Spotreba vs palubny pocitac
Moderátoři: amaize, Moderátoři
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Dosť často sa stretávam so situáciou, že palubný PC pri tankovaní na rôznych ČS ukazuje rôzne odchýlky. Napr. ak pravidelne tankujem na jednej pumpu Shell, rozdiel medzi spotrebou palubného PC a realitou je 0,25 l/100 km. Avšak akonáhle som natankoval na inej ČS rozdiel bol 0,55 l/100 km pri prvom tankovaní, ale pri druhom to už bolo opäť spomínaných 0,25 l/100 km. Neviem si vysvetliť tento rozdiel. Dnes som bol nemilo prekvapený, keď podľa palubného PC bola spotreba 4,7 a v skutočnosti 5,25. Aspoň, že som natankoval za krásnych 1,30 EURO za liter to sa mi už ani LPG nevyplatí
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- Reklama
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Dnes som mal možnosť porovnať spotrebu na diaľnici v kopcovitom teréne. Absolvoval som trasu do Banskej Bystrice po našej novej R1 a palubný PC po 320 km zobrazoval hodnotuv 5,0. Bežne mám teraz v zime pri rovnakom štýle jazdy avšak v rovinatom teréne spotrebu 4,7 - 4,8 podľa palubného PC. Zrejme aj z tohto pramenia rozdielne spotreby i20ky
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Ono je to s tou měřenou spotřebou spíše loterie.
Ráno cesta z Olomouce do Ostravy po takřka prázdné dálnici při drobném dešti na cca polovině trasy v obsazení 4 dospělými byla průměrná spotřeba po celou cestu při rychlosti kolem 110 km/h podle PP 6.0 l/100km.
Večer cesta zpět při cca stejných povětrnostních podmínkách i stejné rychlosti spotřeba vyletěla podle PP když jsem přijel do Olomouce až na 6,4 l/100km. Podotýkám, že nebyl nijak výrazný vítr ani tam ani cestou zpět..
Je pro zajímavost přidám graf ze své evidence spotřeby. Zajímavá je na něm zejména ta spodní linka, která znázorňuje cenu za km za poslední tankování. Ukazuje, jak postupně snižovaná spotřeba vyrovnává náklady na km i při růstu cen benzínu.
Ráno cesta z Olomouce do Ostravy po takřka prázdné dálnici při drobném dešti na cca polovině trasy v obsazení 4 dospělými byla průměrná spotřeba po celou cestu při rychlosti kolem 110 km/h podle PP 6.0 l/100km.
Večer cesta zpět při cca stejných povětrnostních podmínkách i stejné rychlosti spotřeba vyletěla podle PP když jsem přijel do Olomouce až na 6,4 l/100km. Podotýkám, že nebyl nijak výrazný vítr ani tam ani cestou zpět..
Je pro zajímavost přidám graf ze své evidence spotřeby. Zajímavá je na něm zejména ta spodní linka, která znázorňuje cenu za km za poslední tankování. Ukazuje, jak postupně snižovaná spotřeba vyrovnává náklady na km i při růstu cen benzínu.
- Přílohy
-
- Vývoj průměrné spotřeby benzínu a ceny benzínu
- Výstřižek.PNG (69.87 KiB) Zobrazeno 1438 x
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Sledovat desatinky na spotrebe je podla mna uplne zbytocne. To uplne spravi poveternostna situacia. Staci, aby mi fukal protivietor o rychlosti 5 km/h (co je v beznom zivote takmer necitelny vanok), ale auto (hlavne pri dialnicnych rychlostiach) musi prekonat vacsi odpor a hned budu 3 desatinky hore. Alebo bude namiesto sucheho asfaltu mokry a tiez sa to par desatinami prejavi.
O stupaniach a klesaniach ani nehovoriac. Z vyssie spominanej R1 z NR do BB mam vzdy o par desatin vyssiu spotrebu ako opacnym smerom, a to je prevysenie trapnych 200m na 120km.
Jedine, co si mozem pred jazdou skontrolovat, je tlak v pneumatikach (ked su podhustene, to je ide spotreba rapidne hore, aspon u mna). Zvysok neriesim. Ked mam aj tak pocit, ze to zerie vela, tak si mozem len povzdychnut..
O stupaniach a klesaniach ani nehovoriac. Z vyssie spominanej R1 z NR do BB mam vzdy o par desatin vyssiu spotrebu ako opacnym smerom, a to je prevysenie trapnych 200m na 120km.
Jedine, co si mozem pred jazdou skontrolovat, je tlak v pneumatikach (ked su podhustene, to je ide spotreba rapidne hore, aspon u mna). Zvysok neriesim. Ked mam aj tak pocit, ze to zerie vela, tak si mozem len povzdychnut..
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Zopakoval som si letný test. Rovnakú trasu, pri rovnakej hustote premávky som absolvoval na zimných pneumatikách, v septembri bola teplota 29 C, dnes to boli 4 C. Jediný rozdiel v štýle jazdy bol ten, že som sa riadil ukazovateľom preradenia. Zaujímavé bolo však zistenie, že spotreba pri otáčkach 1600 - 1700 (4. aj 5. stupeň) je výrazne nižšia ako pri 2000 ot./min. Bolo však cítiť, že takáto jazda motoru veľmi nechutí. Pri takomto štýle jazdy je možné sa spotrebou mimo mesta dostať na hodnotu okolo 4 L, otázne je však dokedy by to motor vydržalcaruser píše: Dnes som skúsil kombinovaný mestký a mimomestký okruh odjazdiť na spotrebu, ale akosi sa mi nedarilo dostať pod 4 L, možno to bude silným vetrom, ktorý dnes fúka.
- Přílohy
-
- Leto.jpg (78.86 KiB) Zobrazeno 1380 x
-
- Zima.jpg (165.21 KiB) Zobrazeno 1380 x
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotreba vs palubny pocitac
mno,nechci tady nic vyvolávat,ale myslím si ,ž toto co tu uvádíš je nereálné,a podtáčet motor pod 2000 otáček taky není normální
tu spotřebu docílíš max. tím , že jedeš do 55 km/h , na 5-ku 1600ot.tak to musí být pro ten motor maras , jsi jediný který tu s benzínem jezdí za míň jak někteří z naftou , ale fandím ti,já mám za 3 roky 31200 km 2072 l 63650 Kč a pr. je 6,64 na km 2,04kč ,to jsou fakta čtenek,ale na ty hodnoty jsem se nedostal,možná nexperimentuju ale jezdím,-mám spotřebáka
tu spotřebu docílíš max. tím , že jedeš do 55 km/h , na 5-ku 1600ot.tak to musí být pro ten motor maras , jsi jediný který tu s benzínem jezdí za míň jak někteří z naftou , ale fandím ti,já mám za 3 roky 31200 km 2072 l 63650 Kč a pr. je 6,64 na km 2,04kč ,to jsou fakta čtenek,ale na ty hodnoty jsem se nedostal,možná nexperimentuju ale jezdím,-mám spotřebáka
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Tú spotrebu som dosiahol na mojom 13 km úseku, ktorý je tvorený 6 km jazdou cez mesto a 2 obce a 7 km mimo mesta, pričom najvyššia dosiahnutá rýchlosť podľa tachometra bola 80 km/h. Samozrejme súhlasím s tebou, že jazdiť pod 2000 ot. motoru nesedí a prakticky sa pod tieto otáčky dostanem len pri brzdení motorom. Pri tejto spotrebe som chcel len demonštrovať kam až je možné sa dostať, resp. kam by ju bolo možné ešte posunúť. Nechápem však, prečo výrobcovia nových automobilov do svojich vozidiel inštalujú takéto ukazovatele preradenia ak pri ich používaní sa to môže negatívne prejaviť na životnosti motora.
Mňa na spotrebu jazdiť baví, je to celkom zábava, ale vo všeobecnosti zastávam názor, že dnešné malé automobily ak v kombinovanej prevádzke majú spotrebu vyššiu ako 5 L tak je to priveľa
Tá spotreba naozaj závisí na 90 % od vodiča, spotrebu 3,9 mimo mesta by tu dosiahol asi každý majiteľ i20ky 1,2 ak by sa snažil. S konkurenčným modelom i20ky sa mi v meste v lete podarilo jazdiť za 3,7 L benzínu podľa palubného PC
Mňa na spotrebu jazdiť baví, je to celkom zábava, ale vo všeobecnosti zastávam názor, že dnešné malé automobily ak v kombinovanej prevádzke majú spotrebu vyššiu ako 5 L tak je to priveľa
Tá spotreba naozaj závisí na 90 % od vodiča, spotrebu 3,9 mimo mesta by tu dosiahol asi každý majiteľ i20ky 1,2 ak by sa snažil. S konkurenčným modelom i20ky sa mi v meste v lete podarilo jazdiť za 3,7 L benzínu podľa palubného PC
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Jak to děláte, že máte všichni spotřebu pod 6litrů? Já mám pořád nad 6l a to se snažím jezdit úsporně podle všech dobrých rad. Mám najeto sice jen 2000, ale nevěřím, že se to pozdější snížil. Nebo se pletu?
i20 1.2/57kW Inclusive Plus - 10/2011, najeto 13000Km
Re: Spotreba vs palubny pocitac
to: riemma
Tak skús napísať v akých režimoch s autom jazdíš, či to je mesto, diaľnica, mimo mesto, či jazdíš sám, ako rýchlo jazdíš. Či sú to krátke trasy alebo dlhšie, podľa toho tu skôr posúdime spotrebu. Myslím, a nie som sám, rovnaký názor má aj koloman.brutus spotreba po zábehu sa nezníži pri motorizácii 1,2 ja som nič také nepostrehol. Tak ako som ti písal v SZ, spotrebu už po prvých 600 km na zimných pneu som mal 5,2 L a dá sa povedať že teraz keď už mám 24.000 km pri tých istých podmienkach na zimných pneu mám spotrebu okolo 5,2.
Tak skús napísať v akých režimoch s autom jazdíš, či to je mesto, diaľnica, mimo mesto, či jazdíš sám, ako rýchlo jazdíš. Či sú to krátke trasy alebo dlhšie, podľa toho tu skôr posúdime spotrebu. Myslím, a nie som sám, rovnaký názor má aj koloman.brutus spotreba po zábehu sa nezníži pri motorizácii 1,2 ja som nič také nepostrehol. Tak ako som ti písal v SZ, spotrebu už po prvých 600 km na zimných pneu som mal 5,2 L a dá sa povedať že teraz keď už mám 24.000 km pri tých istých podmienkach na zimných pneu mám spotrebu okolo 5,2.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotreba vs palubny pocitac
to: caruser
Jezdím z 50% z jedné vesnice do druhé 3km a později zpět. A z 50% jezdím do práce po pěkné rovné cestě mezi vesnicemi 90km/h a projíždím 3 vesnicemi 50km/h a nakonec městem dlouhým 2km. Práce se nachází 17km od domova. Řadím při 1 a 2 při otáčkách pod 2000 a od 3 řadím mezi 2200 - 2800 otáček. Z kopce jezdím se zařazenou rychlosti. Nyní vyzkouším jezdit každý den do práce autem a zjistím jestli se mě sníží spotřeba.
Jezdím z 50% z jedné vesnice do druhé 3km a později zpět. A z 50% jezdím do práce po pěkné rovné cestě mezi vesnicemi 90km/h a projíždím 3 vesnicemi 50km/h a nakonec městem dlouhým 2km. Práce se nachází 17km od domova. Řadím při 1 a 2 při otáčkách pod 2000 a od 3 řadím mezi 2200 - 2800 otáček. Z kopce jezdím se zařazenou rychlosti. Nyní vyzkouším jezdit každý den do práce autem a zjistím jestli se mě sníží spotřeba.
i20 1.2/57kW Inclusive Plus - 10/2011, najeto 13000Km
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Ak jazdíš len 3 km tam a neskôr 3 km späť, tak spotreba 6 L je vynikajúci výsledok. Čo sa týka toho druhého prípadu, tzn. 17 km tam a neskôr späť mimo obce 90 km/h a prejazd cez 3 obce ak to nie je kopcovitý terén a jazdí sa plynulo tak tam nevidím problém dostať k hodnote 5 L. Mám odskúšanú spotrebu na 16 km úseku, prejazd cez 2 mestá a mimo mesta jazda okolo 80 km/h vrátane studených štartov pri absolvovaní 2 takýchto trás palubný PC v zimných podmienkach ukazoval hodnotu 4,6. Ale ťažko takto posudzovať spotrebu, každý jazdí iným štýlom
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Možno by len stačilo uvádzať spotrebu podľa americkej normy a nie podľa EÚ. Ale v Amerike sa súdia za každú somarinu
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Alebo sa vratit k starym technicakom - spotreba 90/120/mesto.
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Tak to by som aj ja bral, pre mňa má lepšiu výpovednú hodnotu spotreba pri 90, resp. 120 km/h ako nejaké zmiešané cykly.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km