Výměna rozvodového řemene
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Re: Výměna rozvodového řemene
To: Vitak ale jo da, ale musis mit hever s kolecky jinak neposunes motor na stranu, musis ho mit fakt volne aby si ho moh posunout, kdyz budes jen zvedat tak nevyndas ten hlinikovy blok, musel sem ho posunout abych ho vyndal a proto sem ho musel zavesit, jinak sem ho mel taky na heveru a mel sem ho podlozeny na spalkach, zvedal sem ho za vanu prez fošnu, vana je hlinikova tak se nepromackne, no a nic mi to nedalo kdyz ho mam pevne polozeny tak sem s nim ani nehnul, je tezkej jako hrom, kdyby si mel panenku s kolecky tak mozna ze by to slo, ale taky sem zjistil ze hydravlicky hever potrochu uchazi tak mi to porad klesalo tak jestli budes mit dobry hever tak to nemusis zavesovat. Ale kazdopadne sundat ze vsech silenbloku, protoze jinak se nadres a nic neudelas.
SantaFe 2003 2.0 CRDi 4WD
- Reklama
Re: Výměna rozvodového řemene
Díky Slávku, hever mám dobrý, horší je to se závěsem, ten nemám kam zavěsit.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Re: Výměna rozvodového řemene
Jeee omg, kluci k vymene rozvodu musite byt trochu drzi a arogantni . Ridit se heslem kdyz to nejde silou , pujde to jeste vetsi silou.
Delal jsem to podle anglickyho maualu co jsem tu sehnal, jen je urceny pro benzin, ale je to na stejny kopyto.
K cele vymnene (bez vodni pumpy) me stacil jen obyc hever na koleckach a dve prkynka o celkove vysce cca 8-10 cm. To diky tomu, ze kdyz vyheveruju motor nahoru tak jsem potreboval jeste tech osundych par cm.
Jak se pise, je to vcelku rychla a pohodova vymnena, i mista je vic oproti fordovovskym autum, jen jedina odlisnost je, ze za celou montaz jsem musel asi 10x pustit a opet zvednout hever a jednomu zalehnuti na motor, abych vyndal srouby se zminovane hlinikove konzole, ktera se sakra blbe vyndava. Ale kazdy auto ma nejaky ten "spek" .
Jen asi jednu VELMI DULEZITOU VEC. Nikdo zde nezminil o jemnem nacasovani. Sorry, ale kdyz vymnenis remen za remen, NIKDY nebude casovani stejny. Hne se to!!! Proto upresnuji ty vase vyzkoumany zalezitosti.
Hrube nacasovani udelas opravdu podle bile zabarvenyho zubu s mensi ryhou na kole vackoveho hridele a dole pomoci koliku z bloku motoru a zluteho vyrezu kola na klikove hrideli, ale nikdo zde nezminuje, zda je kolo na vackove hrideli zajistene perem nebo tisicihranem nebo jen kuzelem.
On vam ten bile oznaceny zub na kole vackoveho hridele , ktery musi byt s delici rovinou hlavy a vika opravdu stacit nebude a vidim ty odborniky, Pata a Mata, jak rika jeste trochu nahoru a ted zase dolu
Pozornejsi si urcite vsimli, ze na vacovem hrideli z cela, kde je prisroubovane toto kolo, je udelana ryha pres max. prumer + maly odskok. To vam prave dava presne urceni casovani. Takze vemte si sebou zrcatecko a vse pekne uvidite, pokusim se udelat fotecku, kde to bude pekne a zretelne videt.
Vymnena neni nijak tezka, pokud jsi zrucny chlap a vic co delat. Jen s nasazovanim napinaku musis vyvynout notnou davku trpelivosti a sily. Nejlepe ve dvou , jako to zalehnuti na vyndani spodniho sroubu hlinikove konzole. Jinak cizi pomoc opravdu nepotrebujete. Kdo zna Microcat, tak tam najde dost odpovedi jak na to, i jak vypada "rozstreleny auto". Jen takovou vytku k tomuto Microcatu. Neni vzdy presne videt co chceme a v tomto pro Hyundai to pekne odflakly, protoze nektery srouby nejdou videt, jen pri poklepu na ten sroub zjistite jaky je tam pocet, ale rozmisteni ne. Coz je nekdy dost blby,ale aspon ten pocet staci, ony se vzdy pak najdou , kdyz je znam aspon pocet. Jinak je to dost velka a komplexni databaze.
Jen pro uplnost, nepovoloval jsem dalsi silembloky, jen kde je ta konzola a konzolu jsem nevydaval.
Ale i ja neznam vse a musim se optat na vec s napinakem. Na fotce je stary napinak, ktery jsem vyndal. Novy mel na sobe kolik ("z" drat co jde videt a byl zastabilizovany, kdyz jsem kolik vyndal pruzina posoupla imbus a cele se to zaseklo. Kdyz jsem premyslel k cemu tam ten kolik vubec byl, kdyz se stejne musel vyndat, tak me napadlo jen pro zastavbove ucely, ale co ten imbus? Ten se povoluje a pak pritahne? Nebo se necha jak je? Neznam a tak se ptam jestli se s tim nekdo nesetkal.
Jako prilohu davam obr. napinaku, a 2x mikro kde je pekne videt rozstrel pro 83kW disel 4x4.
Delal jsem to podle anglickyho maualu co jsem tu sehnal, jen je urceny pro benzin, ale je to na stejny kopyto.
K cele vymnene (bez vodni pumpy) me stacil jen obyc hever na koleckach a dve prkynka o celkove vysce cca 8-10 cm. To diky tomu, ze kdyz vyheveruju motor nahoru tak jsem potreboval jeste tech osundych par cm.
Jak se pise, je to vcelku rychla a pohodova vymnena, i mista je vic oproti fordovovskym autum, jen jedina odlisnost je, ze za celou montaz jsem musel asi 10x pustit a opet zvednout hever a jednomu zalehnuti na motor, abych vyndal srouby se zminovane hlinikove konzole, ktera se sakra blbe vyndava. Ale kazdy auto ma nejaky ten "spek" .
Jen asi jednu VELMI DULEZITOU VEC. Nikdo zde nezminil o jemnem nacasovani. Sorry, ale kdyz vymnenis remen za remen, NIKDY nebude casovani stejny. Hne se to!!! Proto upresnuji ty vase vyzkoumany zalezitosti.
Hrube nacasovani udelas opravdu podle bile zabarvenyho zubu s mensi ryhou na kole vackoveho hridele a dole pomoci koliku z bloku motoru a zluteho vyrezu kola na klikove hrideli, ale nikdo zde nezminuje, zda je kolo na vackove hrideli zajistene perem nebo tisicihranem nebo jen kuzelem.
On vam ten bile oznaceny zub na kole vackoveho hridele , ktery musi byt s delici rovinou hlavy a vika opravdu stacit nebude a vidim ty odborniky, Pata a Mata, jak rika jeste trochu nahoru a ted zase dolu
Pozornejsi si urcite vsimli, ze na vacovem hrideli z cela, kde je prisroubovane toto kolo, je udelana ryha pres max. prumer + maly odskok. To vam prave dava presne urceni casovani. Takze vemte si sebou zrcatecko a vse pekne uvidite, pokusim se udelat fotecku, kde to bude pekne a zretelne videt.
Vymnena neni nijak tezka, pokud jsi zrucny chlap a vic co delat. Jen s nasazovanim napinaku musis vyvynout notnou davku trpelivosti a sily. Nejlepe ve dvou , jako to zalehnuti na vyndani spodniho sroubu hlinikove konzole. Jinak cizi pomoc opravdu nepotrebujete. Kdo zna Microcat, tak tam najde dost odpovedi jak na to, i jak vypada "rozstreleny auto". Jen takovou vytku k tomuto Microcatu. Neni vzdy presne videt co chceme a v tomto pro Hyundai to pekne odflakly, protoze nektery srouby nejdou videt, jen pri poklepu na ten sroub zjistite jaky je tam pocet, ale rozmisteni ne. Coz je nekdy dost blby,ale aspon ten pocet staci, ony se vzdy pak najdou , kdyz je znam aspon pocet. Jinak je to dost velka a komplexni databaze.
Jen pro uplnost, nepovoloval jsem dalsi silembloky, jen kde je ta konzola a konzolu jsem nevydaval.
Ale i ja neznam vse a musim se optat na vec s napinakem. Na fotce je stary napinak, ktery jsem vyndal. Novy mel na sobe kolik ("z" drat co jde videt a byl zastabilizovany, kdyz jsem kolik vyndal pruzina posoupla imbus a cele se to zaseklo. Kdyz jsem premyslel k cemu tam ten kolik vubec byl, kdyz se stejne musel vyndat, tak me napadlo jen pro zastavbove ucely, ale co ten imbus? Ten se povoluje a pak pritahne? Nebo se necha jak je? Neznam a tak se ptam jestli se s tim nekdo nesetkal.
Jako prilohu davam obr. napinaku, a 2x mikro kde je pekne videt rozstrel pro 83kW disel 4x4.
- Přílohy
-
- napinak + Z
- Obraz0904_.jpg (190.64 KiB) Zobrazeno 1370 x
-
- motor
- motor.jpg (149.74 KiB) Zobrazeno 1370 x
-
- blok motoru uchyceni
- blok motoru uchyceni.jpg (93.75 KiB) Zobrazeno 1370 x
Re: Výměna rozvodového řemene
tady je slibeny obrazek toho kola.
Jo jinak me to nedalo a demontoval jsem predni silentblok a demontoval i cerpadlo, jak to ma byt pri radne vymnene rozvodovych remenu.
kolo ma byt pry na peru nebo na koliku,takze jak se nasadi remen tak bude, neni zadna dodatecka korekce To je prvni auto co jsem se s tim setkal,ale asito staci, ja honim vzdy milimery a predstih a tady nic. aspon o praci min.
Tak svetlu vstric
Jo jinak me to nedalo a demontoval jsem predni silentblok a demontoval i cerpadlo, jak to ma byt pri radne vymnene rozvodovych remenu.
kolo ma byt pry na peru nebo na koliku,takze jak se nasadi remen tak bude, neni zadna dodatecka korekce To je prvni auto co jsem se s tim setkal,ale asito staci, ja honim vzdy milimery a predstih a tady nic. aspon o praci min.
Tak svetlu vstric
- Přílohy
-
- Obraz0908_end.jpg (175.01 KiB) Zobrazeno 1351 x
Re: Výměna rozvodového řemene
No kdyz nemenis pumpu tak tu hlinikovou konzoli nemusis sundavat. Ale kdyz musis vymenit i pumpu tak to poznas ze bez vyndani se tam nehnes, a ze silenbloku to budes muset sundat taky.
jinak ten imbus na napinaci kladce je tam pro to aby si zafiksoval kladku, po vyjmuti toho kilicku se ti napne a tym imbusem to dotahnes aby si zajistil to ze remen budes mit porat napnuty.
jinak ja sem nesteloval zadny predstih, srounal sem hřidel s tim kolickem a pak jen sundal stare veci a dal nove. Tam neni mechanicke cerpadlo tak nemusi se nic vic stelovat.
jinak ten imbus na napinaci kladce je tam pro to aby si zafiksoval kladku, po vyjmuti toho kilicku se ti napne a tym imbusem to dotahnes aby si zajistil to ze remen budes mit porat napnuty.
jinak ja sem nesteloval zadny predstih, srounal sem hřidel s tim kolickem a pak jen sundal stare veci a dal nove. Tam neni mechanicke cerpadlo tak nemusi se nic vic stelovat.
SantaFe 2003 2.0 CRDi 4WD