Od našeho prvního auta až dodnes

Pokec o všem, co se jinam nehodí.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Josef
****
Příspěvky: 1282
Registrován: 10 kvě 2005, 11:32
Bydliště: Praha

Re: Od našeho prvního auta až dodnes

Příspěvek od Josef »

Tak já se zkusím připojit - a začnu od úplného začátku :lol:
1964 - Jaweta sport (nová) koupeno za 2 měsíce dřiny v cukrovaru :cry:
A sport.jpg
A sport.jpg (69.42 KiB) Zobrazeno 2163 x
1967 - Skůtr ČZ 175 - 502 (starší). V tý době "babolep" :lol: Jediná motorka, ne které byl povolen boční posez :shock: A když jsem si pořídil plexi, tak se na tom fakt dalo jezdit v obleku :lol: Jednou nás na něm jelo 6 :shock: :D/
A 175Bez názvu4.jpg
A 175Bez názvu4.jpg (57.81 KiB) Zobrazeno 2163 x
1969 - Jawa 250 - 353 (starší) Nezničitelný motocykl =D>
A 353.jpg
A 353.jpg (47.97 KiB) Zobrazeno 2163 x
(pokračování)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Josef
****
Příspěvky: 1282
Registrován: 10 kvě 2005, 11:32
Bydliště: Praha

Re: Od našeho prvního auta až dodnes

Příspěvek od Josef »

1971 - Jawa 250 Kalifornian (starší). Osobně jsem na něm projel hvězdicovou ralyy FIM seriových motocyklů z Prahy do Midelburgu (západní pobřeží Holandska) a po návratu od fabriky odkoupil. :D/ Motorka měla samostatné olejové mazání OILMASTER, tankoval se čistý benzin
A kalif.jpg
A kalif.jpg (87.96 KiB) Zobrazeno 2161 x
1974 - GAZ 69 A (tzv štábák) (starší r. 1955) Vůz prodělal nějakou expedici. Přídavná nádrž 150 l pod celou podlahou, v kufru 2 baterie 180 AH :shock: Tankováno naposled do plné, když se měnila cena benzinu z 2,40 na 4,30 Kčs. Díky nárazníku (traverza U 180) přežila i náraz s V3S. Já odjel on ne - ulomený závěs kola :D/
A gaz.jpg
A gaz.jpg (35.79 KiB) Zobrazeno 2161 x
1977 - VAZ 1201 (starší) Spolehlivé auto, které mě nikdy nikde nenechalo. Posllední auto, které mělo i startovací kliku =D> Bohužel nepřežilo boční srážku s Moskvičem 408 (tzv dlabaný ingot) na moje dveře řidiče (9 měsíců - ale přežil jsem)
A 1201.jpg
A 1201.jpg (55.48 KiB) Zobrazeno 2161 x

(pokračování)
Naposledy upravil(a) Josef dne 04 úno 2012, 12:24, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Josef
****
Příspěvky: 1282
Registrován: 10 kvě 2005, 11:32
Bydliště: Praha

Re: Od našeho prvního auta až dodnes

Příspěvek od Josef »

1987 - Škoda 105 M (nové) Auto sloužilo bez zjevných problémů 19 let
1 105.jpg
1 105.jpg (54.13 KiB) Zobrazeno 2161 x
2000 - Škoda Favorit (starší) Osobní referentské vozidlo, takže jsem věděl do čeho jdu :D/
A Favorit.jpg
A Favorit.jpg (49.28 KiB) Zobrazeno 2161 x
2005 - Hyundai GETZ (nové) I po 7 letech maximálně spolehlivé
A-Getz.jpg
A-Getz.jpg (90.48 KiB) Zobrazeno 2161 x
Uživatelský avatar
tr2700automat
**
Příspěvky: 203
Registrován: 12 led 2012, 08:05

Re: Od našeho prvního auta až dodnes

Příspěvek od tr2700automat »

To Josef: Nadherné fotky Josefe od Tvé první motorky až do Tvého posledního auta. Všechny fotky vyzařují velice významné a bohaté části Tveho života které Ti patři a na které si jistě pamatuješ s každým detailem a s určitou dávkou nostalgii.

Jelikož jsi měl VAZ 1201 to znamená že i Ty jsi byl vlastnikem Fiata, teda ruského Fiata jelikož se vyráběl na základě Fiata-124ky, ledaže se mýlím. Protože si pamatuji že v Rusku italská verze Fiata124 se vyráběla pod názvem VAZ 2101. Tehdy podle dohody z Italy Rusové nemohli vyvážet tento vůz VAZ 2101 do ciziny před ukončením výroby Fiata-124.

To se stalo v roku 1974 kdy výroba 124ky v Italii byla ukončena a Fiata 124ku vynahradila další proslulá italská auta od Fiata. Byla to řada 131 , Fiat Miriafori s 1300cc a Supermiriafori z motorem 1600cc. Zároveň v Polsku se tehdy začal vyrábět i polský Fiat pod názvem Fiat 131p.

Tehdy po ukončeni výroby 124ky v Italii Rusové začali vyvážet do ciziny to nejvýznamnější ruské auto všech dob, v cizině známé pod názvem Lada.

VAZ 2101 - LADA
Obrázek
Uživatelský avatar
valach
**
Příspěvky: 297
Registrován: 14 pro 2009, 16:42
Bydliště: Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Re: Od našeho prvního auta až dodnes

Příspěvek od valach »

Pepíku prostě nádhera =D> . Já bohužel fotky nemám, při stěhování se nám stratily a co bylo uložené na disku tak nám odešlo i s diskem a zůstal mi jen fiátek. Ale s každým autem maximální spokojenost, nikde nás nenechaly, vždy jsme dojely domů. Jen první škodovečka 105l nás potrápila v zimě, kdy nám praskla hlava, mladý měl půl roku a cesta od rodiny domů byla nekonečná. Jinak pánové nádherné fotky a hystorie, to se už nevydí =D>
Sonáta 2.0 16v r.v.96 102kW
Fiat punto sporting 1.2 16v r.v.2000 6rychlostní 59kW
Škoda Fabia 1.4 Mpi r.v.2000 50kw
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3712
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: Od našeho prvního auta až dodnes

Příspěvek od Vilda »

tr2700automat píše:to Vilda: opravuji teď jsem uviděl fotku Tvého Fiata je nádhernej =D>
Trochu to opravím ..... byl nádhernej =D> ale už je v automobilovém nebíčku .... :( taky to byl rok 1972 a byl to jeden z prvních poláků, co se sem začal dovážet .... měl ještě původní fiaťácký kliky ( jako měl Fiat 124 ), řazení pod volantem ( předělával jsem ho do podlahy ), ohromnej volant ( měnil jsem ho za maličkej sportovní ) a bez serva to byla docela dřina s tím třeba zaparkovat :D původní motor byl 1.3 a to byla opravdu hrůza. Naštěstí brzo odešel, protože byly totálně zapečený pístní kroužky .... byl koupen od dědouška, který s ním jel nejvíc 80 km/h a nikdy motor nevytáčel. Při jedné jízdě pístní kroužek prasknul a tak jsem začal shánět motor jiný a hlavně obsah 1 500 ..... za pár týdnů jsem měl motor doma a po přehození za línou 1.3ku, jsem se nestačil divit .... to byla prostě raketa :shock: Jezdil jsem s ním od roku 1985 a do roku 2 000 .... takže byl starý 28 let a když jsem ho odvezl na vrakáč, tak tam na mě čuměl servisák, jako na trotla :shock: protože jsem tam dojel po vlastní ose :D tam jsem utrhnul SPZ a strčil do tašky zánovní baterku a po sepsání protokolu o ekologické likvidaci, jsem odkráčel domů.

Toliko jsem automechanik, tak mi poláček sloužil vcelku bez problémů .... bylo to jednoduché vozítko a opravit se na něm dalo všechno, levou zadní :D

Jeden můj známý má 125 itala, ale co vím, tak obsah 1 700 DOHC v zelený metle a jako s veteránem s ním objíždí srazy ... a pořád je to překrásnej vůz =D>

Tenhle topic se mi moc líbí .... ještě se pokusím pohledat nějaký fotky ... hezky se to čte :wink:

Josef, taky pěkná sbírka =D> hlavně ten " Kalif " !!! To byla svýho času mašina, že se za ní chlap ohlídnul spíš, než za buchtou v mini šatech :lol: ale pamatuju se, že to přimazávání spoustě kluků začalo blbnout a tankovali u pumpy normální Mix ....
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Uživatelský avatar
Josef
****
Příspěvky: 1282
Registrován: 10 kvě 2005, 11:32
Bydliště: Praha

Re: Od našeho prvního auta až dodnes

Příspěvek od Josef »

Vildo
I já jsem při té anabázi z Holandska zjistil spotřebu oleje 0.1 l na 20 l benzinu :roll: Ale motor vydržel. Byla to malá tolerance pístku podávacího čerpadla. Bohužel to byla doba, kdy české vynálezy geniálního konstruktéra Křivky dotáhly k finále až japonci.
Jinak tohle téma se mi moc líbí, i když o některých modelech již můžou vyprávět jen ti "...sát" :wink:
Uživatelský avatar
alvin
**
Příspěvky: 341
Registrován: 28 črc 2011, 21:35
Bydliště: BRATISLAVA ,pôvodne NITRA
Kontaktovat uživatele:

Re: Od našeho prvního auta až dodnes

Příspěvek od alvin »

trošku sa pripojím do debaty o tých FIAToch, 125 poliak bol taký hybrid,karoseria až na pred masku a reflektory boli prevzaté z typu 125,ale mechanické časti a prístrojovka pochádzali z predošlého typu 1300/1500,myslím že hlavný dôvod bola ekonomická stránka veci,ale bol aj upravený na tie naše socialistické cesty-necesty,napr. podvozok nemal vôbec mazacie miesta,postupne sa modernizoval, jednotlivé modely sú podrobne popísane tu
http://www.125p.ikas.sk/
pôvodneho taliana 125 si pamätám od r.1971,čo nám parkoval v susedstve,zaujímave bolo,že mal vzadu už ležaté svetlá,ako 3.generácia poliakov od r.1975,myslím,že sa jednalo o typ SPECIAL,ale na 1000 % si ešte pamätám jeho ŠPZ (NR-94-67)
ohľadom ruskej 124-teda VAZ2101 je takmer všetko tu:
http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/39 ... avil-fiat/
zaujímavu 125-ku som však videl len na obrázku,na našich cestách som sa nim nestretol :(
Obrázek
DACIA Sandero 1,0 SCe Arctica, ex-HUNYADI GETZ 1,1i/2004 ,zvaný Veľrybák, 132 000 Km,kupovaný ako fungláč-nedám naň dopustiť,len zub času
predtym 2x Daewoo, 2x OPEL ASTRA,SEAT Ibiza, 2x Škoda,
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3712
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: Od našeho prvního auta až dodnes

Příspěvek od Vilda »

alvin píše: zaujímavu 125-ku som však videl len na obrázku,na našich cestách som sa nim nestretol
Tahle verze s hranatými světly se mi nelíbí :-k polákovi slušelo čtyř oko .... tohle mi připomíná nový Lady.
Josef píše: Jinak tohle téma se mi moc líbí, i když o některých modelech již můžou vyprávět jen ti "...sát" :wink:
Tak si tady dědkové trochu zavzpomínají .... důležitý přeci je, že si aspoň na něco vzpomenem :lol: ( zatim ) ...
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4501
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Re: Od našeho prvního auta až dodnes

Příspěvek od Borek »

Chlapi-tak se také přidávám do klubu jezdců na Fiatu 125p. :D Můj otec ho kupoval jako nové,někdy kolem roku 1972.A já se na něm začínal učit jezdit s mokrým řidičákem. :D Nejdřív mě nechal dohoblovat starou Octavii z r.1958.
Fiata jsme měli s 1500 motorem.Žral jak 3,0lV6(jak psal Vilda) :mrgreen: .Auto to bylo živé a navíc ten luxusní vnitřek,včetně sedadel-to byly doslova křesla.Zadní sedadla měla výklopnou opěrku ruky a člověk se při jízdě jen pohupoval.
S Vildou máme společné i řazení-původně pod volantem a také jsme ho předělali na podlahu. :wink: Motor bohužel nepřežil 100000km a otec musel koupit nový polomotor.
Fiat měl vpředu 4 světla,ale kulatá a vzadu ty stejné,jako na fotkách od TR2700-dvě na výšku posazená.Měli jsme ho v takové tmavě sědé barvě-vypadal luxusně.Bohužel fotku v pc nemám. :(
Jednou na dovolené u Baltu v NDR,jsme chtěli jít do města.Bylo teplo,vylézali jsme z auta,otec si sundal sako.....dal ho do kufru a zabouchl.....Když z auta vystoupil zbytek rodiny,zjistil,že si zabouchnul klíče od auta v kapse saka do kufru-u sedana,s otvíráním jen přes klíček :mrgreen: .Ono tam šlo zavřít kufr,s už zamčeným zámkem. :D Auto bylo naštěstí otevřené,tak jsme část dne vyplnili demontáží zad.opěradel a děláním díry skrze přepážku do kufru(podle otcových nadávek vím,že mrška dost dlouho odolávala,než se tam udělala díra pro ruku). :D
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Uživatelský avatar
alvin
**
Příspěvky: 341
Registrován: 28 črc 2011, 21:35
Bydliště: BRATISLAVA ,pôvodne NITRA
Kontaktovat uživatele:

Re: Od našeho prvního auta až dodnes

Příspěvek od alvin »

Pekná fotogaléria jednotlivých modelov poľských "prďochov" ako sme 125-ky familiárne nazývali,podľa zvuku motora pri akcelerácii :D :D :D je tu,
http://www.125p.ikas.sk
model 1967-73
Obrázek
Obrázek
Obrázek
model 1973-5
Obrázek
Obrázek
zadná časť bola zhodná s prvým modelom
1975 -83 (k nám sa dovážali do r.1981)
Obrázek
Obrázek
Obrázek
v prvých 2 modeloch som sa iba viezol, spoza volantu som mal mol možnosť vyskúšať posledný model 1500-vku, r.v.1978 a najviac ma pobavil pri jazde na ňom vodič Š1000MB,ktorý sa ma na ceste dolu tzv,hronským lievikom snažil za každú cenu predbehnúť,lebo mal ŠPZ začínajúci písmenami BA... :P :P :P :P
DACIA Sandero 1,0 SCe Arctica, ex-HUNYADI GETZ 1,1i/2004 ,zvaný Veľrybák, 132 000 Km,kupovaný ako fungláč-nedám naň dopustiť,len zub času
predtym 2x Daewoo, 2x OPEL ASTRA,SEAT Ibiza, 2x Škoda,
Uživatelský avatar
Gandalf
*****
Příspěvky: 2059
Registrován: 07 říj 2008, 19:22
Bydliště: Brno-venkov

Re: Od našeho prvního auta až dodnes

Příspěvek od Gandalf »

Nádhera pánové =D>
Já si našeho "poláka" pamatuju, ale bohužel odešel dřív, než jsem získal ŘP, takže mé první jízdy proběhly až se Š 120L. Měli jsme vínově červeného, ještě se svislými koncovými světly, sice slabší verzi motoru, ale otec si ho vždy pochvaloval.
Ale jestli někde najdu starou fotku a naskenuju, to je ve hvězdách... :-k
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Od našeho prvního auta až dodnes

Příspěvek od 69pavel »

jelikoz zas muj vek nemuze konkurovat starsim kteri tu pisete,presto se podelim i ja,
muj prvni pincek Java555-parez cca porizen v 12letech od jednoho pana co uz byl v duchodu, jelikoz to nebylo ono poridil jsem zhruba v 15 druhy ten sam model a zacal jsem ho pomoci kamaradu (kteri delali taktez do remesla a delali i mechaniky zavodnich stroju,napr motorove cluny) tunit at uz to byla 4 rychlost ci novy pist s 1 pistnim krouzkem ,jiny karbec atd, vysledek Java mustang tise sledoval mou stopu, tenkrat se na spotrebu nehledelo ,hlavne ze nam pubertakum :lol: to frcelo,
az jsme nabyl RP poridil jsem si Skoda 120L(1987) ktera prosla taky mensimy upravami ,napr uprava vodniho chlazeni kdy misto orig termostatu se nahradil termostatem z VAZ, z lepseni topeni v zime kdy na rychlem stupni neslo udrzet ruku,rychlejsi ohrev chladici soustavy,u teto upravy jsem nikdy na predni chladic nedaval decku,nikdy jsem nemel problem ze by to varilo,pote vymena staleho prevodu v prevodovce kdy se pouzil staly prevod ze 125L ci 130, vysledek byl v snizeni prumerne spotreby,a dalsi vychytavky jako napr. vymena ocelove struny na plynu za ocelove lanko a dalsi.
do skodovky jsem plnil akorat benzin a pravidelne vymena kvalitniho oleju. a taky samozrejme na tu dobu balil a vozil devcata,ne kazdy z kluku mel tenkrat sve auto a holky byly rady a vdecne i za tu obyc.skodovenku :D :D :D .
pote prisla na radu druha S120L nebot ta prvni se svou korozi poroucela do kytek a jelikoz to byl zdroj ND tak volba byla jasna ten sam model, jakmile i toto se zacalo porpoucet diky sve korozi tak pote prisel na radu soucasny Hyu Accent.
tot ve strucnosti :wink:
Naposledy upravil(a) 69pavel dne 07 úno 2012, 15:46, celkem upraveno 2 x.
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Od našeho prvního auta až dodnes

Příspěvek od Chasnik »

Pepo, moc pěkné stroje to jsou :)

Na ten skútr vzpomínám, měl ho u nás ve vesnici jeden a když s ním vyrazil, tak jsme jako kluci čuměli s otevřenou papulou. Nevěřili jsme, že to je československá mašina...

U toho Kaliforniana jsem se chtěl zeptat, jak fungovalo to separátní mazání. Ale jak vidím, tak Vilda i ty jste mi potvrdili to, co už jsem slyšel jinde - že to zlobilo a hrozilo zadření...

A nemyslete si, tohle není téma jeno pro ty "...sátníky". Mě je teprve ...cet a taky už něco pamatuju. I když - ne všechno, na co vzpomínám, jsem vzhledem ke svému věku mohl řídit :)
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
alvin
**
Příspěvky: 341
Registrován: 28 črc 2011, 21:35
Bydliště: BRATISLAVA ,pôvodne NITRA
Kontaktovat uživatele:

Re: Od našeho prvního auta až dodnes

Příspěvek od alvin »

ja som mal na Š120 s týchto istých príčin termostat z wartburga,ktorý začínal otvárať až pri 84 °C a úplne otvoril pri 87, (origoš škodovácky 78 -82°C) takže kúrila tiež dobre,ale v lete pri cestách do tatier som ho radšej vyberal von :P
DACIA Sandero 1,0 SCe Arctica, ex-HUNYADI GETZ 1,1i/2004 ,zvaný Veľrybák, 132 000 Km,kupovaný ako fungláč-nedám naň dopustiť,len zub času
predtym 2x Daewoo, 2x OPEL ASTRA,SEAT Ibiza, 2x Škoda,
Odpovědět

Zpět na „Pokec“