BENZÍN vs. DIESEL
Moderátoři: Martun, Moderátoři
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Mexican
Tie 1,6ky v OII sú nezničiteľné motory a trúfam si tvrdiť, že sú spoľahlivejšie ako TDI. Najazdil som v priebehu 2,5 roka s týmto motorom 110.000 km a žiaden problém.
Tie 1,6ky v OII sú nezničiteľné motory a trúfam si tvrdiť, že sú spoľahlivejšie ako TDI. Najazdil som v priebehu 2,5 roka s týmto motorom 110.000 km a žiaden problém.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- Reklama
Re: BENZÍN vs. DIESEL
1,9 tdi 170.000km a pri asi 110.000 vymena spojkoveho valecku ci co. Jinak super, puvodni turbo, cerpadlo proste vse.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Ako tak pozerám, tak v kategórií malých aut kupovať diesel sú vyhodené peniaze. Napr. v novej 208ke od Peugeota začínajú benzíny so spotrebou 4,3 a porovnateľná nafta 3,8. V nižšej strednej triede tu bude asi tiež niečo podobné
- Přílohy
-
- Peugeot 208 D.JPG (40.61 KiB) Zobrazeno 969 x
-
- Peugeot 208.JPG (42.1 KiB) Zobrazeno 969 x
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- vlado1979
- ****
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 19 črc 2008, 10:19
- Bydliště: Malinovo
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Príplatky za diesel sú absurdné. Spotreba je o niečo menšia, ale reálna hrozba problémov s údržbou je veľká. Niektorí ropáci budú nesúhlasiť, ale do osobného auta patrí benzín. Kultivovanosť motora, kvalita nafty, turbo, aditíva, zotrvačník, a podobné veci, ktoré sú pre naftu typické. Do auta jedine benzín, keby som mal traktor, tak nafta.
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Re: BENZÍN vs. DIESEL
to: vlado1979
Absolútne súhlasím, od mini vozidiel až po luxusnú triedu nie sú obstojné argumenty prečo voliť naftu. Dokonca ani v triede SUV a veľkých terénnych vozidiel. Nemám nič proti nafte, ale negatíva prevažujú nad pozitívami.
Absolútne súhlasím, od mini vozidiel až po luxusnú triedu nie sú obstojné argumenty prečo voliť naftu. Dokonca ani v triede SUV a veľkých terénnych vozidiel. Nemám nič proti nafte, ale negatíva prevažujú nad pozitívami.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: BENZÍN vs. DIESEL
vlado1979...to co tu vyjmenováváš...uvědom si,že zde nejsi na koncernovém fóru.tam jsou tyto starosti jistě denně na pořadu,ale tady ne... jinak co se týče dieselu/benzín.já si taky nebudu kupovat nový vůz v dieselu o 80 tisíc dráž..koupím si 3-5 let stáré auto,kde je cena benzínu/dieselu prakticky na stejné úrovni.
A dnes považuju za hloupost,že jsem 5 let provozoval benzínové auto,s o třetinu vyšší spotřebou než nyní.
A dnes považuju za hloupost,že jsem 5 let provozoval benzínové auto,s o třetinu vyšší spotřebou než nyní.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: BENZÍN vs. DIESEL
to: enjoy
Pri jazdených vozidlách sú rozdiely medzi benzínovými a vznetovými verziami naozaj minimálne. Ale povedzme si na rovinu 3 - 5 ročný diesel bude mať najazdené 100 - 150.000 km a pri kvalite dnešných nových aut, ktoré vydržia max. 3 - 5 rokov kým sú v záruke a následne tam začnú odchádzať drahé súčiastky je to dosť veľké riziko. Nie sú to výmysly, z praxe môže povedať, že pri výskyte závažných porúch je pomer medzi benzínom a dieselom na jeden pokazený benzín 2 problémové diesle. Ono doby, keď diesel vydržal 500.000 km sú nenávratne preč, dnes je to ojedinelý prípad a dosť často niektoré diesle nezvládnu bez problémov ani prvých 100.000 km.
Pri jazdených vozidlách sú rozdiely medzi benzínovými a vznetovými verziami naozaj minimálne. Ale povedzme si na rovinu 3 - 5 ročný diesel bude mať najazdené 100 - 150.000 km a pri kvalite dnešných nových aut, ktoré vydržia max. 3 - 5 rokov kým sú v záruke a následne tam začnú odchádzať drahé súčiastky je to dosť veľké riziko. Nie sú to výmysly, z praxe môže povedať, že pri výskyte závažných porúch je pomer medzi benzínom a dieselom na jeden pokazený benzín 2 problémové diesle. Ono doby, keď diesel vydržal 500.000 km sú nenávratne preč, dnes je to ojedinelý prípad a dosť často niektoré diesle nezvládnu bez problémov ani prvých 100.000 km.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: BENZÍN vs. DIESEL
enjoy> Vsetko je to pekne, ano ale 1x mozes natankovat zlu naftu a euforia diesla a nizkej spotreby je nenavratne prec...
Opel Astra H 1,6
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Jako do debaty "kvalita dnešních vs. dříve vyrobených aut" se vážně pouštět nebudu.... ,na to mám jasný názor vzhledem k tomu kolik jsem nastrkal do bývalého auta.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
- vlado1979
- ****
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 19 črc 2008, 10:19
- Bydliště: Malinovo
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Len tak som pozrel iné fóra. Problémy s dízlom typu, neťahá, chyba riadiacej jednotky, núdzový režim, negeneruje sa filter pevných častíc a pod. Toto je problém viacerých značiek nie . O problémoch s benzínom ani slovo. To fakt stojí ušetriť 1-2 litre na spotrebe ? Raz som dízel mal (P307), ale už si nikdy nekúpim chrochťáka. Nevyhovuje mi kultúra chodu, priebeh točivého momentu a celkovo správanie sa dízla. Aby som vysvetlil, dízel ťahá medzi 2-3 tisíc ot. a potom koniec, benzín od 2 tisíc nepoľavuje a ide bez problémov až do obmedzovača. Aj pri 5 tisíc má človek pocit, že auto ťahá ako o život.
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
vlado - to nie je o tom usetrit liter dva.. to je o tom usetrit tretinu, rozumies tomu rozdielu? Rozumiest tomu ze je ine dat 200 000 za palivo a ine dat za palivo 250 000kc? Uprimne by mi pri mojom cestovani bolo fuk ci mam spotrebu 15 alebo 16,5 na sto, pretoze ano, u CR s turbom je vyssia hypoteticka sanca ze sa nieco pokazi. Podotykam hypoteticky. Adam mal problem so vstrekmi pri 70 kkm (myslim, asi ma opravi). Ja mam od nova 135 kkm. A aj keby sa mi zajtra malo rozsypat turbo a vstreky a priratam cenu navyse co som zaplatil za CRDi oproti o 10kw slabsej 1.4 tak som na nule.. A mozem znova pokojne spavat
Ano diskuzie su vzdy vedene "blah, blah poruchovost.. blah, blah FAP/DPF .. blah, blah dvojhmotak ... ja na to mozem s pokojnym srdcom odpovedat " ziadne chyby, Accent nema, Accent nema" pocitam ze teraz prijde do diskuzie ze to ma o 70kg viac na prednej naprave a vyroja sa tu jazdci rally
ked som kupoval auto tak som vedel priblizne co buderm jazdit. A tak si teraz jazdim 140 km/h na 3000 otackach so spotrebou do 6 litrov luxusne. Ano, ty si jazdis 160 km/h baworom ale to mna vobec netrapi, pertoze o tom tato diskuzia nie je. Ratat vsetko na koruny a nejake pocity - je zaujimave, ze tym operuju majitelia benziovych aut. Mne ako majitelovi je uplne fuk a bit v prsia a pisat ze benzin patri do zapalovacov ste tu odomna necitali. Dogma tu je zo strany jednej skutocne evidentna.. A nejak nerozumiem preco. Mozno to maju na svedomi stary TDickari, co "jazdia za 4 aj ked tam je nalozena Marena, 3 becky a mesacny nakup z kauflandu". Ja viem, ze za 135 kkm som prejazdil hrozne vela penazi na palive a minul na pneu, povinne prehliadky. Toz s 1,4 by som po tych 135 kkm prejazil hrozne vela penazi + 20-30% extra, pneu, povinne prehliadky a menil rozvody a 3x sviecky. A to sa minimalne mne nezdalo uz vtedy ako vyhodny obchod. Preto mam v Accente CRDi. Co bude v dalsom, nad tym budem uvazovat ked si to budem moct dovolit
EDIT vyuzitelne otacky - kazdy motor v spojeni s prevodovkou je koncipovany inak. Ja tocit do 4 000 (vlastne ani do 3500 proste nepotyrebujem).. tak ako pilot monopostu formule 1 netoci pod 3000 otacok. Vyuzitelnost otacok tu uz vsak bola diskutovana na mnohych stranach. Ja len poviem to, ze od tych 2000 do 3000 je u Accentu 240nM a uz solidny vykon (nemam po ruke graf). Do vyssich otacok to ide pomalsie, to je jasne.. ale naco tam ist? na STK mi technik tocil na 4800, naco, to mi je doteraz nejasne. Na 4000 otackach mam maximalny vykon, krutak je uz v tom momente daleko od maxima. Ono je jedna vec auto mat a druha auto vediet ovladat. A to neznamena len vediet tocit volantom
Ano diskuzie su vzdy vedene "blah, blah poruchovost.. blah, blah FAP/DPF .. blah, blah dvojhmotak ... ja na to mozem s pokojnym srdcom odpovedat " ziadne chyby, Accent nema, Accent nema" pocitam ze teraz prijde do diskuzie ze to ma o 70kg viac na prednej naprave a vyroja sa tu jazdci rally
ked som kupoval auto tak som vedel priblizne co buderm jazdit. A tak si teraz jazdim 140 km/h na 3000 otackach so spotrebou do 6 litrov luxusne. Ano, ty si jazdis 160 km/h baworom ale to mna vobec netrapi, pertoze o tom tato diskuzia nie je. Ratat vsetko na koruny a nejake pocity - je zaujimave, ze tym operuju majitelia benziovych aut. Mne ako majitelovi je uplne fuk a bit v prsia a pisat ze benzin patri do zapalovacov ste tu odomna necitali. Dogma tu je zo strany jednej skutocne evidentna.. A nejak nerozumiem preco. Mozno to maju na svedomi stary TDickari, co "jazdia za 4 aj ked tam je nalozena Marena, 3 becky a mesacny nakup z kauflandu". Ja viem, ze za 135 kkm som prejazdil hrozne vela penazi na palive a minul na pneu, povinne prehliadky. Toz s 1,4 by som po tych 135 kkm prejazil hrozne vela penazi + 20-30% extra, pneu, povinne prehliadky a menil rozvody a 3x sviecky. A to sa minimalne mne nezdalo uz vtedy ako vyhodny obchod. Preto mam v Accente CRDi. Co bude v dalsom, nad tym budem uvazovat ked si to budem moct dovolit
EDIT vyuzitelne otacky - kazdy motor v spojeni s prevodovkou je koncipovany inak. Ja tocit do 4 000 (vlastne ani do 3500 proste nepotyrebujem).. tak ako pilot monopostu formule 1 netoci pod 3000 otacok. Vyuzitelnost otacok tu uz vsak bola diskutovana na mnohych stranach. Ja len poviem to, ze od tych 2000 do 3000 je u Accentu 240nM a uz solidny vykon (nemam po ruke graf). Do vyssich otacok to ide pomalsie, to je jasne.. ale naco tam ist? na STK mi technik tocil na 4800, naco, to mi je doteraz nejasne. Na 4000 otackach mam maximalny vykon, krutak je uz v tom momente daleko od maxima. Ono je jedna vec auto mat a druha auto vediet ovladat. A to neznamena len vediet tocit volantom
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Pokud chce někdo šetřit na výdajích na palivu,údržbě a navíc se dobře "povozit" bez mraků dýmu-je tady nákup benziňáku s LPG Za cenu spotřeby o které si u drahé nafty můžeš nechat zdát se i navíc svezeš .Mám v současné době 2 auta na LPG(auta na LPG provozuji někdy od r.1988,takže vím,o čem píšu).
Navíc u čmoudových aut uvnitř smrdí nafta http://auto.idnes.cz/tdicka-do-servisu- ... tomoto_fdv . Naftová auta špatně topí,tak řešení VW je vstřikování nafty přímo na motor,ať se řidiči alespoň jednou pořádně ohřejí.
Nazdar
Navíc u čmoudových aut uvnitř smrdí nafta http://auto.idnes.cz/tdicka-do-servisu- ... tomoto_fdv . Naftová auta špatně topí,tak řešení VW je vstřikování nafty přímo na motor,ať se řidiči alespoň jednou pořádně ohřejí.
Nazdar
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Re: BENZÍN vs. DIESEL
no člověče,kdyby to bylo tak skvělý,asi to měli všichni,souhlasíš?
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Proc se z tech svolavacek dela takova kauza? Proc o tom media mluvila celej den? Dost dobre tomu nerozumim. Jde jen o montaz kousku tesneni na trubku, nic, co by ohrozovalo zivot. Koncern to zbytecne poskozuje a pritom jde o takovou prkotinu. Svolavacky maji vsechny znacky a nikdo to do medii netroubi. Kde to zijeme...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- vlado1979
- ****
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 19 črc 2008, 10:19
- Bydliště: Malinovo
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Tiež nechápem ten humbuk kvôli zvolávačke. Pravdou je, že keď mala toyota problémy, tak predaje poklesli. To však neznamená, že toyota sú zlé autá. Práve naopak.
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)