I kdyby tomu tak bylo, Vlado,
tak nemyslím si, že by to byly požadavky na co nejnižší náklady, maximální ziskk na úkor kvality...
Může v tom být i mentalita: korejci dělají jinak, Češi a Poláci v Nošovicích taky jinak. Korejci úzkostlivě dbají třeba na celek,
u nás v Česku asi ještě chybí ta 100% kontrola nad celou výrobou (nezkušenost, neznalost, učí se to stále???)
Některé koncerny v tomto mají výhodu - VW a Škoda sdílejí své poznatky a zkušenosti, řada dílů je běžně kompatibilní (jsou dělány pro celý koncern)
má svou matku v zámoří, není tedy logicky možné požadavky na změny dělat ze dne na den. A spoléhat na KIA koncern? Zůstanu na zemi, pro
je právě KIA hlavní konkurent,
takže nemůžeme být až tak naivní, že obě automobilky si tu a tam řešením vypomohou nebo by mohly vymoci.
Fakt mám asi štěstí na kus, zatím vše jak má být, jediná drobnost v servisu vyřešena za 15 min.: stěrače narážely do plastu pod čelním sklem. Je tam však tisícihran, stačilo odmontovat, nastavit do nové polohy. Vše OK, ani se to nezapisovalo - prostě drobnost, vyřešeno ihned na místě. Není důvod tedy psát plamenné projevy.
Osobní zkušenost: před tím jsem měl 8 let Octavii: super auto, dnes ale s dieselovým motorem mimo cenu v porovnání s ostaní konkurencí. O přístupu Škody a jejich servisů, to je přímo horor. Nejde o nečinnost, spíš neochotu v rámci záruky, dále dlouhé objednací lhůty na případnou výměnu a CENY jak ve Švýcarsku - v porovnání s kupní silou však pouze pro horních 1.000 000 lidí.
A to je špatně - mohu nalákat lidi na koupi dobrou cenou (viz zlenění Fabie, Octavie a nový přírustek do rodiny CITI GO) ale pak je odrbu na PŘEDRAŽENÉM SERVISU - to si mnozí Škodovkáři zatím neuvědomují