Re: Zavady ceeda. edit: + i30
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Spotřeba i30
Jo, ceny ONA jsem si taky všiml. Ještě minulý týden za 33,90,- kč, teď za 34,50,- kč. Moje oblíbená Benzina na Krejcárku, tento týden taky zdražila naftu o 0,50,- kč. Podle mě k tomu ale vážně není důvod. Už to ani nekomentuju, páč to nemá význam. Nedávno jsem tu udělal elaborát, na téma cena ropy, dolaru a PHM, od roku 2010. Dnešní, současná cena na totemech, by měla +- odrážet ceny těchto vstupních nákladů, zhruba z poloviny ledna 2012. V tuto dobu bylo vše tak nějak v pohodě, žádný důvod k dnešnímu zdražování. Politika tvorby cen PHM je už delší dobu jasně zlodějská. Jakýkoliv důvod a záminka ke zdražení se výtá a okamžitě se zdraží. Následné zlevňování, když je důvod, se však nekoná a pokud ano, tak jen kosmeticky o 20 haléřů. Zdražíme o 50hal, zlevníme o 20hal a následně zdražíme o dalšího padika . Pane vrchní, platim a jdu spát .
Hyundai i30 Comfort, 1,6 CRDi VGT - 85kW, Vivid Blue, 07 / 2010.
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
- Reklama
Re: Spotřeba i30
Taky jsem si to myslel a schválně jsem si vyjel data:
cena benzínu a nafty od r. 2005:
http://www.kurzy.cz/komodity/index.asp? ... are=Zobraz
cena ropy BRENT od r. 2005:
http://www.kurzy.cz/komodity/index.asp? ... 2&curr=USD
ty křivky jsou si podobné, takže s určitým zpožděním cena PHM reaguje na cenu ropy, a to i směrem dolů. Akorát ten rok 2011 je ve stylu postupného zvyšování cen, zatímco úroveň ceny barelu BRENTky už téměř rok osciluje ve stejném rozsahu cen
Možná se se zpoždění dočkáme toho, na co už spoustu let nadáváme
cena benzínu a nafty od r. 2005:
http://www.kurzy.cz/komodity/index.asp? ... are=Zobraz
cena ropy BRENT od r. 2005:
http://www.kurzy.cz/komodity/index.asp? ... 2&curr=USD
ty křivky jsou si podobné, takže s určitým zpožděním cena PHM reaguje na cenu ropy, a to i směrem dolů. Akorát ten rok 2011 je ve stylu postupného zvyšování cen, zatímco úroveň ceny barelu BRENTky už téměř rok osciluje ve stejném rozsahu cen
Možná se se zpoždění dočkáme toho, na co už spoustu let nadáváme
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Spotřeba i30
kulomet na kapotu a
ratatatatatatatatatatatatata!!!!!!!!!!!!!!!!!!§
ratatatatatatatatatatatatata!!!!!!!!!!!!!!!!!!§
Hyundai i30cw CRDi 66KW hnědá 2011
Re: Spotřeba i30
Súhlas, máš u mňa +, ak to nebolo len tak tendenčne napísané. Mylím, že nie, vzhľadom na ďalšiu veľmi správnu odpoveď, za čo ti dávam trojité pluscaruser píše:Odpoviem ti na tvoju otázku:
- ak sú v obci 2 jazdné pruhy a oba sú priebežné jazdím vpravom jazdnom pruhu, jazda v ľavom je porušovanie dopravných predpisov
- ľavý jazdný pruh by som využil len na predbiehanie výrazne pomalšieho vozidla v pravom jazdnom pruhu
- ak už by pri tom predbiehaní ma dobehlo auto, ktoré ide podstatne rýchlejšie a nie je to auto s právom prednostnej jazdy tak logicky nebudem zrýchlovať napr. na 80 km/h len aby som sa mu uhol z ľavého jazdného pruhu
Si asi jediný "z milióna", čo to chápe rovnako ako ja. Nechápu to dokonca ani vodiči z povolania, ktorí každým rokom absolvujú povinné preškoľovanie, preto sa ani veľmi nečudujem, že to nevedia bežní vodiči. Stretol som sa osobne aj s prípadom, že to nevedel ani učiteľ (majiteľ) autoškoly.caruser píše:Zákon o premávke hovorí, že vodič môže v obci použiť k jazde ľubovoľný jazdný pruh. Málokto však pozná ustanovenie, ktoré nariaďuje vodičom v obci čo najskôr uvoľniť ľavý jazdný pruh rýchlejšiemu vozidlu, ak tento pruh nepoužíva na predchádzanie, obchádzanie alebo odbočovanie.
S tým sa dá čiastočne súhlasiť. Na tej vašej slávnej trojprúdovke však vzniká iný extrém: takmer všetci majú snahu jazdiť v strednom pruhu, čo ma tiež dráždi. Tebe to však môže byť jedno, keď sa spokojne kotúľaš 90-tkou v celkom pravomcaruser píše:Rozdiel medzi jazdou po diaľnici pri 90 km/h rýchlosti ktorú si dnes absolvoval ty a tou, ktorú absolvujem denne ja je ten, že v mojom prípade sú tu 3 jazdné pruhy, takže nemusím toľko sledovať čo robia vodiči, ktorý idú 130 km/h. Ale súhlasím, že na dvojprúdovej diaľnici je to zložitejšie.
Na spritmonitore mám účet, je tam prehľad tankovania, aj koľko ma to stálo. Ak si to myslel tak, že mám benzín alebo jeho časť napríklad z práce, tak to nie. Služobným autom nejazdím sám. Všetci ostatní, čo na ňom jazdia, ale nerobia vyúčtovanie, zvysoka serú na to, aby sa niečo usporilo, takže som rád, ak to ako-tak vyjde.caruser píše:Ja mám tiež jednu otázku na teba: koľko mesačne zo svojích peňazí dáš na PHM?
A ešte k téme, aby som nebol celkom off: pokračujem naďalej v úsporných 80-90 km/h rýchlostiach aj dnes, no napriek tomu mi priemer stúpol na 6,3. To sa jednoducho nedá - dnes ma dokonca predbehol kamión na diaľnici
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
Re: Spotřeba i30
no jak sleduju ty ceny, tak jsem čím dál více rád, že jsem to překopal na LPG, už i v PL vyjde benál na cca. 33,5Kč a v mém bydlišti se aktuálně přetahuje shell/benzina s vysoce konkurenčními cenami 36,9/36,9.
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Re: Spotřeba i30
to: pietro32i
V obci sa snažím jazdiť podľa tej vyhlášky aby som nezavadzal v ľavom pruhu. Tá naša slávna trojprúdovka má svoje špecifiká, žiaden odstavný pruh, nechcel by som tam dostať defekt alebo mať nejakú poruchu a vodiči, ktorý nepoznajú pravý jazdný pruh. Včera sa mi napr. stalo, že som vpravom jazdnom pruhu začal predbiehať vodičku, ktorá si to v strednom jazdnom pruhu valila 80, to už je naozaj hazard. Zaujímavo sa však k tomu stavia vyhláška: napr. ak pri trojprúdovej diaľnici ide v strednom jazdnom pruh vozidlo rýchlosťou 80 km/h a ja zo začnem dobiehať, resp. predbehnem zprava, tak ak sa nezaradím pred neho do stredného alebo ľavého jazdného pruhu nejde o predbiehanie a neporušil som dopravné predpisy.
K tej otázke týkajúcej sa mesačných nákladov na PHM som to myslel tak, že ja napr. mesačne precestujem do práce okolo 2100 km, ak budem jazdiť úsporne diaľnice 90 - 100 km/h budem mať priemernú spotrebu okolo 5 l, čo pri cene 1L 1,544 sú mesačné náklady 162 EURO, ak však budem jazdiť 120 - 130 km/h dostanem sa so spotrebou na hodnotu 6,3 a náklady budú 204 EURO možno aj viac vzhľadom na spotrebu. Niekomu sa rozdiel 40 EURO bude zdať málo, ale ročne je to už 500 EURO a to pre niekoho môže znamenať mesačný plat. A za tých ušetrených 17 min denne mi to pravdupovediac ani veľmi nestojí.
Neviem ako to, že sa ti nedarí dostať na nižšiu spotrebu pri takomto defenzívnom štýle jazdy. Ja som v utorok tankoval plnú nádrž, odvtedy som najazdil 330 km (z toho asi 250 km diaľnice 80 - 95 km/h, 40 km diaľnica 110 - 120 km/h, asi 7 km úsek 130 - 140 km/h a 30 km mimo mesta) a paluný PC mi ukazuje 4,8 ak by som tých 50 km neabsolvoval rýchlejšie tak by to bolo medzi 4,6 - 4,7. auto teraz parkujem vonku, takže studené štarty
V obci sa snažím jazdiť podľa tej vyhlášky aby som nezavadzal v ľavom pruhu. Tá naša slávna trojprúdovka má svoje špecifiká, žiaden odstavný pruh, nechcel by som tam dostať defekt alebo mať nejakú poruchu a vodiči, ktorý nepoznajú pravý jazdný pruh. Včera sa mi napr. stalo, že som vpravom jazdnom pruhu začal predbiehať vodičku, ktorá si to v strednom jazdnom pruhu valila 80, to už je naozaj hazard. Zaujímavo sa však k tomu stavia vyhláška: napr. ak pri trojprúdovej diaľnici ide v strednom jazdnom pruh vozidlo rýchlosťou 80 km/h a ja zo začnem dobiehať, resp. predbehnem zprava, tak ak sa nezaradím pred neho do stredného alebo ľavého jazdného pruhu nejde o predbiehanie a neporušil som dopravné predpisy.
K tej otázke týkajúcej sa mesačných nákladov na PHM som to myslel tak, že ja napr. mesačne precestujem do práce okolo 2100 km, ak budem jazdiť úsporne diaľnice 90 - 100 km/h budem mať priemernú spotrebu okolo 5 l, čo pri cene 1L 1,544 sú mesačné náklady 162 EURO, ak však budem jazdiť 120 - 130 km/h dostanem sa so spotrebou na hodnotu 6,3 a náklady budú 204 EURO možno aj viac vzhľadom na spotrebu. Niekomu sa rozdiel 40 EURO bude zdať málo, ale ročne je to už 500 EURO a to pre niekoho môže znamenať mesačný plat. A za tých ušetrených 17 min denne mi to pravdupovediac ani veľmi nestojí.
Neviem ako to, že sa ti nedarí dostať na nižšiu spotrebu pri takomto defenzívnom štýle jazdy. Ja som v utorok tankoval plnú nádrž, odvtedy som najazdil 330 km (z toho asi 250 km diaľnice 80 - 95 km/h, 40 km diaľnica 110 - 120 km/h, asi 7 km úsek 130 - 140 km/h a 30 km mimo mesta) a paluný PC mi ukazuje 4,8 ak by som tých 50 km neabsolvoval rýchlejšie tak by to bolo medzi 4,6 - 4,7. auto teraz parkujem vonku, takže studené štarty
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
caruser píše:
Zákon o premávke hovorí, že vodič môže v obci použiť k jazde ľubovoľný jazdný pruh. Málokto však pozná ustanovenie, ktoré nariaďuje vodičom v obci čo najskôr uvoľniť ľavý jazdný pruh rýchlejšiemu vozidlu, ak tento pruh nepoužíva na predchádzanie, obchádzanie alebo odbočovanie.
pietro32i píše:
Si asi jediný "z milióna", čo to chápe rovnako ako ja. Nechápu to dokonca ani vodiči z povolania, ktorí každým rokom absolvujú povinné preškoľovanie, preto sa ani veľmi nečudujem, že to nevedia bežní vodiči. Stretol som sa osobne aj s prípadom, že to nevedel ani učiteľ (majiteľ) autoškoly.
no ten spominany odsek znie takto:
(5) Ak by vozidlá idúce v obci súčasne vo všetkých jazdných pruhoch bránili v jazde rýchlejšie idúcemu vozidlu, vodič, ktorý jazdí v ľavom jazdnom pruhu, je povinný ho čo najskôr uvoľniť; to neplatí, ak vodič používa ľavý jazdný pruh na obchádzanie, odbočovanie, otáčanie alebo predchádzanie.
cize zase si to vysvetlujete zle ... mozem ist v lavom kedy chcem, a pokial je za mnou nejaky rychlejsi pretekar, moze ma predbehnut v pravom pruhu a ja nemam povinnost lavy opustit ...
okrem toho, toto ustanovenie je nevykonatelne, lebo keby ma v pravom nemal ako obist tak logicky sa ani ja nemam ako do prava uhnut ked je pravy plny ...
dalej, v obci je vela krizovatiek a ja ked planujem na druhej odbocit dolava, tak pojdem v lavom uz hodne dlho pred nou aby som nemusel šaškovat 20m pred krizovatkou ked sa preradit dolava uz nebudem moct ...
takze pretekari skludnit hormony a jazdit v obci MPR !
Zákon o premávke hovorí, že vodič môže v obci použiť k jazde ľubovoľný jazdný pruh. Málokto však pozná ustanovenie, ktoré nariaďuje vodičom v obci čo najskôr uvoľniť ľavý jazdný pruh rýchlejšiemu vozidlu, ak tento pruh nepoužíva na predchádzanie, obchádzanie alebo odbočovanie.
pietro32i píše:
Si asi jediný "z milióna", čo to chápe rovnako ako ja. Nechápu to dokonca ani vodiči z povolania, ktorí každým rokom absolvujú povinné preškoľovanie, preto sa ani veľmi nečudujem, že to nevedia bežní vodiči. Stretol som sa osobne aj s prípadom, že to nevedel ani učiteľ (majiteľ) autoškoly.
no ten spominany odsek znie takto:
(5) Ak by vozidlá idúce v obci súčasne vo všetkých jazdných pruhoch bránili v jazde rýchlejšie idúcemu vozidlu, vodič, ktorý jazdí v ľavom jazdnom pruhu, je povinný ho čo najskôr uvoľniť; to neplatí, ak vodič používa ľavý jazdný pruh na obchádzanie, odbočovanie, otáčanie alebo predchádzanie.
cize zase si to vysvetlujete zle ... mozem ist v lavom kedy chcem, a pokial je za mnou nejaky rychlejsi pretekar, moze ma predbehnut v pravom pruhu a ja nemam povinnost lavy opustit ...
okrem toho, toto ustanovenie je nevykonatelne, lebo keby ma v pravom nemal ako obist tak logicky sa ani ja nemam ako do prava uhnut ked je pravy plny ...
dalej, v obci je vela krizovatiek a ja ked planujem na druhej odbocit dolava, tak pojdem v lavom uz hodne dlho pred nou aby som nemusel šaškovat 20m pred krizovatkou ked sa preradit dolava uz nebudem moct ...
takze pretekari skludnit hormony a jazdit v obci MPR !
Hyundai i30cw classic, 1,4 CVVT, 80kW, 4/2011
Re: Spotřeba i30
to: ajrton
Ano máš, pravdu, avšak ak zostaneš v ľavom jazdnom pruhu, zprava ťa predbehne rýchlejší vodič a zaradí sa pred teba porušil dopravné predpisy. Zaujímavé je však to, že podľa tej vyhlášky si ty dopravné predpisy neporušil.
Viac tu:
http://natankuj.sme.sk/c/5356596/viete- ... uhoch.html
Ano máš, pravdu, avšak ak zostaneš v ľavom jazdnom pruhu, zprava ťa predbehne rýchlejší vodič a zaradí sa pred teba porušil dopravné predpisy. Zaujímavé je však to, že podľa tej vyhlášky si ty dopravné predpisy neporušil.
Viac tu:
http://natankuj.sme.sk/c/5356596/viete- ... uhoch.html
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
ake predpisy by porusil ?caruser píše:to: ajrton
Ano máš, pravdu, avšak ak zostaneš v ľavom jazdnom pruhu, zprava ťa predbehne rýchlejší vodič a zaradí sa pred teba porušil dopravné predpisy. Zaujímavé je však to, že podľa tej vyhlášky si ty dopravné predpisy neporušil.
Viac tu:
http://natankuj.sme.sk/c/5356596/viete- ... uhoch.html
to co je v clanku §15 ods. 1 je typicka novotneho demagogia (vid diskusia), pretoze plati §9
(9) V obci sa nepovažuje za predchádzanie, keď vozidlá v jednom jazdnom pruhu idú rýchlejšie ako v inom jazdnom pruhu.
coze v obci na ceste s 2 a viac pruhmi v jednom smere pojem predchadzanie neexistuje
Hyundai i30cw classic, 1,4 CVVT, 80kW, 4/2011
Re: Spotřeba i30
a mne sa aj zdalo, že tomu bábkohercovi z natankuj nemožno veriť
Prednedávnom, myslím, že to bolo v TV JOJ v spravodajstve bol príspevok o tom, že v obci ak jazdíš len v ľavom jazdnom pruhu porušuješ dopravné predpisy. Škoda, že to neviem presne nájsť.
Prednedávnom, myslím, že to bolo v TV JOJ v spravodajstve bol príspevok o tom, že v obci ak jazdíš len v ľavom jazdnom pruhu porušuješ dopravné predpisy. Škoda, že to neviem presne nájsť.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
Spíše "ak jazdíš len v ľavom jazdnom pruhu" (v CZ), tak jsi buď američan, nebo retardovaný. Levý pruh je v pravostranném provozu z logiky věci určen těm rychlejším. Že se v obci jezdí i vlevo je snad každému jasné - protože v obcích jsou zpravidla taky křižovatky a na nich se obvykle může odbočovat i vlevo a to se provádí z levého/obočovacího pruhu. Proto jízda v levém pruhu ani nemůže být nedovolena. Jsou ovšem takoví, a není jich málo, kteří si "právo jezdit v obci vlevo" vykládají tak, že tak budou jezdit, protože můžou. A to je pak zážitek s takovými polovodiči sdílet už tak přeplněné kominukace..caruser píše:..že v obci ak..
(pro ty retardované - nechť se zamyslí nad tím, co se má/bude dít na konci obce, kdy levý pruh jede -protože může - na MPR 70km/h rychlostí třeba 57 a pravý 71km/h.. Příkladná ukázka je v Ostravě na Rudné -výpadovka směr Havířov - tam jedou auta vedle sebe "až do Havířova", protože pár retardovanejch si nevšimlo, že už není v obci nebo nezvládají se zařadit do stejně rychlého či mnohdy i rychlejšího pravého pruhu..
(PS: a jak to souvisí se spotřebou? )
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Re: Spotřeba i30
laskavě přečíst,ať máte všichni konečně jasno...
http://www.vsechny-autoskoly.cz/zakon_o ... h_pruzich/
http://www.vsechny-autoskoly.cz/zakon_o ... h_pruzich/
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: Spotřeba i30
a zpátky ke spotřebě po týdnu ježdění s novou 1.6 CVVT, celkový nájezd zatím cca 700km, jsem dneska nuloval před nákupem v Polsku, najel jsem cca 90 km, klidnou, pohodovou jízdou s občasným vytočením do 3500 a spotřeba? 5,9
Sračkám se nevyhneš..
i30cw 1.6 CVVT+LPG 2012, cashmere brown, comfort + paket tempomat + paket kůže by Luki :D
i30cw 1.6 CVVT+LPG 2012, cashmere brown, comfort + paket tempomat + paket kůže by Luki :D
Re: Spotřeba i30
No konečně opět k tématu Tak to je super spotřeba na novou 1,6...to smekám.Že by se potvrzovala stará dobrá pravda,že nejdůležitějším faktorem je ta součást mezi pedály a volantem?
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Spotřeba i30
Ten element mezi pedálama a volantem je samozřejmě velmi proměnlivý faktor
Ale taky záleží na trase, která se jede. A taky na 90 km je určení spotřeby dost nepřesné. Pokud to lukis zopakuje na dalších 9000 km, tak už to číslo bude mít jinou váhu.
Ale taky záleží na trase, která se jede. A taky na 90 km je určení spotřeby dost nepřesné. Pokud to lukis zopakuje na dalších 9000 km, tak už to číslo bude mít jinou váhu.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)