Přizpůsobení alarmu Hyundai pro přenos poplachů přes GSM
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Přizpůsobení alarmu Hyundai pro přenos poplachů přes GSM
Mám na vozidlech namontován GPS Lokátor (odkaz na konci, tento je asi nejlepší, za málo peněz hodně muziky).
montuje do i30 standardně alarm. Bohužel je to samoúčelné zařízení bez přenosu poplachů. Vzhledem k tomu, že lokátor má ext. vstup pro připojení alarmu, chtěl jsem toho využít. Jenže alarm v nemá žádný výstup, krom přerušovaných +12V pro sirénu. Navrhl jsem jednoduchý obvod, který z těchto impulzů udělá jeden dlouhý. Po vyhlášení poplachu origo alarmem přijde SMS-ka s časem vyhlášení poplachu, pozicí kde se vozidlo nachází a jakou rychlostí se pohybuje. A pro nepřehlédnutí je ještě lokátorem mé číslo prozvoněno.
Jako relé je použito miniaturní s proudem pro přítah pouze 12 mA. Odpor R2 je pouze pro omezení špiček při nabíjení C1 (namám a ani servis nechce o alarmu v nic prozradit
Poměrem R1 a C1 je docíleno spožděného odpadu, takře relé po celou dobu houkání sirény drží, tím je odeslána jen jedna SMS-ka o poplachu.
Lokátor má ještě výstupní relé, kterým lze vozidlo odstavit, zamknout a zapnout trvale směrovky. Ale o této úpravě až zase někdy příště, když bude zájem
GPS Lokátor:http://www.levnealarmy.cz/eshop/pagery- ... s-loc.html
Návod: http://www.levnealarmy.cz/get_file.php? ... download=0
montuje do i30 standardně alarm. Bohužel je to samoúčelné zařízení bez přenosu poplachů. Vzhledem k tomu, že lokátor má ext. vstup pro připojení alarmu, chtěl jsem toho využít. Jenže alarm v nemá žádný výstup, krom přerušovaných +12V pro sirénu. Navrhl jsem jednoduchý obvod, který z těchto impulzů udělá jeden dlouhý. Po vyhlášení poplachu origo alarmem přijde SMS-ka s časem vyhlášení poplachu, pozicí kde se vozidlo nachází a jakou rychlostí se pohybuje. A pro nepřehlédnutí je ještě lokátorem mé číslo prozvoněno.
Jako relé je použito miniaturní s proudem pro přítah pouze 12 mA. Odpor R2 je pouze pro omezení špiček při nabíjení C1 (namám a ani servis nechce o alarmu v nic prozradit
Poměrem R1 a C1 je docíleno spožděného odpadu, takře relé po celou dobu houkání sirény drží, tím je odeslána jen jedna SMS-ka o poplachu.
Lokátor má ještě výstupní relé, kterým lze vozidlo odstavit, zamknout a zapnout trvale směrovky. Ale o této úpravě až zase někdy příště, když bude zájem
GPS Lokátor:http://www.levnealarmy.cz/eshop/pagery- ... s-loc.html
Návod: http://www.levnealarmy.cz/get_file.php? ... download=0
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
- Reklama
- Rexcor
- ****
- Příspěvky: 1173
- Registrován: 19 črc 2007, 08:47
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přizpůsobení alarmu Hyundai pro přenos poplachů přes GSM
Otázka je jiná - na kolik by nás to přišlo u Tebe nechat udělat:-D
Jinak se klidně pochlub s dalším dílem seriálu:-)
Jinak se klidně pochlub s dalším dílem seriálu:-)
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Re: Přizpůsobení alarmu Hyundai pro přenos poplachů přes GSM
Tak problém, po dnešní montáži do "předfaceliftové" KIA Ceed (co bych neudělal pro souseda to nefungovalo spolehlivě, i když je to víceméně naprosto totožné auto. Musel jsem upravit hodnoty součástek tak, aby to spolehlivě spínalo již od cca 6V a ne jak jsem původně zamýšlel od 10V. Z toho plynou nové hodnoty těchto součástek:
R1 - 360R
R2 - 39R
C1- 1,5 mF
Deska je tak jednoduchá, že jí nemá cenu ani leptat. Vodivé cesty jsou udělány modelářskou bruskou.
Cena Součástek je do 70,- Kč včetně krabičky, horší je to s časem, musím makat venku a dnes jsem zase nic neudělal
K zapojení Lokátoru jsou třeba tyto dráty:
1, +12V stálé (spínací skřínka)
2, +12V po zapnutí klíčku (spínací skřínka)
3, GDN (orig. kostřící bod u nohou spolujezdce)
4, Siréna (v motorovém prostoru) s tímto drátem je trochu problém, protáhl jsem ho do kabiny k nohám spolujezdce okolo hadičky pro ostřikovač zadního skla.
Díky GPS Lokátoru jsou rozšířeny možnosti origo alarmu i30 , který hlídá pouze všechny dveře a kapotu o dálkový přenos o spuštěném autoalarmu, dále je vozidlo hlídáno v případě odtahu, nebo odvozu odtah. vozem. Při změně polohy vozidla o cca 30m bez zapnutého zapalování, je vyhlášen GPS poplach. Nespornou výhodou je zaslání souřadnic kde se vozidlo nachází a jakou rychlostí se pohybuje.
Potřebný čas na montáž je cca 3-4h (když nenastanou komplikace) a to včetně naprogramování. Bohužel fakt nemám čas.
Co je nutné demontovat:
1, Obložení plastů volantu
2, Schránka u spolujezdce a plastu pod ní
3, podběh předního kola u spolujezdce
RR
R1 - 360R
R2 - 39R
C1- 1,5 mF
Deska je tak jednoduchá, že jí nemá cenu ani leptat. Vodivé cesty jsou udělány modelářskou bruskou.
Cena Součástek je do 70,- Kč včetně krabičky, horší je to s časem, musím makat venku a dnes jsem zase nic neudělal
K zapojení Lokátoru jsou třeba tyto dráty:
1, +12V stálé (spínací skřínka)
2, +12V po zapnutí klíčku (spínací skřínka)
3, GDN (orig. kostřící bod u nohou spolujezdce)
4, Siréna (v motorovém prostoru) s tímto drátem je trochu problém, protáhl jsem ho do kabiny k nohám spolujezdce okolo hadičky pro ostřikovač zadního skla.
Díky GPS Lokátoru jsou rozšířeny možnosti origo alarmu i30 , který hlídá pouze všechny dveře a kapotu o dálkový přenos o spuštěném autoalarmu, dále je vozidlo hlídáno v případě odtahu, nebo odvozu odtah. vozem. Při změně polohy vozidla o cca 30m bez zapnutého zapalování, je vyhlášen GPS poplach. Nespornou výhodou je zaslání souřadnic kde se vozidlo nachází a jakou rychlostí se pohybuje.
Potřebný čas na montáž je cca 3-4h (když nenastanou komplikace) a to včetně naprogramování. Bohužel fakt nemám čas.
Co je nutné demontovat:
1, Obložení plastů volantu
2, Schránka u spolujezdce a plastu pod ní
3, podběh předního kola u spolujezdce
RR
Naposledy upravil(a) Ruska.ruleta dne 22 črc 2011, 21:58, celkem upraveno 1 x.
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Re: Přizpůsobení alarmu Hyundai pro přenos poplachů přes GSM
pokial to má byť univerzálne, asi by som použil stabilizátor z 16V/5V, alebo 30V/5V a relé na 5V...
alebo použil dvojkontaktné rele 12V, kde po príchode prvého impulzu od sireny a prvom cvaknutí relé, by sa jeden kontakt využil ako spínací na napájanie rele...
alebo použil dvojkontaktné rele 12V, kde po príchode prvého impulzu od sireny a prvom cvaknutí relé, by sa jeden kontakt využil ako spínací na napájanie rele...
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Re: Přizpůsobení alarmu Hyundai pro přenos poplachů přes GSM
To asi neklapne. Jak po ukončeném poplachu relé odpadne?
Stabilizátor by snad mohl makat, ale relé na 5V má 2x větší odběr, tím pádem je třeba větší kondenzátor, tím je větší první ráz. proud. Jak jsem psal, neznám a nemám zapojení alarmu, proto jsem vše dělal pro minimalizaci zatížení výstupu pro sirénu.
RR
Stabilizátor by snad mohl makat, ale relé na 5V má 2x větší odběr, tím pádem je třeba větší kondenzátor, tím je větší první ráz. proud. Jak jsem psal, neznám a nemám zapojení alarmu, proto jsem vše dělal pro minimalizaci zatížení výstupu pro sirénu.
RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Re: Přizpůsobení alarmu Hyundai pro přenos poplachů přes GSM
Nepoznám celé pozadie, ale poplach je do vtedy, kým ho nezruším.Chceš predsa vedieť, kde je počas poplachu? alebo to s tým nesúvisí? mne tuším trúbi klaksón pri poplachu, takže ak by tam tieklo o 0,1A viac na spínanie relé, alarm si to ani nevšimne....
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Re: Přizpůsobení alarmu Hyundai pro přenos poplachů přes GSM
Čas poplachu alarmu u i30 je pouze 30s. Pak je ukončen.
Nejde o "ustálený" proud, ten je opravdu zanedbatelný, jde o první "ráz", ten je větší, čím je větší kapacita kondenzátoru.
Jen na ukázku, připojením vybitého kondenzátoru 5mF na 12V teče počáteční proud tak velký, že bez problémů "přehoří" 4A rychlá pojistka.
Prostě to chce konečně schéma el. instalace v , to se pak jinak navrhují úpravy.
RR
Nejde o "ustálený" proud, ten je opravdu zanedbatelný, jde o první "ráz", ten je větší, čím je větší kapacita kondenzátoru.
Jen na ukázku, připojením vybitého kondenzátoru 5mF na 12V teče počáteční proud tak velký, že bez problémů "přehoří" 4A rychlá pojistka.
Prostě to chce konečně schéma el. instalace v , to se pak jinak navrhují úpravy.
RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Re: Přizpůsobení alarmu Hyundai pro přenos poplachů přes GSM
nedaval by som tam žiadny kondík...len relé, ktoré naštartuje prvý impulz od sirénky a potom sa samopridrží napätím z aku.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Re: Přizpůsobení alarmu Hyundai pro přenos poplachů přes GSM
Asi je chyba někde mezi židlí a klávesnicí
Bud nechápu já, nebo máš geniálně jednoduché plně funkční řešení
Stažení obrázku http://www.uloz.to/9768030/scan-jpg Heslo pro stažení: RR
Otázka: Co dá pokyn takto zavěšenému rélé, aby po ukončeném poplachu odpadlo a bylo připravené sepnout při dalším poplachu a tím byla odeslána další SMS o novém spuštěném autoalarmu?
Bud nechápu já, nebo máš geniálně jednoduché plně funkční řešení
Stažení obrázku http://www.uloz.to/9768030/scan-jpg Heslo pro stažení: RR
Otázka: Co dá pokyn takto zavěšenému rélé, aby po ukončeném poplachu odpadlo a bylo připravené sepnout při dalším poplachu a tím byla odeslána další SMS o novém spuštěném autoalarmu?
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Re: Přizpůsobení alarmu Hyundai pro přenos poplachů přes GSM
Čo dá pokyn ,aby sa to znova spustilo, prípadne odpadlo zo zopnutého stavu?
No predsa ja ...ak by som to mal namontované v aute a zahlási mi to poplach, asi by som sa išiel pozrieť, čo sa deje, inak je to zbytočná investícia
Reset by som asi riešil jednoducho, pravdepodobne tak, že pri stlačení dialkového ovladača "OTVORIŤ", by som cez rele vždy prerušil prípadné zopnutie 12V na to prvé relé.
Alebo by som mal niekde pod plastami tlačitko, a zatlačením by odpadlo to rele....
Ja totiž nechápem, prečo by mali nastať poplachy po sebe, o ktorých viem a nereagujem...
iba že by... ...požiadavka na nahlásenie súradníc, kde je auto, bola daná odvysielaním nového poplachu.
Ak však toto neplatí, a po aktivácii vieš sledovať, kde je auto, opakované prenosy nemajú podľa mňa vyznam.
Z manualu:
Reakce na alarm:
Po celou dobu vyhlášení GPS alarmu jsou odesílány poplachové SMS s polohou vozidla. Celkový počet poplachových SMS je závislý na momentální konfiguraci
No predsa ja ...ak by som to mal namontované v aute a zahlási mi to poplach, asi by som sa išiel pozrieť, čo sa deje, inak je to zbytočná investícia
Reset by som asi riešil jednoducho, pravdepodobne tak, že pri stlačení dialkového ovladača "OTVORIŤ", by som cez rele vždy prerušil prípadné zopnutie 12V na to prvé relé.
Alebo by som mal niekde pod plastami tlačitko, a zatlačením by odpadlo to rele....
Ja totiž nechápem, prečo by mali nastať poplachy po sebe, o ktorých viem a nereagujem...
iba že by... ...požiadavka na nahlásenie súradníc, kde je auto, bola daná odvysielaním nového poplachu.
Ak však toto neplatí, a po aktivácii vieš sledovať, kde je auto, opakované prenosy nemajú podľa mňa vyznam.
Z manualu:
Reakce na alarm:
Po celou dobu vyhlášení GPS alarmu jsou odesílány poplachové SMS s polohou vozidla. Celkový počet poplachových SMS je závislý na momentální konfiguraci
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Re: Přizpůsobení alarmu Hyundai pro přenos poplachů přes GSM
Nejde o to zda reaguješ, reagovat budeš, však se jedná o tvého miláčka ale když zapomeneš resetovat, při dalším poplachu (třeba za týden, měsíš, rok) se o nastalém poplachu nedozvíš. Nevím proč by se to mělo resetovat ručně, nevidím v tom žádnou výhodu. Kdyby se něco stalo (zacyklení, porucha, stálé odesílání SMS) vždycky to můžeš příkazem "xxxx OFF" vypnout. Naopak, budeš vděčný za kazdou informaci co se s vozidlem děje a cena za pár SMS je naprosto zanedbatelná.Nejhůř se dělají rozhodnutí, když je málo informací.alarm píše:Ja totiž nechápem, prečo by mali nastať poplachy po sebe, o ktorých viem a nereagujem...
Dle mě je to pak ještě náročnější na montáž, je nutné vyhledat další dráty pro ovládání otevřít, nebo hledat místo pro umístnění tlačítka.........
GPS Alarm je něco jiného to nemá nic společného s IMPUT Alarmem GPS Alarm reaguje na změnu polohy vozidla, Imput Alarm reaguje na poplach ext. alarmu.
Jinak se zeptám, jako to má výhodu? To tvé řešení.
RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Re: Přizpůsobení alarmu Hyundai pro přenos poplachů přes GSM
ja nie som elektrikár, ja som "amater", ale snažím sa obísť niektoré nespolahlivé veci. Funkciu relé dokážeš v prípade núdze premerať žiarovkou , kondíky nie.
Vždy, keď otvorím dialkovým auto, resetuje sa to, či je to zapnuté, či nie...takže nemôžem zabudnúť
zacyklenie nehrozí....kondíky sú svine-vekom strácajú kapacitu, takže ak nemusím, nepoužívam.
Ak by to bolo zapojené takto, tak po vyvolaní alarmu dostávaš info o polohe auta do chvíle, kým neprídeš k autu, dialkovým (možno aj klúčom )neotvoríš, takže si skontroloval stav.
Vždy, keď otvorím dialkovým auto, resetuje sa to, či je to zapnuté, či nie...takže nemôžem zabudnúť
zacyklenie nehrozí....kondíky sú svine-vekom strácajú kapacitu, takže ak nemusím, nepoužívam.
Ak by to bolo zapojené takto, tak po vyvolaní alarmu dostávaš info o polohe auta do chvíle, kým neprídeš k autu, dialkovým (možno aj klúčom )neotvoríš, takže si skontroloval stav.
- Přílohy
-
- rr.JPG (14.6 KiB) Zobrazeno 3009 x
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com