Výměna chladicí směsi
Moderátoři: Martun, Moderátoři
- ZdeněkSvoboda
- *****
- Příspěvky: 1879
- Registrován: 29 pro 2007, 13:51
- Bydliště: Jihlava (Stará Říše)
Výměna chladicí směsi
Ahoj.
Dám tu stručný popis výměny chladicí směsi.
Do accenta jsem dával obyčejnou G48 (modrá barva)...3 litry za 180Kč.
Výměnu jsem si udělal před minulou zimou sám v garáži...je to práce na cca 30-45 min.
Směs jsem namíchal 1:1 s destilovanou vodou a po změření byla chladicí kapalina na -38 st. Celsia.
Z chladiče mi vyteklo cca 3,5 litru staré kapaliny.
Zátka se povolí pod předním nárazníkem (je schovaná pod takovou malou plastovou lištou)
Je ale vidět a moje má zelenou barvu, je gumová a je na křížový šroubovák
Pro lepší odtékání staré kapaliny jsem otevřel víčko chladiče.
Po otočení víčka se víčko zarazí o doraz...musíte přitlačit víčko směrem dolů a znovu pootočit (je tam pojistka) Pak už víčko vyskočí.
Z nádobky (nalevo v motoru) jsem vysál zbytek staré směsi pomocí hustoměru. Záleží na každém, jestli se mu do toho chce
Když mi stará směs vytekla, víčkem chladiče jsem nalil novou směs do té doby, než jsem uviděl hladinku ve víčku chladiče, která několikrát spadla. Myslím, že jsem doléval 2x
Jo a na jednu věc nezapomeňte...zatočit pod autem tu gumovou zátku
Auto se samo odvzdušní po zahřátí motoru a sepnutí termostatu.
Poté jsem dolil ještě cca 0,3 litrů. (stačí aspoň 2x kouknout na nádobku)
Snad jsem na nic nezapomněl.
Je to místama napsané jako pro blbce, ale snad to někomu pomůže
Ahoj Zdeněk
Dám tu stručný popis výměny chladicí směsi.
Do accenta jsem dával obyčejnou G48 (modrá barva)...3 litry za 180Kč.
Výměnu jsem si udělal před minulou zimou sám v garáži...je to práce na cca 30-45 min.
Směs jsem namíchal 1:1 s destilovanou vodou a po změření byla chladicí kapalina na -38 st. Celsia.
Z chladiče mi vyteklo cca 3,5 litru staré kapaliny.
Zátka se povolí pod předním nárazníkem (je schovaná pod takovou malou plastovou lištou)
Je ale vidět a moje má zelenou barvu, je gumová a je na křížový šroubovák
Pro lepší odtékání staré kapaliny jsem otevřel víčko chladiče.
Po otočení víčka se víčko zarazí o doraz...musíte přitlačit víčko směrem dolů a znovu pootočit (je tam pojistka) Pak už víčko vyskočí.
Z nádobky (nalevo v motoru) jsem vysál zbytek staré směsi pomocí hustoměru. Záleží na každém, jestli se mu do toho chce
Když mi stará směs vytekla, víčkem chladiče jsem nalil novou směs do té doby, než jsem uviděl hladinku ve víčku chladiče, která několikrát spadla. Myslím, že jsem doléval 2x
Jo a na jednu věc nezapomeňte...zatočit pod autem tu gumovou zátku
Auto se samo odvzdušní po zahřátí motoru a sepnutí termostatu.
Poté jsem dolil ještě cca 0,3 litrů. (stačí aspoň 2x kouknout na nádobku)
Snad jsem na nic nezapomněl.
Je to místama napsané jako pro blbce, ale snad to někomu pomůže
Ahoj Zdeněk
Současnost: Škoda Octavia combi 1.6 TDI 77kW (chip na 96kW), Elegance (2012)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
- Reklama
Re: Výměna chladicí směsi
Pro blbce? Vyloženě pro mě!
Máš to hezké! Jednoduché a přehledné! Uděluji 1*
Mě už ji měnili?? v rámci servisek? teď si to nejsem schopen uvědomit?...
Máš to hezké! Jednoduché a přehledné! Uděluji 1*
Mě už ji měnili?? v rámci servisek? teď si to nejsem schopen uvědomit?...
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
- ZdeněkSvoboda
- *****
- Příspěvky: 1879
- Registrován: 29 pro 2007, 13:51
- Bydliště: Jihlava (Stará Říše)
Re: Výměna chladicí směsi
No mně ji právě neměnili ani při jedné garanci a tak jsem si ji vyměnil sám a bylo
Jo a díky za pochvalu...sám bych nic nevymýšlel....když ten Gandalf tady prosil o návod, tak mi to nedalo
Jo a díky za pochvalu...sám bych nic nevymýšlel....když ten Gandalf tady prosil o návod, tak mi to nedalo
Současnost: Škoda Octavia combi 1.6 TDI 77kW (chip na 96kW), Elegance (2012)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Re: Výměna chladicí směsi
No já právě taky nevím že bych to někdy platil.. co vím, že mě ji měřili..ZdeněkSvoboda píše:No mně ji právě neměnili ani při jedné garanci a tak jsem si ji vyměnil sám a bylo
Jo a díky za pochvalu...sám bych nic nevymýšlel....když ten Gandalf tady prosil o návod, tak mi to nedalo
Takže výměna tě přišla na velice slušný peníze, což bys v servisu dal mnohem víc...
p.s. panečku, Gandalf si povzdechne, vznese dotaz a prosbu a už to tady frčí! Dokonalé!
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
Re: Výměna chladicí směsi
Zdeněk+Martun: No však taky pokorně děkuji a snad nejen já Je to nafoceno i napsáno pěkně polopatě akorát pro mě.
Jen mě napadlo (koukal jsem díky odkazu Mexicana do on-line návodu v angličtině, kde je to popsáno) a teď si nejsem jistý, jak je to s tím finálním doplněním kapaliny. Nejdřív se naplní chladič a pak se ještě něco leje přímo do expanzky? A to spuštění motoru a čekání na zahřátí, to se dělá s otevřeným víčkem na chladiči? Nebo pak už jen přes tu expanzku?
Jen mě napadlo (koukal jsem díky odkazu Mexicana do on-line návodu v angličtině, kde je to popsáno) a teď si nejsem jistý, jak je to s tím finálním doplněním kapaliny. Nejdřív se naplní chladič a pak se ještě něco leje přímo do expanzky? A to spuštění motoru a čekání na zahřátí, to se dělá s otevřeným víčkem na chladiči? Nebo pak už jen přes tu expanzku?
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
- ZdeněkSvoboda
- *****
- Příspěvky: 1879
- Registrován: 29 pro 2007, 13:51
- Bydliště: Jihlava (Stará Říše)
Re: Výměna chladicí směsi
Já jsem doplnil chladič po víčko a zavřel ho. Dolil směs i do nádobky mezi rysky málo-moc a druhý den vyrazil normálně do práce na ranní směnu.
Do auta jsem si vzal cca litr směsi a po směně jsem před fabrikou zkontroloval hladinu. Bylo potřeba dolít cca 0,3 litru.
Do auta jsem si vzal cca litr směsi a po směně jsem před fabrikou zkontroloval hladinu. Bylo potřeba dolít cca 0,3 litru.
Současnost: Škoda Octavia combi 1.6 TDI 77kW (chip na 96kW), Elegance (2012)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Re: Výměna chladicí směsi
Do accenta jsem dával obyčejnou G48 (modrá barva)...3 litry za 180Kč.
Kde si kupoval? Aky vyrobca? Ma to dake normy?
Inac pekne nafotene, ako si pisal robotka na par minut
Kde si kupoval? Aky vyrobca? Ma to dake normy?
Inac pekne nafotene, ako si pisal robotka na par minut
Opel Astra H 1,6
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
- ZdeněkSvoboda
- *****
- Příspěvky: 1879
- Registrován: 29 pro 2007, 13:51
- Bydliště: Jihlava (Stará Říše)
Re: Výměna chladicí směsi
Kupoval jsem ji v Auto Štangl
Jedná se o tuto směs. Je od Velvany...v mém případě jsem kupoval ale 3 litrovku.
http://alitop.azeshop.cz/provozni-kapal ... -1ltr.html
Jedná se o tuto směs. Je od Velvany...v mém případě jsem kupoval ale 3 litrovku.
http://alitop.azeshop.cz/provozni-kapal ... -1ltr.html
Současnost: Škoda Octavia combi 1.6 TDI 77kW (chip na 96kW), Elegance (2012)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Re: Výměna chladicí směsi
Mě obě kapaliny ( brzdovku i anfreeze ) měnili teď při poslední garanci .... mám kliku, že jsem konečně kápnul na dobrej servis ... NuBo car ..
Ale jinak návod dost dobrej mám rád, když je se kam podívat, v případě potřeby !! Zdendo máš pochvalu před rozvinutou zástavou
Ale jinak návod dost dobrej mám rád, když je se kam podívat, v případě potřeby !! Zdendo máš pochvalu před rozvinutou zástavou
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Re: Výměna chladicí směsi
Přesně tak, není nad fotoseriál! Když to člověk vidí s popiskama hned se to líp pochopí, než jen strohý text.. Alespoň mě to teda pomohlo!
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna chladicí směsi
Zdenku: tu zmes si si pripravil bokom a potom si to nalial dnu, alebo sa to zmiesalo az v chladici
treba to potom nastarovat a pretocit ako olej (doliat) alebo nejak odvzdusnit tu nadobku?
treba to potom nastarovat a pretocit ako olej (doliat) alebo nejak odvzdusnit tu nadobku?
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Výměna chladicí směsi
Kludne mozes najprv liat nemrzku, a potom to doliat vodou... Podla mojich skusenosti pri vymene vody na accetne ho mozes mat nastartovany aj 20 min a hladina vody ti nepadne.. Az ked prejdes par km a otvori sa velky okruh a cele sa to odvzdusni a natiahne si vodu z nadoby pri blatniku...
Tak, ze vymenit vodu, naliat plny chladic, aj ked trosku bude v chladici menej neva, prejst par km /20/ a potom doliat ale uz nie do chladica ale do nadrzky na vodu.. Akurat si treba nechat 0.5L nemrzky do vyrovnavacej nadobky.. Aby tam nebola nakoniec iba cista destilka
Tak, ze vymenit vodu, naliat plny chladic, aj ked trosku bude v chladici menej neva, prejst par km /20/ a potom doliat ale uz nie do chladica ale do nadrzky na vodu.. Akurat si treba nechat 0.5L nemrzky do vyrovnavacej nadobky.. Aby tam nebola nakoniec iba cista destilka
Opel Astra H 1,6
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna chladicí směsi
dikec
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Výměna chladicí směsi
Chystám se u Accenta měnit chlad. kapalinu a koukl jsem na Mexicanův odkaz do on-line manuálu http://144.162.92.233/faculty/shop/hyun ... anuals.swf
(2007 Accent/workshop manual/Engine/str. 87-88).
Když už jsem to louskal, tady je velmi jednoduchý překlad uvedeného postupu (vynechávám doporučení ve stylu nechte motor vychladnout nebo používejte doporučený druh a ředění chl. kapaliny):
1. Otočte ovladač topení v kabině na max. ohřev.
2. Odšroubujte víčko uzávěru chladiče.
3. Uvolněte vypouštěcí šroub chladiče a vypusťte chladivo.
4. Zašroubujte zpět vypouštěcí šroub.
5. Demontujte expanzní nádržku, vyprázdněte ji a namontujte zpět. Naplňte ji chladivem po značku MAX.
6. Naplňte chladivem těleso chladiče až na úroveň plnícího hrdla. Jemně stiskněte horní/dolní hadici u chladiče, aby došlo k vytlačení vzduchu.
7. Nastartujte motor, aby mohlo chladivo cirkulovat. Když se rozběhne ventilátor chladiče a chladivo cirkuluje, doplňte další chladivo plnícím otvorem na chladiči.
8. Opakujte 3-5krát krok 7 se zapnutím/vypnutím ventilátoru, aby se chladící systém dostatečně odvzdušnil.
9. Zašroubujte víčko uzávěru chladiče a doplňte expanzní nádržku chladivem po značku MAX.
10. Spusťte motor vozidla za volnoběhu, dokud ventilátor chladiče 2-3krát nesepne.
11. Zastavte motor a nechte chladivo vychladnout.
12. Opakujte kroky 6-11, dokud úroveň hladiny chladiva v nádržce nezůstane konstantní a systém tak bude odvzdušněný.
Pozn: Popis je určen pro benzín-1.6 s uvedeným množství náplně 5,5-5,8 litru. Jo a jak Zdenda ve svém foto-manuálu psal, že je to psané místy jak pro blbce, tak tohle je zase celé psané pro Američany
Podle mého je to postup nechutně složitý a jeho přesná realizace by trvala dost dlouho, nemluvě o spáleném palivu při čekání na zahřátí ve volnoběhu Ale přinejmenším některé informace se můžou hodit, tak to zde uvádím, jako info z oficiálního zdroje
(2007 Accent/workshop manual/Engine/str. 87-88).
Když už jsem to louskal, tady je velmi jednoduchý překlad uvedeného postupu (vynechávám doporučení ve stylu nechte motor vychladnout nebo používejte doporučený druh a ředění chl. kapaliny):
1. Otočte ovladač topení v kabině na max. ohřev.
2. Odšroubujte víčko uzávěru chladiče.
3. Uvolněte vypouštěcí šroub chladiče a vypusťte chladivo.
4. Zašroubujte zpět vypouštěcí šroub.
5. Demontujte expanzní nádržku, vyprázdněte ji a namontujte zpět. Naplňte ji chladivem po značku MAX.
6. Naplňte chladivem těleso chladiče až na úroveň plnícího hrdla. Jemně stiskněte horní/dolní hadici u chladiče, aby došlo k vytlačení vzduchu.
7. Nastartujte motor, aby mohlo chladivo cirkulovat. Když se rozběhne ventilátor chladiče a chladivo cirkuluje, doplňte další chladivo plnícím otvorem na chladiči.
8. Opakujte 3-5krát krok 7 se zapnutím/vypnutím ventilátoru, aby se chladící systém dostatečně odvzdušnil.
9. Zašroubujte víčko uzávěru chladiče a doplňte expanzní nádržku chladivem po značku MAX.
10. Spusťte motor vozidla za volnoběhu, dokud ventilátor chladiče 2-3krát nesepne.
11. Zastavte motor a nechte chladivo vychladnout.
12. Opakujte kroky 6-11, dokud úroveň hladiny chladiva v nádržce nezůstane konstantní a systém tak bude odvzdušněný.
Pozn: Popis je určen pro benzín-1.6 s uvedeným množství náplně 5,5-5,8 litru. Jo a jak Zdenda ve svém foto-manuálu psal, že je to psané místy jak pro blbce, tak tohle je zase celé psané pro Američany
Podle mého je to postup nechutně složitý a jeho přesná realizace by trvala dost dlouho, nemluvě o spáleném palivu při čekání na zahřátí ve volnoběhu Ale přinejmenším některé informace se můžou hodit, tak to zde uvádím, jako info z oficiálního zdroje
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
Re: Výměna chladicí směsi
Vím, že je to tady FOTONÁVOD, ale nedá mi to, abych nedoplnil pár poznámek i slovem
Zvolil jsem postup zpočátku dle originálního návodu viz výše, tedy otevření ovladače topení na palubce na max, otevření chladiče a vyšroubování výpustného šroubu. Teklo to fakt dlouho, samozřejmě je to hustší než voda, ale i tak mi to přišlo jako věčnost. Doporučuji v této fázi demontovat expanzku (jen 3 šroubky), jemně vyháknout ze dvou úchytek hadičku, která ji spojuje s chladičem a zvednutím nádržky ji celou samospádem vyprázdnit hadičkou přímo do chladiče.
Když chladič konečně přestal kapat, zašrouboval jsem výpustný šroubek a začal nalévat novou náplň. Namíchal jsem si nejdřív 4 litry (2,5:1,5) s tím, že to případně doředím destilkou 50/50, protože objem systému je sice údajně 5,5 litru, ale nikdy to nevyteče všechno. Ve finále jsem tam nalil asi 3 litry směsi, když už hladina vystoupala k okraji chladiče. Tak jsem ještě naplnil po MAX expanzní nádržku a jel do práce, cca 20 km. Během jízdy se teploměr kapaliny choval zcela normálně. Po vychladnutí jsem zkontroloval hladiny, v nádržce zůstala na MAX, v chladiči hladina klesla, ale doplnit stačilo jen pár deci. Takže ze 4 namíchaných litrů mi ještě 2-3 deci zbyly na případné doplnění. Poučení: příště nebudu kupovat 3 ale 2 litry chladiva - bohatě to stačí, při doporučeném ředění 50/50
Takže v servisu s Castrol Antifreeze to bylo (včetně práce a DPH) za 900 Kč, sám si to každý dokáže udělat za 100 Kč. A ještě se poučí a sblíží se svým vozítkem
Jediný nepříjemný moment bylo vyšroubovávání výpustného šroubku, kdy se člověk malinko upaple starou kapalinou a navíc je vhodné (aspoň u mého vozu bylo) v první fázi vypouštění prstem odtlačit okraj plastového krytu pod motorem, který má tendenci do vytékajícího proudu kapaliny zasahovat a po něm kapalina stéká o kus dál. Naštěstí jsem si to pohlídal
Zvolil jsem postup zpočátku dle originálního návodu viz výše, tedy otevření ovladače topení na palubce na max, otevření chladiče a vyšroubování výpustného šroubu. Teklo to fakt dlouho, samozřejmě je to hustší než voda, ale i tak mi to přišlo jako věčnost. Doporučuji v této fázi demontovat expanzku (jen 3 šroubky), jemně vyháknout ze dvou úchytek hadičku, která ji spojuje s chladičem a zvednutím nádržky ji celou samospádem vyprázdnit hadičkou přímo do chladiče.
Když chladič konečně přestal kapat, zašrouboval jsem výpustný šroubek a začal nalévat novou náplň. Namíchal jsem si nejdřív 4 litry (2,5:1,5) s tím, že to případně doředím destilkou 50/50, protože objem systému je sice údajně 5,5 litru, ale nikdy to nevyteče všechno. Ve finále jsem tam nalil asi 3 litry směsi, když už hladina vystoupala k okraji chladiče. Tak jsem ještě naplnil po MAX expanzní nádržku a jel do práce, cca 20 km. Během jízdy se teploměr kapaliny choval zcela normálně. Po vychladnutí jsem zkontroloval hladiny, v nádržce zůstala na MAX, v chladiči hladina klesla, ale doplnit stačilo jen pár deci. Takže ze 4 namíchaných litrů mi ještě 2-3 deci zbyly na případné doplnění. Poučení: příště nebudu kupovat 3 ale 2 litry chladiva - bohatě to stačí, při doporučeném ředění 50/50
Takže v servisu s Castrol Antifreeze to bylo (včetně práce a DPH) za 900 Kč, sám si to každý dokáže udělat za 100 Kč. A ještě se poučí a sblíží se svým vozítkem
Jediný nepříjemný moment bylo vyšroubovávání výpustného šroubku, kdy se člověk malinko upaple starou kapalinou a navíc je vhodné (aspoň u mého vozu bylo) v první fázi vypouštění prstem odtlačit okraj plastového krytu pod motorem, který má tendenci do vytékajícího proudu kapaliny zasahovat a po něm kapalina stéká o kus dál. Naštěstí jsem si to pohlídal
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno