Odskakování a hluk zadní nápravy.
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Mám také takové ty černé (přečíst výrobce nejde, puntík je zelený (1 z prvních vyrobených vozů - zakoupený 23.11.2011).
S odsakovaním nemám téměř žádný problém, ikdyž již jsem zažil cca 3 nepříjemné odskočení (posoudil bych to spíše jen jako velmi malá korekce v jednotkách cm spíše mm - určitě ne 10 cm - to by redaktoři při jejich testech určitě zaznamenali a řádně zveličili - viz losí test prvního mercedesu A)
Po takzvaném rozhoupání auta po jízdě na nerovné vozovce (a že jich u nás je !!!) v následné táhlé zatáčce. Spíše než odskočení jo však přisuzuji zásahu ESP.
To postavení tlumičů se mi také hned nezdálo, ale řekl jsem si to jsou ty nové trendy !!!
K ladění v německu - aby nebyla pro německé vozy konkurence - to nemyaslíte vážně - dnes je vše byznys (neodvedeš požadovaný výsledek - skončil jsi
příklad - zarytý Spartan Straka také odešel k největšímu rivalovi Slavii a určitě ne proto, aby Slavii škodil, ale peníze jsou mocné Ted ještě, aby tam přestoupil Řepka.
Určitě si ale nemyslí, že auto je nebezpečné. Zkoušel jsem s ním hodně ostré průjezdy místy, které velice dobře znám a určitě si troufnu projet zatáčku min. stejně rychle (spíše rychleji) jako jedničková Fabie , která se podvozkem chlubí (dokonce v některých testech velmi opatrný údaj redaktorů o lepších vlastnostech neš II - která má vyšší stavbu).
S odsakovaním nemám téměř žádný problém, ikdyž již jsem zažil cca 3 nepříjemné odskočení (posoudil bych to spíše jen jako velmi malá korekce v jednotkách cm spíše mm - určitě ne 10 cm - to by redaktoři při jejich testech určitě zaznamenali a řádně zveličili - viz losí test prvního mercedesu A)
Po takzvaném rozhoupání auta po jízdě na nerovné vozovce (a že jich u nás je !!!) v následné táhlé zatáčce. Spíše než odskočení jo však přisuzuji zásahu ESP.
To postavení tlumičů se mi také hned nezdálo, ale řekl jsem si to jsou ty nové trendy !!!
K ladění v německu - aby nebyla pro německé vozy konkurence - to nemyaslíte vážně - dnes je vše byznys (neodvedeš požadovaný výsledek - skončil jsi
příklad - zarytý Spartan Straka také odešel k největšímu rivalovi Slavii a určitě ne proto, aby Slavii škodil, ale peníze jsou mocné Ted ještě, aby tam přestoupil Řepka.
Určitě si ale nemyslí, že auto je nebezpečné. Zkoušel jsem s ním hodně ostré průjezdy místy, které velice dobře znám a určitě si troufnu projet zatáčku min. stejně rychle (spíše rychleji) jako jedničková Fabie , která se podvozkem chlubí (dokonce v některých testech velmi opatrný údaj redaktorů o lepších vlastnostech neš II - která má vyšší stavbu).
- Reklama
- PetrUL
- **
- Příspěvky: 125
- Registrován: 14 říj 2011, 17:10
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Ahoj,gratuluji k novému autu,a jsem rád,že jsi spokojený. Díky za foto tlumiče na Tvém voze. Ty máš puntík zelený a jsi spokojený,já a jima máme puntík bílý a spokeojeni jsme nebyli. Třeba ty barvy něco znamenají?? Kdopak nám to tady sliboval informace z Nošovic? Tak hodně šťastných kilometrů bez poruch )) Franta.[/quote]frantaservis píše:Doufám, že mě zadní náprava nepřekvapí podobně jako několik z Vás ......
Jen pro informaci dávám k nahlédnutí moji zadní nápravu. Podle toho co jsem viděl na předešlých fotkách v tomto fóru vyrábí se naše ix 20 stále se stejným uchycením zadních tlumičů a s "klasickými" korejskými tlumiči.
Díky, taky by mě zajímalo co ty puntíky na tlumičích znamenají, ale jak jsem již psal mám s novou ix20 najeto jen 200 km a tak jsme toho spolu moc nevyzkoušeli ...
Určitě budu chování auta pozorně sledovat a pokud se popisované "odskakování" nápravy projeví, tak budu bojovat s Vámi za zlepšení jízdních vlastností našich aut! Nejsem žádný závodník (za volatem spíš rodinný typ ), ale taky se rád občas pořádně svezu a nechci se někde zabít!
Mám zrovna doma dotazník, který nám zasílá Hyundai, abychom se vyjádřili jak jsme jako zákazníci spokojeni s dealerem a s kvalitou auta. Přemýšlím, že zatím s odesláním dotazníku počkám a pokud si v zatáčce náprava odskočím, tak to tam napíšu a přidám odkaz na tohle téma ...
ix20 1,6 CVVT 16V,TRIKOLOR
Vanilla White, 11/2011
Vanilla White, 11/2011
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Puntiky mám zelený. Když jsem chtěl a hodně se snažil tak si to zaplavalo. Jinak jsem max spokojen sedí to jako přibité. Aby taky ne s takovým rozchodem! Prosím o slíbené informace z Nošovic. Tuším že zde bylo uvedeno dokonce jedním kolegou já už to vím... vydržte a podobně, tak prosím sliby se maj plnit i v listopadu šup šup! Dále prosím kdo už máte úpravu podle Františka tak pište recenze jak to pomohlo. Díky!
Naposledy upravil(a) airwaves dne 05 pro 2011, 18:44, celkem upraveno 1 x.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Tak to máš tedy u HMMC puntík taky,ale černýýýýýkoudý píše:Já mám "puntík" zelený - a spokojen nejsem taky.
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
No to jsem z toho blázen jak to,že na Tebe to nefunguje,vyléčil jsem už na dálku skoro všechny,nikomu najednou nic neodskakuje,už i airwaves to vzdal a pochybuje,jen Ty stále nejsi s autem spokojený,čím to jen může být? Frantakoudý píše:Já mám "puntík" zelený - a spokojen nejsem taky.
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Dále prosím kdo už máte úpravu podle Františka tak pište recenze jak to pomohlo. Díky![/quote]
A co se takhle přijet k Frantovi svézt?
A co se takhle přijet k Frantovi svézt?
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
.. možná by mohlo pomoct nalepit si na tlumič napis Sachs..frantaservis píše:No to jsem z toho blázen jak to,že na Tebe to nefunguje,vyléčil jsem už na dálku skoro všechny,nikomu najednou nic neodskakuje,už i airwaves to vzdal a pochybuje,jen Ty stále nejsi s autem spokojený,čím to jen může být? Frantakoudý píše:Já mám "puntík" zelený - a spokojen nejsem taky.
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic (Crystal White), LPG BRC, disky 16" PROLINE B700, 6.5x16" (ET45) @ GoodYear 205/55 R16.
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Mna takisto nie,resp. auto tvrdi opak...sryfrantaservis píše:No to jsem z toho blázen jak to,že na Tebe to nefunguje,vyléčil jsem už na dálku skoro všechny,nikomu najednou nic neodskakuje,už i airwaves to vzdal a pochybuje,jen Ty stále nejsi s autem spokojený,čím to jen může být? Frantakoudý píše:Já mám "puntík" zelený - a spokojen nejsem taky.
1,6 AT
40500km
40500km
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Vilda píše:Jojo .... drtivá většina majitelů New Accenta, měla s tlumiči turecké výroby zn. Mando velké problémy které vyvrcholily hromadnou výměnou, těchto opravdu velmi nekvalitních tlumičů, za značkové ...... většinou KYB a dva členi klubu za Sachs a Monroe ..... všichni jsme si výměnu tlumičů pochvalovali a osobně jsem dodnes rád, že jsem se do toho pustil, byť za vlastní peníze ..... Měli jsme podobné problémy jako Vy, s odskakováním zadní nápravy a k tomu ještě příšerné zvukové projevy .... klepání, mlácení, skřípání a já nevím co ještě Po výměně tlumičů je s Accenta úplně jiné auto .... tiché, klidné a hlavně bezpečné !!!!!cert píše:No, tlumiče z Korejské provenience (v případě Accenta MC zn. Mando) je opravdu "materiál".
Nevydržel jsem to a šel jsem zkoumat jaké tam mám namontované. Výsledek "Maysan Mando".
Zatím najeto 2500 km a jedno nečekané odskočení. Mám pár míst kde jsem testoval hranice a několikrát se mi to podařilo. Byl to stejný pocit jako když auto ujede na ledové muldě, ale hned se srovná a jede dál.
HYUNDAI ix20 1,6 Style Sienna Orange
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Nechci se nikoho dotknout, shrňme si fakta:
1) nekvalitní tlumiče
2) špatně konstruovaná zadní náprava
3) víceméně tuhá - nezkrutná - konstrukce zadní nápravy.
Pokud o této kombinaci technické zaostalosti někdo tvrdí, že funguje v pořádku, buď tomu naprosto nerozumí - je to jeho první auto a proto vlastně neví, jak fungují jiné auta a nedokáže rozpoznat náznak problému při jízdě, nebo si to prostě nedokáže připustit, co koupil.
Vzhledem k vlastnostem zadní nápravy je toto auto v původním stavu určeno pro důchodce na nedělní jízdu na hřbitov. Pro kohokoliv jiného může jeho selhání na díře či hrbu v zatáčce ve vyšší než dovolené rychlosti znamenat ohrožení života jeho i lidí a majetku kolem. Při trendu dnešní doby, kdy převládá stres, spěch a silnice v dezolátním stavu, je to z mého pohledu vyloženě nebezpečné a já osobně s tím něco dělat budu. Je to každého věc a odpovědnost za sebe, připadně své bližní. V každým případě si myslím, že si tady nemusíme nic nalhávat..
1) nekvalitní tlumiče
2) špatně konstruovaná zadní náprava
3) víceméně tuhá - nezkrutná - konstrukce zadní nápravy.
Pokud o této kombinaci technické zaostalosti někdo tvrdí, že funguje v pořádku, buď tomu naprosto nerozumí - je to jeho první auto a proto vlastně neví, jak fungují jiné auta a nedokáže rozpoznat náznak problému při jízdě, nebo si to prostě nedokáže připustit, co koupil.
Vzhledem k vlastnostem zadní nápravy je toto auto v původním stavu určeno pro důchodce na nedělní jízdu na hřbitov. Pro kohokoliv jiného může jeho selhání na díře či hrbu v zatáčce ve vyšší než dovolené rychlosti znamenat ohrožení života jeho i lidí a majetku kolem. Při trendu dnešní doby, kdy převládá stres, spěch a silnice v dezolátním stavu, je to z mého pohledu vyloženě nebezpečné a já osobně s tím něco dělat budu. Je to každého věc a odpovědnost za sebe, připadně své bližní. V každým případě si myslím, že si tady nemusíme nic nalhávat..
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic (Crystal White), LPG BRC, disky 16" PROLINE B700, 6.5x16" (ET45) @ GoodYear 205/55 R16.
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Koudy: Ale se stejnou logikou bys mohl říct, že každý, kdo nemá vzadu multilink ten si zahrává se životem, a pokud ho má, tak kola pod 225 jsou taky hazard. A to nemluvím o plynokapalinových tlumičích. Zkrátka jsou různá auta, různého určení a různé ceny. Sice máte "jen" torzní příčku, ale zas velkej kufr (multilink zabere víc místa) a za slušnou cenu.
Nikdo z nás neví, proč je to u ix20 řešeno právě tak. Jak by se chovala s měkčí torzní příčkou, jak by se chovala s příčkou dál od osy kol, proč jsou tlumiče uchycené tam kde jsou. A jak se po letech projeví změna namáhání všech souvisejících prvků.
Vůbec netvrdím, že Frantovo řešení je špatné. Naopak ho za snahu a používání hlavy obdivuju, ale z pohledu dalších konstrukčních skupin to nemusí být dlouhodobě šťastné. Ale to neví nikdo jiný, než ten, kdo to auto navrhoval.
Zkrátka, ať chcete, nebo ne, ix20 určitě nebyla zamýšlená jako sportovní náčiní a měl by to být spíš pracant pro klidnější zacházení. I cílová skupina asi nebudou dvacetiletí střelci, co musí do každý zatáčky jít pod plynem ale odhadnout ji nedokážou.
To, prosím, nikdo neberte osobně - to je jen moje úvaha.
PS: Franto, sorry za moji prvotní nedůvěru. Poté, co jsi jasně vyložil karty na stůl, máš můj obdiv...
Nikdo z nás neví, proč je to u ix20 řešeno právě tak. Jak by se chovala s měkčí torzní příčkou, jak by se chovala s příčkou dál od osy kol, proč jsou tlumiče uchycené tam kde jsou. A jak se po letech projeví změna namáhání všech souvisejících prvků.
Vůbec netvrdím, že Frantovo řešení je špatné. Naopak ho za snahu a používání hlavy obdivuju, ale z pohledu dalších konstrukčních skupin to nemusí být dlouhodobě šťastné. Ale to neví nikdo jiný, než ten, kdo to auto navrhoval.
Zkrátka, ať chcete, nebo ne, ix20 určitě nebyla zamýšlená jako sportovní náčiní a měl by to být spíš pracant pro klidnější zacházení. I cílová skupina asi nebudou dvacetiletí střelci, co musí do každý zatáčky jít pod plynem ale odhadnout ji nedokážou.
To, prosím, nikdo neberte osobně - to je jen moje úvaha.
PS: Franto, sorry za moji prvotní nedůvěru. Poté, co jsi jasně vyložil karty na stůl, máš můj obdiv...
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
já mám na svojí ix 20 1.6 style Koreské tlumiče Mando auto na příčných nerovnostech drncá,ale neodskakuje používám adaptery od Franty. Tlumiče Mando jsou plynokapalinové,ale nic moc. To značení tlumičů puntíky možná znamená bíllé puntíky nafta zelené benzin,ale nemám to ověřené. Na mém autě při přejíždění hrbolů proniká lomoz od přední nápravy,nápravu jseme zkontolovali žádné vůle tak jedině tlumiče nebo jejich nebo jejich horní uložení.Jel jsem s naftovou ix 20 a tá to nedělala. Mám ale najeto jenom 23OOkm tak počkám jestli si to nesedne,jinak to budu řešit s servisem.Věřím že výměna tlumičů za lepší renomované značky se určitě projeví na jízdních vastnostech vozu.
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
XMira: Nemohu s tebou souhlasit. Neporovnavám jiné druhy uložení zadní nápravy, ale kritizuji provedení tohoto typu uložení - jež ve svém výsledku hraničí bezpečností. Že to není závodní auto je jasný, ale vzhledem k víceméně stejnému provedení jak Favorit / Felicie je zarážející, že navzdory 15letům rozdílu výroby těchto aut, nemají tyto problémy...XMira píše:Koudy: Ale se stejnou logikou bys mohl říct, že každý, kdo nemá vzadu multilink ten si zahrává se životem, a pokud ho má, tak kola pod 225 jsou taky hazard. A to nemluvím o plynokapalinových tlumičích. Zkrátka jsou různá auta, různého určení a různé ceny. Sice máte "jen" torzní příčku, ale zas velkej kufr (multilink zabere víc místa) a za slušnou cenu.
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic (Crystal White), LPG BRC, disky 16" PROLINE B700, 6.5x16" (ET45) @ GoodYear 205/55 R16.
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Hyundai sa rozhodol pre mäkšie naladenie podvozka. To ix20 prináša viac komfortu a zbavilo ho to tiež nepríjemného zlozvyku Vengy – odskakujúcej zadnej nápravy. Daňou sú však výraznejšie bočné náklony a trochu citeľnejšia nedotáčavosť. Pocit nedostatku kontroly nad vozidlom, zvlášť pri svižnejšej jazde, zvýrazňuje aj mäkké, preposilňované riadenie bez náznaku spätnej väzby. Z výbavy by sme určite vypustili strešné okno, ktoré citeľne znižuje tuhosť karosérie.
Súboj Kia vs. Hyundai tentoraz nemá jednoznačného víťaza. Model ix20 si nás v porovnaní so sestrou Vengou získal príjemnejšie naladeným podvozkom a zopár lepšie spracovanými detailmi. Priestor a pohonné jednotky sú na rovnakej úrovni, rovnako aj masívnymi stĺpikmi citeľne obmedzený výhľad z miesta vodiča. Pri samotnom výbere tak budú rozhodovať cena či dizajnové preferencie, čím Kia vyrovnáva náskok Hyundaiu. Uvidíme, ktorá ponuka dokáže osloviť viac zákazníkov.
to je test zo stránky: http://autoviny.zoznam.sk/cl/100216/127 ... a-1-4-CRDi
HODNOTENIE:
1.4 CVVT: *** (3/5)
+ Vnútorný priestor, variabilita batožinového priestoru, komfort pruženia, ochotný motor, presné radenie, zadná náprava neodskakuje.
- Bočné náklony karosérie, vyššia spotreba, s panoramatickou strechou slabá tuhosť karosérie, krátke sprevodovanie, poloha niektorých ovládačov.
Súboj Kia vs. Hyundai tentoraz nemá jednoznačného víťaza. Model ix20 si nás v porovnaní so sestrou Vengou získal príjemnejšie naladeným podvozkom a zopár lepšie spracovanými detailmi. Priestor a pohonné jednotky sú na rovnakej úrovni, rovnako aj masívnymi stĺpikmi citeľne obmedzený výhľad z miesta vodiča. Pri samotnom výbere tak budú rozhodovať cena či dizajnové preferencie, čím Kia vyrovnáva náskok Hyundaiu. Uvidíme, ktorá ponuka dokáže osloviť viac zákazníkov.
to je test zo stránky: http://autoviny.zoznam.sk/cl/100216/127 ... a-1-4-CRDi
HODNOTENIE:
1.4 CVVT: *** (3/5)
+ Vnútorný priestor, variabilita batožinového priestoru, komfort pruženia, ochotný motor, presné radenie, zadná náprava neodskakuje.
- Bočné náklony karosérie, vyššia spotreba, s panoramatickou strechou slabá tuhosť karosérie, krátke sprevodovanie, poloha niektorých ovládačov.
Kia Venga 1,4 CVVT (66kW), LX Summer, Glowing Red, 2100 km@6,8l/100km
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
mna by zaujímalo,preco sa tu niektorí diskutujuci zaregistrovali tesne po Frantovom prispevku...k inym temam sa nikdy nevyjadrili...zavana to...no minimálne smrdí.
1,6 AT
40500km
40500km