Akumulator - výměna,nabíjení

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od jirikstbk »

Po té příhodě, co se mi stala jsem si konečně přečetl i příslušnou kapitolu manuálu. A tam jsou vám věci ... :-)

Strana 7-41 kde se hned v první odrážce uvádí "Akumulátor musí být demontován z vozidla a umístěn v dobře větraném prostoru" atd. Řekl bych, že výše napsaný kompromis s odpojením mínus pólu je rozumný. Pozor ale na to, že při odpojení akumulátoru se vynulují údaje v kapličce a nastavení rádia. Plus se k tomu, jak bylo výše uvedeno, resetuje i palubní počítač.
To platí pro klasickou nabíječku.

Ale co takové ty udržovací dobíjedla, které do akumulátoru pouštějí pár mA a u škodovek se připojovaly přes zásuvku zapalovače? U i20 při vytaženém klíči ze zapalování a připojení tohoto dobíjedla do zásuvky zapalovače, začne hrát rádio a do baterky nic nejde.

Jak by se takovéto dobíjedlo podepsalo na autě v případě, že by se připojilo svorkami přímo na kontakty akumulátoru? To by mě docela zajímalo.
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
Reklama
 

Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od amaize »

jirko to už jsme tu přece řešili,že přes zapalovač to nepude,ale klidně můžeš přímo na baterii takové to "dobíjetko" napojit,ničemu by se nemělo ublížit,ale asi by nebylo dobré mít klíč v zapalování a nebo dokonce něco "puštěno,zapnuto apo b."
no a za mne , ještě jsem neměl potřebu dobíjet a to jezdím teď v těch mrazech buďto 4 km do práce 8 hod to stojí pak někajké ty popojížďky ale max do 10 km, startuje na první šup,nocuje v garáži kde už je 0 (nula) čumákem k plechovým dveřím
jen jedna věc je jiná a to že po startu otáčky vyletí až k nějakým 1800 a padnou na nějakých 1200 po 2 km ař se rafika vody pohne na 70 pak se ustálí na těch 800 až 900 , ale to asi dělá nám všem
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
stana85
*
Příspěvky: 45
Registrován: 24 črc 2011, 21:47

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od stana85 »

Tak v návodu je napsáno že při nabíjení se musi akumulátor vytáhnou z vozu. Ještě mám dotaz čím aku nabíjíte? Musí na to být nějaká specialní nabíječka pro bezúdržbové aku? Mám jen uplně obyčejnou. Aku sice vybytá není ale jezdím velmi krátké vzdálenosti tak ji chci jen trochu dobít.
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od 69pavel »

pokud mas klasickou tak staci jak koupis v tescu ci kauflandu nabijecku 5A nebo jsou i 6A v akci do 500Kč treba takovou http://www.levne-autodoplnky.cz/nabijec ... p-405.html

edit:poslední příspěvek se necituje , díky amaize
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
stana85
*
Příspěvky: 45
Registrován: 24 črc 2011, 21:47

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od stana85 »

Píšu že mám bezúdržbovou
Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od amaize »

a to je klasická , jiná by bylo gelová
hezky to rozvedl pavel69 tady koukni
a jak se tam podíváš,pak možná uznáš to co jsem ti napsal v SZ :-
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od 69pavel »

jo to je pekne, musis se podivat co je to za typ , muze byt bezudrzbova klasicka olověna (Pb) aku - bezúdržbové GEL (gelové), AGM, MF, VRLA, údržbové PbWet a PbCa, takze koukni na baterii, tam bude typ Ah,vyrobce, pak si na strankach vyrobce podle cisla zjistis co toje zac, kdyz ji sam nepoznas
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od amaize »

... a bude tam i navod co a jak s ní
asi mám smůlu nebo štěstí u bývalých aut sem kolikrát nabíječku nepoužil , vždy mi tak nějak baterie klekly najednou a nebylo co řešit
nabíječku mám "samorosta" s plynulým nastavením jak voltů (požitelnost od 4,5 do 16) tak Ampér (od 0,5 do 20) a ještě jednu polohu na "startování" né jednou se přidala i sousedům okolo ,nabíjela kdysi jen Spartaka,Š 125 a tchánovu Ladu,tam byly staré "kyselinky" , jo a baterie z motorek
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od 69pavel »

pokud to bude treba Exidegel tak na to jsou jine nabijecky napr http://www.levne-autodoplnky.cz/nabijec ... -6530.html a jine inventorove nabijecky
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od 69pavel »

neco o tom psano jinde ale kopnul jsem to i tady
stou gelovou jsi me asi nepochopil, gelova baterie je normalni baterie s elektrolytem a do elektrolytu je pridany tzv EXIDE GEL , neco psano na vysvetleni o tom: jak psal amaize "hezky to rozvedl pavel69 tady koukni"

takze rozdil mezi invertorovou a klasickou je v rozdilnych proudech behem celeho nabijeciho cyklusu

editováno po domluvě , amaize
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
zolda
**
Příspěvky: 305
Registrován: 09 srp 2010, 21:13
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od zolda »

69pavel =D> =D> =D> moc pěkně jsi to popsal, že by ta trojka měla takový účinky.
Jinak jak to vypadá, tak mi baterka ani ne po dvou letech odchází taky do věčných lovišť. Už třikrát dobíjená (dvakrát nyní) a dvakrát dolévaná destilkou a moc už nedrží. Tak jí budu muset reklamovat ještě v době záruky. A to mám auto garážované a jízdy bez cukaček. Nevím co tam ti Turci montovali, asi pěkný aušus. Jinak mi vždy baterka vydržela nejméně 7 a více roků - samozřejmě jsem o ni pečoval. :lol:
Citroen Berlingo Multispace Shine, 1,6 BlueHDi 120 MAN6 bílé barvy, září 2016
ix20 1.4 CVVT 66 kW Tricolor reed, březen 2013
NewAccent 1.4 i Alpha Style Indigo blue, duben 2010
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od 69pavel »

sry za spam, to vis zooldo, meli jsme ted 2xpohreb v rodine behem tydne a k tomu par mensich oslav a nejak se ot nasbiralo ze v podstate chlastame bez prestavky a jenom udrzujeme hladinu. uz to konci treba,jit do prace a to uz si nemuzu dovolit chlastacky
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
stana85
*
Příspěvky: 45
Registrován: 24 črc 2011, 21:47

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od stana85 »

Dnes jsem měřil aku a mám 12,74V takže nabíjení není potřeba
Uživatelský avatar
Solvolan
*
Příspěvky: 19
Registrován: 05 zář 2009, 22:56

Re: Vymena Akumulatora

Příspěvek od Solvolan »

Stanci11111 píše:Tak aj po nabiti akumulatora sa v priebehu dna vybil.Vydrzal 2 roky a 8 mesiacov dnes idem kupit novy.
A aku bateriu si kupil????
Hyundai i20 1.2i Comfort cca 6000km
Uživatelský avatar
Stanci11111
*
Příspěvky: 87
Registrován: 27 zář 2009, 20:03
Bydliště: Rim.Sobota

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od Stanci11111 »

Kupil som VARTA Blue-12V 52AH cena 75 eur
Hyundai i20 1,4 74kW COMFORT 128000km
Odpovědět

Zpět na „i20 Ostatní“