Rychle chladne
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Rychle chladne
Zdravím motoristy.
Teď v těchto mrazech jsem si všiml jedné věci, zajímalo by mě, jestli je to u hyundaie případně i u ostatních aut běžná věc.
Venku -15°C. Motor se pomalu zahřeje na pracovní teplotu někde kolem 80°C. Pokud však jedu na volnoběh (z kopce) nebo nedejbože zařadím rychlost a brzdím z kopce motorem, tak řekněme minutu max 2, tak motor rychle chladne a teplota padá pod 50°C na minimum. Je to normální chování i30 a obecně všech aut? Myslel jsem, že motor se pomalu přestane chladit pokud zjistí že se rychle ochlazuje, něco jako v létě když se zapne přídavné chlazení.
Díky za odpovědi.
Teď v těchto mrazech jsem si všiml jedné věci, zajímalo by mě, jestli je to u hyundaie případně i u ostatních aut běžná věc.
Venku -15°C. Motor se pomalu zahřeje na pracovní teplotu někde kolem 80°C. Pokud však jedu na volnoběh (z kopce) nebo nedejbože zařadím rychlost a brzdím z kopce motorem, tak řekněme minutu max 2, tak motor rychle chladne a teplota padá pod 50°C na minimum. Je to normální chování i30 a obecně všech aut? Myslel jsem, že motor se pomalu přestane chladit pokud zjistí že se rychle ochlazuje, něco jako v létě když se zapne přídavné chlazení.
Díky za odpovědi.
- Reklama
Re: Rychle chladne
Jo, je to normální. Ochladíš ho topením. Zkus někdy, pokud najdeš odvahu, vypnout topení. A uvidíš, jak bude teplota klesat pomaleji.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Re: Rychle chladne
to bych viděl na normální jev po prvních pár km, kdy je zavřený termostat, chladivo se ohřeje na cca 80-90°C, otevře se termostat, větší část chladiva vletí do chladiče kde je teplota vzduchu těch -15°C a pak to klidně může sletět na 60°C, ale to jen na malou dobu (ne víc jak 2km), pak by to mělo vylézt zpět na 80°C+ a tam to zůstat. Pokud ne, je někde chyba, pravděpodobně na termostatu.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: Rychle chladne
Auto už je zahřáté, ta situace (pokles teploty) nastává vždy když není auto pod plynem, při brzdění motorem je efekt výrazný. Proto mě zajímá jestli je to u všech aut, příp. i30 normální, protože mě příjde, že to není dobré nechat motor takhle cvičit
Re: Rychle chladne
Fabia, zcela zahřátý motor po cca 20km jízdě.
Po krátké zastávce na jídlo, cca 15-20min, motor studený, odhadem 40-50st.
Nezapomeň, že teď v těchto mrazech se ti motor ohřeje tak po těch 15-20km!!!
Po krátké zastávce na jídlo, cca 15-20min, motor studený, odhadem 40-50st.
Nezapomeň, že teď v těchto mrazech se ti motor ohřeje tak po těch 15-20km!!!
Re: Rychle chladne
Je to uplne normalna vec... Vodu v okruhu ti ochladi kurenie... Dalsia vec je efektivita spalovania.. Nevidel by som v tom ziadny problem ked pocas jazdy vyradis a pri kureni motor straca na teplote..
Opel Astra H 1,6
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Re: Rychle chladne
normální to není. Na opelu jsem měl vadný termostat, minulou zimu jsem to ohřál sotva na 80°C častějším vytáčením motoru. Při klidné jízdě nebo jízdě na volnoběh z kopce či brzděním motorem mi to padlo někam na 65°C, ale to bylo minulou zimu, kdy takové mrazy nebyly. Přes léto jsem to neřešil a v prosinci 2011 jsem se dokopal a termostat si koupil a vyměnil. Ted v těch silných mrazech se mi to chová, jak jsem napsal. Na 85°C se to ohřeje cca po 3km klidné jízdy s puštěným topením na 25°C, pak se otevře termostat, prudkým chladem co je okolo chladiče to sletí na 65°C ale téměř okamžitě je viditelný růst ručičky zpět na 80-85°C, kde to teplotu pak už drží stabilně, at se děje cokoli, i dlouhá jízda z kopce brzděním motorem, pořád teplota nad 80°C.Cocoth píše:Auto už je zahřáté, ta situace (pokles teploty) nastává vždy když není auto pod plynem, při brzdění motorem je efekt výrazný. Proto mě zajímá jestli je to u všech aut, příp. i30 normální, protože mě příjde, že to není dobré nechat motor takhle cvičit
Takže máš problém.
Komu se to ohřeje po 15km jízdy, tak má taky problém.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: Rychle chladne
Ono není ohřátí jako ohřátí. Fakt, že se mi zahřeje kapalina a poprvé otevře termostat, ještě neznamená, že je ohřátý motor. Proto willy psal o těch 15 - 20 km. Nepředpokládám, že by čekal 20 kiláků, než se mu otevře termostat.
Taky mně napadlo, jestli máme srovnání, jaký je objem náplně chladicí kapaliny teď a třeba v motorech před 10 lety. Je tam té vody pořád stejně nebo si dnes motory vystačí s menším množstvím?
Taky mně napadlo, jestli máme srovnání, jaký je objem náplně chladicí kapaliny teď a třeba v motorech před 10 lety. Je tam té vody pořád stejně nebo si dnes motory vystačí s menším množstvím?
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- rudolf.tomka
- **
- Příspěvky: 344
- Registrován: 19 čer 2011, 18:12
- Bydliště: Zborov -Slovensko
Re: Rychle chladne
buďte radi , že Vám to jede
- Přílohy
-
- Sp. stará Ves 3.2.2012.jpg (33.67 KiB) Zobrazeno 3212 x
-
- Zborov 3.2.2012.jpg (46.92 KiB) Zobrazeno 3212 x
KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
Re: Rychle chladne
Ještě by chtělo napsat,co to je za motor. U dieselu naprosto běžné.
Jinak je opravdu velký rozdíl,teplota motoru a chladiciho média.
Jinak je opravdu velký rozdíl,teplota motoru a chladiciho média.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: Rychle chladne
O II 1,9tdi teplota na 90°po cca 30 km pri -18° po cca 100 km a chvili stani na volnbeh teplota po chvíli pod 90°, takže v těchdle mrazech normální, jinka startuje v pohodě (jen jednou zatím na 2 pokusy) a nemám aditiva a jen "obyčejnou naftu"
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Re: Rychle chladne
Jestli by chtěl někdo teď při -18C volnoběhem vytopit 3-5kW topení, tak ať si radši koupí nezávislé . Tady není o čem se bavit ani na naftě, ani na benzínu.
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Re: Rychle chladne
Jop pri brumlacce na nizke otacky s tempomatem se mi chladi v techto mrazech i motor mysaka.
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Re: Rychle chladne
Motor mám 1,6.
Dneska při -12°C to tolik nechladlo, ale i tak se mi podařilo sundat to na cca 60°C.
Jinak motor mám zahřátý už po cca 10-15km.
Dneska při -12°C to tolik nechladlo, ale i tak se mi podařilo sundat to na cca 60°C.
Jinak motor mám zahřátý už po cca 10-15km.
Re: Rychle chladne
A já si myslim, že to normální je. Dneska jsem jel ráno do práce svojí i30kou. Přesně tohle co popisuje se mi stalo taky. -17°C se zařazeným kvaltem z kopce a bez plynu. Teplota byla za chvilku z 90° na 60ti °C. Potom jsem jel na služebku služebákem Méganem 1.5DCi a po jízdě cca 500km byl kopec dolů - 6ka, bez plynu a teplota slezla taky během chvilky o dílek (tuším že asi o 10 a15°) dolů. Venkovní teplota v tu chvíli byla -8°C. Moje i30ka má najeto 5000km a služebák nějakejch 100 000km. Že bych měl vadnej termostat jak v novým autě tak ve služebním to nepředpokládám, i když možný je to teoreticky taky .mirpie píše:normální to není. Na opelu jsem měl vadný termostat, minulou zimu jsem to ohřál sotva na 80°C častějším vytáčením motoru. Při klidné jízdě nebo jízdě na volnoběh z kopce či brzděním motorem mi to padlo někam na 65°C, ale to bylo minulou zimu, kdy takové mrazy nebyly. Přes léto jsem to neřešil a v prosinci 2011 jsem se dokopal a termostat si koupil a vyměnil. Ted v těch silných mrazech se mi to chová, jak jsem napsal. Na 85°C se to ohřeje cca po 3km klidné jízdy s puštěným topením na 25°C, pak se otevře termostat, prudkým chladem co je okolo chladiče to sletí na 65°C ale téměř okamžitě je viditelný růst ručičky zpět na 80-85°C, kde to teplotu pak už drží stabilně, at se děje cokoli, i dlouhá jízda z kopce brzděním motorem, pořád teplota nad 80°C.Cocoth píše:Auto už je zahřáté, ta situace (pokles teploty) nastává vždy když není auto pod plynem, při brzdění motorem je efekt výrazný. Proto mě zajímá jestli je to u všech aut, příp. i30 normální, protože mě příjde, že to není dobré nechat motor takhle cvičit
Takže máš problém.
Komu se to ohřeje po 15km jízdy, tak má taky problém.
i30 Trikolor Plus Exclusive, 2011; 1,6i MPI DOHC CVVT; 92,7kW