Aktuální ceny PHM
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8146
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aktuální ceny PHM
FISHkaa nie som chemik, ale myslim si ze ak ma EU zdanovat podla energetickeho obsahu, tak liter nafty by mal byt zdaneny menej ako liter benzinu. Vyhrevnost nafty je 41868 kJ/kg a vyhrevnost benzinu je 46400 kJ/kg (zdroj Wiki).
To je ale v zasade jedno, pretoze az taky velky rozdiel to nebude (v konecnom dosledku). Tiez som auto nekupoval po matematickych operaciach s tych sialene narocnym vzorcom na vyhodnost toho/ktoreho motora. Aj ked spotreba ako pises +-2 litre by ma prinutila premyslat nad jazdnym stylom. Nie u auta, ktore mi robi radost (napr nejaky terenak / mussle car / roadster) ale u auta ktore mam z A do B urcite ano.
uprimne povedane, mna zas nejak extra netrapi, ci palivo stoji plosne 34 alebo 36 kc, pretoze viem ze s tym nehnem. Stve ma ale ze niekde stoji o 3 koruny viac a nemam ziadnu zaruku, ze to palivo je kvalitnejsie. V tom ja osobne vidim primarny problem paliv u nas
To je ale v zasade jedno, pretoze az taky velky rozdiel to nebude (v konecnom dosledku). Tiez som auto nekupoval po matematickych operaciach s tych sialene narocnym vzorcom na vyhodnost toho/ktoreho motora. Aj ked spotreba ako pises +-2 litre by ma prinutila premyslat nad jazdnym stylom. Nie u auta, ktore mi robi radost (napr nejaky terenak / mussle car / roadster) ale u auta ktore mam z A do B urcite ano.
uprimne povedane, mna zas nejak extra netrapi, ci palivo stoji plosne 34 alebo 36 kc, pretoze viem ze s tym nehnem. Stve ma ale ze niekde stoji o 3 koruny viac a nemam ziadnu zaruku, ze to palivo je kvalitnejsie. V tom ja osobne vidim primarny problem paliv u nas
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Reklama
- Tringi
- Moderátor
- Příspěvky: 1853
- Registrován: 01 kvě 2007, 19:23
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aktuální ceny PHM
EDIT: Koukám že než jsem svůj elaborát dopsal, přibyla tady stránka příspěvků, přesto jej pošlu, tak pokud něčí slova opakuju, buďte prosím shovívaví
Po mnoha desítkách stran jsme se shodli, že to obecně nelze jednoznačně rozhodnout. Lidé si kupují různé typy aut, za různými účely, jezdí jiným stylem, jinak často a v neposlední řadě každý preferuje jiné chování auta. Některá paliva jsou pro jeho volbu vhodnější, jiná méně. Proto si každý vybere mezi benzínem, LPG, elektřinou nebo dieselem to, co uzná za vhodné, podle parametrů, které jsou pro něj důležité. Mě je třeba naprosto ukradené kolik za benzín zaplatím.
Respektuj prosím výběr každého jednotlivce a přestaň považovat rozhodnutí se kterým nesouhlasíš za hloupost. Není to tak. A myslím si, že slovo "demagogie" neznamená to co si myslíš že znamená, používáš-li jej.
Zaprvé je potřeba snížit výrazně (ale rozumně) spotřební daň, která dělá téměř polovinu ceny, a zadruhé je potřeba zcela zrušit povinné přimíchávání biosložek. To samo prodražuje každý litr o téměř dvě koruny (které téměř celé jdou nepřímo do kapsy slavnému Babišovi), způsobuje to větší opotřebování motorů, dokonce nová měření odhalila že produkuje více splodin než čisté palivo, a nepřímo zdražuje všechny potraviny, jelikož jsou naše pole zaplevelená řepkou (a to pěstování stojí další peníze z dotací, tedy z našich daní).
Jen tímhle slevněním a zrušením by rozpočet mohl vydělat několik miliard navíc (tuším že Mach počítal něco kolem 5 mld), protože už nyní velká část řidičů bydlících v pohraničí jezdí tankovat za hranice, a projíždějící kamionoví dopravci se téměř všichni snaží natankovat před vjezdem k nám nebo vydržet až po opuštění republiky. A to je ztráta na obratu v řádech větší.
Témata s diskuzí o výhodnosti dieselu či benzínu tady jsou také; chceš-li trollit, některá z nich je určitě lepší místo.Cvrček píše:Každý ať si jezdí v čem chce, ale já jsem se rozhodl postavit příspěvkům "demagogie",
protože ČÍSLA mluví jinak. Prostě STOP LIDSKÉ HLOUPOSTI
Po mnoha desítkách stran jsme se shodli, že to obecně nelze jednoznačně rozhodnout. Lidé si kupují různé typy aut, za různými účely, jezdí jiným stylem, jinak často a v neposlední řadě každý preferuje jiné chování auta. Některá paliva jsou pro jeho volbu vhodnější, jiná méně. Proto si každý vybere mezi benzínem, LPG, elektřinou nebo dieselem to, co uzná za vhodné, podle parametrů, které jsou pro něj důležité. Mě je třeba naprosto ukradené kolik za benzín zaplatím.
Respektuj prosím výběr každého jednotlivce a přestaň považovat rozhodnutí se kterým nesouhlasíš za hloupost. Není to tak. A myslím si, že slovo "demagogie" neznamená to co si myslíš že znamená, používáš-li jej.
Čerpačky u nás zas tak velkou marži nemají, a konkurence se v tomto prostředí vytváří celkem komplikovaně, proto je prostor pro (i nevyřčené) kartelové dohody. To ale zdaleka není ten největší problém. Ani to, že základní cenu stanoví banda šejků z arábie podle toho, jestli si zrovna chtějí postavit stotřicátý palác či nikoliv. U nás to jsou dvě věci současně, které by se musely změnit.Farrael píše:Radši poďte řešit jak donutit pumpy, aby zlevnily. Nechápu proč, když maj tak blbý tržby (samozřejmě kvůli vysokejm cenám, protože lidi nejezděj tolik), tak proč nezlevněj. Kdyby slevili, tak lidi začnou víc jezdit a bude i vyšší tržba. Ono totiž i když slevněj o pět korun pod třicet korun za litr, tak na tom pořád vytřískaj víc. Ale to by museli mít na pumpách mozek. Navíc když to udělá jedna, tak krátkodobě - než zareagujou ostatní vytříská ještě víc... Ale to je už ekonomika a na tu spousta pumpařů asi nechodila.
Zaprvé je potřeba snížit výrazně (ale rozumně) spotřební daň, která dělá téměř polovinu ceny, a zadruhé je potřeba zcela zrušit povinné přimíchávání biosložek. To samo prodražuje každý litr o téměř dvě koruny (které téměř celé jdou nepřímo do kapsy slavnému Babišovi), způsobuje to větší opotřebování motorů, dokonce nová měření odhalila že produkuje více splodin než čisté palivo, a nepřímo zdražuje všechny potraviny, jelikož jsou naše pole zaplevelená řepkou (a to pěstování stojí další peníze z dotací, tedy z našich daní).
Jen tímhle slevněním a zrušením by rozpočet mohl vydělat několik miliard navíc (tuším že Mach počítal něco kolem 5 mld), protože už nyní velká část řidičů bydlících v pohraničí jezdí tankovat za hranice, a projíždějící kamionoví dopravci se téměř všichni snaží natankovat před vjezdem k nám nebo vydržet až po opuštění republiky. A to je ztráta na obratu v řádech větší.
Re: Aktuální ceny PHM
Takže abychom se dostali zpět k tématu:
Spotřeba auta se řeší jinde.
Rozdíly diesel vs. benzín se taky řeší jinde.
K cenám PHM:
Farrael, Tringi:
Prémiové pumpy můžou hýbat s cenou max. do cca 3 Kč, ty "low-cost" jsou na hraně, počítají marže v desetníkách a vydělávají na nízkých provozních nákladech a velkém obratu.
Šejkové z toho ždímají, co můžou. Moc dobře vědí, že ještě tak 50 - 70 let a mají po výdělkách. Ale alternativní paliva nás stejně nezachrání. Jakmile se nějaké rozšíří, tak se stejně zase zdraží Nejjednodušší řešení je odlehčit auto a upravit styl jízdy. Nebo pro změnu profackovat Kalouska, aby změnil výši spotřební daně...
Spotřeba auta se řeší jinde.
Rozdíly diesel vs. benzín se taky řeší jinde.
K cenám PHM:
Farrael, Tringi:
Prémiové pumpy můžou hýbat s cenou max. do cca 3 Kč, ty "low-cost" jsou na hraně, počítají marže v desetníkách a vydělávají na nízkých provozních nákladech a velkém obratu.
Šejkové z toho ždímají, co můžou. Moc dobře vědí, že ještě tak 50 - 70 let a mají po výdělkách. Ale alternativní paliva nás stejně nezachrání. Jakmile se nějaké rozšíří, tak se stejně zase zdraží Nejjednodušší řešení je odlehčit auto a upravit styl jízdy. Nebo pro změnu profackovat Kalouska, aby změnil výši spotřební daně...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aktuální ceny PHM
někde sem četl, že při ceně benzínu na 40CZK/L ( v přepočtu na €) se již vyplatí vyrábět umělou "ropu" a rafinovat paliva...
Ale Mexican (nic ve zlém ) mě opraví
Ale Mexican (nic ve zlém ) mě opraví
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8146
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aktuální ceny PHM
40 s danami alebo bez dani? 40 na Shellke, Benzine alebo niekde v Litvinove na brane rafinerky? Ak si to niekde cital, tak to daj sem... Japonci s tym eperimentovali za vojny, kedze nemali ropu. Ono ta ropa nie je draha (bola aj drahsia) ale vysoke su dane. A tie sa musia znizit, aj ked asi o moc to nepojde.Cosispomina, najdrahsiu naftu som tankoval za 39.50, najlacnejsiu za 24. Na "normalnych" (nepremiovych) pumpach. Benzin uz myslim v JM kraji 40 Kc stal.. A svet sa nezrutil
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Aktuální ceny PHM
Problém je v tom, že ropáci mají dlouhé prsty a uměle komplikují vývoj alternativ. Ale to už je téma spíš do kecárny...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Tringi
- Moderátor
- Příspěvky: 1853
- Registrován: 01 kvě 2007, 19:23
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aktuální ceny PHM
Myslím, že tohle se sem i docela hodí, nejen brečet nad cenami, ale i přemýšlet proč takové jsou a co proti tomu můžeme dělat.
Zda a kdy ropa dojde je věcí názoru. Nízká cena (rozuměj výrobní náklady) benzínu a nafty je dána tím, že už je vývoj technologií zaplacen, nyní už se jen zlepšuje. V okamžiku kdy nebude potřeba investovat miliony mendejů do vymýšlení jak bezpečně, stabilně a efektivně uchovávat a "spalovat" nějaký jiný materiál, cena toho půjde dolů (a zavedou se na něj vysoké spotřební daně).
Apropo, postřehli jste že se stávající trh s elektromobily nějak zvláštně nasytil, nebo je to jen můj pocit? Toto mi přijde taky jako docela perverzní slepá odbočka vývoje ekofanatiků, kteří si mají dojem, že je výroba elektřiny samotné a toxických lithiových článků kdovíjak čistá, že mají současně potřebu protestovat proti jaderné energetice.
Zda a kdy ropa dojde je věcí názoru. Nízká cena (rozuměj výrobní náklady) benzínu a nafty je dána tím, že už je vývoj technologií zaplacen, nyní už se jen zlepšuje. V okamžiku kdy nebude potřeba investovat miliony mendejů do vymýšlení jak bezpečně, stabilně a efektivně uchovávat a "spalovat" nějaký jiný materiál, cena toho půjde dolů (a zavedou se na něj vysoké spotřební daně).
Apropo, postřehli jste že se stávající trh s elektromobily nějak zvláštně nasytil, nebo je to jen můj pocit? Toto mi přijde taky jako docela perverzní slepá odbočka vývoje ekofanatiků, kteří si mají dojem, že je výroba elektřiny samotné a toxických lithiových článků kdovíjak čistá, že mají současně potřebu protestovat proti jaderné energetice.
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aktuální ceny PHM
perverzní slepá odbočka vývoje ekofanatiků ROFL
Ono využití rekurperace energie není špatné, jenom se nic nesmí přehánět
Ono využití rekurperace energie není špatné, jenom se nic nesmí přehánět
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8146
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aktuální ceny PHM
ja by som teda elektromobil bral... ak by sa elektrina vyrabala vo vodnych / atomovych elektrarnach, tak preco nie
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Aktuální ceny PHM
Kdo ví, třeba se i s elektromobilama začne blýskat na lepší časy. Za podmínek, jaké slibuje Grafen, si umím představit, že u pumpy počkám na plné nabití třeba 10-15 minut a dojezd nebude 120 kiláků, ale třeba 900. Samozřejmě, že za situace, kdy to bude zaajímavé taky ekonomicky. Dneska, kdy elektromobil stojí jednou tolik, co normální auto, dojezd má 100 kiláků, poloviční kufr a metrák navíc, se ani úspora na "palivu" moc nevyplatí.
Ale až jednou nastane doba, kdy budou elektromobily konkurovat ve všech ohledech benzínovým (naftovým) autům, určitě nějaký osvícenec vymyslí nějakou pěknou daň a pohádku o zvyšujících se nákladech na výrobu naf.... vlastně elektriky. Takže sice budem honit pod kapotou elektrony místo uhlovodíků, ale jsem si jistej, že neušetříme ani kačku
Ale až jednou nastane doba, kdy budou elektromobily konkurovat ve všech ohledech benzínovým (naftovým) autům, určitě nějaký osvícenec vymyslí nějakou pěknou daň a pohádku o zvyšujících se nákladech na výrobu naf.... vlastně elektriky. Takže sice budem honit pod kapotou elektrony místo uhlovodíků, ale jsem si jistej, že neušetříme ani kačku
Naposledy upravil(a) XMira dne 24 lis 2011, 16:04, celkem upraveno 1 x.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Re: Aktuální ceny PHM
Cvrček píše:A auta na benzín jsou dnes o tolik levnější jednoduše proto, že už je nikdo nechce.
Cvrček píše:Prostě nafta je nafta, za 5,5 l člověk jezdí ve městě i po dálnici jako šílenec.
Cvrček píše:Když budu jezdit s benzínem jako šílenec, jezdím za 10-12l.
3v1 ...prosim te, to je z tvy hlavy nebo ti to poradila uklizecka u vas ve firme?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Aktuální ceny PHM
Taky mám podobnou obavu.XMira píše:Ale až jednou nastane doba, kdy budou elektromobily konkurovat ve všech ohledech benzínovým (naftovým) autům, určitě nějaký osvícenec vymyslí nějakou pěknou daň a pohádku o zvyšujících se nákladech na výrobu naf.... vlastně elektriky. Takže sice budem honit pod kapotou elektrony místo uhlovodíků, ale jsem si jistej, že neušetříme ani kačku
A hlavně, když se elektromobily rozšíří, co s těma stovkama milionů "ekologických" akumulátorů Dokud nebude dostupný jiný způsob uchování energie, tak to není správná cesta...
Cvrcek: jízda brzda - plyn lépe prospívá spíše benzínům (můžou být výjimky). Naftové motory naopak lépe snášejí dlouhodobou jízdu vyšším tempem (co se spotřeby týče). Ale záleží na nastavení ŘJ, převodovky aj. Každopádně nevěř tomu, že common-rail si nevezme papáníčko, když mu šlápneš na krk
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Aktuální ceny PHM
Cena ROPA BRENT na trzích dnes 107 dolarů za barel, kurz dolaru 19.28....bude hůř, důvod ke zdražení se vždy najde.
Ale co nechápu a prosím o vysvětlení, proč nás má zajímat cena ropy někde v Brentu v Norsku, když k nám proudí trubkama ropa z Ruska? Nemáme ještě pořád dostávat tu ropu zdarma, nebo za výhodných podmínek, jako kompenzaci za okupaci a vyvážení našeho uranu?
Navic si Brent přidává nějakých 20-30 dolarů za barel oproti cenám, jaké chtějí šejkové, respektive se na nich dohodl OPEC.
Když existuje tolik studijí o tom, jak přimíchávání biosložek škodí...globálně, proč se s tím stále nic neděje? Proč někdo radikálně nezasáhne? Asi na to v dnešní době řešení eurokrize nikdo nemá čas.
Stejně bude brzy válka, takže já jdu místo odlehčení, Getzíka opláštit a udělat z něj nový model typu Henline viz.
http://www.youtube.com/watch?v=Px77jf84 ... re=related
Ale co nechápu a prosím o vysvětlení, proč nás má zajímat cena ropy někde v Brentu v Norsku, když k nám proudí trubkama ropa z Ruska? Nemáme ještě pořád dostávat tu ropu zdarma, nebo za výhodných podmínek, jako kompenzaci za okupaci a vyvážení našeho uranu?
Navic si Brent přidává nějakých 20-30 dolarů za barel oproti cenám, jaké chtějí šejkové, respektive se na nich dohodl OPEC.
Když existuje tolik studijí o tom, jak přimíchávání biosložek škodí...globálně, proč se s tím stále nic neděje? Proč někdo radikálně nezasáhne? Asi na to v dnešní době řešení eurokrize nikdo nemá čas.
Stejně bude brzy válka, takže já jdu místo odlehčení, Getzíka opláštit a udělat z něj nový model typu Henline viz.
http://www.youtube.com/watch?v=Px77jf84 ... re=related
Kia Magentis 2,0 CRDi r.v. 2007
- Tringi
- Moderátor
- Příspěvky: 1853
- Registrován: 01 kvě 2007, 19:23
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aktuální ceny PHM
Převážnou část (přesná čísla z hlavy nevím) naši politici Rusku i Německu s velkou parádou odpustili, protože by tyto dluhy byly stejně prakticky nevymahatelné.Birkof píše:Ale co nechápu a prosím o vysvětlení, proč nás má zajímat cena ropy někde v Brentu v Norsku, když k nám proudí trubkama ropa z Ruska? Nemáme ještě pořád dostávat tu ropu zdarma, nebo za výhodných podmínek, jako kompenzaci za okupaci a vyvážení našeho uranu?
Mimochodem, něco málo přes 2 % ropy si těžíme sami, resp. Moravské Naftové Doly.
Z jednoduchého důvodu: Protože díky tomu někdo vydělává milióny!Birkof píše:Když existuje tolik studijí o tom, jak přimíchávání biosložek škodí...globálně, proč se s tím stále nic neděje? Proč někdo radikálně nezasáhne? Asi na to v dnešní době řešení eurokrize nikdo nemá čas.
A ten už si (těmi penězi) dokáže zajistit, aby se o tom příliš nemluvilo v TV, nebo aby na to politici neměli čas.
Mrkni na čísla: http://machpetrmach.blog.idnes.cz/c/142 ... isovi.html (případně na jeho webu: http://petrmach.cz/cze/prispevek.php?ID=485)
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aktuální ceny PHM
birkof: zrovna jsem to chtěl napsat a Tringi mě předběhl. Je to jenom o tom, že někdo z toho má šílené prachy. Ale jedna z věcí, o kterých se nemluví je fakt, že na výrobu 1l bionafty se spotřebuje 1l nafty normální. Což ekologii zcela maximálně prospívá
zemědělci jsou totiž idioti, co neumí nic prodat! O tom bych mohl napsat hezkou story... mají učňáky a to kdoví jestli. Vypěstují moc brambor, neprodají, moc obilí? Plesniví, tak ho prodají na topení, kukuřici jakbysmet. Z řepky mají sice nižší zisk, ale díky zákonům o zvedání podílu biosložky v konvenčních palivech mají odběr jasný. Oni jsou tutánci co nepochopí věci v pozadí, jim stačí vyprodukuju a někdo zařídí prodej. A ten někdo to samozřejmě dělá zadarmo bez marže všichni víme jak to chodí se státníma zakázkama.... miliony lidí můžou být nasraní na dotyčného, ale jemu to může být jedno, po finanční stránce se nažral, tak proč se nenažrat ještě víc
AD: zrovna jsem dočetl článek co poslal Tringi, no nemám k němu slušného komentáře
zemědělci jsou totiž idioti, co neumí nic prodat! O tom bych mohl napsat hezkou story... mají učňáky a to kdoví jestli. Vypěstují moc brambor, neprodají, moc obilí? Plesniví, tak ho prodají na topení, kukuřici jakbysmet. Z řepky mají sice nižší zisk, ale díky zákonům o zvedání podílu biosložky v konvenčních palivech mají odběr jasný. Oni jsou tutánci co nepochopí věci v pozadí, jim stačí vyprodukuju a někdo zařídí prodej. A ten někdo to samozřejmě dělá zadarmo bez marže všichni víme jak to chodí se státníma zakázkama.... miliony lidí můžou být nasraní na dotyčného, ale jemu to může být jedno, po finanční stránce se nažral, tak proč se nenažrat ještě víc
AD: zrovna jsem dočetl článek co poslal Tringi, no nemám k němu slušného komentáře
Naposledy upravil(a) Nexus dne 24 lis 2011, 22:19, celkem upraveno 2 x.
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)