poškození auta v servisu
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- jose3
- **
- Příspěvky: 139
- Registrován: 14 zář 2010, 23:13
- Bydliště: Veselí nad Moravou
- Kontaktovat uživatele:
poškození auta v servisu
Dnes jsem se vypravil na kondiční prohlídku s necelý rok starým Ičkem a technikovi se povedlo vrazit předním nárazníkem do heveru... To se může stát, proto ani nebudu uvádět kde to bylo. V servisu okamžitě objednali nový nárazník, v pátek ho nastříkají a v pondělí to bude opravené. To vše je OK. Jenže já se nějak nemohu smířit s tím, že jsem tam přijel s takřka novým autem a budu odjíždět s bouraným. Tak jsem navrhl, že by mi mohli jako kompenzaci udělat garanční prohlídku zdarma. Zatím se k tomu nevyjádřili protože šéf oprav je na dovčí a přijede až v pondělí. Zajímal by mne ale názor Vás ostatních, jak byste se v takové situaci zachovali.
I30 1.4 Patriot White z Nošovic r.v. 2010
Felda 1.3 MPI, r.v. 1996
Velorex 250 r.v. 1960
Java 250 r.v. 1965
moto ČZ125 s ručním řazením r.v.1950
Felda 1.3 MPI, r.v. 1996
Velorex 250 r.v. 1960
Java 250 r.v. 1965
moto ČZ125 s ručním řazením r.v.1950
- Reklama
Re: poškození auta v servisu
Osobně bych byl na jednu stranu rád, že bez keců vymění nárazník. Na stranu druhou bych možná taky zkusil ještě něco vyjednat jako kompenzaci
- David PLEVA
- ****
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 22 lis 2005, 18:35
- Bydliště: Ostrava-Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: poškození auta v servisu
Možná to bude znít blbě, ale pokud by mi to auto dali v termínu, kdy jsem si ho původně měl vyzvednout a za tuto "opravu" by si nic neúčtovali a na autě to nebylo poznat (pochybuji, že to odneslo ještě něco jiného než plast), tak by mě stačilo obyčejné, promiňte.
V případě, že by tam to auto muselo zůstat déle, požadoval bych kompenzaci dle doby, po kterou tam to auto muselo zůstat navíc. A nemusela by to být kompenzace finanční, stačil by náhradní vůz.
Protože, jak jsi říkal, takové věci se stávají a nikdo nejsme dokonalý.
V případě, že by tam to auto muselo zůstat déle, požadoval bych kompenzaci dle doby, po kterou tam to auto muselo zůstat navíc. A nemusela by to být kompenzace finanční, stačil by náhradní vůz.
Protože, jak jsi říkal, takové věci se stávají a nikdo nejsme dokonalý.
NOW:
Hyundai Azera TG'07 3.8V6 LIMITED US
Hyundai Grandeur TG'09 3.3V6
HISTORY:
Hyundai Elantra XD'01 2.0GLS
Hyundai Sonata NF´05 2.4i ELEGANCE LPG
Hyundai Sonata Y-3B´96 2.0i 16V GLS
Hyundai Lantra J2 ´97 1.6 16V
Hyundai Azera TG'07 3.8V6 LIMITED US
Hyundai Grandeur TG'09 3.3V6
HISTORY:
Hyundai Elantra XD'01 2.0GLS
Hyundai Sonata NF´05 2.4i ELEGANCE LPG
Hyundai Sonata Y-3B´96 2.0i 16V GLS
Hyundai Lantra J2 ´97 1.6 16V
- jose3
- **
- Příspěvky: 139
- Registrován: 14 zář 2010, 23:13
- Bydliště: Veselí nad Moravou
- Kontaktovat uživatele:
Re: poškození auta v servisu
Náhradní auto jsem dostal, ale opravna je 40 km daleko. Na vyzvednutí si budu muset brát volno z práce a dotankování půjčeného auta tam a zpět 80 km taky něco stojí. A to ani nepočítám kolik času jsem na tom ztratil dnes a ještě ztratím při vyzvedávání. No a pak je tady ta pochybnost, co když to nebude úplně v pořádku. Při názazu se klidně mohlo ohnout nebo narazit i něco kovového, což nebude po výměně vidět. Po čase to ale může někde rezavět, vrzat apod. No apak taky barva už nebude originál stříkaná s celým autem. Přesto na ně nechci být zlý. Říkám si ale, že ta garančka by jim nic neudělala. Olej a těch pár dílů nebudou zase v nákupce stát tolik a pak už jde jen o práci technika a to se určitě vyšetřit ve velkém servisu dá. Ten poškozený nárazník jim navíc určitě proplatí pojišťovna.
I30 1.4 Patriot White z Nošovic r.v. 2010
Felda 1.3 MPI, r.v. 1996
Velorex 250 r.v. 1960
Java 250 r.v. 1965
moto ČZ125 s ručním řazením r.v.1950
Felda 1.3 MPI, r.v. 1996
Velorex 250 r.v. 1960
Java 250 r.v. 1965
moto ČZ125 s ručním řazením r.v.1950
- David PLEVA
- ****
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 22 lis 2005, 18:35
- Bydliště: Ostrava-Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: poškození auta v servisu
Trochu off topic: PHM od salonu k bydlišti a zpět po mně nikdo nikdy nechtěl, to bylo vždy odečteno.
NOW:
Hyundai Azera TG'07 3.8V6 LIMITED US
Hyundai Grandeur TG'09 3.3V6
HISTORY:
Hyundai Elantra XD'01 2.0GLS
Hyundai Sonata NF´05 2.4i ELEGANCE LPG
Hyundai Sonata Y-3B´96 2.0i 16V GLS
Hyundai Lantra J2 ´97 1.6 16V
Hyundai Azera TG'07 3.8V6 LIMITED US
Hyundai Grandeur TG'09 3.3V6
HISTORY:
Hyundai Elantra XD'01 2.0GLS
Hyundai Sonata NF´05 2.4i ELEGANCE LPG
Hyundai Sonata Y-3B´96 2.0i 16V GLS
Hyundai Lantra J2 ´97 1.6 16V
- jose3
- **
- Příspěvky: 139
- Registrován: 14 zář 2010, 23:13
- Bydliště: Veselí nad Moravou
- Kontaktovat uživatele:
Re: poškození auta v servisu
No, mně řekli, že by bylo dobré vrátit auto se stejně zaplněnou nádrží jako při vyzvednutí, ale na druhé straně, fakticky by peníze určitě nechtěli. Já je taky nechci ždímat za každou cenu, ale to auto je takřka nové, má nejeto 5000 km a kdybych ho chtěl prodat a poctivě přiznal bouraný nárazník musel bych taky nějakou korunu slevit.
I30 1.4 Patriot White z Nošovic r.v. 2010
Felda 1.3 MPI, r.v. 1996
Velorex 250 r.v. 1960
Java 250 r.v. 1965
moto ČZ125 s ručním řazením r.v.1950
Felda 1.3 MPI, r.v. 1996
Velorex 250 r.v. 1960
Java 250 r.v. 1965
moto ČZ125 s ručním řazením r.v.1950
Re: poškození auta v servisu
Stát se to samozřejmě může ale je to velký průser, výměna nic neřeší, už proto, že nová barva bude blednou jinak než stará a každý to po pár letech pozná, tedy hodnota auta je třeba už jen poloviční.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
- jose3
- **
- Příspěvky: 139
- Registrován: 14 zář 2010, 23:13
- Bydliště: Veselí nad Moravou
- Kontaktovat uživatele:
Re: poškození auta v servisu
Z toho mám taky obavu, jenže mám po nich chtít nové auto? To by asi nešlo a ani by mi to nepřišlo správné.severtom píše:nová barva bude blednou jinak než stará a každý to po pár letech pozná
I30 1.4 Patriot White z Nošovic r.v. 2010
Felda 1.3 MPI, r.v. 1996
Velorex 250 r.v. 1960
Java 250 r.v. 1965
moto ČZ125 s ručním řazením r.v.1950
Felda 1.3 MPI, r.v. 1996
Velorex 250 r.v. 1960
Java 250 r.v. 1965
moto ČZ125 s ručním řazením r.v.1950
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: poškození auta v servisu
V blednuti farby by som problem nevidel. Po par rokoch budes mat tak ci tak torsku zniceny lak a ak budes chciet z auta vytrieskat co najviac penazi tak by som dal lak prebrusit a spravia to tak ze nik ani nerozozna ze bol lakovany naraznik. A navyse mas bielu farbu a na tej nejde toho tolko pokazit ako na farebnych alebo perletovych lakoch. To s tou nahradou paliva mi to pride divne kedze kvoli ich chybe ti museli dat nahradne auto. Ked by mali byt ferovi tak by tie pohonne hmoty mali strhnut mechanikovy ktory sposobil skodu, pretoze bola to jeho chyba, ja viem stavaju sa aj horsie veci, ale predsa si musia davat pozor.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Re: poškození auta v servisu
Asertivně - "zaplatíte veškeré vícenáklady způsobené vaším pochybením" - oprava, náhradní vozidlo s odpovídající spotřebou PHM na trase provozovna-bydliště, ušlá mzda, případně další objektivní/prokazatelné náklady. Každá firma má pojištěnu odpovědnost za výkon své činnosti, takže tu firmu to bude stát nějakou spoluúčast, zodpovědný zaměstnanec má taky svoji vlastní pojistku na blbost, takže žádné drama..jose3 píše:Zajímal by mne ale názor Vás ostatních, jak byste se v takové situaci zachovali.
Já bych ovšem trval na tom, aby o události byla sepsán zápis - dohoda, ve které bude jasně uvedeno co/kdo/kdy provedl, jaké části vozidla byly událostí dotčeny, jakým způsobem je provedena oprava, a nechal bych statutárem dotyčné firmy podepsat závazek převzetí záruky za vozidlo v případě, že se objeví jakákoliv závada na dotčených částech vozidla. On se totiž za 2 roky může začít loupat lak, takže musí být zřejmé, že i taková budoucí vada je v důsledku opravy poškození způsobeného konkrétním viníkem, a tedy, že se na tuto opravu nevztahuje 6ti měsíční, případně 2letá záruční lhůta jako na dílčí vyměněný díl, ale záruční lhůta odpovídjící původnímu originálnímu stavu vozidla podle podmínek uvedených v kupní smlouvě.. (např. na chladič jako nedílnou součást věci-vozidla máš 5ti letou záruku. pokud však nabouráš, necháš si auto opravit, tak na nový -vyměněný - chladič máš záruku 2 roky. A pokud nepřiznají nebo prostě nezjistí poškození a toto se projeví někdy později, pak může být problém s uznáním záruky, protože pak to najednou někdo odhalí jako poškozený=bouraný díl..
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
- jose3
- **
- Příspěvky: 139
- Registrován: 14 zář 2010, 23:13
- Bydliště: Veselí nad Moravou
- Kontaktovat uživatele:
Re: poškození auta v servisu
Velmi dobrá poznámka, na to si dám opravdu pozor.
I30 1.4 Patriot White z Nošovic r.v. 2010
Felda 1.3 MPI, r.v. 1996
Velorex 250 r.v. 1960
Java 250 r.v. 1965
moto ČZ125 s ručním řazením r.v.1950
Felda 1.3 MPI, r.v. 1996
Velorex 250 r.v. 1960
Java 250 r.v. 1965
moto ČZ125 s ručním řazením r.v.1950
Re: poškození auta v servisu
Prasknutý nárazník není hnutá kastle - samozřejmě, že to naštve, to tom žádná, ale zase není potřeba se kvůli tomu extra nervovat. Před měsícem jsem dával auto do výkupu, technikovi jsem bez keců přiznal přelakovaný nárazník (na plastovém díle to tou zkoušečkou stejně nepozná), doložil jsem fotografii, že se jednalo o drobnost, a na cenu to vliv nemělo. Při určitém věku a najetých km se počítá s tím, že auto má běžné provozní oděrky, takže rozhodně se není třeba obávat, že opravovaný nárazník sníží cenu vozu na polovinu.severtom píše:Stát se to samozřejmě může ale je to velký průser, výměna nic neřeší, už proto, že nová barva bude blednou jinak než stará a každý to po pár letech pozná, tedy hodnota auta je třeba už jen poloviční.
U předchozího auta jsem měl přelakované LP dveře, u výkupu jsem opět ukázal, že to byla jen plechařina, ne rozsáhlejší poškození auta, a výkupce jenom mávnul rukou, že tohle je na každém druhém autě...
Kdybys' to auto chtěl prodávat teď, tak jeho hodnota o kousek poklesne, ale třeba po 5 letech a 100 tkm už to má absolutně minimální vliv.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: poškození auta v servisu
jose3 píše:Dnes jsem se vypravil na kondiční prohlídku s necelý rok starým Ičkem a technikovi se povedlo vrazit předním nárazníkem do heveru... To se může stát, proto ani nebudu uvádět kde to bylo. V servisu okamžitě objednali nový nárazník, v pátek ho nastříkají a v pondělí to bude opravené. To vše je OK. Jenže já se nějak nemohu smířit s tím, že jsem tam přijel s takřka novým autem a budu odjíždět s bouraným. Tak jsem navrhl, že by mi mohli jako kompenzaci udělat garanční prohlídku zdarma. Zatím se k tomu nevyjádřili protože šéf oprav je na dovčí a přijede až v pondělí. Zajímal by mne ale názor Vás ostatních, jak byste se v takové situaci zachovali.
Zdarec,
ty jo, to určitě zamrzí každého..
Nicméně: je dobré si říci, že cokoliv, co budete chtít "navíc" jako bolestné ten majitel strhne onomu mechanikovi/technikovi z výplaty..
Na druhou stranu: nesmí se to stát (..cokoliv se může stát, stane se - Murpyho zákony).
Takže já bych se na to podíval takto:
- oprava a všechny související náklady na vrub Servisu (i ty PHM v náhradním vozidle)
- z garančky navíc 50% sleva
To mi přijde fér. Pokuď se to majiteli servisu/šéfovi oprav bude zdát příliš, jsou běžně proti těmto škodám pojištění, proto bych vyrukoval s tím , že sepíšeme řádnou
ŠKODNÍ UDÁLOST - a to je pak pro servis dražší, než ta 50% sleva na garančku (další rok vyšší platba za pojištění)..
Toť můj názor.
I30, 1.6 CRDI (66kW), BLACK DEVIL, paket tRiKoLoR, 6°
Co mě baví a živí: KRIZOVÝ MANAGEMENT, POMOC PŘI NAVYŠOVÁNÍ OBRATU
VZDĚLÁVACÍ KURZY pro prodejce "JAK LÉPE A VÍCE PRODÁVAT", vytvoření argumentací při prodeji
Co mě baví a živí: KRIZOVÝ MANAGEMENT, POMOC PŘI NAVYŠOVÁNÍ OBRATU
VZDĚLÁVACÍ KURZY pro prodejce "JAK LÉPE A VÍCE PRODÁVAT", vytvoření argumentací při prodeji
Re: poškození auta v servisu
Viete co je sranda? Ze kebyze sa toto stane pri normalnej prevadzke auta, tak si poistovna strhne amortizaciu a za vymeneny novy naraznik bude poskodeny este cast doplacat.
Moj nazor - kebyze som majitel autoservisu - za tuto servisnu prehliadku by som uctoval iba pouzity material bez ceny prace a dal by som nejaku stalu zlavu na vsetky ostatne servisne prehliadky, aby ma zakaznik neohovoril pred ostatnymi zakaznikmi.
Moj nazor - kebyze som majitel autoservisu - za tuto servisnu prehliadku by som uctoval iba pouzity material bez ceny prace a dal by som nejaku stalu zlavu na vsetky ostatne servisne prehliadky, aby ma zakaznik neohovoril pred ostatnymi zakaznikmi.
main car - 2013 - Audi Q7
second car - 2011 - ix 35, 4x2, Style, 1.7 CRDi, 5 l/100 km
third car - 2010 - Renault Megane III, coupe, Dynamique, 1.4 TCe, 8 l/100 km[/u]
before
2007 - Accent 1.4, Dynamic
2006 - Getz 1.1i, Basic
1996 - Accent 1.5, GLS
second car - 2011 - ix 35, 4x2, Style, 1.7 CRDi, 5 l/100 km
third car - 2010 - Renault Megane III, coupe, Dynamique, 1.4 TCe, 8 l/100 km[/u]
before
2007 - Accent 1.4, Dynamic
2006 - Getz 1.1i, Basic
1996 - Accent 1.5, GLS
- jose3
- **
- Příspěvky: 139
- Registrován: 14 zář 2010, 23:13
- Bydliště: Veselí nad Moravou
- Kontaktovat uživatele:
Re: poškození auta v servisu
Už jsem se k tomu dlouho nevyjadřoval a tak napíšu jak to dopadlo (nebo snad dopadne protože garančka bude až v září). Nakonec nárazník vyměnili, vypadá jako nový ale přeci jen, kdybych byl hnidopich, tak to lícování už není úplně stoprocentní. Na druhá straně, možná to nelícovalo ani předtím a ani jsem si toho nevšiml Šéfovi servisu se napřed do slev moc nechtělo. Pak jsem na něj ale přitlačil a dopadlo to takhle. Práci na garančce udělají zdarma, na materiál dostanu slevu, teď si přesně nevybavuji, jestli 20 nebo 25 %. To mi připadá jako dobrý kompromis. Ono nakonec, auto má teprve 7000 km tak té práce na garančce mít zase tolik nebudou, a vhledem k tomu, že účtují 700 Kč/hodina práce technika, tak většina z toho je stejně provize servisu - náklady na technika určitě nebudou větší než 150 Kč/hod. Takže já něco ušetřím a oni zas až tak neprodělají. Jen mi trochu vrtá hlavou, že to nemám písemně, ale snad si na tu dohodu v září vzpomenou.
I30 1.4 Patriot White z Nošovic r.v. 2010
Felda 1.3 MPI, r.v. 1996
Velorex 250 r.v. 1960
Java 250 r.v. 1965
moto ČZ125 s ručním řazením r.v.1950
Felda 1.3 MPI, r.v. 1996
Velorex 250 r.v. 1960
Java 250 r.v. 1965
moto ČZ125 s ručním řazením r.v.1950