skrat v elektrike
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: skrat v elektrike
Zabudni na to, je to blbosť - podľa mňa teda. Malo by to zmysel, keby si býval v rodinnom dome alebo parkoval v garáži, ale ináč...? A ešte jedna vec mi vadí na tejto funkcii u i30-tky. Ak ju chceš používať, tak musíš mať prepnuté svetlá na páčke vľavo na ON a štartuješ tým pádom so zasvietenými tlmenými svetlami, čo je dosť masaker pre baterku, hlavne v zime. Prestal som to používať, zapaľujem svetlá ručne a odvtedy (neviem určite či naozaj vďaka tomu) mi nevyhorela ešte ani jedna žiarovka. Všimol som si, hlavne keď máš auto postavené proti múru alebo za iným autom a vidíš svoje svetlá, že pri štartovaní viditeľne pohasli, kým nenaskočil motor a alternátor. Neviem či je to normálne, alebo len nejaká chyba u mňa, ale taká zmena napätia žiarovkám pri každom štarte asi tiež nepridá. Toyota to má celkom dobre vyriešené, aspoň tie RAVky, čo máme v práci (ani neviem vlastne či všetky to tak majú): naštartuješ a o niekoľko sekúnd alebo milisekúnd sa rozsvietia svetlá samé - nestaráš sa o nič a neštartuješ s rozsvietenými svetlami. Prišli sme na to náhodou, keď sme chceli káblami naštartovať oktávku so zdochnutou baterkou. Dokonca som tam ani nevedel nájsť vypínač na svetlá , keď som ich chcel vypnúť.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
- Reklama
Re: skrat v elektrike
Není to jen u tebe. Ten pokles napětí je vidět i u mé i30ky a podle mě u každé jiné.
Hyundai i30 1.4 Patriot - Cashmere Brown - k prohlédnutí
Re: skrat v elektrike
Z tohoto důvodu jsem si v dubnu nechal v autor. servisu před žárovky dodatečně namontovat odpory, za 2 roky jsem žárovku měnil už 2x.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: skrat v elektrike
Jj, už som o tom počul/čítal tu na fóre, len keď v niektorých autorizovaných servisoch na východe SK o tom ešte ani nepočuli, nieže by to aj robili, tak čo mám robiť? Už sa z toho len smejem... Aj o lepení prachoviek som sa dozvedel tu na fóre pred niekoľkými mesiacmi a v servise mi to pred pár týždňami oznamovali ako neskutočnú novinku, že už majú technológiu na opravu - lepenie... A na garančke bola znovu padnutá prachovka, neviem či to lepia herkulesom?
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
Re: skrat v elektrike
Tak dnes to samé. Ta šlupa byla docela velká a za jízdy nic příjemného , poté kouř ze štěrbiny CD. Trošku jsem se bál opustit auto (jeli jsme na výlet). Po návratu vše funguje : rádio , CD i display. Jsem zvědavý co řeknou v servisu.masarv píše:Moja prvá skúsenosť s elektronikou v i30 (crdi1,6; 85kw;made in Korea/kúpená v máji 2010): počas jazdy display autorádia zostal len s modrým podsvietením a približne po minúte sa ozvala pecka v repro,autorádio bolo úplne mimo a bol citiť smrad ako po skrate.V servise vybrali servisnú poistku dali naspäť tú istú a rádio nabehlo,žiadnu chybu nenašli.Podobný prípad vraj už mali a tiež s dieslovou i30.Stalo sa niečo podobné už niekomu?
i30 1,6CVVT, comfort, continental silver, automat, 8/2009
Re: skrat v elektrike
mladek píše:Tak dnes to samé. Ta šlupa byla docela velká a za jízdy nic příjemného , poté kouř ze štěrbiny CD. Trošku jsem se bál opustit auto (jeli jsme na výlet). Po návratu vše funguje : rádio , CD i display. Jsem zvědavý co řeknou v servisu.masarv píše:Moja prvá skúsenosť s elektronikou v i30 (crdi1,6; 85kw;made in Korea/kúpená v máji 2010): počas jazdy display autorádia zostal len s modrým podsvietením a približne po minúte sa ozvala pecka v repro,autorádio bolo úplne mimo a bol citiť smrad ako po skrate.V servise vybrali servisnú poistku dali naspäť tú istú a rádio nabehlo,žiadnu chybu nenašli.Podobný prípad vraj už mali a tiež s dieslovou i30.Stalo sa niečo podobné už niekomu?
Mne sa včera stalo presne to isté, aj s tým smradom. Ako vám funguje rádio dnes? Mne asi za štyri sekundy po tej šupe rádio nabehlo a hralo ďalej ako by sa nič nestalo. Najprv po jednotlivých segmentoch ako mozaika nabehol display a potom začalo hrať rádio presne tak ako prestalo. Neviem si predstaviť to ísť reklamovať, keď všetko funguje. CD som teda neskúšal, nemám v aute žiadne.
aktuálne - Ford Focus III Turnier, 2,0 TDCi, 103kW, strieborná, Titanium
:hyu: i30 1.4CVVT, Indigo Blue, Classic plus - predané
:hyu: i30 1.4CVVT, Indigo Blue, Classic plus - predané