BENZÍN vs. DIESEL
Moderátoři: Martun, Moderátoři
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Borek ja s tebou s tym LPG suhlasim.. a myslim, ze par stran dozadu som to uz pisal. Otazka je tu benzin vs diesel. A teda nie hybridy, CNG. Ak by som siel do benzinoveho auta, tak by som bral to LPG. Lenze v 2007 namontovanie LPG podmenil stratou zaruky na motor, neviem ako je to teraz. Takze mne osobne ostalo na zvazenie benzin alebo diesel. Danove zvyhodnenie LPG bude trvat do 2015 ked sa zvysi z 1,5E /MJ na myslim 5,5.. v 2018 (nech nam je zem lahka) bude rovna s naftou a benzinom. To je nariadenie Eurofasounov, nie moj vymysel. Teda ak to zoberiem obrazne, je to nieco ako elektrina zo solarnych panelov. Ano je to vyhodne ale len preto ze sa to dani inak.. Jasne, teba ani mna ko koncoveho uzivatela to nemusi zaujimat. Ale verim, ze ak si zajtra nechaju prestavit len polovicu benzinovych aut na LPG a zacnu tankovat LPG a vykaslu sa na benal, tak mi ver ze sa to v state / EU vyrazne pohne smerom " tak im to LPG zdrazime".
Mat doma napriklad toho Wranglera s V6, tak ho davam do LPG hned zajtra. Bez akychkolvek reci a diskuzii
AD zvolavacky: Accent mal tiez zvolavacku, presakovalo palivo v hrdle nadrze. A som rad ze to odstranili a som vdacny ze ta zvolavacka bola, aj ked to bola drobnost
Mat doma napriklad toho Wranglera s V6, tak ho davam do LPG hned zajtra. Bez akychkolvek reci a diskuzii
AD zvolavacky: Accent mal tiez zvolavacku, presakovalo palivo v hrdle nadrze. A som rad ze to odstranili a som vdacny ze ta zvolavacka bola, aj ked to bola drobnost
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Reklama
Re: BENZÍN vs. DIESEL
anebo jak byl u problém s hlavním brzdovým válcem a když jsem byl v autopalace kvůli vadnýmu zámku dveří,tak mi jentak mimochodem řekli,že dostanu zdarma i nový brzdový válec a vůbec se jim nechtělo říkat mi proč
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Ty valce se vymenuji dodnes...
neres, nepatrej a bud rad, zes zavital do autorizaku
neres, nepatrej a bud rad, zes zavital do autorizaku
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Já samozřejmě vím,proč to bylo... a neřišlo mi to jako malej průser...
ps:a v autorizáku jsem někdy i 4x denně
ps:a v autorizáku jsem někdy i 4x denně
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Mexican-máš pravdu,že jak vidí ti šmejdi ve vládě,že by jsme jezdili laciněji(začalo se více aut předělávat na LPG,CNG,elektriku...),tak na to hned uvalí daň jako prase. Ať mají politici a mafiáni z čeho krást. Věřím tomu,že za pár let jak píšeš,zdraží LPG na úroveň ostatních paliv.....a tak to skončí i u ostatních paliv a nebude si z čeho vybírat.
Jen na okraj-současná nestydatě vysoká cena benzínu a nafty mě nevzrušuje,protože už pár desítek tisíc km jezdím s na čistý E85,který stojí 24,90Kč/l (abych byl přesný-teď,když je kolem 0 stupňů,tak jsem do 46l E85,přidal 10l B95,kvůli studeným startům=vysvětlení:na čistý B95 chytne motor i v mrazu na doslova pootočení...s čistou E85 musím 2x zastartovat(startování 2-3 vteřiny).Mám štěstí,že můj má širokorozsahovou řídící jednotku,které nedělá čistý E85 problém a z auta je navíc neuvěřitelná raketa.V okolí už snad všichni kamarádi zkoušeli E85 a auta škubala,dusila se....I tady jeden člen z klubu zkoušel E85 na svém Tiburonu a ....nejel,škubal,dusil se.Pár litrů jim nevadilo,ale víc jak 1:1 už trucovala. Stát může být klidný- masové rozšíření E85 určitě nehrozí.
Jen na okraj-současná nestydatě vysoká cena benzínu a nafty mě nevzrušuje,protože už pár desítek tisíc km jezdím s na čistý E85,který stojí 24,90Kč/l (abych byl přesný-teď,když je kolem 0 stupňů,tak jsem do 46l E85,přidal 10l B95,kvůli studeným startům=vysvětlení:na čistý B95 chytne motor i v mrazu na doslova pootočení...s čistou E85 musím 2x zastartovat(startování 2-3 vteřiny).Mám štěstí,že můj má širokorozsahovou řídící jednotku,které nedělá čistý E85 problém a z auta je navíc neuvěřitelná raketa.V okolí už snad všichni kamarádi zkoušeli E85 a auta škubala,dusila se....I tady jeden člen z klubu zkoušel E85 na svém Tiburonu a ....nejel,škubal,dusil se.Pár litrů jim nevadilo,ale víc jak 1:1 už trucovala. Stát může být klidný- masové rozšíření E85 určitě nehrozí.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
jj, to bude tym, ze mnoho motorov bolo robenych pre americky trh a tam sa s Flexi fuel (E85) dost pocita.. co bohuzial neplati pre vsetky europske motory a spesl ultra high tech Euro 5. Situacia je zla a tak to znamena menej jazdit a jazdit za menej. Na dialniciach vidim citelne spomalenie, kedysi ma pri 120 obiehalo 3/4 aut, teraz vidim hafo aut ist 110-120. A nie su to ziadne Sandera alebo Thalie
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: BENZÍN vs. DIESEL
to: Mexican
Stanovisko Hyundai sa nezmenilo, prestavbou na LPG stratíš záruku na komponenty súvisiace s prestavbou. Do auto s 5 ročnou zárukou len na vlastnú zodpovednosť.
Len tak pre zaujímavosť o koľko drahší bol tvoj Accent v rovnakej výbave od 1,4ky?
Stanovisko Hyundai sa nezmenilo, prestavbou na LPG stratíš záruku na komponenty súvisiace s prestavbou. Do auto s 5 ročnou zárukou len na vlastnú zodpovednosť.
Len tak pre zaujímavosť o koľko drahší bol tvoj Accent v rovnakej výbave od 1,4ky?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
v lete 2007 to bolo myslim 30 000kc (299 a 329 000) ak si spravne spominam - teda 10%. Aj ked na tych 350 co som vycaloval (metla + drobnosti) si spominam fakt nerad. Ceny sa dost hybali, boli casy co chalani pisali ze rozdiel bol 10 000, v SR diesel za cenu benzinu, 40 000 myslim na konci predaja v 2010-2011
vtedy caroval s vybavami - do 1,4 sa v elegancii nedavalo 6 repro ale len 4. Plus nejake prkotiny na ktore si nespominam
vtedy caroval s vybavami - do 1,4 sa v elegancii nedavalo 6 repro ale len 4. Plus nejake prkotiny na ktore si nespominam
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Za 350 už by dnes bolo iné auto, ale to je so všetkým. Takže po 100.000 km pri započítaní ceny vozidla sú celkové náklady asi rovnaké ako pri benzíne?
Mňa by zaujímalo, čo dnes vedie kupujúcich pri výbere nového auta k voľbe nafty. Napr. v mojom prípade i20 1,2 výbava comfort by stála 8749 EURO, diesel 1,4 v totožnej výbave 10.839. Spotreba benzínu 5,2 a nafty 4,4, čo pri cene 1,504 za benzín a 1,439 za naftu znamená návratnosť po 110.000 km, cena za servisné prehliadky je približne rovnaká pri oboch motorizáciach.
Mňa by zaujímalo, čo dnes vedie kupujúcich pri výbere nového auta k voľbe nafty. Napr. v mojom prípade i20 1,2 výbava comfort by stála 8749 EURO, diesel 1,4 v totožnej výbave 10.839. Spotreba benzínu 5,2 a nafty 4,4, čo pri cene 1,504 za benzín a 1,439 za naftu znamená návratnosť po 110.000 km, cena za servisné prehliadky je približne rovnaká pri oboch motorizáciach.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- kubad
- **
- Příspěvky: 221
- Registrován: 05 srp 2010, 08:10
- Bydliště: Jižní Morava
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
caruser píše:to: Mexican
Stanovisko Hyundai sa nezmenilo, prestavbou na LPG stratíš záruku na komponenty súvisiace s prestavbou. Do auto s 5 ročnou zárukou len na vlastnú zodpovednosť.
Len tak pre zaujímavosť o koľko drahší bol tvoj Accent v rovnakej výbave od 1,4ky?
myslím že se pleteš LPG už je v nabídce přímo u nových aut
:hyu: IX55 3,0 V6 Premium +/- 10,5ltr/100km, 64tkm na tachometru 06/2010
New Yaris 1.33 Style Dual VVT-i Multidrive S mé drahé polovičky 01/2012
New Yaris 1.33 Style Dual VVT-i Multidrive S mé drahé polovičky 01/2012
Re: BENZÍN vs. DIESEL
kubad: ale nikoliv na Slovaci, tam LPG odmitaji
caruser: naklady na prohlidky rovnake nejsou, uz jen oleje ma diesel podstatne vic, olejovy filtr stoji vic atp.
caruser: naklady na prohlidky rovnake nejsou, uz jen oleje ma diesel podstatne vic, olejovy filtr stoji vic atp.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: BENZÍN vs. DIESEL
caruser, ty chodis 90 po dialnici, pre teba je benzin idealna volba (ako aj pre vsetkych, ktori maju lahku nohu na plyne). Ked by si chodil 130, rozdiel v spotrebe by bol vyssi, nafta by mohla byt zaujimavejsia a investicia do nej by mala aspon sancu sa vratit
- kubad
- **
- Příspěvky: 221
- Registrován: 05 srp 2010, 08:10
- Bydliště: Jižní Morava
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
@Hardcam
to sou věci to člověk nepochopí, ale věřím že se to i v SK srovná
to sou věci to člověk nepochopí, ale věřím že se to i v SK srovná
:hyu: IX55 3,0 V6 Premium +/- 10,5ltr/100km, 64tkm na tachometru 06/2010
New Yaris 1.33 Style Dual VVT-i Multidrive S mé drahé polovičky 01/2012
New Yaris 1.33 Style Dual VVT-i Multidrive S mé drahé polovičky 01/2012
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Proto se rika "kazdej pes jina ves"...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: BENZÍN vs. DIESEL
to: Hardcam
Pri benzíne sa však každých 40.000 km menia sviečky, a je to dosť drahá položka, takže sa to s nákladmi v porovnaní s dieslom vyrovná.
to: suah
Ano pri 130 km/h si diesel vezme podľa testov 5,6 a benzín 7,5, v skutočnosti je to pri benzíne 7,0 neviem ako pri diesli. Ale položme si otázku, kto by jazdil 130 km/h dlhé trasy s tak malým autom po diaľnici.
Pri benzíne sa však každých 40.000 km menia sviečky, a je to dosť drahá položka, takže sa to s nákladmi v porovnaní s dieslom vyrovná.
to: suah
Ano pri 130 km/h si diesel vezme podľa testov 5,6 a benzín 7,5, v skutočnosti je to pri benzíne 7,0 neviem ako pri diesli. Ale položme si otázku, kto by jazdil 130 km/h dlhé trasy s tak malým autom po diaľnici.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km