Světla pro denní svícení
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Světla pro denní svícení
Natočením vznikne elipsa, takže ak je montáž krúžku v jednej rovine a svetlo v druhej, nenatočíš to.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
- Reklama
Re: Světla pro denní svícení
A je to
- Přílohy
-
- IMG_1576.JPG (34.34 KiB) Zobrazeno 3201 x
1,4i CVVT , comfort, crystal white, 2/2011
Re: Světla pro denní svícení
Tak som si to predstavoval, keby som mal novší model
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Světla pro denní svícení
Pre Alarm: robil som hlavne podla tvojho navrhu.
1,4i CVVT , comfort, crystal white, 2/2011
Re: Světla pro denní svícení
mal si dole nárazník?
Chcel som si pozrieť moje pridané foto na strane 1 a nezobrazuje mi ich. Vám ano?
Chcel som si pozrieť moje pridané foto na strane 1 a nezobrazuje mi ich. Vám ano?
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Světla pro denní svícení
Ano, potom to bola pohoda. Ten naraznik vobec nie nie problem zlozit, horsie je to so svetlami.
1,4i CVVT , comfort, crystal white, 2/2011
Re: Světla pro denní svícení
Ja stále nechápem, prečo to dávate dole...Asi to má logiku, ale mne stále uniká.....Mne sa do zdá technicky nelogické...Dôvod je nasledovný:
Demontujem hmlovku, zložím DRL s konzolou, ktorú dodávajú, vopchám cez hmlovku a vidím zpredu, kde to svetlo vychádza...Viem, že ak ho potrebujem dostať o 20mm vyššie, urobím nové konzoly o 20mm vyššie ako originál, narvem cez dieru dnu, poznačím stred svetla, vyrežem dieru, vložím svetlo, od spodu zafixujem...vybafčo.
Nedokážem pochopiť, ako sa dá vyrezať diera tam ,kde chcem a potom určiť výšku konzoly na prichytenie o plast ..ibaže by ste to chytali priamo o demontovanú partiu a potom to namontovali v celku.
Demontujem hmlovku, zložím DRL s konzolou, ktorú dodávajú, vopchám cez hmlovku a vidím zpredu, kde to svetlo vychádza...Viem, že ak ho potrebujem dostať o 20mm vyššie, urobím nové konzoly o 20mm vyššie ako originál, narvem cez dieru dnu, poznačím stred svetla, vyrežem dieru, vložím svetlo, od spodu zafixujem...vybafčo.
Nedokážem pochopiť, ako sa dá vyrezať diera tam ,kde chcem a potom určiť výšku konzoly na prichytenie o plast ..ibaže by ste to chytali priamo o demontovanú partiu a potom to namontovali v celku.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Světla pro denní svícení
Chytá sa to priamo o mriežku masky malými samorezkami... treba len odrezať kusok z naporových navadzačov vzduchu.
Re: Světla pro denní svícení
No konečne to chápem ...lebo ja to mám prichytené nezávisle na nárazníku...
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Světla pro denní svícení
pre alarm: Pošli tam tie fotky ešte raz a pozeral som detailne ako to máš na fotke v Tvojom logu, je to velmi piekné a vôbec nepoznať okraje rezu na nárazníku....
pre tarcelli: Výborne, gratulujem... tiež pošli ešte pár fotiek nech sa pokocháme... a ofoť aj kde a ako si to napojil
pre tarcelli: Výborne, gratulujem... tiež pošli ešte pár fotiek nech sa pokocháme... a ofoť aj kde a ako si to napojil
Re: Světla pro denní svícení
Nápad Romka (realizace světel pro denní svícení pomocí podžhavených dálkových světel) mě velice zaujal a jelikož jsem zahlédl diskuzi, jak si případně elektroniku pro snížení výkonu na dálkových světlech vyrobit svépomocí, pokusil jsem se najít levné a jednoduché řešení. Podařilo se mi najít způsob jak toto celé realizovat za cca 200 Kč (stmívač LED na ebay.com za 100 Kč, 2 tranzistory AO4407 po 25 Kč, SMD odpor 68 ohm a autorelé k zabezpečení automatického odpojení při zapnutí obrysových světel + pár fastonů a pojistka 10 A s pouzdrem).
Automatické rozsvěcení se realizuje standardně pomocí relé, kde jeho sepnutí je řízeno z kontaktu 15 (zapalování) nikoliv vůči zemi, ale vůči žárovce parkovačky, tímto při zapnutí parkovačky dojde k odpadnutí relé. Běžně se toto používá k zapínání denních světel (lze najít různě na internetu). Rozdíl je v našem případě pouze v tom, že místo světel pro denní svícení jde výstup relé na vstup stmívače a výstup stmívače pak na dálkové světlo.
Nyní již k tomu podstatnému a to k provedení stmívače. Na http://www.ebay.com jsem našel LED dimmer (stmívač) „DC-12V-8A-LED-Light-Dimmer-Adjustable-Bright-Controller“ (cena včetně poštovného je 4 – 5 USD !). Problém je, že stmívač je navržen pro spínání vůči + nikoliv vůči - . Aby jej bylo možno použít v autoinstalaci s ukostřeným mínus pólem, je nutné vyměnit původní FET tranzistor (0902AD) s kanálem N (obr. 4705) za tranzistor s kanálem P (obr 4712).
Plošný spoj má 2 pozice pro možnost paralelního řazení 2 tranzistorů pro spínání vyšších výkonů. Nejdříve jsem tedy jen odpojil „nožičky“ původního tranzistoru a do druhé (volné) pozice jsem instaloval tranzistor FET s kanálem P (AO4407), který je v provedení SMD. Bohužel se mi nepodařilo najít tranzistor s kanálem P v jiném pouzdře s tak nízkým odporem v sepnutém stavu (pouze 14 miliohmů). „Source- S“ tranzistoru se připojí na plus (červený vodič na předchozím obr. 4712 a následujícím 4903). Na obr. 4903 je vidět i instalovaná přepěťová ochrana (transil na 20V u napájení), který jsem dal jen pro jistotu, ale asi by se to obešlo i bez něj.
Gate tranzistoru se připojí na Gate, kde byl původní tranzistor a Drain jak byl drain původního tranzitoru vedoucí na výstup stmívače. Takto jsem to instaloval u bráchy na felicii a ejhle z tranzistoru se po chvíli zakouřilo . Instaloval jsem tedy ještě jeden tranzistor paralelně do druhé pozice (musel jsem plně odstranit původní FET s kanálem N). Bohužel i po této úpravě i když došlo k rozdělení ztrátového výkonu, stále to příliš hřálo. Pro snížení spínacích ztrát, ke kterým zde docházelo bylo třeba snížit odpor R7 (viz obr.4712) z hodnoty 10 kiloohmů na co nejnižší (tak, aby ještě nebyl přetížen řídicí tranzistor J3Y-max. proud 500 mA), zvolil jsem nejdříve 1 kiloohm a pak pro jistotu odpor 68 ohmů. V této konfiguraci jsou již tepelné ztráty přijatelné.
Pomocí potenciometru je samozřejmě možné nastavit činitel plnění výstupního signálu dle potřeby a nastavit tak intenzitu světel tak akorát. Z měření vychází jako optimum přibližně čtvrtinový výkon jako optimální (tj čtvrtinu doby je spínač sepnut a tři čtvrtiny doby je odpojen). Původní zapojení stmívače bylo tak, že nárůst výkonu byl při otáčení potenciometrem doprava, po úpravě (výměně tranzistoru s kanálem N za kanál P) je směr regulace obrácený, ale to je jen detail. Pokud by někdo potenciometru nevěřil z hlediska spolehlivosti...... je možno jej vytáhnout z konektoru a nahradit dvěma odpory SMD umístěnými přímo na plošném spoji pod konektorem potenciometru.
Snad tento návod někomu pomůže, přípdně jej někdo i dále vylepší.
Automatické rozsvěcení se realizuje standardně pomocí relé, kde jeho sepnutí je řízeno z kontaktu 15 (zapalování) nikoliv vůči zemi, ale vůči žárovce parkovačky, tímto při zapnutí parkovačky dojde k odpadnutí relé. Běžně se toto používá k zapínání denních světel (lze najít různě na internetu). Rozdíl je v našem případě pouze v tom, že místo světel pro denní svícení jde výstup relé na vstup stmívače a výstup stmívače pak na dálkové světlo.
Nyní již k tomu podstatnému a to k provedení stmívače. Na http://www.ebay.com jsem našel LED dimmer (stmívač) „DC-12V-8A-LED-Light-Dimmer-Adjustable-Bright-Controller“ (cena včetně poštovného je 4 – 5 USD !). Problém je, že stmívač je navržen pro spínání vůči + nikoliv vůči - . Aby jej bylo možno použít v autoinstalaci s ukostřeným mínus pólem, je nutné vyměnit původní FET tranzistor (0902AD) s kanálem N (obr. 4705) za tranzistor s kanálem P (obr 4712).
Plošný spoj má 2 pozice pro možnost paralelního řazení 2 tranzistorů pro spínání vyšších výkonů. Nejdříve jsem tedy jen odpojil „nožičky“ původního tranzistoru a do druhé (volné) pozice jsem instaloval tranzistor FET s kanálem P (AO4407), který je v provedení SMD. Bohužel se mi nepodařilo najít tranzistor s kanálem P v jiném pouzdře s tak nízkým odporem v sepnutém stavu (pouze 14 miliohmů). „Source- S“ tranzistoru se připojí na plus (červený vodič na předchozím obr. 4712 a následujícím 4903). Na obr. 4903 je vidět i instalovaná přepěťová ochrana (transil na 20V u napájení), který jsem dal jen pro jistotu, ale asi by se to obešlo i bez něj.
Gate tranzistoru se připojí na Gate, kde byl původní tranzistor a Drain jak byl drain původního tranzitoru vedoucí na výstup stmívače. Takto jsem to instaloval u bráchy na felicii a ejhle z tranzistoru se po chvíli zakouřilo . Instaloval jsem tedy ještě jeden tranzistor paralelně do druhé pozice (musel jsem plně odstranit původní FET s kanálem N). Bohužel i po této úpravě i když došlo k rozdělení ztrátového výkonu, stále to příliš hřálo. Pro snížení spínacích ztrát, ke kterým zde docházelo bylo třeba snížit odpor R7 (viz obr.4712) z hodnoty 10 kiloohmů na co nejnižší (tak, aby ještě nebyl přetížen řídicí tranzistor J3Y-max. proud 500 mA), zvolil jsem nejdříve 1 kiloohm a pak pro jistotu odpor 68 ohmů. V této konfiguraci jsou již tepelné ztráty přijatelné.
Pomocí potenciometru je samozřejmě možné nastavit činitel plnění výstupního signálu dle potřeby a nastavit tak intenzitu světel tak akorát. Z měření vychází jako optimum přibližně čtvrtinový výkon jako optimální (tj čtvrtinu doby je spínač sepnut a tři čtvrtiny doby je odpojen). Původní zapojení stmívače bylo tak, že nárůst výkonu byl při otáčení potenciometrem doprava, po úpravě (výměně tranzistoru s kanálem N za kanál P) je směr regulace obrácený, ale to je jen detail. Pokud by někdo potenciometru nevěřil z hlediska spolehlivosti...... je možno jej vytáhnout z konektoru a nahradit dvěma odpory SMD umístěnými přímo na plošném spoji pod konektorem potenciometru.
Snad tento návod někomu pomůže, přípdně jej někdo i dále vylepší.
- Přílohy
-
- 4903.JPG (52.82 KiB) Zobrazeno 3023 x
-
- 4712.JPG (101.68 KiB) Zobrazeno 3023 x
-
- 4705.JPG (124.33 KiB) Zobrazeno 3023 x
Re: Světla pro denní svícení
Je to samozrejme nádherné riešenie pulzne napájať dialkový svetlomet štvťvýkonom. Ale keby aspon tá pokuta bola štvrtinová. Bohužial ak sa do teba dopraváci pustia tak s absolvovaním STK a spoluszískaním osvedčenia na jazdu po komunikáciach to bude na pekný balík € - Poprípade sa môže stať, že vozidlo úplne vyradia z evidencie pre hrubý zásah do... (pre možnú trvalú nespôsobilosť ) fúúúha to by ani certifikad od korejcov nevybavil! Zaleží na koho natrafíš. Nemám vedomosť, že je to na Slovensku dovolené takto riešiť DRL a zasahovať do vozidla. A predpokladám, že aj v Česku podobne... Ale to len srandujem a straším.
Led DRL sa dajú obstarať od 30€ už aj v kameňáku, piekne gulaté alebo 506 na i30 za 50 € Potom dva dni mudrovania tu na fore ako na to a jak sa odhodláš tak za sobotu to zmastíš svojpomocne. A v nedelu len ofotíš a zaradíš sa vo fore i30 ako hrdý použivateľ DRL
Led DRL sa dajú obstarať od 30€ už aj v kameňáku, piekne gulaté alebo 506 na i30 za 50 € Potom dva dni mudrovania tu na fore ako na to a jak sa odhodláš tak za sobotu to zmastíš svojpomocne. A v nedelu len ofotíš a zaradíš sa vo fore i30 ako hrdý použivateľ DRL
Re: Světla pro denní svícení
máš pravdu, je to o techničák aj u nás , aj u nich.Neexistuje zákonná možnosť ako to použiť (pátral som po tom)
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Světla pro denní svícení
Tak jsem konečně namontoval DRL, je to typ 502hp a svítí super!!
- Přílohy
-
- DSC00698 (640x467).jpg (215.89 KiB) Zobrazeno 2815 x
-
- DSC00697 (640x480).jpg (204.67 KiB) Zobrazeno 2815 x
i30cw, comfort, 1,6 crdi (66kw) Champaigne Silver
Re: Světla pro denní svícení
efektné, bolo to drahé? daj návod... a čo policia ?
1.4 MPI DOHC CWT i30CW