Opravy koroze...
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Re: Opravy koroze...
A aky mate nazor na takuto opravu zadnych lemov?nie privarenim ale prinitovanim....ma s tym niekto skusenosti?
- Přílohy
-
- lemy.jpg (58.7 KiB) Zobrazeno 10820 x
-
- lemy2.jpg (53.92 KiB) Zobrazeno 10820 x
BLACK HYUNDAI SCOUPE TURBO - pink wheels ,znížený ,blow-off ,podložky pod kolami ,white introš ,celkom dobra muzika......
V najbližšej dobe IC ,lepšia music a kopu dalších vecí ak budu peniažky
V najbližšej dobe IC ,lepšia music a kopu dalších vecí ak budu peniažky
- Reklama
Re: Opravy koroze...
Je to na chvilku!Pres ty nejty ti to vyleze za cas ven.Jedina poradna oprava je kompletni vyrezani celeho napadeneho plechu,vtomto pripadu kompletniho lemu(boku)podle stavu a nahrazeno novym dilem!Osetrenim po zavareni svaru zinkem a vystrikanim dutin.podle tohoto stavu bude napaden i konec prahu!Takze kompletni geo zadni casti vozu.
Accent 1.5 GT
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
- valach
- **
- Příspěvky: 297
- Registrován: 14 pro 2009, 16:42
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy koroze...
Pokud to usadíš a naboduješ tak ti to určitě vydrží dýl než ty nýty. Na pozink se vyser, taky rezavý, pokud bys dal díl svařit a pozinkovat tak se ti to skroutí. Pokud to nedáš na žárový zinek ale stříkaný tak to vyhodíš jenom peníze oknem. Já jsem to dělal na fiátku tak, že jsem koupil jsem lemy (nebo si uděláš), po svaření, vystříkání dutin a přelakování jsem ho po 7 letech prodal a nepoznal jsi kde to bylo dělané. Žádná rez, nic. Záleží jak si s tím pohraješ. To nanýtování je pro ty co si to budou dělat doma a netroufají si na svaření.Pokud to dáš karosáři tak ti to stejně naboduje a ne nanýtuje. Doba autogenu už je prič a po co2 to už tolik nehnije.
Sonáta 2.0 16v r.v.96 102kW
Fiat punto sporting 1.2 16v r.v.2000 6rychlostní 59kW
Škoda Fabia 1.4 Mpi r.v.2000 50kw
Fiat punto sporting 1.2 16v r.v.2000 6rychlostní 59kW
Škoda Fabia 1.4 Mpi r.v.2000 50kw
Re: Opravy koroze...
Ved ja samozrejme vyrezem ten zhnity lem,a az na zdravy plech dam tento novy lem,lebo nemam po ruke ziadnu zvaracku a vsetci co maju su kade-tade v robotach,ide mi o to ci to tie nity vydrzia...chcem nech to vyzera lepsie ako teraz,o par prispevkov vyssie som daval fotku...
BLACK HYUNDAI SCOUPE TURBO - pink wheels ,znížený ,blow-off ,podložky pod kolami ,white introš ,celkom dobra muzika......
V najbližšej dobe IC ,lepšia music a kopu dalších vecí ak budu peniažky
V najbližšej dobe IC ,lepšia music a kopu dalších vecí ak budu peniažky
Re: Opravy koroze...
Klidně to nanýtuj, poslední dobou už to taky tak dělám na většině aut. V zásadě jde o to, aby tam těch nýtů bylo dost a nemohlo se to pohnout - praskne kit. Aby to ale vydrželo minimálně 3 roky, tak musíš po uřezání ty řezy i celý nový kus natřít pořádnou základovkou - hlavně zevnitř. Po nanýtování a zakytování je ještě důležitější to v podběhu utěsnit bitumenovým tmelem a nakonec VŽDY vystříkat dutiny. To je totiž nejčstější příčina hnití opravenýho dílu, hlavně po svařování - začne to hnít od sváru zevnitř kde to není vidět a až to je vidět i zvenku, tak už to drží pohromadě jenom barva. To se stane s neošetřeným svárem tak do roka, pokud se tam dostává voda.
Taky pamatuj - základovka není vrchní barva. Tam kde na ni může slunko a voda, tam odejde skoro hned, pokud není krytá další barvou.
Taky pamatuj - základovka není vrchní barva. Tam kde na ni může slunko a voda, tam odejde skoro hned, pokud není krytá další barvou.
Lantra J2 fl 2,0 r.v.1999 LPG
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Opravy koroze...
já si taky myslím že to půjde... tak obečně jde všechno a vydrží to, když se to dělá poctivě.. ikdybys to přilepil lepidlem přeplátovaný tak když dáš správné nelepidlo, uděláš správné přeplátování a dobře to ošetříš... (to si vysmejšlím ale určitě by to šlo - hyundai tak teď vyrábí)Jam píše:Klidně to nanýtuj, poslední dobou už to taky tak dělám na většině aut. V zásadě jde o to, aby tam těch nýtů bylo dost a nemohlo se to pohnout - praskne kit. Aby to ale vydrželo minimálně 3 roky, tak musíš po uřezání ty řezy i celý nový kus natřít pořádnou základovkou - hlavně zevnitř. Po nanýtování a zakytování je ještě důležitější to v podběhu utěsnit bitumenovým tmelem a nakonec VŽDY vystříkat dutiny. To je totiž nejčstější příčina hnití opravenýho dílu, hlavně po svařování - začne to hnít od sváru zevnitř kde to není vidět a až to je vidět i zvenku, tak už to drží pohromadě jenom barva. To se stane s neošetřeným svárem tak do roka, pokud se tam dostává voda.
Taky pamatuj - základovka není vrchní barva. Tam kde na ni může slunko a voda, tam odejde skoro hned, pokud není krytá další barvou.
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: Opravy koroze...
Jediná opravdu antikorozní základní barva je suříková barva. Bohužel se už dávno neprodává a musíte si ji vyrobit.
-
- *
- Příspěvky: 26
- Registrován: 04 srp 2010, 09:38
Re: Opravy koroze...
nj olovnaty barvy se dneska uz nedaj koupit nekde jsem cetl ze nater touhle barvou vydrzel i 30 let... na strese nasi chalupy je mozna jeste dyl
mas nejakej navod jak to spravne smichat? nerad bych namichal neco co me zabije
EDIT: uz to mám http://www.barvy.cz/otazka/911-antikorozni-ochrana/
kazdopadne tady je test protirezovych barev na MF Dnes
http://ekonomika.idnes.cz/chytra-barva- ... 4_test_jan
Jestli to teda Hammerite vyhral tak to je vyber dost slabej... me osobne je lito kazdy koruny co jsem za nej dal - nikde mi nevrzel ani rok... dokonce se oloupal i na nezrezlych castech
znamy naopak dost chvali co do trvalnivosti ten Alkyton... asi ho zkusim spis
na lada-forech (hadam ze ty se v korozi asi fakt vyznaj ) jsou u vytrzeni z tohodle nateru:
http://www.loctite.as/?p=productsMore&i ... ost-Killer
i kdyz nova bezolovnata verze uz neni pry tak dobra... cena je uz ale docela brutalni a vic nez lemy tim nenatru
mas nejakej navod jak to spravne smichat? nerad bych namichal neco co me zabije
EDIT: uz to mám http://www.barvy.cz/otazka/911-antikorozni-ochrana/
kazdopadne tady je test protirezovych barev na MF Dnes
http://ekonomika.idnes.cz/chytra-barva- ... 4_test_jan
Jestli to teda Hammerite vyhral tak to je vyber dost slabej... me osobne je lito kazdy koruny co jsem za nej dal - nikde mi nevrzel ani rok... dokonce se oloupal i na nezrezlych castech
znamy naopak dost chvali co do trvalnivosti ten Alkyton... asi ho zkusim spis
na lada-forech (hadam ze ty se v korozi asi fakt vyznaj ) jsou u vytrzeni z tohodle nateru:
http://www.loctite.as/?p=productsMore&i ... ost-Killer
i kdyz nova bezolovnata verze uz neni pry tak dobra... cena je uz ale docela brutalni a vic nez lemy tim nenatru
Re: Opravy koroze...
Raději si namíchej tu suříkovou. Dnešní barvy jsou jako demokracie. Existují ale nefungují
-
- *
- Příspěvky: 26
- Registrován: 04 srp 2010, 09:38
Re: Opravy koroze...
bohuzel co jsem o tom cetl dodnes neni primo na rez asi lepsi zakladovka... oxid olovnato-olovičitý (suřík) se na rez váže nejlíp chemicky i když někde nedokážete povrch dokonale vyčistit od rzi
na interiér bych to nikdy nepoužil, třeba taky proto že dneska je spousta lidí na těžký kovy alergická... ale na lemy, podvozek pod Body 930 to asi dam (namíchám si suříkovou S 2005)... uz jsem z ty koroze fakt zoufalej - nic nefunguje dyl nez rok/dva
Citace z jiného serveru:
(posledni odstavec jsem napsal jenom kdyby nekoho zajimalo co to surik je nechci tu samozrejme stary pany poucovat)
na interiér bych to nikdy nepoužil, třeba taky proto že dneska je spousta lidí na těžký kovy alergická... ale na lemy, podvozek pod Body 930 to asi dam (namíchám si suříkovou S 2005)... uz jsem z ty koroze fakt zoufalej - nic nefunguje dyl nez rok/dva
Citace z jiného serveru:
driv nic jinyho nebylo tak to lidi cpali vsude... na interiery, strechy a pak meli zahradky plny olova, myslim ze soucasny stav je v poradku kdyz nekdo surikovou barvu potrebuje tak si ji namicha... mimochodem v prumyslu se porad pouzivaJá jsem se základovkama dost zabýval, ale nakonec mi bylo řečeno že pro naše účely je nejlepší suříková. Nic ekvivalentního není. Je to nejlevnější a nejúčinnější pigment. Bohužel jedovatej. Základovky s pigmenty osmimocného chromu měly třetinovou účinnost, ale 5tinásobnou cenu. To se taky zakázalo. Dnes má největší šanci na úspěch zinkofosfát. Ale žádný z dnešních pigmentů není narozdíl od suříku schopen reagovat se zárodky koroze. Suřík mění oxidy železa na olovičitany a korozi zastaví. Pukud jí není 2mm vrstva.
(posledni odstavec jsem napsal jenom kdyby nekoho zajimalo co to surik je nechci tu samozrejme stary pany poucovat)
Naposledy upravil(a) peterblack dne 17 črc 2011, 18:04, celkem upraveno 1 x.
Re: Opravy koroze...
A kde koupím ten suřík? v drogerii?
Bylo: Hyundai Coupé 1.6 1997
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Re: Opravy koroze...
V obchodě. Chceš link? Akorát je poměrně drahý. Tady ho koupil já . http://eshop.mach-chemikalie.cz/product ... 9cbc190894 Na podvozek je nejlepší ten s fermeží,ale schne sakra pomalu. Týdny
Re: Opravy koroze...
No akorát já už jsem něco natřel bodyčkem, a tohle by chtělo nanést asi přímo na kov co? Díky za odkaz, na coupéčku to určitě vyzkouším. Pokud teda chápu tak suřík + bez.lak+ředidlo jako máš na fotce?
Bylo: Hyundai Coupé 1.6 1997
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Re: Opravy koroze...
Buď S 1002 syntetický lak,nebo fermež. Na kov přímo je to samozřejmě ideální. ředidlo je potřeba až posléze,až to houstne časem
Re: Opravy koroze...
Ja som sa zabudol "pochvalit" ako som dopadol s opravou tych lemov....Ked som zhodil plech co som mal od kupi auta prilepeny na lemoch tak mi prislo zle a hned som sa pustil do rezania...Odrezal som stary lem,poriadne ocistil,natrel a kedze nebola zvaracka tak som tam novy nanitoval...Dopocul som sa ze ked to pretmelim obycajnym tmelom tak mi to zacne praskat tak som pouzil tmel so sklenym vlaknom a uplna pohoda-vytvrdlo to na kamen....pretmelil som to tym obycajnym a hotovo-SPOKOJNY
- Přílohy
-
- 1.jpg (113.56 KiB) Zobrazeno 10535 x
-
- 2.jpg (66.31 KiB) Zobrazeno 10535 x
BLACK HYUNDAI SCOUPE TURBO - pink wheels ,znížený ,blow-off ,podložky pod kolami ,white introš ,celkom dobra muzika......
V najbližšej dobe IC ,lepšia music a kopu dalších vecí ak budu peniažky
V najbližšej dobe IC ,lepšia music a kopu dalších vecí ak budu peniažky