Spotreba vs palubny pocitac

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od koloman.brutus »

ja som to spravil raz. Dotankoval az mi pretieklo. Odjazdil a znova dotankoval az to pretekalo. Spotreba podla PP 5.0 a realna bola 5.2. Mojim stylom jazdy som nezistil vyrazny resp. ziadny vykyv od odsledovanych hodnot PP a realnej spotreby normalnym tankovanim podla automatickeho vypnutia pistole. Stale je to max. o 0.2l v lete viac ako PP, v zime to je uz horsie. Tam sa sekne aj o 0.5-0.7
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Reklama
 

Uživatelský avatar
Had21
**
Příspěvky: 199
Registrován: 25 úno 2011, 12:16
Bydliště: Martin, SR

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od Had21 »

viron píše:Chtel jsem se zeptat, zda jste nekdo porovnaval spotrebu podle PP a realnou?
Porovnávali to už asi všetci - prejdi si túto tému a uvidíš, že výsledky sú všelijaké - väčšinou je rozdiel okolo 0,5 l (že počítač ukazuje menej než je reál), ale neni to pravidlo.
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Uživatelský avatar
Had21
**
Příspěvky: 199
Registrován: 25 úno 2011, 12:16
Bydliště: Martin, SR

Re: Spotreba

Příspěvek od Had21 »

jirikstbk píše:Pokud jde o průměrnou spotřebu jako takovou, tak kombinovaná, uváděná v dokumentaci, je podle mé zkušenosti nereálná.
Už to niekto vysvetľoval, prečo jeto tak, ale našiel som ktomu dobrý článok: http://auto.pravda.sk/poradna/clanok/57 ... -spotrebe/
Komu sa chce, môže si prečítať....
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od jirikstbk »

Ano, porovnávám. Koukni se na http://www.spritmonitor.de/en/detail/370619.html

Předposlední sloupec je spotřeba při čerpání vždy do plné nádrže a poslední sloupec (po najetí kurzoru myši nad ikonu obrazovky) je spotřeba opsaná z PP.
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Spotreba

Příspěvek od jirikstbk »

Had21 píše:
jirikstbk píše:Pokud jde o průměrnou spotřebu jako takovou, tak kombinovaná, uváděná v dokumentaci, je podle mé zkušenosti nereálná.
Už to niekto vysvetľoval, prečo jeto tak, ale našiel som ktomu dobrý článok: http://auto.pravda.sk/poradna/clanok/57 ... -spotrebe/
Komu sa chce, môže si prečítať....
To jsi vytáhl hodně starou citaci, že? :D
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
Uživatelský avatar
Had21
**
Příspěvky: 199
Registrován: 25 úno 2011, 12:16
Bydliště: Martin, SR

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od Had21 »

Zaujal ma ten článok a spomenul som si, že sa to preberalo v tejto téme. Tak preto - aby to nevyzeralo OT hneď na prvý pohľad :lol:

.... ináč kto takéto postupy vymýšľa... :roll:
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od amaize »

nad otázkou virona bych se pozastavil : celé toto téma od prvního postřehu je k tomu vyhrazeno , a on se ptá jak by zakládal nové , pak se nedivte nám moderátorům , že prskáme ohledně tlačítka vyhledávat a podobně ....
... a sám píše , že už při najetí 5100 km má rozdíl jak my všichni ... :-k

a já mám taky rozdíl,i když jsem to tady psal ale aby jste to věděli 8) a pokaždé mám jiný rozdíl :D/

a dal bych otázku : je zde někdo kdo se dívá na spotřebu pokaždé když sedne do auta a než z něj vyleze,a nikdy nevynechá ?
ne , ale píšu benzín a km měsíčně (musím) :wink: , mám auto na ježdění a né na statistiku jako zkušební jezdec ,

vím že spotřeba je věčné téma , ale aby to bylo konstruktivní
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

to: amaize

Pre mňa je spotreba dôležitá, pozerám sa na palubný pc pri štarovaní aj pri vypnutí motora. :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
Had21
**
Příspěvky: 199
Registrován: 25 úno 2011, 12:16
Bydliště: Martin, SR

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od Had21 »

Na počítač pozerám dosť často - skoro vždy keď "keď na ceste nič zaujímavé neukazujú" :lol: . Hlavne ten stĺpček s okamžitou spotrebou ma dosť zaujíma (škoda že ju nedáva číslom). Už somtak našiel aj pár zaujímavých "anomálií" - napr. sa mi stalo, že pri dobrzďovaní motorom (zaradený kvalt, žiadny plyn) okamžitá spotreba nebola nulová (čo by mala byť), alebo aj pri bežnej jazde ukazovala asi o liter viac, než obyčajne za takých istých podmienok.
Všimli ste si niekto niečo také :?: (ja už jedno možnovysvetlenie mám ale zatiaľ :-$ )
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Uživatelský avatar
Libornet
*
Příspěvky: 63
Registrován: 03 čer 2011, 14:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od Libornet »

Had21 píše:Na počítač pozerám... (ja už jedno možnovysvetlenie mám ale zatiaľ :-$ )
EDIT : poslední příspěvek nemusíš citovat,stlač jen Odpovědět,díky za pochop amaize


Podle mě motor nebere nic, pokud se při při brzdění motorem točí více než cca 2.000ot./min. Při nižších otáčkách si minimální palivo přidává, aby nezhasl, když např. najednou vypneš spojku. Můj názor...
Škoda Felicia 1.3 BMM hatchback - červená romantická
* Hyundai i20 1.2 Kappa Comfort - SLEEK SILVER MET. ESP+TCS - Made in India
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od enjoy »

Tak tak.u meho byvaleho auta to bylo dokonce 2800ot...
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od suah »

Libornet: Mne zacina vstrekovat palivo omnoho nizsie, niekde okolo 1200 otacok..

Had21: To moze byt mnoho pricin - silnejsi protivietor, silnejsia potreba dobit baterku. Co napadlo tebe? :-$
Uživatelský avatar
Had21
**
Příspěvky: 199
Registrován: 25 úno 2011, 12:16
Bydliště: Martin, SR

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od Had21 »

Jednalo sa o porovnanie úplne rovnakých situácií (aj rovnaké otáčky), kedy raz ukazuje nulovú spotrebu a raz asi 2 l/100 km. Protivietor s tým nemôže mať nič - motoru je šumafuk aký fúka vietor - raz sa brzdí motorom tak sa brzdí motorom - po vetre, či proti vetru. S baterkou detto - motor sa točí a otáčky má, takže zarovno s ním beží alternátor a dobíja baterku a to bezohľadu na to, či sa motor točí pri zrýchľovaní, alebo brzdení motorom....

Moje "možnovysvetlenie" je trochu nepodložené, lebo nikto mi nevie povedať na isto či turecké CRDi majú alebno nemajú filter pevných častíc. Keď som sa to pýtal pred kúpou - pokrčil plecami, že asi nie. Na nemeckej stránke som našiel, že tam predávané vozy ho majú, u nás nikde nič, ani v prospektoch ani na stránke, nikde. Ako som si mal možnosť všimnúť :hyu: nenápadne vylepšuje svoje autá priebežne: kritizovala sa hlučnosť dieslu, lebo ako jediný nemá na spodnej strane kapoty tlmiacu vložku a pozrimeže - moja ju má. Takýchto prípadov by sa našlo viac (čo je dobre lebo je to znak, že :hyu: sa má snahu neustále zlepšovať) - žiadny z nich sa však nejak nepoužil ako marketingový ťah - nikto to nevytrubuje do sveta, že aha máme neviemkoľko zlepšení - tichúčko sa tvária, že aj tie predchádzajúce boli takéto excelentné... Ale odbočil som: začínam byť presvedčený že v tureckých CRDi DPF je, pretože: 1) NIKDY nezačoudí ako diesle vedia (Corsa je na to expert :lol: ) a že to sledujem už dosť dlho... 2) posledné 3 mesiace jazdí skoro len po meste + časté studené štarty a nesťažuje sa (takéto používanie je pre diesle bez DPF hrob - Corsa mala po 14.000 km totálne zanesené EGR a muselo sa vymeniť, i20 nemá ani náznak, že by jej to vadilo; a 3) - to je teraz najdôležitejšie: DPF keď sa zanesie tak to elektronika zistí a dá pokyn riadiacej jednotke, tá začne spaľovať naftu v inom režime -tak aby dosiahla teplota spalín 600-650 stupňov a všetky sadze sa z filtra vypália, vodič si to ani nevšimne - NO A PRÁVE TU je moje "možnovysvetlenie" - keď mi totiž ukázalo bezdôvodný nárast okamžitej spotreby - mohlo ísť práve o vypaľovanie sadzí z DPF, pretože je to síce super funkcia, ale zadarmo to není - spaľuje sa pri tom nafta, ktorá by sa inak nespálila.... Nerobí to často - zatiaľ som si to všimol len raz pri asi 12.000 km, keď sa dlšie brouzdala po meste a nebola v tom žiadna dialnica (na dialnici sa to spaľuje samo úplne prirodzene). A ešte jedna vec - nerobilo to len naraz - nevedel som čo to je, tak som zastal a vypol motor, že to prestane keď znova naštartujem. Pri novom štarte to začalo robiť nanovo, až som sa už chystal do servisu. V priebehu dňa to prestalo a odvtedy nič... Ide zas jak predtým.

Ak je to tak, tak ma Hyundaika zase raz milo prekvapila..... V technickej sekcii/ Zaslepenie EGR som už o tom písal - uvidíme, či sa nájde niekto čo vie aká je pravda...
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od suah »

Ja som reagoval na rozdiel v spotrebe pri beznej jazde pod plynom, pretoze tam rovnake otacky naozaj nemusia znamenat rovnaku spotrebu (kedze zatazenie motora sa moze lisit).

Co sa tyka filtra pevnych castic, mestska premavka mu asi velmi nevonia a ak auto nema vela prilezitosti na vysoke otacky, kde sa to dokaze vycistit, tak potom sa to musi cistit dodatocnym vstrekovanim nafty. Treba ho obcas vytiahnut von :)
Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od koloman.brutus »

Tak ma i20 velmi milo prekvapila. Utorok cesta Prešov-Brno a streda spat. Styl jazdy agresivnejsi no nie uplne agresivny. Dovodom bol cas. Prekvapanie nastalo ked som natankoval MaxxMotion 95 od OMV (predtym sa to volalo Carrera 95) a po dialniciach som jazdil 120-130. Spotreba podla PP bola 5.4 a realne po dotankovani mi vysla spotreba 5.6. Cakal som nieco okolo 6.5 az 7l no nic take sa nekonalo. Az sa mi to verit nechce. :D/
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Odpovědět

Zpět na „i20 Ostatní“