Dve jizdni kola do kufru
Moderátoři: amaize, Moderátoři
Re: Dve jizdni kola do kufru
Pokud to montuješ párkrát za rok (jako já), tak takovej extra vopruz to zase není .
Holt to prostě trvá déle.
Já měl taky Feldu a bez podélných nosníků, takže nosiče na kastli jako u i20.
U Feldy bylo jedno jestli dám nosič pár cm dopředu, nebo dozadu (střecha relativně rovná). i20 má střechu do oblouku, takže musíš vychytat poměrně přesně kam nosiče dáš, aby packy co ho drží nebyly volně, nebo se tam třeba nevešly. Zvlášť když máš jako já nosiče trvale spojené držáky na kola.
Ale to bude i u orig. (pokud je princip uchycení stejný).
Jde o první montáž a potom už víš, jak daleko od čelního skla dát první nosič a kam ti vyjde zadní.
Holt to prostě trvá déle.
Já měl taky Feldu a bez podélných nosníků, takže nosiče na kastli jako u i20.
U Feldy bylo jedno jestli dám nosič pár cm dopředu, nebo dozadu (střecha relativně rovná). i20 má střechu do oblouku, takže musíš vychytat poměrně přesně kam nosiče dáš, aby packy co ho drží nebyly volně, nebo se tam třeba nevešly. Zvlášť když máš jako já nosiče trvale spojené držáky na kola.
Ale to bude i u orig. (pokud je princip uchycení stejný).
Jde o první montáž a potom už víš, jak daleko od čelního skla dát první nosič a kam ti vyjde zadní.
i30 1,5 DPi Start - 2021
i20 1,2 - 2010
i20 1,2 - 2010
- Reklama
Re: Dve jizdni kola do kufru
s těma nosičama od Hakru taky nemusím řešit centimetry, pro puntičkáře jsou v kastli vylisovaný prolisy, kam ty nosiče upevnit. Platí to jak pro originál, tak i pro levnější alternativu. používám to od loňského léta, nikdy s tím nebyl problém.
Re: Dve jizdni kola do kufru
nemám rád nepraktická řešení, proto, trochu opožděně přidávám pár fotek, montáž nosičů rozhodně nezabere víc času, než se pokoušet dát bicykly do kufru a na zadní sedačky. Střešní nosič je od Hakru, nosiče kol jsou od Thule. Pro zájemce odkaz na stránky e-shopu:
http://www.autocentrumhakr.cz/352494-no ... e-591.html
http://www.autocentrumhakr.cz/352494-no ... e-591.html
- Přílohy
-
- 03082011391u.jpg (32.9 KiB) Zobrazeno 2665 x
-
- 01082011315u.jpg (21.8 KiB) Zobrazeno 2665 x
-
- 01082011313.jpg (29.34 KiB) Zobrazeno 2665 x
Re: Dve jizdni kola do kufru
Ako sa správa i20ka s bicyklami na streche? Je to dosť cítiť na jazdných vlastnostiach, resp. spotrebe?
Nájde sa tu niekto, kto má skúsenosť s nosičom bicyklov na ťažnom zariadení, alebo 5. dverách?
Nájde sa tu niekto, kto má skúsenosť s nosičom bicyklov na ťažnom zariadení, alebo 5. dverách?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Dve jizdni kola do kufru
caruser: Můžu Ti napsat, jak se chová kolo na Getzánkovi. Na jízdních vlastnostech to moc poznat není. Ale spotřeba, hlavně na dálnici, jde nahoru mnohem víc, než třeba s rakví. Je hodně znát každej kilomert rychlosti. Do devadesáti je to celkem OK, ale pak letí spotřeba krutě nahoru.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Re: Dve jizdni kola do kufru
Hmm, to som si aj myslel.
A čo tieto nosiče:
A čo tieto nosiče:
- Přílohy
-
- 02.jpg (24.79 KiB) Zobrazeno 2646 x
-
- 01.JPG (11.23 KiB) Zobrazeno 2646 x
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Dve jizdni kola do kufru
Kam umístit nosiče, to si musí každý rozmyslet sám. Já nemám žádné SUV, abych těžko šplhal na střechu, tak je mám na střeše. Dozadu je nechci z několika důvodů:
- špatný přístup do kufru
- za deště lítá všechen zvířenej bordel na kola
- když do mě někdo zezadu ťukne, nebo já něco přehlídnu při couvání, bude škoda hned o pár desítek tisíc větší
- špatný přístup do kufru
- za deště lítá všechen zvířenej bordel na kola
- když do mě někdo zezadu ťukne, nebo já něco přehlídnu při couvání, bude škoda hned o pár desítek tisíc větší
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
- kubad
- **
- Příspěvky: 221
- Registrován: 05 srp 2010, 08:10
- Bydliště: Jižní Morava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dve jizdni kola do kufru
pokud sundáš obě kola tak v pohodě, a moc práce to není
:hyu: IX55 3,0 V6 Premium +/- 10,5ltr/100km, 64tkm na tachometru 06/2010
New Yaris 1.33 Style Dual VVT-i Multidrive S mé drahé polovičky 01/2012
New Yaris 1.33 Style Dual VVT-i Multidrive S mé drahé polovičky 01/2012
Re: Dve jizdni kola do kufru
Zajímavé pokračování tématu. Díky za ně.
Když jsem se díval na nosiče, tak jsou v podstatě dva systémy:
- pod střešní lem např. HAKR
- za střešní lem např. PICCOLA
viz např. první nalezený odkaz z google http://stresni-nosice-prikryl.cz/_c1010 ... fault.aspx
Je nějaký rozdíl v jejich použitelnosti?
Když jsem se díval na nosiče, tak jsou v podstatě dva systémy:
- pod střešní lem např. HAKR
- za střešní lem např. PICCOLA
viz např. první nalezený odkaz z google http://stresni-nosice-prikryl.cz/_c1010 ... fault.aspx
Je nějaký rozdíl v jejich použitelnosti?
Re: Dve jizdni kola do kufru
před pár lety vyšel v D-testu překlad německejch testů nosičů bicyklů. Na spotřebu nejlíp vyšel nosič na tažný zařízení, jako druhý nosič na střeše a největší spotřebu měly kupodivu nosiče na páté dveře. Rozdíl byl řádově v decilitrech. Pokud se tím někdo chce zabývat, tak to by neměl zapínat v létě klimatizaci, taky to zvyšuje spotřebu...
K jízdním vlastnostem, zatím jezdíme se třemi koly na střeše, není žádný důvod mít z toho strach, rozhodně se nezmění těžiště tak, že by i-20 jezdila v zatáčkách po dvou kolech, zatím sem si žádné změny jízdních vlastností nevšim.
Nikomu nechcu vnucovat svoje názory, každý ať se rozhodne sám, zdali se mu taková úspora vyplatí. Myslím si, že XMira nejlíp popsal výhody a nevýhody různých řešení, stejně jako on používám střešní nosiče.
K střešním nosičům od Hakru, máme je od 2009, cena proti originálu u Hnujdaj prodejce poloviční, montáž spočívá v dotažení jednoho imbusu a uzamknutí krytky. Takže po určité praxi mi montáž nebo demontáž nezabere víc než pět minut.
K jízdním vlastnostem, zatím jezdíme se třemi koly na střeše, není žádný důvod mít z toho strach, rozhodně se nezmění těžiště tak, že by i-20 jezdila v zatáčkách po dvou kolech, zatím sem si žádné změny jízdních vlastností nevšim.
Nikomu nechcu vnucovat svoje názory, každý ať se rozhodne sám, zdali se mu taková úspora vyplatí. Myslím si, že XMira nejlíp popsal výhody a nevýhody různých řešení, stejně jako on používám střešní nosiče.
K střešním nosičům od Hakru, máme je od 2009, cena proti originálu u Hnujdaj prodejce poloviční, montáž spočívá v dotažení jednoho imbusu a uzamknutí krytky. Takže po určité praxi mi montáž nebo demontáž nezabere víc než pět minut.
Re: Dve jizdni kola do kufru
Zdravím, na kolo to zatím ještě nevypadá, ale již pomalu také začínám řešit nosič kol. Budu volit na stopro ten na střechu. Nemáte náhodou někdo originál příčníků (ocel) od Hyundai za těch 3500 jak je mají v ceníku? A ještě lépe i foto uchycení a jak vypadají? Zajímal by mě rozdíl mezi jimi a těmi od Hakru. Ty od Hakru se mi celkem líbí a navíc se tam dá pořídit levně nosič na kola. Ten základní, který mi stačí, stojí kolem 300Kč. Jediné co se mi moc nezamlouvá je ten imbus šroub, radši mám klasické šrouby.
Škoda Fabia 1.0 Junior
Hyundai i20 1,2i/57kw Inclusive Plus New 10/2011 sold 12/2013
Hyundai i20 1,2i/57kw Inclusive Plus New 10/2011 sold 12/2013
Re: Dve jizdni kola do kufru
Mám střešní nosič od HAKR a dnes jsem na střechu poprvé posadil 2 kola. Po ujetí 200 m jsem s obavou zastavil, protože mě vystrašilo neočekávané vrzání. Po zjištění, že je vše v pořádku už další problém nebyl, ale to vrzání gumových špalků na karoserii bylo celou cestu docela na palici.
Předpokládám, že mezi gumové špalky a karoserii také nic nedáváte a na to vrzání jste si už zvykli. Je to tak?
Jo, a mimochodem. Ten prodloužený imbus klíč, který slouží jako momentový je z pěkného bláta. Už při prvním použití se vymačkal a je na vyhození.
Předpokládám, že mezi gumové špalky a karoserii také nic nedáváte a na to vrzání jste si už zvykli. Je to tak?
Jo, a mimochodem. Ten prodloužený imbus klíč, který slouží jako momentový je z pěkného bláta. Už při prvním použití se vymačkal a je na vyhození.
Re: Dve jizdni kola do kufru
zdravím Jiříku,
je mi trochu líto, že se levnej kup nevydařil. Jak už jsem napsal, používáme nosiče od Hakru třetím rokem, v létě i v zimě. Zatím sem si žádnýho vrzání nevšim, ale možná su hluchej, anebo jsme měli štěstí, že jsme koupili kvalitnější kus.
Ještě pro jistotu, máš ty duralový s D průřezem, nebo ocelový o čtvercovým průřezu?
je mi trochu líto, že se levnej kup nevydařil. Jak už jsem napsal, používáme nosiče od Hakru třetím rokem, v létě i v zimě. Zatím sem si žádnýho vrzání nevšim, ale možná su hluchej, anebo jsme měli štěstí, že jsme koupili kvalitnější kus.
Ještě pro jistotu, máš ty duralový s D průřezem, nebo ocelový o čtvercovým průřezu?
Re: Dve jizdni kola do kufru
Co se týče nosičů na střeše,pro majitele SUV nebo čehokoliv kam se musí na štaflích,koukněte na Thule Slide bar.Je to neskutečná vychytávka,stojí to sice peníze,ale kdo má na velký auto,má i na tohle...
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: Dve jizdni kola do kufru
fotr: Mám hranaté ocelové. Ty hliníkové na mě moc pevně nepůsobily.
Jinak vržou zadní gumy. Vypadá to, že vržou spíše ocelové patky v těch gumách než gumy na karoserii. Odření tam ale vidět není. I když je pravda, že přední gumy svým řezem pěkně pasují ke žlábku, zadní tam zrovna moc nesedí.
Jinak vržou zadní gumy. Vypadá to, že vržou spíše ocelové patky v těch gumách než gumy na karoserii. Odření tam ale vidět není. I když je pravda, že přední gumy svým řezem pěkně pasují ke žlábku, zadní tam zrovna moc nesedí.