Spotreba vs palubny pocitac

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

Dosť často sa stretávam so situáciou, že palubný PC pri tankovaní na rôznych ČS ukazuje rôzne odchýlky. Napr. ak pravidelne tankujem na jednej pumpu Shell, rozdiel medzi spotrebou palubného PC a realitou je 0,25 l/100 km. Avšak akonáhle som natankoval na inej ČS rozdiel bol 0,55 l/100 km pri prvom tankovaní, ale pri druhom to už bolo opäť spomínaných 0,25 l/100 km. Neviem si vysvetliť tento rozdiel. Dnes som bol nemilo prekvapený, keď podľa palubného PC bola spotreba 4,7 a v skutočnosti 5,25. Aspoň, že som natankoval za krásnych 1,30 EURO za liter :) to sa mi už ani LPG nevyplatí :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Reklama
 

Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

Dnes som mal možnosť porovnať spotrebu na diaľnici v kopcovitom teréne. Absolvoval som trasu do Banskej Bystrice po našej novej R1 a palubný PC po 320 km zobrazoval hodnotuv 5,0. Bežne mám teraz v zime pri rovnakom štýle jazdy avšak v rovinatom teréne spotrebu 4,7 - 4,8 podľa palubného PC. Zrejme aj z tohto pramenia rozdielne spotreby i20ky
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od jirikstbk »

Ono je to s tou měřenou spotřebou spíše loterie.

Ráno cesta z Olomouce do Ostravy po takřka prázdné dálnici při drobném dešti na cca polovině trasy v obsazení 4 dospělými byla průměrná spotřeba po celou cestu při rychlosti kolem 110 km/h podle PP 6.0 l/100km.
Večer cesta zpět při cca stejných povětrnostních podmínkách i stejné rychlosti spotřeba vyletěla podle PP když jsem přijel do Olomouce až na 6,4 l/100km. Podotýkám, že nebyl nijak výrazný vítr ani tam ani cestou zpět..

Je pro zajímavost přidám graf ze své evidence spotřeby. Zajímavá je na něm zejména ta spodní linka, která znázorňuje cenu za km za poslední tankování. Ukazuje, jak postupně snižovaná spotřeba vyrovnává náklady na km i při růstu cen benzínu.
Přílohy
Vývoj průměrné spotřeby benzínu a ceny benzínu
Vývoj průměrné spotřeby benzínu a ceny benzínu
Výstřižek.PNG (69.87 KiB) Zobrazeno 1440 x
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od suah »

Sledovat desatinky na spotrebe je podla mna uplne zbytocne. To uplne spravi poveternostna situacia. Staci, aby mi fukal protivietor o rychlosti 5 km/h (co je v beznom zivote takmer necitelny vanok), ale auto (hlavne pri dialnicnych rychlostiach) musi prekonat vacsi odpor a hned budu 3 desatinky hore. Alebo bude namiesto sucheho asfaltu mokry a tiez sa to par desatinami prejavi.
O stupaniach a klesaniach ani nehovoriac. Z vyssie spominanej R1 z NR do BB mam vzdy o par desatin vyssiu spotrebu ako opacnym smerom, a to je prevysenie trapnych 200m na 120km.
Jedine, co si mozem pred jazdou skontrolovat, je tlak v pneumatikach (ked su podhustene, to je ide spotreba rapidne hore, aspon u mna). Zvysok neriesim. Ked mam aj tak pocit, ze to zerie vela, tak si mozem len povzdychnut.. ](*,)
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

caruser píše: Dnes som skúsil kombinovaný mestký a mimomestký okruh odjazdiť na spotrebu, ale akosi sa mi nedarilo dostať pod 4 L, možno to bude silným vetrom, ktorý dnes fúka.
Zopakoval som si letný test. :) Rovnakú trasu, pri rovnakej hustote premávky som absolvoval na zimných pneumatikách, v septembri bola teplota 29 C, dnes to boli 4 C. Jediný rozdiel v štýle jazdy bol ten, že som sa riadil ukazovateľom preradenia. Zaujímavé bolo však zistenie, že spotreba pri otáčkach 1600 - 1700 (4. aj 5. stupeň) je výrazne nižšia ako pri 2000 ot./min. Bolo však cítiť, že takáto jazda motoru veľmi nechutí. Pri takomto štýle jazdy je možné sa spotrebou mimo mesta dostať na hodnotu okolo 4 L, otázne je však dokedy by to motor vydržal
Přílohy
Leto.jpg
Leto.jpg (78.86 KiB) Zobrazeno 1382 x
Zima.jpg
Zima.jpg (165.21 KiB) Zobrazeno 1382 x
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od amaize »

mno,nechci tady nic vyvolávat,ale myslím si ,ž toto co tu uvádíš je nereálné,a podtáčet motor pod 2000 otáček taky není normální
tu spotřebu docílíš max. tím , že jedeš do 55 km/h , na 5-ku 1600ot.tak to musí být pro ten motor maras , jsi jediný který tu s benzínem jezdí za míň jak někteří z naftou , ale fandím ti,já mám za 3 roky 31200 km 2072 l 63650 Kč a pr. je 6,64 na km 2,04kč ,to jsou fakta čtenek,ale na ty hodnoty jsem se nedostal,možná nexperimentuju ale jezdím,-mám spotřebáka :mrgreen:
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

Tú spotrebu som dosiahol na mojom 13 km úseku, ktorý je tvorený 6 km jazdou cez mesto a 2 obce a 7 km mimo mesta, pričom najvyššia dosiahnutá rýchlosť podľa tachometra bola 80 km/h. Samozrejme súhlasím s tebou, že jazdiť pod 2000 ot. motoru nesedí a prakticky sa pod tieto otáčky dostanem len pri brzdení motorom. Pri tejto spotrebe som chcel len demonštrovať kam až je možné sa dostať, resp. kam by ju bolo možné ešte posunúť. Nechápem však, prečo výrobcovia nových automobilov do svojich vozidiel inštalujú takéto ukazovatele preradenia ak pri ich používaní sa to môže negatívne prejaviť na životnosti motora.
Mňa na spotrebu jazdiť baví, je to celkom zábava, ale vo všeobecnosti zastávam názor, že dnešné malé automobily ak v kombinovanej prevádzke majú spotrebu vyššiu ako 5 L tak je to priveľa :)
Tá spotreba naozaj závisí na 90 % od vodiča, spotrebu 3,9 mimo mesta by tu dosiahol asi každý majiteľ i20ky 1,2 ak by sa snažil. S konkurenčným modelom i20ky sa mi v meste v lete podarilo jazdiť za 3,7 L benzínu podľa palubného PC :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
riemma
*
Příspěvky: 11
Registrován: 06 lis 2011, 14:15
Bydliště: Kobeřice

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od riemma »

Jak to děláte, že máte všichni spotřebu pod 6litrů? Já mám pořád nad 6l a to se snažím jezdit úsporně podle všech dobrých rad. Mám najeto sice jen 2000, ale nevěřím, že se to pozdější snížil. Nebo se pletu?
i20 1.2/57kW Inclusive Plus - 10/2011, najeto 13000Km
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

to: riemma

Tak skús napísať v akých režimoch s autom jazdíš, či to je mesto, diaľnica, mimo mesto, či jazdíš sám, ako rýchlo jazdíš. Či sú to krátke trasy alebo dlhšie, podľa toho tu skôr posúdime spotrebu. Myslím, a nie som sám, rovnaký názor má aj koloman.brutus spotreba po zábehu sa nezníži pri motorizácii 1,2 ja som nič také nepostrehol. Tak ako som ti písal v SZ, spotrebu už po prvých 600 km na zimných pneu som mal 5,2 L a dá sa povedať že teraz keď už mám 24.000 km pri tých istých podmienkach na zimných pneu mám spotrebu okolo 5,2.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
riemma
*
Příspěvky: 11
Registrován: 06 lis 2011, 14:15
Bydliště: Kobeřice

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od riemma »

to: caruser

Jezdím z 50% z jedné vesnice do druhé 3km a později zpět. A z 50% jezdím do práce po pěkné rovné cestě mezi vesnicemi 90km/h a projíždím 3 vesnicemi 50km/h a nakonec městem dlouhým 2km. Práce se nachází 17km od domova. Řadím při 1 a 2 při otáčkách pod 2000 a od 3 řadím mezi 2200 - 2800 otáček. Z kopce jezdím se zařazenou rychlosti. Nyní vyzkouším jezdit každý den do práce autem a zjistím jestli se mě sníží spotřeba.
i20 1.2/57kW Inclusive Plus - 10/2011, najeto 13000Km
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

Ak jazdíš len 3 km tam a neskôr 3 km späť, tak spotreba 6 L je vynikajúci výsledok. Čo sa týka toho druhého prípadu, tzn. 17 km tam a neskôr späť mimo obce 90 km/h a prejazd cez 3 obce ak to nie je kopcovitý terén a jazdí sa plynulo tak tam nevidím problém dostať k hodnote 5 L. Mám odskúšanú spotrebu na 16 km úseku, prejazd cez 2 mestá a mimo mesta jazda okolo 80 km/h vrátane studených štartov pri absolvovaní 2 takýchto trás palubný PC v zimných podmienkach ukazoval hodnotu 4,6. Ale ťažko takto posudzovať spotrebu, každý jazdí iným štýlom :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od jirikstbk »

ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

Možno by len stačilo uvádzať spotrebu podľa americkej normy a nie podľa EÚ. Ale v Amerike sa súdia za každú somarinu :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od suah »

Alebo sa vratit k starym technicakom - spotreba 90/120/mesto.
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

Tak to by som aj ja bral, pre mňa má lepšiu výpovednú hodnotu spotreba pri 90, resp. 120 km/h ako nejaké zmiešané cykly.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Odpovědět

Zpět na „i20 Ostatní“