Jediná možnost,jak upravit chod posilovače,pokud se Ti nezdá,je nahrání nového software.Na různé motorizace i kola jsou jiné.Zkus vysondovat v servisu.ivan30 píše:mam podobny pocit, ze riadenie je tuhe resp. nepohodlne nastavene voci inym autam, najma pri vecsej rychlosti, problem udrzat rovny smer, potreba korekcie kazdu chvilu, podobne ako pise v: http://www.i30ownersclub.com/forum/inde ... 975.0.html
riadenie je povedalbysom moc strme(mala zmena -> prilis velka zmena), uvedeny link naznacuje ze je tu moznost napravy,(ine nastavenie pre posilov.riad.)? ma niekdo skusenosti
Tuhost řízení I30?
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Tuhost řízení I30?
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
- Reklama
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tuhost řízení I30?
ja som dal na 1,4 215 gumy a pohoda, necitim ziadne stuhnutie
i30 ma elektricky posilovac? lebo su tusim aj hydraulicke, alebo sa mylim?
i30 ma elektricky posilovac? lebo su tusim aj hydraulicke, alebo sa mylim?
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
-
- *
- Příspěvky: 43
- Registrován: 14 zář 2011, 11:10
Re: Tuhost řízení I30?
Moderní auta mají tzv. progresivní řízení, kdy čím větší rychlost, tím jde otáčení "více ztuha" a musí se vykonat větší obvodový pohyb než např. při pomalé jízdě. Ale i tak bych si sednul do jiné i30 a vyzkoušel jiné řízení, protože volant u tohoto typu stačí držet a ovládat obrazně řečeno dvěmi prsty. Opakem byl např R Megane, který měl řízení přeposilněné, to se málo vrací do původní polohy a je to dokonce nebezpečné, protože stačí malý pohyb a jsem např v protisměru nebo ve škarpě. Ale každopádně bych to řízení porovnal s jiným vozem a závěr udělal až po najetí více km.Bohous píše:Dobrý den, mám úplně novou I30 (najeto 200Km), 1,4 Classic a chci se zeptat na 2 věci. Za jízdy se mi zdá, že řízení jde dost těžko, tak se chci zeptat jestli to je normální u nového auta a řízení se rozchodí. Při parkování jde řízení krásně lehce. Jet dlouhou trasu a řídit jednou rukou jak jsem zvyklý, to by byl asi velký fyzický výkon a zadruhé se mi zdá že spojkový pedál zabírá dost vysoko. Kdyby to nebylo nové auto, řekl bych že spojka už je sjetá. Možná to je, ale normální, jenom jsem si ještě nezvyknul. Je toto u Hyundai I30 běžné??
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tuhost řízení I30?
já si myslím, že standardní je pouze progresivní "síla" posilovače. Progresivní úhel natočení volantu vs. úhel natočení kol je pouze na přání a zatím u prémiových značek jako Audi či BMW...
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Re: Tuhost řízení I30?
Dám to sem, nebudem zakladať novú tému:
Včera som pri cúvaní spozoroval, že ak točím kolesami, tak mierne pohasína svietivosť cúvačiek. Cúval som k múru, tak to bolo pekne vidieť. Skúšal som potom na mieste krútiť volantom a vždy to mierne pohaslo, ako keby si servo odobralo naraz priveľa elektriky, že to ani alternátor nestíha dobíjať. Keď som sa na to poriadne zameral, tak sa mi zdalo, že pri točení volantom dokonca aj predné svetlomety trolinku pohasli. Niekto tu už niekde písal, že posilovač má obrovský odber pri krajnej polohe volantu, ja to však vidím aj pri miernej zmene natočenia kolies. Skúsil som vytočiť volant do oboch krajných polôh, ale nezaznamenal som žiadne ďalšie pohasnutie (ani cvakanie našťastie). Prvé čo mi napadlo, že to môže byť aj slabšia baterka (ráno už neštartuje s takou istotou). Mám však trochu obavy, aby to nebol posilovač riadenia. Všimol si to tiež niekto, alebo je to normálne, neriešiť to?
Ak by to bola baterka (dúfam, že to bude "len" to), podarí sa mi ju vyreklamovať?
Včera som pri cúvaní spozoroval, že ak točím kolesami, tak mierne pohasína svietivosť cúvačiek. Cúval som k múru, tak to bolo pekne vidieť. Skúšal som potom na mieste krútiť volantom a vždy to mierne pohaslo, ako keby si servo odobralo naraz priveľa elektriky, že to ani alternátor nestíha dobíjať. Keď som sa na to poriadne zameral, tak sa mi zdalo, že pri točení volantom dokonca aj predné svetlomety trolinku pohasli. Niekto tu už niekde písal, že posilovač má obrovský odber pri krajnej polohe volantu, ja to však vidím aj pri miernej zmene natočenia kolies. Skúsil som vytočiť volant do oboch krajných polôh, ale nezaznamenal som žiadne ďalšie pohasnutie (ani cvakanie našťastie). Prvé čo mi napadlo, že to môže byť aj slabšia baterka (ráno už neštartuje s takou istotou). Mám však trochu obavy, aby to nebol posilovač riadenia. Všimol si to tiež niekto, alebo je to normálne, neriešiť to?
Ak by to bola baterka (dúfam, že to bude "len" to), podarí sa mi ju vyreklamovať?
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
Re: Tuhost řízení I30?
Jen bych trochu upřesnil: Jsou dva systémy. Jedním je to, co máme v i30 - variabilní účinek posilovače. Tedy to zmiňované tuhnutí volantu podle rychlosti.Vlček Pavel píše: Moderní auta mají tzv. progresivní řízení, kdy čím větší rychlost, tím jde otáčení "více ztuha" a musí se vykonat větší obvodový pohyb než např. při pomalé jízdě. ....
Pak je tu ještě variabilní převod, který právě mění potřebný počet otočení volantu pro plný rejd. V praxi tak, že při parkování stačí na rejd málo, naopak při vyžší rychlosti je třeba víc točit. Používá to u některých modelů třeba BMW. A tuším, že taky nějaká letadla
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Re: Tuhost řízení I30?
Nevšiml jsem si toho, ale nedivil bych se tomu. Třeba u Logana má posilovač pojistku 80A. To je skoro kilowat příkonu, který dokáže propustit. Kolik může mít posilovač příkon i s nějakou rezervou? 800W? Nemyslím si, že alternátor v nízkých otáčkách dokáže dodávat o mnoho víc energie. V autě Ti svítí přístrojovka, venku světla, něco si veme počítač, ABS a další kraviny, pak musíš napájet čerpadla, větráky a pod. U stojícího auta jde posilovač na plný pecky (největší zesílení) a tak si myslím, že jsi v tu chvíli určitě dost přes kilowat odběru a otáčky minimální.pietro32i píše:... Včera som pri cúvaní spozoroval, že ak točím kolesami, tak mierne pohasína svietivosť cúvačiek. Cúval som k múru, tak to bolo pekne vidieť. Skúšal som potom na mieste krútiť volantom a vždy to mierne pohaslo, ako keby si servo odobralo naraz priveľa elektriky, že to ani alternátor nestíha dobíjať...
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Re: Tuhost řízení I30?
podle me normalka. videl jsem to u vice autpietro32i píše:Dám to sem, nebudem zakladať novú tému:
Včera som pri cúvaní spozoroval, že ak točím kolesami, tak mierne pohasína svietivosť cúvačiek. Cúval som k múru, tak to bolo pekne vidieť. Skúšal som potom na mieste krútiť volantom a vždy to mierne pohaslo, ako keby si servo odobralo naraz priveľa elektriky, že to ani alternátor nestíha dobíjať. Keď som sa na to poriadne zameral, tak sa mi zdalo, že pri točení volantom dokonca aj predné svetlomety trolinku pohasli. Niekto tu už niekde písal, že posilovač má obrovský odber pri krajnej polohe volantu, ja to však vidím aj pri miernej zmene natočenia kolies. Skúsil som vytočiť volant do oboch krajných polôh, ale nezaznamenal som žiadne ďalšie pohasnutie (ani cvakanie našťastie). Prvé čo mi napadlo, že to môže byť aj slabšia baterka (ráno už neštartuje s takou istotou). Mám však trochu obavy, aby to nebol posilovač riadenia. Všimol si to tiež niekto, alebo je to normálne, neriešiť to?
Ak by to bola baterka (dúfam, že to bude "len" to), podarí sa mi ju vyreklamovať?
i30 1.4 + kn, 12/2007
Re: Tuhost řízení I30?
pietro32i> Myslim si, ze je to normalna vec... Iba, ze niekto si to vsimne a niekto nie...
Opel Astra H 1,6
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tuhost řízení I30?
myslim ze keby tam bola silnejsia baterka tak by to robit nemuselo, ale inak aj mne to robi. Alternator ma nizke otacky na pri volnobehu a nestiha dobijat.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
- vlado1979
- ****
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 19 črc 2008, 10:19
- Bydliště: Malinovo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tuhost řízení I30?
Už sme si zvykli, že každá chyba či nedostatok auta je považovaná za normal. Veď aj ostatné značky to tak majú... Tým sa ospravedlňujeme. To je tá kvalita, ten pokrok, ktorý všade reklamujú ?
Hyundai už našťastie nevlastním a v budúcnosti ani nechcem. Cenová politika pri nových modeloch je na zvracanie.
P.S. O chvíľu príde hardcam a vysvetlí Vám, že hyui je to najlepšie čo Vás v živote stretlo. Potom mu bude sekundovať matysekul, psychológ a expert na ľudské duše...
No comment.
Hyundai už našťastie nevlastním a v budúcnosti ani nechcem. Cenová politika pri nových modeloch je na zvracanie.
P.S. O chvíľu príde hardcam a vysvetlí Vám, že hyui je to najlepšie čo Vás v živote stretlo. Potom mu bude sekundovať matysekul, psychológ a expert na ľudské duše...
No comment.
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Re: Tuhost řízení I30?
A to se vám vážně na jiném autě nestalo, že při pohybu volantem při volnoběhu na chvilku slábne osvit žárovek a pak se zvednou otáčky motoru??
Dělala mi ti i jiná auta, prostě volnoběh je nízko, altík dává málo a sepnutí serva je určitá proudová špička. Motor okamžitě zareaguje zvýšením volnoběžných otáček.
Sedněte si někdy např. do Fabie HTP, nastartujte (pokud možno zahřátý motor s nezvýšeným volnoběhem), rozsviťte světla a otočte na místě volantem...
Je v pořádku, že se o to auto zajímáte a sledujete ho, ale ne všechno je závada.
Dělala mi ti i jiná auta, prostě volnoběh je nízko, altík dává málo a sepnutí serva je určitá proudová špička. Motor okamžitě zareaguje zvýšením volnoběžných otáček.
Sedněte si někdy např. do Fabie HTP, nastartujte (pokud možno zahřátý motor s nezvýšeným volnoběhem), rozsviťte světla a otočte na místě volantem...
Je v pořádku, že se o to auto zajímáte a sledujete ho, ale ne všechno je závada.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Tuhost řízení I30?
vlado: to nejlepsi co nas kdy muze potkat, je prece BMW pro samponky na image, ale to mi kluci z Hjundajklubu prece nikdy nezazijeme, jak jsi pravil v jinem threadu jsi politovanihodny, za chvili si neuvidis pres nos.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Tuhost řízení I30?
Almera 1,4i hydraulicky posilovac a vzdy kdyz jsem otocil volantem, nebo pustil ventilaror ci neajky jiny spotrebic s vetsim odberem tak to slo poznat u otacek motoru, u I30 tak podobne ale u 1,9tdi ne, ale podle mne to souvisy i primo s obsahem motoru malobjemové plivatka na to budou haklivejsi nez nez moto 2,0 a vys. Nevim asi to zavada neni, leda ze bych bral jako zavadu vykon motoru. No Vlado se ma asi lepe nez pred casem takze je ted pro nej BMW to co byla I30 pred casem, tak to chodi. Pro Harda zase neni nic lepsiho nez a veskere nedostatek se da ospravedlnit.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Re: Tuhost řízení I30?
Skyline: ja Hyundai vubec nepovazuju za nejlepsi znacku (to mozna kdysi davno), jenze to byste nesmeli cist mezi radky a psat to, co se vam hodi* (*to neni na tebe, to je na toho krale z dediny)
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT