Alternátor pro SF 2.0 CRDI
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Alternátor pro SF 2.0 CRDI
Odešel mi alternátor na SF 2.0 CRDI a nový prý stojí kolem 10 tis. Nemáte někdo tip, kde by se dal sehnat třeba z vrakáče?
HYUNDAI SANTA FE, 2.0 CRDI, rok 2005, dovoz Francie
- Reklama
- miooo
- Moderátor
- Příspěvky: 908
- Registrován: 24 zář 2009, 12:27
- Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN
Re: Alternátor pro SF 2.0 CRDI
skus si pozriet tuto...
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=97&t=20450
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=97&t=20450
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
Re: Alternátor pro SF 2.0 CRDI
Anebo jak jsem už před chvílí radil jinému kolegovi : http://moto.allegro.pl, tak levné, že se vyplatí zajet tam osobně po domluvě
Re: Alternátor pro SF 2.0 CRDI
Santík už je po transplantaci alternátoru zdravý
Místní kolega z fóra dodal jeden starší z KIA Carens a přestože různé katalogy se k takové výměně tvářily skepticky, tak operace dopadala výborně a pacient je OK.
Místní kolega z fóra dodal jeden starší z KIA Carens a přestože různé katalogy se k takové výměně tvářily skepticky, tak operace dopadala výborně a pacient je OK.
HYUNDAI SANTA FE, 2.0 CRDI, rok 2005, dovoz Francie
Re: Alternátor pro SF 2.0 CRDI
Tak jsem ho také dnes měnil,použil jsem altík z německa druhovýrobu za 190 eur.Doufám,že bude makat
Re: Alternátor pro SF 2.0 CRDI
Tak se právě taky trápím s alternátorem. Diesel 92kW, ale asi jsou vsude stejne.. Postupne:
1. kontrolka dobijeni --> asi alternator, sel do servisu
vymenili diodovy mustek (stary byl zaoxidovany, rezavy, proste neco pamatoval)
po montazi noveho mustku vse vraceno do auta..
ujeto 20 km, mozna dve nebo tri startovani... znovu
2. znovu vymenen mustek (ten novy uz mel viditelne prepalenou cestu v plastu mezi diodama)
znovu po 20 km a cca druhem startovani po odjezdu od servisu.. mrtvola..
3. vymenen servis na alternator, z auta jsem jej vydelal sam, hodil do servisu, tam vymeni
mustek + voditka uhliku, namontoval do auta.. proud z alternatoru po nastartovani cca 20-30A
(mereno klestakem) nijak vyznamne se neprehrival.. nechal jsem ho vrcet cca 5-10 minut,
prosel jsem vsechny mozne pojistky, kabely.. zkrat jsem nikde nenasel..
auto sdelam ze zvedaku, vyjedu ven, po 20m smrad a zase nedobiji...
Na tom mustku odchazi furt to same misto. Vyjma toho uplne stareho, odejiteho starim...
Setkal se s tim nekdo, nejake napady?? Budu moc vdecny za jakekoli nakopnuti...
1. kontrolka dobijeni --> asi alternator, sel do servisu
vymenili diodovy mustek (stary byl zaoxidovany, rezavy, proste neco pamatoval)
po montazi noveho mustku vse vraceno do auta..
ujeto 20 km, mozna dve nebo tri startovani... znovu
2. znovu vymenen mustek (ten novy uz mel viditelne prepalenou cestu v plastu mezi diodama)
znovu po 20 km a cca druhem startovani po odjezdu od servisu.. mrtvola..
3. vymenen servis na alternator, z auta jsem jej vydelal sam, hodil do servisu, tam vymeni
mustek + voditka uhliku, namontoval do auta.. proud z alternatoru po nastartovani cca 20-30A
(mereno klestakem) nijak vyznamne se neprehrival.. nechal jsem ho vrcet cca 5-10 minut,
prosel jsem vsechny mozne pojistky, kabely.. zkrat jsem nikde nenasel..
auto sdelam ze zvedaku, vyjedu ven, po 20m smrad a zase nedobiji...
Na tom mustku odchazi furt to same misto. Vyjma toho uplne stareho, odejiteho starim...
Setkal se s tim nekdo, nejake napady?? Budu moc vdecny za jakekoli nakopnuti...
Re: Alternátor pro SF 2.0 CRDI
Mal som tiež takúto závadu na Hyunday Santa Fe 2,4, rok výroby 2001. Prvý krát mi odišiel alternátor v Bulharsku v Sofii. Začala svietiť kontrolka nabíjania. V servise mi tam vymenili diody. Vydržalo to asi mesiac. Potom začala kontrolka nabíjania počas jazdy sem tam svietiť v dlhších intervaloch. V servise znovu vymenili diody na skúšku zdarma a uviedli, že je vyžíhaný stator, alebo rotor alternátoru (už si presne nepamätám), že to možno vydrží. Asi po dvoch - troch týždňoch začala preblikávať kontrolka nabíjania, čoraz v dlhších intervaloch a potom takmer stále. Tak mi vymenili alternátor a od vtedy kontrolka nesvieti a dobíja. Alternátor som dal neznačkový, bol podstatne lacnejší a hádam vydrží. Podľa servisáka sa alternátor nedá opraviť, respektíve nenašiel žiadnu ponuku náhradných dielov na tento typ. Prečo odišiel alternátor neviem, mám na ňom pripojené denné osvetlenie, ktoré sa zapne hneď po naštartovaní. Pred jazdou do Bulharska som menil žiarovky na predných svetlách s lepšou svietivosťou, ale či to bolo tým neviem presne uviesť.
Re: Alternátor pro SF 2.0 CRDI
Tak jen potvrzuji řešení - po výměnách diodového můstku se vyměnil komplet alternátor a všechno zatím OK. Proč při testování byl altik OK a v aute hned vyhořel netuším. Poučení jasné - příště neopravovat, ale zrovna měnit.
- jiri.vacha
- ***
- Příspěvky: 771
- Registrován: 24 led 2012, 22:33
- Bydliště: Loučná-Lom
Re: Alternátor pro SF 2.0 CRDI
Taky podobná závada na Trajet 2,7 6V.Altík jsem kupoval na vrakovišti hyundai v Úvalech u Prahy asi rok a půl zpět,cena 3000 kč.Vydržel asi 30tis. km,výměna diod a šlape dál(má dalších 20).
To testování altíku mimo auto:ten altík byl při tom testování studený a proto byl ok.Na motoru se za jízdy ohřál(celý),vynutí se ohřálo,celý obal statoru se ohřál,vše se teplem roztáhlo a došlo ke zkratu statorového vynutí(závitový zkrat) ,vyndaval jsem ten altík asi šestkrát než jsme na to s klukama přišli
To testování altíku mimo auto:ten altík byl při tom testování studený a proto byl ok.Na motoru se za jízdy ohřál(celý),vynutí se ohřálo,celý obal statoru se ohřál,vše se teplem roztáhlo a došlo ke zkratu statorového vynutí(závitový zkrat) ,vyndaval jsem ten altík asi šestkrát než jsme na to s klukama přišli
WARTBURG 1.3 WV -prodáno
HYUNDAI TRAJET 2001 2.7 6V LPG -po smrti(srdíčko)
HYUNDAI TRAJET 2004 2.7 6V LPG
HYUNDAI TRAJET 2001 2.7 6V LPG -po smrti(srdíčko)
HYUNDAI TRAJET 2004 2.7 6V LPG
Re: Alternátor pro SF 2.0 CRDI
Kamarád kupovat dánský DRI za myslím 6.000 od alternatory.naautomobily.cz
Re: Alternátor pro SF 2.0 CRDI
Alternátory na dnešní moderní vozidla mají předem naprogramovanou životnost a to je max 250tkm a to ještě při poloviční zátěži,kdo jezdí po městě a ždíme elektrickou sít tak 200tkm je hodně dobrá výdrž ...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
Re: Alternátor pro SF 2.0 CRDI
Ahojte začal sa mi tiež takýto problém už som vymenil 3 altík a stále odchádza po cca 2000km. Začne to s preblikávanim kontrlky filtra a slabým svietením, pri malích otáčkach ( ked pridám zhasína ). Nejde mi do hlavy čo s tým ma filter ala je to tak. Po nejakej dobe to prestane a potom bác a už svieti dobíjanie. A to je tak zakaždím už 3x. A včera to začalo zase ide ma poraziť. Mám 2003 92kw crdi vgt prosím poraďte
Re: Alternátor pro SF 2.0 CRDI
Hlavní problém jistě nebude v alternátoru,šel bych po káblech k němu,jstli někde neskratuje po cestě k baterce a kostry motoru vůči karoserii..
Jak vypadá aku,je v pořádku?
Ta kontrolka filtru paliva je na společné větvi s alternátorem takže když je vadný altík tak i filtr paliva svítí,problikuje...
Prohlédni to a když nic nenajdeš tak to dej do solidního elektro servisu...
Jak vypadá aku,je v pořádku?
Ta kontrolka filtru paliva je na společné větvi s alternátorem takže když je vadný altík tak i filtr paliva svítí,problikuje...
Prohlédni to a když nic nenajdeš tak to dej do solidního elektro servisu...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
Re: Alternátor pro SF 2.0 CRDI
No aku je nová . Mal som to v hyundai servise a takých odborníkov ako su tam tak za noc naprdím desiatich. Otestovali ho a odpoved že dáva slabý prúd bez záťaže 13,93V a zaťaž 12,43V A že žiadny problém tam nieje.Že mám reklamovať altík. Na reakciu že tam je už tretí nový ....že to nie je originál. čo im povieš??????
Re: Alternátor pro SF 2.0 CRDI
Pokud jsi zkontroloval věci předem uvedené tak to je zajímavé...
Ty hodnoty které jsi vypsal tak jsou opravdu nízké,nevím kde nakupuješ alternátory ale čínské výrobky někdy dělaj tyhle starosti navíc jako ty z vrakáče...
Zkontroluj ještě volnoběžku a řemen.
Dej tam alt. jen ten co tam patří a s hodnotama které předepisuje výrobce vozidla-za origo přeplácet nemusíš a musí to frčet.
Ty hodnoty které jsi vypsal tak jsou opravdu nízké,nevím kde nakupuješ alternátory ale čínské výrobky někdy dělaj tyhle starosti navíc jako ty z vrakáče...
Zkontroluj ještě volnoběžku a řemen.
Dej tam alt. jen ten co tam patří a s hodnotama které předepisuje výrobce vozidla-za origo přeplácet nemusíš a musí to frčet.
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.