Jazda na neutral
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Jazda na neutral
Mudra knizka zvana "manual" k mojmu Accentu (1.4 benzin, r.v.2010) tvrdi, ze jazda so zaradenim rychl. stupnom je bezpecnejsia, stabilnejsia a uspornejsia ako na neutrale.
Lenze, ja som pri jazde z kopca zistil, ze pri neutrale mam omnoho nizsiu spotrebu ako pri zaradenom rychl. stupni.
Ako je to mozne?
Lenze, ja som pri jazde z kopca zistil, ze pri neutrale mam omnoho nizsiu spotrebu ako pri zaradenom rychl. stupni.
Ako je to mozne?
- Reklama
Re: Jazda na neutral
to neni nic noveho, i kdyz se najdou takovi kteri budou oponovat a tvrdit ze z kopce jezdit jedine s rychlostnim stupnem.. vysvetleni je jednoduche, kdyz jedes z kopce s zarazenym rychl.stupnem tak mas nulovou spotrebu a kdyz jedes na neutral tak mas okamzitou spotrebu cca 0.9-1.1l ale kdyz mas rychlost tak pod kopcem musis slapnout na plyn abys mohl pokracovat v jizde ustalenou rychlosti ,kdyz jedes na neutral tak setrvacnosti dojedes dale nez musis slapnout na plyn a pokracovat v jizde. vypocet prumerne spotreby se pocita z ujetych km takze i kdyz z kopce mas okamzitou spotrebu 0.9 tak vysledne najedes vic km za mensi prumer l/km, ja takhle jezdim take a muzu rict ze to dela nekdy az 1,5l na sto
taky to lze vyuzivat pri dojezdech k semaforum atd.
kdo pri jizde predvida tak dokaze jezdit za nizkou spotrebu, treba ja se svym 1.5Crdi jezdim po meste za 5l (leto -zima) a pri dalkovce se klidne dokazu dostat i na 4 l podotykam normalni jizdou kdy na me nikdo nemusi troubit ze se plazim.taky na spotrebu ma vliv treba pri jizde do kopce zbytecne netocit motor do otacek ale vyuzit kroutaku pri spodni hranici kdy zacina kroutak,kopec vyjedes taky ale za jinou spotrebu nez kdyz tam budes mit treba 3.500ot/min(brano dle meho dieslu), a pak mit tzv lehkou nohu pri rozjezdech a pri jizde
u benzinu je odbdobne ale otacky jsou trochu jine
taky to lze vyuzivat pri dojezdech k semaforum atd.
kdo pri jizde predvida tak dokaze jezdit za nizkou spotrebu, treba ja se svym 1.5Crdi jezdim po meste za 5l (leto -zima) a pri dalkovce se klidne dokazu dostat i na 4 l podotykam normalni jizdou kdy na me nikdo nemusi troubit ze se plazim.taky na spotrebu ma vliv treba pri jizde do kopce zbytecne netocit motor do otacek ale vyuzit kroutaku pri spodni hranici kdy zacina kroutak,kopec vyjedes taky ale za jinou spotrebu nez kdyz tam budes mit treba 3.500ot/min(brano dle meho dieslu), a pak mit tzv lehkou nohu pri rozjezdech a pri jizde
u benzinu je odbdobne ale otacky jsou trochu jine
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Jazda na neutral
Ma pravdu predseda.
Ja teda akorat na neutral moc nejezdim,jelikoz mam pak z toho takovy zly pocit,ze to auto jakoby neovladam.
Jinak to ze mas zarazeny rychlostni stupen a okamzite po sundani nohy z plynu jedes zadarmo neni uplne pravda,plati to az od urcitych otacek motoru,zalezi na konkretnim autu.
Ja teda akorat na neutral moc nejezdim,jelikoz mam pak z toho takovy zly pocit,ze to auto jakoby neovladam.
Jinak to ze mas zarazeny rychlostni stupen a okamzite po sundani nohy z plynu jedes zadarmo neni uplne pravda,plati to az od urcitych otacek motoru,zalezi na konkretnim autu.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: Jazda na neutral
no u tech otacek na motoru pri jizde z kopce obecne asi plati ze by mely byt vyssi cca nad 1100ot/in pokud se to dostane k teto hodnote a niz tak pote RJ vyhodnoti tuto situaci a nasledne si sama prida palivo aby motor nechcipl,pak nasleduje skubani motoru a je treba podradit aby motor mel stredni otacky
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jazda na neutral
jako vždy nejvíc záleží na aktuální situaci, já jsem jednoznačně zastánce jezdit se zařazenám kvaltem, neutrál mám akorát na křižovatkách atd... ale jsou kopce ze kterých na neutrál auto drží stabilních 120, když tam dám pětku tak pomaličku ale jistě brzdí a musím trochu přidávat abych těch 120 udržel, pak je neutrál jednoznačně úspornější, tak proč ne že Ale pokud se budem bavit třeba o dojíždění k semaforu, tak je podle mě ptákovina hodit neutrál a na konci to dobrzdit. (speciálně čepičkáři, kteří dvacítkou na neutrál dojíždí posledních 500m ke křižovatce) Proč trápit brzdy, když můžu pěkně hladce podřazovat a dojet tam s nižší spotřebou a brzdy až na úplný zastavení... a hlavně tím nebrzdím ostatní. Holt návyky ze starých karburátorových aut, kde byl neutrál opravdu výhodnější než zařazený kvalt. Určitě najdeš situace kdy je lepší to či ono, ale všeobecně podle mě u nových aut je zařazený kvalt výhodnější
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Re: Jazda na neutral
Peknym prikladom odovodnenosti jazdy na neutral je v Bratislave tunel Sitina v smere od Brna - cely tunel je mierny kopec dolu a v tuneli je obmedzenie rychlosti na 80 km/h. Ak na zaciatku tunela idem 80 km/h a vyhodim neutral, tak mi tato rychlost vydrzi az na koniec tunela Ak by som nechal zaradenu 6. rychlost, tak ma to brzdi a musim sliapnut na plyn. Cize tu je uspora uplne jednoznacna. Tunel ma dlzku okolo 1150 metrov. Inak som cital, ze najnovsie automaticke systemy start-stop pocitaju s vypinanim motora uz pri dojazdoch k semaforom na cervenu a v tomto tuneli by pri tejto jazde priniesli naozaj nulovu spotrebu.
main car - 2013 - Audi Q7
second car - 2011 - ix 35, 4x2, Style, 1.7 CRDi, 5 l/100 km
third car - 2010 - Renault Megane III, coupe, Dynamique, 1.4 TCe, 8 l/100 km[/u]
before
2007 - Accent 1.4, Dynamic
2006 - Getz 1.1i, Basic
1996 - Accent 1.5, GLS
second car - 2011 - ix 35, 4x2, Style, 1.7 CRDi, 5 l/100 km
third car - 2010 - Renault Megane III, coupe, Dynamique, 1.4 TCe, 8 l/100 km[/u]
before
2007 - Accent 1.4, Dynamic
2006 - Getz 1.1i, Basic
1996 - Accent 1.5, GLS
Re: Jazda na neutral
no takovy extrem jsem nemel na mysli ze budes dojizdet 500 m 20km/h ale treba kdyz jezdis pravidelnou trasu tak uz vis jak spinaji semafory a treba vcasnym sundanim nohy zplynu a pote zarazenim neutralu dojedes k semaforu hodis za tri a jedes plynule,nemusis brzdit abys zastavil,toto jsme mel na mysli
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jazda na neutral
Jo jo taky to tak dělám. Když vidím tam tu červenou spadlou déle a je volný pruh tak vyřadím na neutrál a než tam dojedu tak tam spadne aspoň oranžová, takže stačí vesele strčit stupeň adekvátní rychlosti na kterou to mezitím pokleslo a nemusím se téměř rozjíždět, neboť neztratím tolik rychlost, jako kdybych postupně podřazoval.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
- Yurii
- Moderátor
- Příspěvky: 3430
- Registrován: 08 říj 2006, 09:41
- Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jazda na neutral
Já zastávám stejný názor jako Nexusek. Málokdy se mi stane, že by mi jízda na neutrál něco přinesla spíš je mi při počtu semaforů ve městě na obtíž. Na dálnici nebo svažité okresce kde nehrozí nutnost úplného zastavení si občas podřadím ale dojíždět s tím na semafor je zdržování jak sama sebe tak ostatních.
Proto zásadně brzdím motorem a k tomu vyrovnávám otáčky plynovým pedálem.
Tak docílím dynamické a poměrně úsporné jízdy při které často na známém cca 8km úseku v rámci Prahy občas nemusím ani šlápnout na brzdu a navíc mám bonus v rychlosti reakce na čerstvou zelenou kde prostě lehce šlápnu na plyn a jedu místo hledání správné rychlosti a laborování se spojkou aby to necuklo.
Proto zásadně brzdím motorem a k tomu vyrovnávám otáčky plynovým pedálem.
Tak docílím dynamické a poměrně úsporné jízdy při které často na známém cca 8km úseku v rámci Prahy občas nemusím ani šlápnout na brzdu a navíc mám bonus v rychlosti reakce na čerstvou zelenou kde prostě lehce šlápnu na plyn a jedu místo hledání správné rychlosti a laborování se spojkou aby to necuklo.
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jazda na neutral
No otázka je zase jak k němu dojíždíš na ten neutrál. Pokud k němu člověk dojíždí vyloženě na těch dvacet tak je to na prd. To je fakt lepší podřadit a dobrzdit motorem.
Pro mě má ten neutrál smysl, když vim, že za chvilku padne a tedy je ta moje rychlost aspoň těch třicet, který nebrzděj nikoho stejně
Pro mě má ten neutrál smysl, když vim, že za chvilku padne a tedy je ta moje rychlost aspoň těch třicet, který nebrzděj nikoho stejně
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Re: Jazda na neutral
Nevim jestli se to tu z psalo pokud ano Předem se omlouvam ale pokud de o 0 spotřebu takto de docilit jednim zpusobem a je to sice pro neopatrne lidi nebezpečne ale zvladne to každi
takze praxe
1. asi 10 mtru před kopcem zeslapnout spojku// do kopce nikoliv
2. viřadit a vypnout kliček do 2 polohy a 2s pockat pak ho vratit do 3 polohy
3. jedete muzeteklidne az do 20km rychlosti
4.pokud uz jedete pomalu a chcete uz jed dal staci to cele udelat po zpatku TJ
5. slapnout spojku a zařadit rychlost u 90% auto to byva při 20 km rychlosti 2-3 pokud jedete nad 50kmh tak musite na petku a seslapnout plin do pulki uvolnit spojku a jedete dal
auto muze skubnout nejhuř vas to jeste vic zpomali na zařazenou rychlost fakt davat bacha
PODMINY: musi byt kliček v 3 poloze
držet se nad 10km rychlost
myt posilovač řizeni a brzd 100% funkční to same i ABS
Kdo by tomu neveřil skuste třeba na polni ceste nebo na silnici kde jezdi auto jednou začast nedelejte to ve meste kvuli bourackam a neskousejte to do kopce muze vam takzvane uletet motor a prasknout spojkam,oškubat,zadřit 1-2 se to třeba da ale pak to de dohaje
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Předem varuji pokud se na to necitite nedelat !!!!!
takze praxe
1. asi 10 mtru před kopcem zeslapnout spojku// do kopce nikoliv
2. viřadit a vypnout kliček do 2 polohy a 2s pockat pak ho vratit do 3 polohy
3. jedete muzeteklidne az do 20km rychlosti
4.pokud uz jedete pomalu a chcete uz jed dal staci to cele udelat po zpatku TJ
5. slapnout spojku a zařadit rychlost u 90% auto to byva při 20 km rychlosti 2-3 pokud jedete nad 50kmh tak musite na petku a seslapnout plin do pulki uvolnit spojku a jedete dal
auto muze skubnout nejhuř vas to jeste vic zpomali na zařazenou rychlost fakt davat bacha
PODMINY: musi byt kliček v 3 poloze
držet se nad 10km rychlost
myt posilovač řizeni a brzd 100% funkční to same i ABS
Kdo by tomu neveřil skuste třeba na polni ceste nebo na silnici kde jezdi auto jednou začast nedelejte to ve meste kvuli bourackam a neskousejte to do kopce muze vam takzvane uletet motor a prasknout spojkam,oškubat,zadřit 1-2 se to třeba da ale pak to de dohaje
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Předem varuji pokud se na to necitite nedelat !!!!!
Re: Jazda na neutral
toto je velice nebezpecny zpusob za jizdy vypinat klicek do 0 ,muze dojit k uzamceni volantove tyce i kdyz je zasunut klicek(uz byly pripady) a pote jet z kopce na chciply motor dalsi nebezpeci , nejde posilovac jak na rizeni tak na brzdy v pripade necekane situace nemas sanci reagovat a nedobrzdis,neutahnes volant abys ses vyhnul prekazce.nekdy si skus vzit a seslapnout brzdu kdyz valis z kopce 60 abys jsi zastavil na 40metrech,nemas sanci.gotchaman píše:Nevim jestli se to tu z psalo pokud ano Předem se omlouvam ale pokud de o 0 spotřebu takto de docilit jednim zpusobem a je to sice pro neopatrne lidi nebezpečne ale zvladne to každi
takze praxe te nedelat !!!!!
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Jazda na neutral
Zkoušením jsem zjistil, že jízda na neutral je někdy úspornější než s zařazenou rychlostí. Např. když jedu z Liberce do Prahy a vyjedu ten klikatej kopec (asi 5km před nájezdem na dálnici u Turnova) tak rozjedu Santu na 140 a dám neutrál a plachtím až na nájezd dálnice což je tak cca 4-5 km , vždy mi tam klesne spotřeba na palubáku tak o 2 deci..... když jedu se zařazenou rychlostí, je spotřeba furt stejná....
Samozřejmě toto využívám jen tam kde je to bezpečné a nehrozí rozjíždění auta do vysoké rychlosti, někdy je dobrý z kopce se rozjet a teprv pak zařadit rychlost a dál udržovat tempo....
Kdysi jsem si zkoušel exrtémně šetřit a vypínat motor (u Feldy) nebyl tam posilovač řízení a posilovač brzd zvládne 3-4 brzdění bez ztráty účinnosti a na 125 km dlouhé cestě jsem jel po okreskách bez motoru skoro 30 km........
Samozřejmě toto využívám jen tam kde je to bezpečné a nehrozí rozjíždění auta do vysoké rychlosti, někdy je dobrý z kopce se rozjet a teprv pak zařadit rychlost a dál udržovat tempo....
Kdysi jsem si zkoušel exrtémně šetřit a vypínat motor (u Feldy) nebyl tam posilovač řízení a posilovač brzd zvládne 3-4 brzdění bez ztráty účinnosti a na 125 km dlouhé cestě jsem jel po okreskách bez motoru skoro 30 km........
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Jazda na neutral
pokud si to nepochopil o zadnim uplnim vipnuti kličku sem nemluvil jen anti talent to da do 0 omg dava se to na 1 a pak vraci na 2 ale pokud to nekdo nepochopi ad to nedela předem sem varoval
a sry za přepis v tom textu mam tam dat do polohy 2 a vratit na 3 ma to byt do polohy 1 a vratit na 2 xD na nulu nikoliv
a pokud de o to zastaveni hodis to do votacek do 2s a brzdis jak motorem tak brzdou 100% funkcni a i viskousene do 20m zastavis z50KMH ale jde o to ze tam pisu ty brzdy a abs jinak kdo by to delal na nakich sjetich kotoucech nebo desticek tak to je blazen
a sry za přepis v tom textu mam tam dat do polohy 2 a vratit na 3 ma to byt do polohy 1 a vratit na 2 xD na nulu nikoliv
a pokud de o to zastaveni hodis to do votacek do 2s a brzdis jak motorem tak brzdou 100% funkcni a i viskousene do 20m zastavis z50KMH ale jde o to ze tam pisu ty brzdy a abs jinak kdo by to delal na nakich sjetich kotoucech nebo desticek tak to je blazen