Spotreba vs palubny pocitac

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

to: suah

Tak, tak 4,5 a ideš :), pri 100 km vzdialenosti stratíš max. 10 min.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Reklama
 

suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od suah »

Teoreticky 20 minut na kazdych 100km, v praxi to dost zavisi skor od naplnenosti dialnice, kolkokrat ta ostatni stihnu spomalit. Odkedy sa nepredbiehaju kamiony, tak sa to uz celkom da..

Na dlhodobe drzanie tohto tempa by som vsak potreboval tempomat. Ked mam drzat plyn ja, tak vzdy sklznem minimalne do tempa 110-120, proste pomalsie sa mi na suchej dialnici ist naozaj neda. Dufam, ze to nie je dovod na odobratie VP :mrgreen:
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

to: suah

Rozdiel medzi 100 km/ a 130 km/h je 14 minút na 100 km, v spotrebe sú to necelé 2 litre (5,7 pri 100 km/h a 7,5 pri 130 km/h podľa testov z auto.cz). Na niektorých úsekoch diaľnice sa nedá jazdiť plynulo 110 km/h, napr. D1 medzi Trnavou a Bratislavou.

i20 zvládne bez problémov 130 km/ na diaľnici, ale ten hluk mi už prekáža, optimálna rýchlosť je okolo 110 km/h. Ja sa však nechám zlákať spotrebov okolo 4,6 ako pri diesli a ešte keď tankujem benzín za cenu nafty :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
riemma
*
Příspěvky: 11
Registrován: 06 lis 2011, 14:15
Bydliště: Kobeřice

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od riemma »

Minulý týden jsem si koupil Hyundai i20 1.2 inclusive plus. Mé názory na toto vozidlo jsou skvělé. Opravdu jsem velmi spokojený a doufám, že i nadále budu. Spotřeba se drží na 6l/100 km dle palubního počítače. Zatím se mi to zdá hodně. myslíte, že to klesne po zaběhání vozu. Ještě mě zajímá jak správně autíčko zaběhat. jestli se držet těch 2000-3000 otáček nebo méně či více.
i20 1.2/57kW Inclusive Plus - 10/2011, najeto 13000Km
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

to: riemma

Zábeh máš v uživateľskej príručke a môžeš sa podľa nej riadiť. Mne spotreba po zábehu neklesla. Ak jazdíš krátke trasy a často po meste je spotreba 6 L OK. Dá sa jazdiť aj pod 5L aj nad 6L :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od koloman.brutus »

v meste pod 5l? Mozno tak v noci :lol:
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

Nie po meste myslel som kombinovanú spotrebu. V meste má 1,2 dosť velkú spotrebu, trojvalce sú na tom lepšie :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
boobika
Příspěvky: 4
Registrován: 26 srp 2011, 18:46
Bydliště: Liberec

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od boobika »

Při poslední delší jízdě 334 km jsem měl dle PC průměrnou spotřebu 5,6 l/100km. Po dotankování do plna po přepočtu 5,72 l/100km, (220km po dálnici průměrem 100km/h a zbytek I,II,III tř.,město a prostoje s průměrem 61km/h).Nejpřesněji měří dlouhé nepřerušované trasy(+- 0,1 litru). V zimě ve městě na 100km udává až o 0,4 l/100km méně (100% opakovaných krátkých jízd po městě,s rozmrazováním a odmlžováním za více dnů). PC vůbec mlží a jeho reciproční výpočty, zejména dojezd je pro mne záhada. Po dotankování (vždy do plna), občas i o 4 a více litrů mi "mlžně" PC odhadne dojezd na 500km +- autobus. Po 300km zvýší dojezd o 50km, a tak to jde i na 500,600,700 ujetých km.Zlepšuje se jen opatrně. Vedu si přesnou statistiku o nepřesných číslech. Velikost nádrže je určitě víc než 45 litrů. Nikdy jsem nevydržel docmrdávat víc než 3 minuty.
Číslíčkama si prostě jen spestřuji kávičku. Přesná amatérská spotřeba se nedá dle amatérské metodiky spočítat. Rezerva se mi rosvítí při posledních cca 10,5 litrech a pak se dá dolít do nádrže i přes 39 litrů.Tak by to mohlo být 50 litrů v nádrži, fakt nevím. No a nelepší je samotný "bargraf" - páskový měřič okamžité spotřeby, tak ten je.... na.....
A vopravdu se poved. Ještě,že se dá přepnout.
i 20 1.4 CVVT Comfort : 8/2010 (17000km)
Accent 1.3i Elegance : 5/2005 - 8/2010 (71000km)
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

to: boobika

Palubný PC dojazd naozaj zobrazuje podľa nálady. Pri tankovaní doplna mi zobrazí dojazd 720 km, ale po prejazdení tejto vzdialenosti je v nádrži benzín na ďalších 200 km. Prečo zmenili ukazovateľ okamžitej spotreby z číslic na graf?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
boobika
Příspěvky: 4
Registrován: 26 srp 2011, 18:46
Bydliště: Liberec

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od boobika »

to: caruser

Kámo to fakt nevím.
Pc v i20 je vědátor se skrytými,často prakticky nevyužitelnýni funkcemi a ještě neprůhlednějšími algoritmy. Já využívám jen průměrnou spotřebu (orientačně).
V mém předchozím Accentu Mk-III. model 2005 byl PC jen v číslech, dojezd se nenuloval po
dotankování, když jsem bral do 7litrů benzínu, tak se ani nezvýšil dojezd. Funkce okamžité spotřeba chyběla a PC byl pravdivější, odchylka dlouhodobě (-+0,1L/100km). Vidím to tak,že starší věci byly lepší, kvalitnější, déle vydrželi a nesvítili všema barvama.
Pro představu: Fiesta MK II. r.1992 neměla ani žížnivé oko (kontrolka rezervy), ale ukazatel byl přesný na 1mm. 2mm nad ryskou nula - začátek rezervy, 2mm pod nulou - sucho v nádrži.
Každá čtvrtina rozsahu měřáku byla přesně 10,5 litru. Ověřeno lety provozu, nikdy nelhal.
Fiesta MK-III. už byl trochu lhář 1/1 - 1/2 tam trochu lhal. (Moje kousky co jsem nima jezdil).Octávia a Fábia MK-I. PC hafo funkcí a nelhal - odchylka PC +-0,1L/100km, ale nádrže byly o třetinu větší, praktická zkušenost s tankováním před dlouhými jízdami. Obsah 72L a 60L.
i 20 1.4 CVVT Comfort : 8/2010 (17000km)
Accent 1.3i Elegance : 5/2005 - 8/2010 (71000km)
Uživatelský avatar
Had21
**
Příspěvky: 199
Registrován: 25 úno 2011, 12:16
Bydliště: Martin, SR

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od Had21 »

No neviem :-k , ten poítač zas až toľko funkcií nemá aby boli nevyužiteľné (možno len čas jazdy...) zato niektoré funkcie mi chýbajú - hlavne TRIP 1/ TRIP 2 čo je u palubných počítačov bežná funkcia. Na druhú stranu pri takomto ovládaní (jedno tlačítko - posun len jedným smerom) by viac funkcií asi viedlo k buračke.... Je fakt škoda, že tam nie sú tlačítka dve (alebo jedno výkyvné, rozdelené napoly) na posun funkciami tam a naspäť.
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od suah »

Mne osobne by uplne stacilo, keby ukazoval prehladnejsie aktualnu spotrebu a keby vedel prepocitavat dojazd aj smerom hore..ten system jedneho tlacitka mi praveze celkom vyhovuje, je to jednoduche a rychle. Len keby to tlacitko nebolo az takmer u spolujazdca :lol:
Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od koloman.brutus »

Tak s tym tlacitkom ja nemam ziaden problem. Nie je vobec daleko a je to len sila zvyku.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od suah »

Zhyckany ovladanim autoradia na volante uz povazujem vsetko mimo volantu za daleko...ale je pravda, ze to nie je nic neprekonatelne..
Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od koloman.brutus »

Ja mam presne opacny problem :lol: . Nemozem si zvyknut na tlacitka osadene do volantu. Aj ked ich nemam tak na firmenom aute stale stlacam tlacitka na palubovke o 106.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Odpovědět

Zpět na „i20 Ostatní“