antikorozní ochrana vozidla
Moderátoři: amaize, Moderátoři
antikorozní ochrana vozidla
Ahoj,
podíval jste se už někdo na spodek?
Já sem při přebírání vozu zjistil, že podběhy jsou nastříkaný "tlumexem" akorát do půlky. Gumoasfalt taky chybí úplně pod kufrem a tam, kde jsou nějaké krycí plechy. Prodejce mi tvrdil, že je to v pořádku. Nechtěl jsem prudit, čekal jsem na auto od složení zálohy jen pár dní. No, asi to byla chyba. Před dvěma týdny sem nastříkal do dutin Rezistin a k mému překvapení vytékal z prahů, na spodku auta, samozřejmě mimo ty kruhové otvory, kryté gumovými krytkami.
Teď sem se podíval na fórum i-30, s tím nedostříkaným tlumexem tam mají podobné zkušenosti.
Jak jste na tom Vy ostatní, máte ten gumoasfalt po celým spodku?
fotr
podíval jste se už někdo na spodek?
Já sem při přebírání vozu zjistil, že podběhy jsou nastříkaný "tlumexem" akorát do půlky. Gumoasfalt taky chybí úplně pod kufrem a tam, kde jsou nějaké krycí plechy. Prodejce mi tvrdil, že je to v pořádku. Nechtěl jsem prudit, čekal jsem na auto od složení zálohy jen pár dní. No, asi to byla chyba. Před dvěma týdny sem nastříkal do dutin Rezistin a k mému překvapení vytékal z prahů, na spodku auta, samozřejmě mimo ty kruhové otvory, kryté gumovými krytkami.
Teď sem se podíval na fórum i-30, s tím nedostříkaným tlumexem tam mají podobné zkušenosti.
Jak jste na tom Vy ostatní, máte ten gumoasfalt po celým spodku?
fotr
Naposledy upravil(a) fotr dne 19 lis 2009, 09:21, celkem upraveno 1 x.
- Reklama
-
- *
- Příspěvky: 37
- Registrován: 17 lis 2009, 19:42
- Bydliště: Slezská Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Ošetření dutin
Ahoj,
v nebližší době si chci pořídit i20-ku. Chci se zeptat je nutné po koupi nechat nastříkat spodek a dutiny nebo už se to u nových aut nedělá? Díky za odpověď
v nebližší době si chci pořídit i20-ku. Chci se zeptat je nutné po koupi nechat nastříkat spodek a dutiny nebo už se to u nových aut nedělá? Díky za odpověď
Re: antikorozní ochrana vozidla
řekl bych , a né jen já , že nové auta už nevyžadují stříkání dutin a spodků jak kdysi , o tom snad už mluví i záruka daná výrobcem na prorezivění
píšu jen všeobecně, musel by tu dát odpověď někdo kdo je přímo u toho , ale zase pokud chce někdo stříkat ať stříká,
co se týče mého i20 , tak spodek jsem viděl na rampě při svolávačce, tuším duben nebo květen a nic nedostříkaného jsem nepostřehl,
to fotr: taky jsem zprvu čuměl že není kryt pod motorem,ale jak mi bylo řečeno tak to i je , motor je jen zaprášen i po těch skoro 8 tisících, a to je tu u nás sračky dost,prostě pokud s tím někdo asi vyloženě nejezdí "polní rally" pak motor je "čistý"
píšu jen všeobecně, musel by tu dát odpověď někdo kdo je přímo u toho , ale zase pokud chce někdo stříkat ať stříká,
co se týče mého i20 , tak spodek jsem viděl na rampě při svolávačce, tuším duben nebo květen a nic nedostříkaného jsem nepostřehl,
to fotr: taky jsem zprvu čuměl že není kryt pod motorem,ale jak mi bylo řečeno tak to i je , motor je jen zaprášen i po těch skoro 8 tisících, a to je tu u nás sračky dost,prostě pokud s tím někdo asi vyloženě nejezdí "polní rally" pak motor je "čistý"
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Re: antikorozní ochrana vozidla
doplňuji příspěvek, předem musím napsat, že po cca dvouapůl letém používání i-20 bych si tohle auto koupil znovu. To je preventivní reakce na ty, co zde na fóru pláčou nad svou volbou a propagují třeba Fóbii. i-20 jsme kupovali v létě 2009, byla to jedna z prvních zde dovezených kusů. Zajímalo mne, jestli někdo taky narazil na "nedostatečné" množství ochranného nástřiku gumoasfaltu na spodku auta, nebo to byla jen ojedinělá záležitost. Pokud auto budete po pěti - šesti letech prodávat, je zbytečné, aby jste se níže popsaným zdržovali. Pokud auto "dojezdíte", nebo počítáte s tím, že i-20 dojezdí vaše děti, tak by vás níže napsané mohlo zajímat.
Pro jistotu přidávám pár ilustrujících fotek. Náprava není nákladná, stálo to pár stokorun. Zvládne to v podstatě každý, gumoasfalt jsem doplnil při přezouvání na letní gumy, když už jsem měl sundaný kola, tak jsem sundal i plastová nadkolí, k tomu stačí křížový šroubovák. Pokud máte k dispozici montážní jámu a kompresor s tlakovým vzduchem, tak je práce pohodlná a snadná, ale jde to i bez toho. Fotky jsou po první zimě, měli jsme najeto cca 12.000 v běžném provozu, takže žádné rallye. Pod plastovým nadkolím nejenže chyběl "tlumex", ale byly tam i místy bílé "fleky" až na základovku nebo "šprickit". Podle techniků, se kterýma jsem se bavil při garančce, tak si mám dávat pozor na "kapsu", která je v předních podbězích, v místě napojení prahů. Najdete ji samozřejmě po sundání plastového nadkolí. Po zatím dvou zimách jsem z těchto kapes vyfoukal hrst "bordelu", především drobný písek, listí a nedopalky cigaret. V kombinaci se solí by to udělalo po nějaké době pěknou neplechu. Pokud nemáte k dispozici kompresor, nezoufejte, jde to vyčistit i štětcem.
Druhá oblast, na co si mám podle techniků dávat pozor, jsou všechny dutiny v motorovém prostoru. Nevím jak vy ostatní, ale já mám po zimě nastříkanou zaschlou solanku po celém motoru a dokonce i na spodku krytu kapoty motoru. Prevence je jednoduchá, dutiny vystříkat jakýmkoliv ochranným voskem - "Rezistinem".
Pokud vás to zajímá, tak na sousedním fóru i-30 je této oblasti věnována docela obsáhlá sekce.
Jo, a pokud to budete muset udělat, nezapomeňte na lepící pásku, abyste si na lemech blatníků nezašpinili gumoasfaltem lak.
Pro jistotu přidávám pár ilustrujících fotek. Náprava není nákladná, stálo to pár stokorun. Zvládne to v podstatě každý, gumoasfalt jsem doplnil při přezouvání na letní gumy, když už jsem měl sundaný kola, tak jsem sundal i plastová nadkolí, k tomu stačí křížový šroubovák. Pokud máte k dispozici montážní jámu a kompresor s tlakovým vzduchem, tak je práce pohodlná a snadná, ale jde to i bez toho. Fotky jsou po první zimě, měli jsme najeto cca 12.000 v běžném provozu, takže žádné rallye. Pod plastovým nadkolím nejenže chyběl "tlumex", ale byly tam i místy bílé "fleky" až na základovku nebo "šprickit". Podle techniků, se kterýma jsem se bavil při garančce, tak si mám dávat pozor na "kapsu", která je v předních podbězích, v místě napojení prahů. Najdete ji samozřejmě po sundání plastového nadkolí. Po zatím dvou zimách jsem z těchto kapes vyfoukal hrst "bordelu", především drobný písek, listí a nedopalky cigaret. V kombinaci se solí by to udělalo po nějaké době pěknou neplechu. Pokud nemáte k dispozici kompresor, nezoufejte, jde to vyčistit i štětcem.
Druhá oblast, na co si mám podle techniků dávat pozor, jsou všechny dutiny v motorovém prostoru. Nevím jak vy ostatní, ale já mám po zimě nastříkanou zaschlou solanku po celém motoru a dokonce i na spodku krytu kapoty motoru. Prevence je jednoduchá, dutiny vystříkat jakýmkoliv ochranným voskem - "Rezistinem".
Pokud vás to zajímá, tak na sousedním fóru i-30 je této oblasti věnována docela obsáhlá sekce.
Jo, a pokud to budete muset udělat, nezapomeňte na lepící pásku, abyste si na lemech blatníků nezašpinili gumoasfaltem lak.
- Přílohy
-
- kapsa levý přední podběh - práh.JPG (81.44 KiB) Zobrazeno 9491 x
-
- levý zadní podběh po 12.000km.JPG (99.44 KiB) Zobrazeno 9491 x
-
- levý zadní po ošetření.JPG (106.53 KiB) Zobrazeno 9491 x
- Stanci11111
- *
- Příspěvky: 87
- Registrován: 27 zář 2009, 20:03
- Bydliště: Rim.Sobota
Re: antikorozní ochrana vozidla
Pozeram ze sa o svoje auticko staras.presne toto uz mam aj ja za sebou natrete vnutorne blatniky gumoasfaltom ties som mal ten cierny asfalt po prvej zime obitý od skaliek tak som to zatrel.Ties sa staram o auto puntickarsky a vsimam si kazde detajli a davam mu len to naj aby mi co najdlhsie vydrzalo o to ma viac zarazilo ze pri servisnej prehliadke mi nemenili olej vid temu 3 garancna prehliadka.TAm uz nevieme za zatvorenimy dverami co nam s autom robia respekt. nerobia...
Hyundai i20 1,4 74kW COMFORT 128000km
Re: antikorozní ochrana vozidla
- nevyměnit olej, to je už dost silný kafe, jenže ochrana zákazníka u vás na SK bude asi stejná jako v CZ, nulová...
Re: antikorozní ochrana vozidla
zdravím, chtěl bych se zeptat jaké máte zkušenosti s ochranou podvozku. Ne nejsem blázen, vím, že je zde pár příspěvků. Jen by mě zajímalo zda se najde více zkušeností. Mluvil jsem totiž z člověkem, který má autodílnu a ten mi sdělil, že kapoty jdou ale spodek chce ošetřit. Dutiny prý ani ne. Vzhledem k tomu, že se nezabývá těmito nástřiky nemám důvod si myslet, že by mi to řekl aby uděla kšeft. A tak by mě zajímalo více zkušeností než je uvedeno v předchozích příspěvcích. Jedná se mi o I20 turecké předposlední modely ( r.v. 2010).
Re: antikorozní ochrana vozidla
Nástřik spodku Body Bitumem jsem si nechal dělat loni v říjnu a stál mě celkem 3800 Kč.
Podle člověka, který mi to dělal (po demontáži krytů, očištění silnou VAP a důkladném oschnutí) jednak na některých místech ochrana chyběla a kupodivu bylo i pár míst, kde byla barva sedřena na základ. Já ale nikde břichem nedřel a příčinu tak neznám. Dále bylo poměrně hodně míst, kde původní nástřik při očistě VAPkou v šupinách odpadával. Holý plech ale nikde vidět nebyl.
Příjemným překvapením bylo, že se krapet snížil hluk ve voze při jízdě po dálnici.
Podle člověka, který mi to dělal (po demontáži krytů, očištění silnou VAP a důkladném oschnutí) jednak na některých místech ochrana chyběla a kupodivu bylo i pár míst, kde byla barva sedřena na základ. Já ale nikde břichem nedřel a příčinu tak neznám. Dále bylo poměrně hodně míst, kde původní nástřik při očistě VAPkou v šupinách odpadával. Holý plech ale nikde vidět nebyl.
Příjemným překvapením bylo, že se krapet snížil hluk ve voze při jízdě po dálnici.
Re: antikorozní ochrana vozidla
auta jsou jako spotřebák. Výrobce se snaží snížit náklady, tak nástřik pod plastovým krytem je zbytečný. Dutiny jsou taky stříkaný jenom některý. Určitě tomu neublížíš, ale je to čas a peníze.
ix35 1,6 GDI
i20
Lantra
i20
Lantra
Re: antikorozní ochrana vozidla
Neviem, či je to len môj problém, ale na každom mieste, kde je lak odlúpnutý až po plech od kameňa mám povrchovú koróziu. Akosi ma už nebaví každú bodku prebrúsiť a zatierať farbou, vyzerá to akoby tie plechy neboli ani pozinkované. Antikorózna ochrana je naozaj na tak nízkej úrovni? Ako chcú garantovať 12 ročnú záruku proti prehrdzaveniu?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: antikorozní ochrana vozidla
12 ročná záruka proti prehrdzaveniu znamená že plech neprehnije skrz naskrz, t.j. tak že cezeň prestrčíte prst. A to sa aj pri takom šetrení nestane. Povrchová korozia alebo drobné puchieriky nie sú prehrdzavenie. A to ešte musíte mať zápisy v servisnej knižke o kontrole laku - karoserie.
Mne sa na getzovi po 6 rokoch objavili puchiere okolo anteny a pod sklom na zadných dverách. Neviem ako i20 ale na getzovi je vidieť šetrenie, povrchovú koroziu dielov napr. v motorovom priestore ani neriešim. Mám tam dokonca jeden plech nosník totálne prehnitý...
tak ja by som takého korejca ak by som ho chcel na dlhšie asi striekol - ale snáď len podvozok, v dutinách je dosť vosku....
Mne sa na getzovi po 6 rokoch objavili puchiere okolo anteny a pod sklom na zadných dverách. Neviem ako i20 ale na getzovi je vidieť šetrenie, povrchovú koroziu dielov napr. v motorovom priestore ani neriešim. Mám tam dokonca jeden plech nosník totálne prehnitý...
tak ja by som takého korejca ak by som ho chcel na dlhšie asi striekol - ale snáď len podvozok, v dutinách je dosť vosku....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: antikorozní ochrana vozidla
Potom, že prečo to auto bolo tak lacné , smutné, je že konkurenčné autá s ktorými som jazdil takýto problém nemajú
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: antikorozní ochrana vozidla
na druhej strane je getz aspon moja skúsenosť - 130 000km max. spolahlivé autíčko. Jediné čo sa mi pokazilo bol klakson, takže ako celok hodnotím veľmi dobre. Treba si uvedomiť že to sú autá určené nie ako rodinné autá. Sú to vozítka na jazdenie po meste popr. prímestské trasy.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: antikorozní ochrana vozidla
Otázka: má i20ka aspoň slabý náznak pozinkovanej karosérie?
Už ma prestáva baviť korekčnou ceruzkou opravovať každú hrdzavú bodku. Na každom odhalenom mieste je hneď povrchová korózia. 10 ročné koncernové autá nekorodujú tak ako môj 2-ročný hyundai
Už ma prestáva baviť korekčnou ceruzkou opravovať každú hrdzavú bodku. Na každom odhalenom mieste je hneď povrchová korózia. 10 ročné koncernové autá nekorodujú tak ako môj 2-ročný hyundai
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: antikorozní ochrana vozidla
A jseš si jistej že je to koroze? Já mám po autě hromadu fleků a to ho mám chvíli, ale když na to šáhnu tak je to asfalt.