Ukazatel teploty chladící kapaliny
Moderátor: Moderátoři
Ukazatel teploty chladící kapaliny
Na Atos-Prime z roku 2008 mi nedojde ručička ukazatele teploty chladící kapaliny dál jak do půlky stupnice na ukazateli.Je to normální,nebo je vadný termostat?Může to být i jiný vadný prvek,ale jde mi jen o porovnání s jinými auty tohoto typu.Odpoví mi někdo?
- Reklama
Re: Ukazatel teploty chladící kapaliny
Podívej se o téma níž do Atos - zkušenosti s ním....tam jsme teď řešili a shodli se na tom že v zimě má Atos problém se vůbec dostat na provozní teplotu a ani se na ní neudrží pokud si zapneš topení. Já jsem ji ani v létě nedostal přes půlku - poté se zapne ventilátor a ten to výš nepustí. Jestli se ti drží na polovině, tak je to v pořádku. Pokud se ti s topením teplota po dlouhé jízdě nedostane ani na provozní, tak to řešit leda částečným zaděláním přívodu vzduchu k chladiči, tak o budu řešit já.
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Re: Ukazatel teploty chladící kapaliny
Zkoušel jsem úplně zakrýt chladič a při zapnutém topení se zvýšila teplota vzduchu do kabiny a navíc bylo cítit páry z chladící kapaliny a přitom tepolota na ukazateli se nezměnila.Ručička se usadila ve prostřed stupnice.Domnívám se,že snimač teploty kapaliny je umístěn na chladiči,kde je teplota nižší a motor je pravděpodobně přehřátý.Myslím,že to není dobré.Díky za odkaz na další stránky,vidím,že tyto"potíže" jsou asi u všech vozidel tohoto typu.
Re: Ukazatel teploty chladící kapaliny
Tak pokud jsi to už zkoušel tak to bude asi jistej problém...
Mě totiž v létě bylo taky divný že v kolonách bez topení nešla teplota přes půlku, myslel jsem že bude asi výkonnej větrák, ale chyba bude jinde
Jak bude víc času zkusím se podívat na nějaký zahraniční fórum o Atosu jestli o tom něco nenajdu...
Mě totiž v létě bylo taky divný že v kolonách bez topení nešla teplota přes půlku, myslel jsem že bude asi výkonnej větrák, ale chyba bude jinde
Jak bude víc času zkusím se podívat na nějaký zahraniční fórum o Atosu jestli o tom něco nenajdu...
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Re: Ukazatel teploty chladící kapaliny
Po čtyřech letech provozu v Praze jsem ani v největších vedrech a v kolonách ručičku ukazatele teploty neviděl více vpravo než je na dnešní fotce.
- Přílohy
-
- DSC_0006.JPG (152.87 KiB) Zobrazeno 8110 x
Re: Ukazatel teploty chladící kapaliny
V tom případě se jedná o globální problém tohoto modelu, jedině doinstalovat vlastní čidlo teploty, protože takhle člověk fakt neví, může to ukazovat úplně špatně....taky jsem se za půlku v životě nedostal.
Tak už asi víme proč těch Atosů moc nejezdí a tento model se prodával pár let a nedočkal se dalšího faceliftu /
Problém je že člověk schválně netopí v zimě aby auto nedřel a nakonec ho ještě může uvařit...zajímalo by mě jestli to má aspoň kontrolku proti přehřátí motoru a zda by správně fungovala, když čidlo je k ničemu.
Tak už asi víme proč těch Atosů moc nejezdí a tento model se prodával pár let a nedočkal se dalšího faceliftu /
Problém je že člověk schválně netopí v zimě aby auto nedřel a nakonec ho ještě může uvařit...zajímalo by mě jestli to má aspoň kontrolku proti přehřátí motoru a zda by správně fungovala, když čidlo je k ničemu.
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Re: Ukazatel teploty chladící kapaliny
No já nevím, třeba ta poloha před čárkou je OK. Topí dobře. Aktuálně dnes ráno -5°C a teplíčko.
V létě spíná ventilátor v kolonách taky bezproblémově. Malé pohyby ukazatele tam jsou.
Je možné, že je termostat pomalý nebo je poddimenzován oběh vody.
Když vyřadím v zimě z kopce (Teplická), ukazatel ukazuje stejně,
pak následuje pražská specialita (50km/h na 4 proudé silnici ), tak zařadím 4, abych
ji dodržel. Jakmile se zvýší otáčky, tak teplota klesne. Stoupne až po chvíli jízdy po rovině pod
plynem.
V létě spíná ventilátor v kolonách taky bezproblémově. Malé pohyby ukazatele tam jsou.
Je možné, že je termostat pomalý nebo je poddimenzován oběh vody.
Když vyřadím v zimě z kopce (Teplická), ukazatel ukazuje stejně,
pak následuje pražská specialita (50km/h na 4 proudé silnici ), tak zařadím 4, abych
ji dodržel. Jakmile se zvýší otáčky, tak teplota klesne. Stoupne až po chvíli jízdy po rovině pod
plynem.
Re: Ukazatel teploty chladící kapaliny
Sedli: bylo by dobry, abys nesiril paniku a nematl lidi tim, co neni pravda. O zadny globalni problem a ani problem jednotlivce se nejedna. Hyundai u zadneho modelu nema nastaveno, aby rucicka ukazovala presne polovinu a nezmenis to ani jinym termostatem urcenym pro tento model. Nejedna se o zavadu, je to normalni stav.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Piskotkiller
- Moderátor
- Příspěvky: 679
- Registrován: 25 črc 2009, 21:26
- Bydliště: Fidži
Re: Ukazatel teploty chladící kapaliny
PřesněHardcam píše:Sedli: bylo by dobry, abys nesiril paniku a nematl lidi tim, co neni pravda. O zadny globalni problem a ani problem jednotlivce se nejedna. Hyundai u zadneho modelu nema nastaveno, aby rucicka ukazovala presne polovinu a nezmenis to ani jinym termostatem urcenym pro tento model. Nejedna se o zavadu, je to normalni stav.
Hyundai Scoupe GT
Re: Ukazatel teploty chladící kapaliny
Tak sorry, doufám že kvůli mě nikdo neletěl nebo nehledal číslo do servisu a nechtěl vrátit klíčky prodejci.
Prostě jsem chtěl zjistit jak jsou na tom ostatní, rozvedla se diskuze a tak to má být.
Jde mi o dobro auta tak když něco nevím, využiju fóra a snažím se zjistit co a jak, když jsem jezdil v létě v tropech po kolonách a rafička uprostřed, pak sem přesedlal do Sparka taky litrovýho a povedlo se mi skoro vařit, tak mi to bylo divný.
Příště radši pošlu téma na schválení administrátorovi...
Prostě jsem chtěl zjistit jak jsou na tom ostatní, rozvedla se diskuze a tak to má být.
Jde mi o dobro auta tak když něco nevím, využiju fóra a snažím se zjistit co a jak, když jsem jezdil v létě v tropech po kolonách a rafička uprostřed, pak sem přesedlal do Sparka taky litrovýho a povedlo se mi skoro vařit, tak mi to bylo divný.
Příště radši pošlu téma na schválení administrátorovi...
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Re: Ukazatel teploty chladící kapaliny
To po tobe nikdo nechce, ale nesir paniku s globalnim problemem
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Ukazatel teploty chladící kapaliny
Pokud ručička teploty chladící kapaliny ukazuje jen do poloviny ukazatele u všech automobilů této značky,tak to není globální problém,ale konstrukční nedostatek.Každý řidič,pokud nezastupuje firmu Hyundai očekává,že po ohřátí na provozní teplotu se přiblíží ručička před červeně označenou kritickou hodnotu.V případě,že dosáhne jen do poloviny,mohu předpokládat,že jezdím s podchlazeným motorem a to je z hlediska opotřebování motoru nebezpečné.Jak to řeší Hyundai je nepochopitelné
Re: Ukazatel teploty chladící kapaliny
Prosim? Takze na stupnici 50 - 130 stupnu by sis predstavoval mit motor ohraty na 120 stupnu, jo? Co na to tvuj manual k autu? Co na to jan Tleskac?
- Přílohy
-
- i30.JPG (31.58 KiB) Zobrazeno 8034 x
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Ukazatel teploty chladící kapaliny
Provozni teplota Hyundai Elantra CRDi, ktera dodnes jezdi dalsi majitel s najezdem hodne pres 200tkm (fotku se 192tkm jsem porizoval pred prodejem na prelomu 09/10).
- Přílohy
-
- PA140079a.JPG (59.73 KiB) Zobrazeno 8030 x
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Ukazatel teploty chladící kapaliny
Pokud je stupnice teploměru ve stupních celzia,je to v pořádku.Pokud jsou vyznačeny jen polohy ručičky,tak předpokládám,že na polovině stupnice je teplota 50 stupňů,před červeně vyznačenou hodnotou asi 90-100 st. a v červeném poli teploty nad 100 st.Myslím ,že je to srozumitelné.Na to nepotřebuju manuál.Není mi jasné proč to nedovedeš pochopit.Proč výrobce upustil od stupnice ve stupních celzia? V Koreji mají asi jiné požadavky na znalosti řidičů. Ještě něco k tomuto tématu.Co se stane,když se porouchá ventilátor a teplota půjde dále nahoru.Půjde vůbec ručička do červeného pole,nebo se zastaví v polovině stupnice.Zkoušet to nebudu,protože je mi jasné co by následovalo.
Naposledy upravil(a) kritik dne 27 pro 2011, 18:32, celkem upraveno 1 x.