17 jo? I ty buržouste!Hardcam píše:Cvrcek: tak pokud napises tototak ani jinou reakni nemuzes ocekavatCvrček píše: Jezdit za 8,5 litru benzínu dnes může jen boháč, nebo ten, kdo neumí šetřit a spořit.
druhe auto v rodine jezdi za 12-17 litru benzinu podle rocniho obdobi a s tezkym srdcem se ho budeme zbavovat...prece to neni jen o cenach benzinu.
spokojenost s i30?
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: spokojenost s i30?
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
- Reklama
Re: spokojenost s i30?
Fishak : fsechny si vas koupim voe
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: spokojenost s i30?
Mě ne.
Nechci tady zavádět dlouhé diskuse,ale také nepatřím k těm,co řeší spotřebu .Jsou věci,které jsou pro mě na autě důležitější-třeba "bezpečný"výkon Tím nemyslím výkon na pálení pneu a pod.Dám příklad.
Je hrozná představa,že jedu s plně naloženým autem a rodinou na dovolenou a při každém výjezdu od benzinky,z odpočívadla,z připojovacích pruhů.......se budu půl hodiny strachovat o život,než slabé,ale úsporné auto dosáhne rychlosti byť předpisově jedoucího proudu aut na dálnici .S dostatkem výkonu nemusím ostatní ani sebe omezovat a ohrožovat(a že je provoz čím dál hustší a čekání na mezeru,dostatečně dlouhou na auto s 50-60kW velikosti třeba Fabie,může být nekonečným čekáním nebo riskem-vjedu a ostatní snad na tu půlhodinku přibrzdí ).
To stejné při předjíždění-rychlejší manévr=bezpečnější(než kvedlat šaltpákou,prošlapovat pedál plynu podlahou a modlit se,že nikdo tu dlouhou dobu nepojede v protisměru nebo nevyjede z vedlejší na hlavní v protisměru-při argumentu,že vidím,že nikdo proti "zrovna"nejede...)je pěkné jezdit za 5l,než 8l,ale jsem raději živý,než ve zlaté rakvi,z uspořených peněz na palivu .O radosti z jízdy,nezatížený stálým pohledem na měřák spotřeby,ani nemluvě.
Nechci tady zavádět dlouhé diskuse,ale také nepatřím k těm,co řeší spotřebu .Jsou věci,které jsou pro mě na autě důležitější-třeba "bezpečný"výkon Tím nemyslím výkon na pálení pneu a pod.Dám příklad.
Je hrozná představa,že jedu s plně naloženým autem a rodinou na dovolenou a při každém výjezdu od benzinky,z odpočívadla,z připojovacích pruhů.......se budu půl hodiny strachovat o život,než slabé,ale úsporné auto dosáhne rychlosti byť předpisově jedoucího proudu aut na dálnici .S dostatkem výkonu nemusím ostatní ani sebe omezovat a ohrožovat(a že je provoz čím dál hustší a čekání na mezeru,dostatečně dlouhou na auto s 50-60kW velikosti třeba Fabie,může být nekonečným čekáním nebo riskem-vjedu a ostatní snad na tu půlhodinku přibrzdí ).
To stejné při předjíždění-rychlejší manévr=bezpečnější(než kvedlat šaltpákou,prošlapovat pedál plynu podlahou a modlit se,že nikdo tu dlouhou dobu nepojede v protisměru nebo nevyjede z vedlejší na hlavní v protisměru-při argumentu,že vidím,že nikdo proti "zrovna"nejede...)je pěkné jezdit za 5l,než 8l,ale jsem raději živý,než ve zlaté rakvi,z uspořených peněz na palivu .O radosti z jízdy,nezatížený stálým pohledem na měřák spotřeby,ani nemluvě.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Re: spokojenost s i30?
Krasne napisane Borek
Hyundai Elantra, 1.6i Premium, 94kW, Marina Blue (2016)
Hyundai i30cw, 1.6CVVT Style, 92kW, Continental Silver (2009)
Hyundai i30cw, 1.6CVVT Style, 92kW, Continental Silver (2009)
Re: spokojenost s i30?
Co je dostatecny vykon? Pro I30 tak min. 110KW a 250 - 300 kroutak se spickou v nizsich otackach nebo krivkou podobnou turbo motorum. Pro ty co na dovolenou letaji bude a autem jezdi tak do prace nebo obcas po vyletech bude stacit v I30 i ta 1,4.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: spokojenost s i30?
na kodrcanie kolonami na okreskach pohodovo staci 55kW.. na dovolenku treba lietat a nie nakladat europalety zbytocnosti do kufra. Tie rizky su asi tazke mne tych 110 koni staci. Aj pre 3 ludi a batozinu. Ale asi som motoricky nenarocny hazarder
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: spokojenost s i30?
Tak mám pořád 6,5/100 a to jsem vynuloval počítadlo. Jezdím uplně normálně nic nešetřím, ani na to moc nedupu. Najeto necelý 4000.
V příručce jsem četl, že prvních 1000 km se to má točit mezi 3 -4 000 otáček a otáčky měnit, nedržet dlouho stejné.
3-4 000 otáček je docela dost, tak jsem na to ze začátku docela dupal.
V příručce jsem četl, že prvních 1000 km se to má točit mezi 3 -4 000 otáček a otáčky měnit, nedržet dlouho stejné.
3-4 000 otáček je docela dost, tak jsem na to ze začátku docela dupal.
Cvrček píše:standas píše:Naprostej souhlas,
jen mi řekni jak to děláš s tou spotřebou 4,8l (dálnice 50%, město 50%) po teprve 480 km.
Já mám ten samej motor najeto něco přez 3000 a ať dělam co dělam tak jsem na 6,5l.
Standas,
je to tím, že se snažím to zkrátka "nehnat" - tzn. po městě (kopce nahoru dolů) s plynem nahoru s citem,
dolů z kopce brzdím motorem, po dálnici pak nejedu víc než 120 km*hod-1 (spíše okolo 90-100 km).
Je jasné, že nezávodím, ale já už jsem si rychlého ježdění užil až dost, teď se spíše kochám a jedu "na spotřebu"
- jednou mi tam dokonce bliklo i 4,6 l, ale to bylo jen krátce..
Zatím skromně odhaduju, že na nádrž ujedu asi 800 km. Je to hodně nebo málo???
Hyundai i30cw CRDi 66KW hnědá 2011
Re: spokojenost s i30?
Přesně jako říká ajrton: auto máš na ježdění, tak s ním jezdi. Já vyrazil na dovolenou, když jsem měl auto necelé 2 týdny a najeto 1300 km. Když jsem se po týdnu vrátil, bylo na tacháči přes 4000. Akorát jsem si hlídal, abych nejel na dálnici furt stejně rychle, aby se trošku hýbaly otáčky. Tak jsem jel chvíli 125, potom jsem to zase na deset minut zvedl na 140, potom zase míň... Ve finále jsem to až tak hlídat nemuseĺ, protože furt jsou nějaké omezení, tunely, místa s trvale omezenou rychlostí (sakra, těch stovek a stodvacítek je v Německu stále víc a víc ), takže jet čtvrt hodiny v kuse stejnou rychlostí se mi poštěstilo až na Švýcarské dálnici, kde byl minimální provoz.ajrton píše:neries a chod ... na to si ho kupoval, ci nie ? ja som siel do chorvatska tam a spat 2500km s fungl novym autom, malo nabehanych len 1500km a pohoda ... priemerna spotreba vysla na 7,6 l a to som siel 90% po dialnici 130-140km/h s 4400 otackamiCvrček píše: Ještě zvažujeme cestu k moři do Chorvatska, tak si říkám, jestli to není na "nezajeté" auto, trochu dálka.. Co myslíte vy?
Jo, a občas jsem tomu přiložil pod kotel, na pár vteřin tak 160 - 170 km/h - ať si cwalík zvyká
Standas: ta příručka byla asi pro benzíny, ne? Točit v záběhu nafťáka mezi 3-4 tisícema je trošku moc podle mě...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: spokojenost s i30?
Pro jistotu jsem na to zase koukal a je tam zvlášť návod na vznětový motor a zážehový.
Tak jsem to dělal jak je to napsáno u vznětovýho motoru a tam píšou prvních 1000km točit mezi 3-4000 otáček.
Tak doufám, že je to překlep a že jsem si zkurvil motor
Tak jsem to dělal jak je to napsáno u vznětovýho motoru a tam píšou prvních 1000km točit mezi 3-4000 otáček.
Tak doufám, že je to překlep a že jsem si zkurvil motor
Hyundai i30cw CRDi 66KW hnědá 2011
Re: spokojenost s i30?
No vidíš, jak jsou ty manuály odlišné, a přitom máme oba stejný rok výroby...
U mně je v sekci "Záběh vozidla" uvedeno toto (pro všechny motorizace, nemám to rozděleno na B a N):
- nezvyšovat nadměrně otáčky motoru
- během jízdy udržovat otáčky mezi 2000 - 4000
- nenechávat motor dlouho ve stejných otáčkách, střídání otáček
- vyvarovat se pokud možno prudkého brždění
- nenechávat motor na volnoběh déle než 3 minuty
- během prvních 2000 km nepoužívat vozidlo k tažení přívěsu.
Když už to popisujou takhle polopaticky, tak by se mohli v bodě 2 benzíňákům a dieselákům věnovat zvlášť, 4000 na záběh nafty, nevím nevím. I když, jsou tady lidi, kteří šli do červeného už cestou z autosalonu
U mně je v sekci "Záběh vozidla" uvedeno toto (pro všechny motorizace, nemám to rozděleno na B a N):
- nezvyšovat nadměrně otáčky motoru
- během jízdy udržovat otáčky mezi 2000 - 4000
- nenechávat motor dlouho ve stejných otáčkách, střídání otáček
- vyvarovat se pokud možno prudkého brždění
- nenechávat motor na volnoběh déle než 3 minuty
- během prvních 2000 km nepoužívat vozidlo k tažení přívěsu.
Když už to popisujou takhle polopaticky, tak by se mohli v bodě 2 benzíňákům a dieselákům věnovat zvlášť, 4000 na záběh nafty, nevím nevím. I když, jsou tady lidi, kteří šli do červeného už cestou z autosalonu
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: spokojenost s i30?
A jakou máš průměrnou spotřebu? Mě to bylo divný, že bych to měl ze začátku mít v takových otáčkách. Hned po najetí 1000Chasnik píše:No vidíš, jak jsou ty manuály odlišné, a přitom máme oba stejný rok výroby...
U mně je v sekci "Záběh vozidla" uvedeno toto (pro všechny motorizace, nemám to rozděleno na B a N):
- nezvyšovat nadměrně otáčky motoru
- během jízdy udržovat otáčky mezi 2000 - 4000
- nenechávat motor dlouho ve stejných otáčkách, střídání otáček
- vyvarovat se pokud možno prudkého brždění
- nenechávat motor na volnoběh déle než 3 minuty
- během prvních 2000 km nepoužívat vozidlo k tažení přívěsu.
Když už to popisujou takhle polopaticky, tak by se mohli v bodě 2 benzíňákům a dieselákům věnovat zvlášť, 4000 na záběh nafty, nevím nevím. I když, jsou tady lidi, kteří šli do červeného už cestou z autosalonu
jsem se na to vybodl a jezdím normálně. Jezdí to skvěle, ale ta spotřeba mě sere 6,5/100 (kombinace město, dálnice, vesnice)
Hyundai i30cw CRDi 66KW hnědá 2011
Re: spokojenost s i30?
I když mám cw, souhlasím s lada 71: zadek "céwéčka" mi přijde narychlo udělaný a opravdu na mě působí jako model okolo roku 2000. Zepředu a z boku působí obě verze dost dynamicky.lada 71 píše:Věc osobního vkusu. Mě se teda zase daleko víc líbí krátká i30. V delší verzy se mi víc líbí Kia Ceed. Když vidím dlouhou i30-ku z boku nebo zezadu, tak mám pocit, že přede mnou stojí koncepčně 10 let staré auto. Krátká i30 mi přijde daleko víc elegantnější a sportovnější.standas píše:...I30 je dopohody, ale
I30cw je mnohem lepší a hezčí!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ceed SW je povedený, docela jsem váhal mezi i30 cw a cee'd sw. Protože jsme ale kupovali 2 stejná auta do firmy, tak to rázně rozhodl kolega. Otevřel dveře od ceeda, podíval se na tapecírunk a řekl: "s favoritem jsem už jezdil, dalšího nepotřebuju". Je to taková drobnost, ale když jsou ta auta podobná, cena je podobná, motory a spousta dalších věcí úplně stejné, pak rozhodují právě takové drobnosti...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: spokojenost s i30?
standas: spotřebu mám zatím lehce nad 7 litrů, ale mám benzín, takže se mnou se samozřejmě nesrovnávej. Více detailů zde:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/472777.html
Kolik máš zatím nalítáno? Motor si "sedá" docela dlouho, klidně i 10-15 tis. km...
http://www.spritmonitor.de/en/detail/472777.html
Kolik máš zatím nalítáno? Motor si "sedá" docela dlouho, klidně i 10-15 tis. km...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: spokojenost s i30?
K rozvinuté debatě o zajíždění benzinových a naftových motorů.
Nevím, ale začínám mít dojem pánové že máte hlasitost rádia vytočenou tak, že neslyšíte motor. Když si poslechnete otáčky motoru nafťáku tak zjistíte, že optimální zvuk zatíženého motoru se hýbe mezi 1800 až 2500 ot. Když ho vytočíte nad 2500 a přes 3000 nejedná se o klidný pohodový zvuk, ale slušně řečeno řev. Vše se u těchto nafťákových motorů, dokonce i s turbem řeší řazením. Tento motor může mazat i do kopce na pětku (u motorů s převodovkou 1 až 6+zpátečka) povolenou rychlostí 90 km/h. Dokonce auto zrychluje.
výkonová charakteristika motoru 1,6 Crdi je na tomto odkaze
http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=i ... 323540d9ad
Benzínový motor má výkonovou charakteristiku posazenou otáčkami o trochu výše. Takže i zvukový dojem zatíženého motoru je jiný, ale přetočení dává motor taky najevo, ale spíše jekotem. O motorech v benzinovém provedení i30-tek jsem okopíroval raději jednu recenzi
Základ nabídky tvoří benzinová "jedna-čtyřka", která je atmosféricky plněná a disponuje systémem plynule proměnného časování ventilů CVVT.
Díky tomu se podařilo z daného objemu získat výkon 80 kW v 6200 otáčkách a točivý moment vrcholí na hodnotě 137 Nm v 5000 otáčkách za minutu. Vůz akceleruje z klidu na 100 km/h za 11,6s, dosáhne maximální rychlosti 187 km/h a to vše při kombinované spotřebě benzinu 6,1 l/100km.
Druhým benzinovým motorem je atmosféricky plněná jednotka o objemu 1.6 l. Ta se opět může pyšnit systémem plynule proměnného časování ventilů CVVT a dává maximální výkon 90kW v 6200 otáčkách. Točivý moment 154 Nm je dosahován v 4200 otáčkách, vůz zrychlí z klidu na 100km/h za 11 sekund a dosáhne maximální rychlosti 192 km/h při kombinované spotřebě 6,2 l/100km.
Nejvýkonnějším benzinovým motorem je dvoulitr. Jeho maximální výkon je 105 kW v 6000 otáčkách, nejvyšší točivý moment 186 Nm je dosahován ve 4600 otáčkách. Zrychlení z klidu na 100km/h trvá 10,6 sekundy a ručička tachometru se zastaví na hodnotě 205 km/h. Kombinovaná spotřeba dvoulitru je 7,1 l/100km.
Takže jednoduché.... nikdo nezajíždí na plné otáčky, rozumné je zajíždět okolo poloviny max. otáček, jak dlouho? Kdysi to bylo děsné číslo 15 tis.První výměna oleje zajížděcího do 1500km a pak tři výměny po 5tis.km. Pak bylo přijatelně zajeto... Konstrukce nových motorů snáší krátkodobé zvýšení nad zajížděcí otáčky. Třeba "nevyhnutelné", ale bezpečné předjetí stejdy v klobouku a veteránu.... Určitě jemně do 5 tisíc, pak pomalu přidávat v 10 tis. by to nejhorší mělo být za námi.
Rozhodně řidiči s dobrým uchem a citem pro včasné řazení (nahoru i dolu) podle ucha to mají lepší. Nemusí sledovat pořád otáčkoměr. Dokonce některým to přináší požitek slyšet "přívětivou" REAKCI motoru na zacházení.
Nevím, ale začínám mít dojem pánové že máte hlasitost rádia vytočenou tak, že neslyšíte motor. Když si poslechnete otáčky motoru nafťáku tak zjistíte, že optimální zvuk zatíženého motoru se hýbe mezi 1800 až 2500 ot. Když ho vytočíte nad 2500 a přes 3000 nejedná se o klidný pohodový zvuk, ale slušně řečeno řev. Vše se u těchto nafťákových motorů, dokonce i s turbem řeší řazením. Tento motor může mazat i do kopce na pětku (u motorů s převodovkou 1 až 6+zpátečka) povolenou rychlostí 90 km/h. Dokonce auto zrychluje.
výkonová charakteristika motoru 1,6 Crdi je na tomto odkaze
http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=i ... 323540d9ad
Benzínový motor má výkonovou charakteristiku posazenou otáčkami o trochu výše. Takže i zvukový dojem zatíženého motoru je jiný, ale přetočení dává motor taky najevo, ale spíše jekotem. O motorech v benzinovém provedení i30-tek jsem okopíroval raději jednu recenzi
Základ nabídky tvoří benzinová "jedna-čtyřka", která je atmosféricky plněná a disponuje systémem plynule proměnného časování ventilů CVVT.
Díky tomu se podařilo z daného objemu získat výkon 80 kW v 6200 otáčkách a točivý moment vrcholí na hodnotě 137 Nm v 5000 otáčkách za minutu. Vůz akceleruje z klidu na 100 km/h za 11,6s, dosáhne maximální rychlosti 187 km/h a to vše při kombinované spotřebě benzinu 6,1 l/100km.
Druhým benzinovým motorem je atmosféricky plněná jednotka o objemu 1.6 l. Ta se opět může pyšnit systémem plynule proměnného časování ventilů CVVT a dává maximální výkon 90kW v 6200 otáčkách. Točivý moment 154 Nm je dosahován v 4200 otáčkách, vůz zrychlí z klidu na 100km/h za 11 sekund a dosáhne maximální rychlosti 192 km/h při kombinované spotřebě 6,2 l/100km.
Nejvýkonnějším benzinovým motorem je dvoulitr. Jeho maximální výkon je 105 kW v 6000 otáčkách, nejvyšší točivý moment 186 Nm je dosahován ve 4600 otáčkách. Zrychlení z klidu na 100km/h trvá 10,6 sekundy a ručička tachometru se zastaví na hodnotě 205 km/h. Kombinovaná spotřeba dvoulitru je 7,1 l/100km.
Takže jednoduché.... nikdo nezajíždí na plné otáčky, rozumné je zajíždět okolo poloviny max. otáček, jak dlouho? Kdysi to bylo děsné číslo 15 tis.První výměna oleje zajížděcího do 1500km a pak tři výměny po 5tis.km. Pak bylo přijatelně zajeto... Konstrukce nových motorů snáší krátkodobé zvýšení nad zajížděcí otáčky. Třeba "nevyhnutelné", ale bezpečné předjetí stejdy v klobouku a veteránu.... Určitě jemně do 5 tisíc, pak pomalu přidávat v 10 tis. by to nejhorší mělo být za námi.
Rozhodně řidiči s dobrým uchem a citem pro včasné řazení (nahoru i dolu) podle ucha to mají lepší. Nemusí sledovat pořád otáčkoměr. Dokonce některým to přináší požitek slyšet "přívětivou" REAKCI motoru na zacházení.
Re: spokojenost s i30?
Na všech autech jsem jezdil spíš podle ucha, než s neustálým očumováním otáčkoměru. Tuto debatu jsem rozvinul spíš kvůli tomu, že mě zarazila podle mě mylná informace v návodu a následné zjištění, že stejný model auta vyrobený ve stejném roce má u 2 aut 2 odlišné varianty textu v manuálu k vozidlu.
Optimální otáčky a výkony motorů osazených v i30 - to už se bavíme trošku o něčem jiném. Obecný princip záběhu je u těch motorů obdobný a naštěstí hlavně, jak jsi sám řekl, o hodně jednodušší než tomu bylo před několika málo sty lety
Optimální otáčky a výkony motorů osazených v i30 - to už se bavíme trošku o něčem jiném. Obecný princip záběhu je u těch motorů obdobný a naštěstí hlavně, jak jsi sám řekl, o hodně jednodušší než tomu bylo před několika málo sty lety
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)