Spojka + Tycka stabilizatora
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Spojka + Tycka stabilizatora
diky za tipy,
tycku som si uz vymenil za Moog... dufam ze vydrzi aspon 100 000km ani neviem aka znacka a typ tam vlastne bola povodne... mozno by bolo zaujimave to vediet...
spojku sa zrejme odhodlam vymenit (kvoli vrzganiu) neskor... este neviem aku znacku, ale spravim si poriadny vyskum kedze pojde o rozobratie prevodovky a takyto ukon uz absolvovat druhykrat nemienim - to radsej posuniem auto prec a vezmem nove
tycku som si uz vymenil za Moog... dufam ze vydrzi aspon 100 000km ani neviem aka znacka a typ tam vlastne bola povodne... mozno by bolo zaujimave to vediet...
spojku sa zrejme odhodlam vymenit (kvoli vrzganiu) neskor... este neviem aku znacku, ale spravim si poriadny vyskum kedze pojde o rozobratie prevodovky a takyto ukon uz absolvovat druhykrat nemienim - to radsej posuniem auto prec a vezmem nove
- Reklama
Re: Spojka + Tycka stabilizatora
Markusus píše:diky za tipy,
tycku som si uz vymenil za Moog... dufam ze vydrzi aspon 100 000km ani neviem aka znacka a typ tam vlastne bola povodne... mozno by bolo zaujimave to vediet...
spojku sa zrejme odhodlam vymenit (kvoli vrzganiu) neskor... este neviem aku znacku, ale spravim si poriadny vyskum kedze pojde o rozobratie prevodovky a takyto ukon uz absolvovat druhykrat nemienim - to radsej posuniem auto prec a vezmem nove
ono to vrzání málokdy zpusobuje spojka jako taková, nejčasteji to bývá zpusobeno oschnutím amziv ana kloubku "vidličky" co tlačí na ložisko spojky, případne kloubkem na spojkovém válečku.
Vrzání jde zamezit volbou správného maziva do techto míst ( svete div se ale stříknout tam trosku medenky ve spreji dlouho nepomuže )
Nouzově jde odstranit vrzání spojky když se odchlípne manžeta co tesní vidličku, človek si tam posvítí a veme si třeba bílou vazelinu ve spreji ( nebo i tu měděnku ) , na sprej si dá dlouhý "čuráček" a přesne namíří mazivo do míst toho kloubku. Pokud vrzání po pár zmáčknutích přestane, ví se kde je problém a není třeba shazovat převodovku. Medenka vydrží ( podle prašnosti prostředí - jak moc práší lamela ) cca 10tis km pokud s eaplikuje na rozbrané převodovce, pokud takto tak by mohla pomoci na cca 1-3tis km. Pokud s epoužije bílá vazelína je to obdodné jen vydrží o cca 10-20% déle. Pokud to bude rozebrané a budete nanášet vazelínu přímo na kloubek, použijte co nejhustší vazelínu, protože ta řidší po zahřátí rychleji "odteče" a teplota uvnitř převodovky díky tření lamely o stervák a dalších vecem také není nejnižší. Nedosahuje sice závratných výšin, aleje dostatečná aby vazelína zřídla a kloubek ji rychleji vytlačil.
POkud s epo aplikaci zvuk nezmení ( ani na chvilku ) budou to pravdepodobne zpusobovat listy/pružiny přítlačáku a tam se demontáži nevyhnete.
Pokud aplikace maziva pomuže ( byt na chvilinku - i jen 100km )je jasné že s ejde dobrou cestou a není třeba kvuli soukolí spojky menit koponenty.
Je třeba dát pozor aby se mazivo nedostalo na lamelu, přítlačák a na setrvačník ( prot je potřeba "čuráček" a přesnost.. ).
Prodej ND na všechny vozy vč montáže a servisu.
Objednávky, dotazy na tel . : 602 474765 nebo email v profilu
H-1 Travel 2,5CRDi 2011
i30cw 1.6i - 2011
Objednávky, dotazy na tel . : 602 474765 nebo email v profilu
H-1 Travel 2,5CRDi 2011
i30cw 1.6i - 2011
Re: Spojka + Tycka stabilizatora
Idaho... Dobre pises.
Presne tak nejak sa da postupne dostat k tomu preco a kde to vrzga, ale problem je ze ja som to takto uz robil - odtiahol som tesnenie - manzetu na vidlicke co tlaci spojku (je to ta tycka ktoru vidno aj bez vybratia prevodovky, len sa tam tazko dostat - ale da sa to)... tu som premazal bielou vazelinou a zasunul naspat tesnenie...
Nepomohlo to vobec...
Je teda mozne ze problem je na inom mieste tejto tycky? Niekde dalej/hlbsie - kde sa neda volnou rukou dostat?
Ak ano - da sa tam dostat nejakym dlhym aplikatorom vazeliny (smerom dalej po vidlicke)?
--
Nevedel by si sem umiestnit fotky na ktorych vidno co myslis pod: "klbikom na spojkovom valceku"?
Resp. vidlickou co tlaci spojkove lozisko - aby bolo vidno ze jedno je ine od druheho?
Presne tak nejak sa da postupne dostat k tomu preco a kde to vrzga, ale problem je ze ja som to takto uz robil - odtiahol som tesnenie - manzetu na vidlicke co tlaci spojku (je to ta tycka ktoru vidno aj bez vybratia prevodovky, len sa tam tazko dostat - ale da sa to)... tu som premazal bielou vazelinou a zasunul naspat tesnenie...
Nepomohlo to vobec...
Je teda mozne ze problem je na inom mieste tejto tycky? Niekde dalej/hlbsie - kde sa neda volnou rukou dostat?
Ak ano - da sa tam dostat nejakym dlhym aplikatorom vazeliny (smerom dalej po vidlicke)?
--
Nevedel by si sem umiestnit fotky na ktorych vidno co myslis pod: "klbikom na spojkovom valceku"?
Resp. vidlickou co tlaci spojkove lozisko - aby bolo vidno ze jedno je ine od druheho?
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka + Tycka stabilizatora
ten klbik co drzi spojkovu vidlicku treba vymenit za iny kus, ma asi vacsiu dosadaciu plochu ako ten stary
http://www.upnito.sk/subor/cf5a72c1c952 ... 2a2a5.html
http://www.upnito.sk/subor/cf5a72c1c952 ... 2a2a5.html
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Re: Spojka + Tycka stabilizatora
Nerozumiem - - treba vymenit za iny kus - taky aby mal vacsiu dosadaciu plochu?89majlo96 píše:ten klbik co drzi spojkovu vidlicku treba vymenit za iny kus, ma asi vacsiu dosadaciu plochu ako ten stary
http://www.upnito.sk/subor/cf5a72c1c952 ... 2a2a5.html
Ako moze mat povodny ktory tam je mensiu dosadaciu plochu - "vysuchal" sa - pouzivanim sa znicil?
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka + Tycka stabilizatora
mozno ho korejci predimenzovali a novy ma inu plochu alebo tvar, sak pozri si ten pdf subor co som tam dal. Ten novy klb ma aj ine objednavacie cislo dielu.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Re: Spojka + Tycka stabilizatora
Az teraz vidim ten subor...
PECKOVY research... podla toho sa to v podstate da zriesit... Odkial to mas?
Idem to prestudovat - citim riesenie problemu...
PECKOVY research... podla toho sa to v podstate da zriesit... Odkial to mas?
Idem to prestudovat - citim riesenie problemu...
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka + Tycka stabilizatora
Je to z globalnej siete pre servisovanie hyundaiov. Ale toto som nasiel na i30ownersclube.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Re: Spojka + Tycka stabilizatora
http://service.hyundai-motor.com/
ten ich web poznam... ale nevedel som ze to drzi v sebe aj taketo navody na opravu...
z toho je viacmenej myslim jasne ze o tejto vade hyundai vie a vie ju aj riesit - ale servisy to este nevedia a neriesia - ani nebudu.
ten ich web poznam... ale nevedel som ze to drzi v sebe aj taketo navody na opravu...
z toho je viacmenej myslim jasne ze o tejto vade hyundai vie a vie ju aj riesit - ale servisy to este nevedia a neriesia - ani nebudu.
Re: Spojka + Tycka stabilizatora
To neni ono,tyhle veci jsou v GDS,tam maji pristup pouze servisy.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: Spojka + Tycka stabilizatora
Ale na tých PDF-kách sú odkazy na tú stránku. Odtiaľ to asi teda bolo sťahované alebo konvertované do PDF.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)