Klucííí, také mne to zarazilo, když jsem to viděl. Říkal jsem si, proč to tam je? Proč to chce vědět, kdy sešlápnu spojku? Auto se ale po přenastavení chová normálně a nikde nic nesvítí, tak jsem to vypustil z hlavy...
matysekul píše:Už jste to nakousli. Je to spínač spojky. Mělo by to fungovat tak,že bez vymačkle spojky nenastartuješ.
vcera som po mnohych tisicoch km nejak pozabudol na to pravidlo a skusal som nastartovat bez spojky.. a nastartoval som
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Spínaš na spojce se tu probíral v jiných vláknech. Prakticky všechny do roku 1996/1997 měly na spojce spínač, který zajistil, že bez vyšlápnuté spojky nešla štáva do startéru. Opatření kvůli amíkům, aby si neotočili startérem se zařazenou rychlostí. Postupná diverzifikace aut pro USA/Can a Evropu tento spínač z evropských verzí úplně vyřadila, takže od roku náběhu výroby 1999 tuto "vychytávku" již vůbec nemají.
Zdravím,mám následující problém. U výše uvedené motorizace mi při větším zatížení, tj. couvání do mírného kopce, rozjezd v zimě s prokluzem kol atd. vždy těžce smrdí spojka. Auto jsem kupoval v roce 2007, najeto mám kolem 25000km. Jinak se závada neprojevuje, spojka neklouže, zabírá kde má a při běžné jízdě a řazení je vše v naprostém pořádku. Smrdí ale od začátku, čekal jsem, že si časem sedne, ale není tomu tak. Zmínil jsem se na poslední garančce, ale bylo mi řečeno, že nic nenašli. Logicky, určitě nikdo spojku nedemontoval a pohledem z venku se poznat nic nedá. Jde mi o to, jestli má tento poznatek více z vás nebo je to pouze můj problém. Myslím si, že jezdit umím, snažil jsem se to eliminovat, jak to šlo, ale bohužel smrdí každému, kdo sedl za volant, tak v řidiči to asi nebude. V prosinci mi končí tříletá záruka a nerad bych po jejím uplynutí platil novou spojku. Byl bych moc vděčný za info, pokud má někdo zkušenost, jak to za včasu řešit, protože pokud spojka jinak funguje, asi se se mnou v servisu nikdo moc bavit nebude. Jestli třeba stačí to teď v záruce urgovat(pokud to nebude chtít nikdo řešit) a nechat to písemně uvést a potom po záruce v případě problému na to poukázat? I když v tomhle státě je to asi nesmysl, to určitě fungovat nebude. Moc děkuji všem za případnou pomoc. Auto budu ještě 4 roky splácet a rád bych se vyhnul větším zbytečnýn investicím.
co mám zkušenost, tak Hyu má obecně slabou spojku snad u všech modelů, tj. v těchto režimech to smrdí u všech. Aspoň tedy mně to smrdělo u každého Hyu, s kterým jsem jel, včetně mého Santíka.
Rocky : Jestli ti spojka smrdí už tři roky a auto jezdí normálně, tak už bych to neřešil ... co jsem tady četl, tak spojka smrděla vícero lidem, i na i30kách. Servis od toho dá ruce pryč, jako vždycky .... se slovy " Nám se to neprojevilo " .... " My to necítíme " atd .. Tvoje spojkový obložení je hold trochu víc citlivý na vysokou teplotu a to se projevuje zápachem Jestli spojka neklouže nebo se auto neklepe při rozjezdu, tak s tím asi nic nenaděláš ....
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Mohl by mi někdo pomoci. Když stlačím spojkový pedál, ozve se mi z motorové části,asi jak je takový váleček, skřípaní. Něco jako kdyby to nebylo dobře promazané.
Setkal se s tím někdo tady a nevíte co by to mohlo být.Jestli by třeba nepomohlo sundat tu gumovou planžetu na válečku a promazat to?
Budu rád za radu lunekm@centrum.cz
Presne tento problém som mal aj ja. V servise v rámci záruky mi to premazali a všetko je vporiadku. Len neviem, čo presne mazali(nebol som pri aute), ale keď som pozrel potom do motorového priestoru, tá gumová krytka bola trochu od maziva. Ja som sa to trochu obával mazať. Spojka je spojka, a mazať ju je háklivá vec, keď nevieš kde presne treba siahnuť.
Tak mi se zas objevil problém při vymáčknuté spojce. Zní tam lehké popískávání (jako ložisko, které v jednom místě dře). Pokud spojku zmáčku byť jen o centimentr, popískávání přestane. Ví někdo co s tím??? Znatelné je to na volnoběh i při jízdě a popískávání reaguje na otáčky motoru. Zmáčku spojku a je klid. Jenže se zmáčklou spojkou se fakt nedá jezdit (leda z kopce).
Mickey007 : A píská ti to pořád, nebo to po chvíly přestane Jestli to přestane pískat, tak bych to neřešil .... na tohle trpěly hlavně francouzský vozy a taky některý německý ... můj Renault pískal 6.5 roku a projel jsem s ním půlku Evropy, absolutně bez problémů. Po pár minutách pískání ustalo a byl klid, jen v zimě to pískalo déle. Je to suchý ložisko, který se nedá namazat .... u mého Kadetta jsem kvůli pískajícímu spojkovému ložisku, dokonce vyměnil celou spojku a za pár měsíců pískal znova ....
Ovšem, jestli ložisko píská neustále a po chvilce nepřestane .... doporučuju navštěvu servisu.
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný