Studený motor při rozjezdu netáhne

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Příspěvek od pilotzz »

Kameník píše:To Luboshaak: Někdy člověk žasne nad tím, jaké pitomosti jsou lidé na tomto fóru schopni napsat. Mohl byste prosím všem zde diskutujícím objasnit, jak se to dělá "přidat plyn na volnoběh" ??? Volnoběžné otáčky jsou totiž nejnižší otáčky, které si motor udržuje sám bez zásahu řidiče. A mimochodem, rozhodně nejsou na úrovni 2500 ot/min., u většiny aut jsou běžně nastaveny na 750 - 850 ot/min.
..á pán je lingvista :mrgreen:
Co třeba: Volnoběh = Běh motoru bez zatížení? :wink:
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Kameník
*
Příspěvky: 11
Registrován: 19 pro 2010, 19:21

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Příspěvek od Kameník »

To pilotzz: Pán není lingvista, pouze má technické vzdělání a tak ví, že počet otaček např. zážehových motorů je od ČR až po Aljašku prakticky stejný a je dán především rychlostí hoření paliva a tedy následně trváním cyklu sání/komprese/expanze/výfuk. Nepatrně je pak v řádu procent ovlivněn kvalitou paliva a technickým řešením smísení paliva se vzduchem, tedy homogenizací směsi. Středoškolská látka, jak prosté. Rozhodně ale počet otáček zážehového motoru není dán dojmy a pocity diskutérů na hyundaiclub.net. Nicméně Vaše definice volnoběžných otáček je OK, ta má byla neobratná.
i30 1,4 CVVT Made in CZ 1/2009, Citroen Saxo 1,5D, Škoda Favorit 135 GLXi, Škoda 100 L
Uživatelský avatar
Luboshak
**
Příspěvky: 298
Registrován: 14 led 2008, 12:43
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Příspěvek od Luboshak »

Kameník píše:To Luboshaak: Někdy člověk žasne nad tím, jaké pitomosti jsou lidé na tomto fóru schopni napsat. Mohl byste prosím všem zde diskutujícím objasnit, jak se to dělá "přidat plyn na volnoběh" ??? Volnoběžné otáčky jsou totiž nejnižší otáčky, které si motor udržuje sám bez zásahu řidiče. A mimochodem, rozhodně nejsou na úrovni 2500 ot/min., u většiny aut jsou běžně nastaveny na 750 - 850 ot/min.

Jsi vůl, Kameníku, když bazíruješ na kravinách a nedošlo ti, že myslím na neutrál. Ale můžeš se o tom kdyžtak ještě trochu rozepsat, co je volnoběh a neutrál a tak a třeba přidat i něco o řadící páce, spojce a pod.
Luboshak
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Příspěvek od pilotzz »

Kameník píše:To pilotzz: Pán není lingvista, pouze má technické vzdělání a tak ví, že počet otaček např. zážehových motorů je od ČR až po Aljašku prakticky stejný a je dán především rychlostí hoření paliva a tedy následně trváním cyklu sání/komprese/expanze/výfuk. Nepatrně je pak v řádu procent ovlivněn kvalitou paliva a technickým řešením smísení paliva se vzduchem, tedy homogenizací směsi. Středoškolská látka, jak prosté. Rozhodně ale počet otáček zážehového motoru není dán dojmy a pocity diskutérů na hyundaiclub.net. Nicméně Vaše definice volnoběžných otáček je OK, ta má byla neobratná.
No shrnul bych to asi tak, že existují různé (různě kvalitní a smyslupné) definice.
definice1: běh motoru bez zatížení - a kde jsou otáčky? 800? nebo 1800?
definice2: běh motoru bez zatížení v tak nízkých otáčkách kdy se neprojevuje nepravidelnost chodu (jak velká nepravidelnost?), nebo je motor schopen se točit?
definice3: běh motoru bez odvedené užitečné práce, třeba i ze zařazeným kvaltem (jízda z kopce, kdy gravitace = odpor vozidla v pohybu , čili ani záběr, ani brzdění)
..a další kombinace si každej vymyslí s ohledem na aktuální zatížení alternátoru a bůhví...
Pán s technickým vzděláním by mohl být trochu nad věcí a nemusel by startovat kvůli domnělému rozporu s nevyslovenou definicí :oops:
Kdybych byl u otce, vytáhl bych z jeho knihovničky třeba Teorii motorů od J.Jerie, ale tam bude zase jenom jeho definice, a až napíše knihu nebo skripta jiný technik za xy let v době hybridních turbem dopovaných a všemi možnými a dnes neznámými elektroperiferiemi ověšených motorů, tak tam bude volnoběh definovaný zase trochu jinak.
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Mitch86
Příspěvky: 9
Registrován: 30 led 2012, 15:39
Bydliště: Praha

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Příspěvek od Mitch86 »

Ztrátu výkonu je docela v pohodě. Mě se tomu pridava klepání z motoru.
Ale to je zvuk,který jde slyšet přes radio.
Též jsem zůstal v křižovatce a nejen tam.
ajrton
**
Příspěvky: 354
Registrován: 24 črc 2011, 16:10

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Příspěvek od ajrton »

teraz pocas studenych startov rano motor normalne naskoci, na volnobeh su otacky cca 1100-1300 (za studena, pri rannom starte, potom normalne klesnu na 650-750), pridavanim plynu sa normalne bez problemov zvysuju ...
po rozjazde a zaradení 2. sa na cca 2-3s strati vykon, motor vtedy vobec netahá, no po 2-3s zaberie a uz sa to viac neopakuje ... v inom obdobi ako zimnom sa to nevyskytuje ...

rovnaky "problem" som bol aj na predchadzajucom aute takze to povazujem za normalne a neriešim
Hyundai i30cw classic, 1,4 CVVT, 80kW, 4/2011
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Příspěvek od pietro32i »

Ja to riešim tak, aj keď sa to vraj nemá robiť, že ho nechám chviľu pobehať na mieste ak mám čas cca 1/2 - 1 minútu (medzitým prípadne oškrabem čelné sklo ak treba). Potom už necuká pri žiadnom rýchlostnom stupni a zároveň sa zohreje motor na kratšej vzdialenosti.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
N2DRFT
**
Příspěvky: 458
Registrován: 21 pro 2010, 12:59
Kontaktovat uživatele:

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Příspěvek od N2DRFT »

Já mám stejný problém a měl jsem ho jak u uplně nového auta, tak teď když mám necelých 15tisíc km. V hyundai v Plzni mi bylo řečeno, že se auto musí teprve zajet, tak jsem čekal, zajížděl a moc velká změna se neodehrála, překvapivě docela pomohla ta "roura od kamen" jak tomu někteří říkáte neboli laděný výfuk.
Ale obzvlášť u nového auta se mi stávalo, jak tu někdo popisuje, že na dvojku vjíždím do křižovatky, brzdím motorem, odbočím doprava v poměrně velké rychlosti, takže je vyloučené aby se motor nějak dusil a pak když dám plný plyn, tak na 2 vtěřiny jakoby někdo prostě rukou uškrtil přívod paliva, když uberu nebo přidávám plyn pomalu, tak je vše trochu jinak a motor zabírá najednou docela dobře, tak čím to sakra je?
Hyundai i30 BLUE DRIVE 1.4 CVVT 2010 80kW
Obrázek
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Příspěvek od 89majlo96 »

je to divne aby ti v normalnej rychlosti pri odbocovani po pridani plynu auto netahalo
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
N2DRFT
**
Příspěvky: 458
Registrován: 21 pro 2010, 12:59
Kontaktovat uživatele:

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Příspěvek od N2DRFT »

no stávalo se mi to no na studenej motor.
Hyundai i30 BLUE DRIVE 1.4 CVVT 2010 80kW
Obrázek
Uživatelský avatar
Cvrček
**
Příspěvky: 266
Registrován: 30 črc 2011, 08:33

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Příspěvek od Cvrček »

N2DRFT píše:Ale obzvlášť u nového auta se mi stávalo, jak tu někdo popisuje, že na dvojku vjíždím do křižovatky, brzdím motorem, odbočím doprava v poměrně velké rychlosti, takže je vyloučené aby se motor nějak dusil a pak když dám plný plyn, tak na 2 vtěřiny jakoby někdo prostě rukou uškrtil přívod paliva, když uberu nebo přidávám plyn pomalu, tak je vše trochu jinak a motor zabírá najednou docela dobře, tak čím to sakra je?
Stejný problém jsme měl u Octavie - zlobila VÁHA VZDUCHU #-o Chtělo ji vyčistit. Už jsi byl na diagnostice? Co registr závad?
Taková závada by se měla do registru zapsat..
I30, 1.6 CRDI (66kW), BLACK DEVIL, paket tRiKoLoR, 6°
Co mě baví a živí: KRIZOVÝ MANAGEMENT, POMOC PŘI NAVYŠOVÁNÍ OBRATU
VZDĚLÁVACÍ KURZY pro prodejce "JAK LÉPE A VÍCE PRODÁVAT", vytvoření argumentací při prodeji
Jirka186
**
Příspěvky: 110
Registrován: 17 črc 2008, 19:32

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Příspěvek od Jirka186 »

rudolf.tomka píše:i vozítka na F1 mají zahrievacie kolo pred hlavnými pretekmi :wink: :lol:
ale zahřejvaj se gumy a ne motor do f1 se cpe už teplej ole a voda a motor se předehřéjváj v boxex studenou f1 ani nemužeš nastartovat
Sonata 97 2.0l 92kw
Sonata 03 2.0l 106 kw
majkl761
Příspěvky: 3
Registrován: 06 úno 2012, 23:20

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Příspěvek od majkl761 »

Tak mě se to stává také,v létě žádný problém,ale v zimě pod +5 už to blbne,ale po chvíli je to ok.V servisu mi na to řekli že je to u těhle 1.4 cvvt motorů běžné,že mám auto nechat nastartované 3-5 minut a pak že je to ok.No ale člověk nemá čas pořád sedět jak trotl,akže do toho hupnu a trošku to předtím prošlápnu a jedu a ono to jede.
I 30CW 1.4 CVVT COMFORT
Uživatelský avatar
kamjatko
Příspěvky: 6
Registrován: 03 bře 2012, 20:58

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Příspěvek od kamjatko »

N2DRFT: domnívám se, že během průjezdu zatáčkou je "přidušení výkonu" způsobeno odlišným točením předních kol čímž jsou naše auta vybavena. V případě "přidušeného výkonu" po startu studeného vozidla je to způsobeno právě tím chladem a reakcí motoru ( a také elektroniky) na něj. Tedy nastartovat, připoutat, uvelebit, rozhlédnout se a jet...Mám také tuto zkušenost a jednoznačně mi bylo řečeno mechanikem (ne z Hyundaie), že co vlastně mohu chtít po ztuhlém tvorovi? Prostě vyčkat...


i30CW Tricolor, koupeno 7/2011, k 3.3. 2012 najeto 19.390 km, prům. spotřeba 7,4l
i30 CW 1.4 Tricolor
(bylo Škoda 105, VW Jetta II, Renault Thalia 1,4 55kW a Thalia 1,2 16V 55kW)
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Příspěvek od pilotzz »

kamjatko píše:během průjezdu zatáčkou je "přidušení výkonu" způsobeno odlišným točením předních kol čímž jsou naše auta vybavena.
e? :-k
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“