BENZÍN vs. DIESEL
Moderátoři: Martun, Moderátoři
- kubad
- **
- Příspěvky: 221
- Registrován: 05 srp 2010, 08:10
- Bydliště: Jižní Morava
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
ja mam u benzinu předepsanou výměnu svíček na 90t.km
:hyu: IX55 3,0 V6 Premium +/- 10,5ltr/100km, 64tkm na tachometru 06/2010
New Yaris 1.33 Style Dual VVT-i Multidrive S mé drahé polovičky 01/2012
New Yaris 1.33 Style Dual VVT-i Multidrive S mé drahé polovičky 01/2012
- Reklama
Re: BENZÍN vs. DIESEL
caruser: svicky jsou otazkou 470Kc v originale za 4ks, tolik nestoji ani jedna zhavici, byt se meni s dvojnasobnym intervalem.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: BENZÍN vs. DIESEL
to: kubad
i20ka 1,2 nemá irídiové sviečky, zato Hyundai si za ne pýta viac ako za irídiové.
to: Hardcam
Tak to by ma zaujímalo, kde v Hyundai kúpim sadu sviečok na i20ku 1,2 za 470. U nás na Slovensku si Hyundai pýta za sadu 72 EURO, sú to myslím Champion.
i20ka 1,2 nemá irídiové sviečky, zato Hyundai si za ne pýta viac ako za irídiové.
to: Hardcam
Tak to by ma zaujímalo, kde v Hyundai kúpim sadu sviečok na i20ku 1,2 za 470. U nás na Slovensku si Hyundai pýta za sadu 72 EURO, sú to myslím Champion.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Zhruba kolem 5l.Jezdit po dálnici 90 může už jen opravdu úchylně šetřivý člověk. Kdybych jezdil po dálnici 90,tak jezdím zhruba kolem 4l,podle podmíne.Ale jelikož beru ohled na ostatní a koukám i na bezpečnost svou,tak 90 nejezdím....
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: BENZÍN vs. DIESEL
matysekul
Ak by si mesačne dochádzal do práce 2100 km tak si rozmyslíš, či na palive zaplatíš 157 EURO alebo 224 EURO. Je hlúposť si myslieť, že na diaľnici musíš jazdiť min. 130 km/h. Ak má problém niekto s touto rýchlosťou tak sú tam ďalšie dva jazdné pruhy aby ma mohol predbehnúť. Ja s ohľadom na bezpečnosť a náklady jazdím 90 km/h, nepotrebujem byť v práci o 7 min skôr
Ešte k tej spotrebe na diaľnici. Dnes už aj benzíny pri 130 km/h rýchlosti jazdia za 6,5 napr. nová Elantra, takže ten rozdiel v spotrebe medzi dieslom a benzínom je minimálny.
Ak by si mesačne dochádzal do práce 2100 km tak si rozmyslíš, či na palive zaplatíš 157 EURO alebo 224 EURO. Je hlúposť si myslieť, že na diaľnici musíš jazdiť min. 130 km/h. Ak má problém niekto s touto rýchlosťou tak sú tam ďalšie dva jazdné pruhy aby ma mohol predbehnúť. Ja s ohľadom na bezpečnosť a náklady jazdím 90 km/h, nepotrebujem byť v práci o 7 min skôr
Ešte k tej spotrebe na diaľnici. Dnes už aj benzíny pri 130 km/h rýchlosti jazdia za 6,5 napr. nová Elantra, takže ten rozdiel v spotrebe medzi dieslom a benzínom je minimálny.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Při poklidné jízdě do 120 km/h po dálnici, můj Accent jede za 5.8 .... na 1.6ku vcelku slušná spotřeba po rovině, ale jakmile přijde kopec, tak bere o litr víc ... i když se pak na další rovné silnici spotřeba vrátí na původní hodnotu trpim u toho jako zvíře přece jen jsem zvyklej jet o něco málo rychleji .... ale při pohledu na ceny PH, si na tuhle rychlost budu muset rychle zvyknout
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Re: BENZÍN vs. DIESEL
asi se preorientuji na elektrovuz, uz me zacinaji srat s temi cenami at uz benzin ci nafta,prehodnotim priority a jestli to vydrzi co slibujou a uvadeji tak ten elektro mi bude stacit, pak ale bude otazka o kolik zdrazi elektrinu kdyz budeme vsichni jezdit na elektro, , to zas potom nejaky reditel jako ten kokot Roman bude zdrazovat aby si mohl zase nekde postavit srub ci podobnou chujovimu z cedroveho dreva, asi se na to vyseru, vytahnu favoritku a budu jezdit na kole, tak jako nasi dedove a bude klid
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
- vlado1979
- ****
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 19 črc 2008, 10:19
- Bydliště: Malinovo
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Elektromobily nemusím. Dojazd pár km, nabíjať 8-12 hodín a cena je astronomická. Pri porovnaní s bežnými PHM sa návratnosť nikdy nevráti. Uniká mi zmysel týchto áut. Nulové emisie ?
http://www.citroen.sk/Resources/Content ... c_zero.pdf
http://www.citroen.sk/Resources/Content ... c_zero.pdf
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
- Tringi
- Moderátor
- Příspěvky: 1853
- Registrován: 01 kvě 2007, 19:23
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Nulové emise? Emise se jen přemístí z motoru do nejbližší elektrárny.
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Elektromobilom patrí budúcnosť a už dnes existuje model, proti ktorému je Bugatti Veyron pomalá hračka, O to lepšie je, že ho navrhol Chorvát 23 ročný Mate Rimac, konkrétne Rimac Concept One, je to štvorkolka výkon 800 kW 1088k, krútiaci moment 3.800 Nm, ale hlavne dojazd 600 km. Držím palce tomuto projektu, pretože takáto je moja predstava elektromobilu.
Ak to niekoho zaujíma viac sa dozvie tu:
http://www.auto.cz/rimac-concept-one-61666
http://www.rimac-automobili.com/
Ak to niekoho zaujíma viac sa dozvie tu:
http://www.auto.cz/rimac-concept-one-61666
http://www.rimac-automobili.com/
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
huh? a to mas odkial ze sa zhavice menia pri 80 000? ja to v manuale teda nemam.. je tam "kontrola" ojejej, to mame ale urban legend v praxiHardcam píše:caruser: svicky jsou otazkou 470Kc v originale za 4ks, tolik nestoji ani jedna zhavici, byt se meni s dvojnasobnym intervalem.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
ja sukromne tych 120 jazdim.. a tak nejak som si zvykol ak clovek ide cez tyzden a dialnica je plkna obchodakov/sluzobakov tak som medzi polasimi. Piatky poobede a vikendy som lepsi priemer (tam je podiel sukromnych aurt vyrazne vacsiVilda píše:Při poklidné jízdě do 120 km/h po dálnici, můj Accent jede za 5.8 .... na 1.6ku vcelku slušná spotřeba po rovině, ale jakmile přijde kopec, tak bere o litr víc ... i když se pak na další rovné silnici spotřeba vrátí na původní hodnotu trpim u toho jako zvíře přece jen jsem zvyklej jet o něco málo rychleji .... ale při pohledu na ceny PH, si na tuhle rychlost budu muset rychle zvyknout
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
caruser: pěknej kousek, spíš se divím že jsem na něj ještě nenarazil bohužel ta cena taky bude mimo můj dostřel
Mexican: měnit žhavící při 80 mi přijde jako dost velká blbost, v sonatě měníme po 90tis
69pavel: kolo není vůbec špatná záležitost jinak co se týče elektromobilů, tak v současné podobě bych ho nechtěl ani zadarmo, ledaže bych ho prodal doba nabíjení je astronomická, baterie mají určitý počet cyklů nabití. Na bateriích bych zrovna moc ekologických věcí nehledal a emise jak řiká tringi, přesuneš do nejbližší elektrárny. Pokud bych vyškrtnul dnešní běžný paliva (včetně cng a lpg) tak bych fandil jednoznačně vodíku ten má ekologický spalování, supr výkon. Netřeba oponovat tím, že výroba je drahá a stojí víc energie než se z něj následně získá, to platí pokud jde výroba elektrolízou vody. Tuším že v Izraeli přišli na bakterii, která rozkládá vodu na kyslík a vodík, takže její pěstování stojí nula nula nic. Stačí malá vrstva vlažné vody, takže při výrobě je x pater nad sebou (bylo asi před 2lety na discovery). Každopádně pokusů s bakteriema je hafo... Nebo v noci, když je značný přebytek proudu, jakože evidentně je, může probíhat elektrolíza vody. Jediný důvod proč tohle není jsou ropní šejci a magnáti, kteří by přišli o své zisky....
http://www.rozhlas.cz/leonardo/technolo ... ku--952629
http://technet.idnes.cz/jak-se-vyrabi-p ... chnika_vse
kousek citace z toho idnesu
Mexican: měnit žhavící při 80 mi přijde jako dost velká blbost, v sonatě měníme po 90tis
69pavel: kolo není vůbec špatná záležitost jinak co se týče elektromobilů, tak v současné podobě bych ho nechtěl ani zadarmo, ledaže bych ho prodal doba nabíjení je astronomická, baterie mají určitý počet cyklů nabití. Na bateriích bych zrovna moc ekologických věcí nehledal a emise jak řiká tringi, přesuneš do nejbližší elektrárny. Pokud bych vyškrtnul dnešní běžný paliva (včetně cng a lpg) tak bych fandil jednoznačně vodíku ten má ekologický spalování, supr výkon. Netřeba oponovat tím, že výroba je drahá a stojí víc energie než se z něj následně získá, to platí pokud jde výroba elektrolízou vody. Tuším že v Izraeli přišli na bakterii, která rozkládá vodu na kyslík a vodík, takže její pěstování stojí nula nula nic. Stačí malá vrstva vlažné vody, takže při výrobě je x pater nad sebou (bylo asi před 2lety na discovery). Každopádně pokusů s bakteriema je hafo... Nebo v noci, když je značný přebytek proudu, jakože evidentně je, může probíhat elektrolíza vody. Jediný důvod proč tohle není jsou ropní šejci a magnáti, kteří by přišli o své zisky....
http://www.rozhlas.cz/leonardo/technolo ... ku--952629
http://technet.idnes.cz/jak-se-vyrabi-p ... chnika_vse
kousek citace z toho idnesu
a když vezmu vpotaz, že noční proud mám doma za 2,1kč kWh tak litr vodíku v domácích podmínkách pomocí elektrolýzy udělám za 120kč (vodu ze studny nepočítám ) takže i v domácích podmínkách by se dalo dostat na suprovou cenu a na čerpacích stanicích by cena nemohla být moc vysoká, nebo by si to každej dělal doma, což ti nikdo nezakážePro lepší představu: osobní vodíková vozidla mají spotřebu okolo 1kg vodíku na 100 km. Na výrobu tohoto množství vodíku elektrolýzou je třeba přibližně 9kg (~9 litrů) vody a 60kWh el.
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Re: BENZÍN vs. DIESEL
to: Nexus
Ano tá cena sa bude pohybovať niekde okolo 600.000 EURO ale treba si uvedomiť, že je to superšport ako Veyron, a dúfam, že sa tá technológia dostane aj do bežných vozidiel. Inak tých batérií by som sa vôbec nebál, kvalitné Li-Ion sú koncipované na 3000 nabíjacích cyklov, čo v bežnej premávke znamená 300.000 km a aj potom by sa ich kapacita mala pohybovať okolo 80%. Elektromobil sa už dnes stáva dostupným, preikopníkom bude asi Renault, kt. svoj model Fluence ZE ponúka za 25.000, pričom po zohľadnení štátnej podpory je to 20.000 EURO pri mesačnom prenájme za batérie od 82 EURO podľa najazdených kilometrov. Súhlasím však, že vozidlá na palivové články sú lepšia budúcnosť, ale tá je dosť ďaleká, najskôr tu budú čisté elektromobily
Ano tá cena sa bude pohybovať niekde okolo 600.000 EURO ale treba si uvedomiť, že je to superšport ako Veyron, a dúfam, že sa tá technológia dostane aj do bežných vozidiel. Inak tých batérií by som sa vôbec nebál, kvalitné Li-Ion sú koncipované na 3000 nabíjacích cyklov, čo v bežnej premávke znamená 300.000 km a aj potom by sa ich kapacita mala pohybovať okolo 80%. Elektromobil sa už dnes stáva dostupným, preikopníkom bude asi Renault, kt. svoj model Fluence ZE ponúka za 25.000, pričom po zohľadnení štátnej podpory je to 20.000 EURO pri mesačnom prenájme za batérie od 82 EURO podľa najazdených kilometrov. Súhlasím však, že vozidlá na palivové články sú lepšia budúcnosť, ale tá je dosť ďaleká, najskôr tu budú čisté elektromobily
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
jasně, je potřeba brát vpotaz že to je průkopník nové technologie a supersport, cenu určitě nekritizuji, jenom je to mimo dostřel asi většiny z nás (třeba já bych si asi dva měsíce musel odkládat kapesné )
palivové články rozhodně nezatracuji, sám ale víc fandím spalování vodíku, tak jak to vzalo bmw. Klasický spalovací motor a v případě potřeby tam může téct benzin elektrické bzučení prostě není ono, třeba já mám zvuk pořádného motoru moc moc rád
co se týče Li-lon, problém bych v případě rozšíření viděl s hodně špatnou dostupností a následně i cenou už dnes se vedou "války" mezi výrobci notebooků, protože je ho prostě nedostatek a v zemích, kde se těží lidi neskutečně trpí...
palivové články rozhodně nezatracuji, sám ale víc fandím spalování vodíku, tak jak to vzalo bmw. Klasický spalovací motor a v případě potřeby tam může téct benzin elektrické bzučení prostě není ono, třeba já mám zvuk pořádného motoru moc moc rád
co se týče Li-lon, problém bych v případě rozšíření viděl s hodně špatnou dostupností a následně i cenou už dnes se vedou "války" mezi výrobci notebooků, protože je ho prostě nedostatek a v zemích, kde se těží lidi neskutečně trpí...
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)