Škoda Fabia I 1.4MPI 44kW
Předtím Nissan Sunny 1.6i 56kW
Re: Řazení / spotřeba / doporučení
Mám stejnou otázku. Kde ta signalizace je?
Re: Řazení / spotřeba / doporučení
Je to na počítadle kilometrů, vlevo. Myslím, že to mají jen auta vyrobené v Turecku - modré podsvícení.
Ukazuje to, jaký rychlostní stupeň by si měl mít při dané rychlosti zařazený.
(K podřazení to ale vyzývá až okolo 1400 ot./min., což je podle mne zoufale pozdě. Podřazuje se totiž obvykle do kopce...)
To patří k benzínové 1,2. Jak to má diesel nevím.
Ukazuje to, jaký rychlostní stupeň by si měl mít při dané rychlosti zařazený.
(K podřazení to ale vyzývá až okolo 1400 ot./min., což je podle mne zoufale pozdě. Podřazuje se totiž obvykle do kopce...)
To patří k benzínové 1,2. Jak to má diesel nevím.
Hyundai i20 Family Plus 1,2i / 57 kW Elektric Red
Re: Řazení / spotřeba / doporučení
Aha, já mám inda.