Oprava laku karosérie (FOTO)
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Oprava laku karosérie (FOTO)
Ahojte, chcel by som vás poprosiť o pomoc. Moja starosť ako vidíte aj na fotke spočíva v poškodenom laku. Chcem vás poprosiť o radu ako by to najlepšie šlo vyriešiť, vyzera to byť dosť hlboko tak sa bojím aby sa tam aj nejaká korózia nezačala časom prejaovať takže by som to rád dal do poriadku.
auto ma rok a nejaký píííp takéto niečo spraví takže o mojej nasratosti radšej nebudem ani písať.
Ďakujem za vaše rady.
auto ma rok a nejaký píííp takéto niečo spraví takže o mojej nasratosti radšej nebudem ani písať.
Ďakujem za vaše rady.
- Přílohy
-
- IMAG0013.jpg (22.73 KiB) Zobrazeno 5996 x
- Reklama
Re: Oprava laku karosérie (FOTO)
Prikladám ešte jednu foto, tento škrabanec je pod zadným svetlom, ktoré vidíte na hore priloženej fotke.
- Přílohy
-
- IMAG0010.jpg (32.72 KiB) Zobrazeno 5995 x
Re: Oprava laku karosérie (FOTO)
ak to prve je naraznik, prepac nevidim dobre tu foto na mobile, tak asi na plastovom narazniku ti hrdzaviet nic nebude. ak je to na plechu tak odmastit a kupit sprej vo farbe auta alebo este lepsie vo flasticke na lak zo stetinkou kedysi u Vas hyundai predaval ta kupit to a zatriet. neboj, takych sramov este bude!!!
Momentaly: VW Polo 1,4TDi 55kW RV2002 100 000km
Passed: WrAccent MC 1,4 71kw RV2007 60 000km
WrAccent LC 1,3 61kW RV2001 150 000km
Posledný príspevok sa necituje! používaj tlačidlo ODPOVEDAŤ.
Passed: WrAccent MC 1,4 71kw RV2007 60 000km
WrAccent LC 1,3 61kW RV2001 150 000km
Posledný príspevok sa necituje! používaj tlačidlo ODPOVEDAŤ.
Re: Oprava laku karosérie (FOTO)
ahoj,
horna foto - zatrel by som to bezfarebnym lakom...
dolna foto - zalestit, to by malo ist
horna foto - zatrel by som to bezfarebnym lakom...
dolna foto - zalestit, to by malo ist
Opel Astra H 1,6
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Re: Oprava laku karosérie (FOTO)
je to už nad nárazníkom bohužiaľ, viem že nejaké korekčná tuška je v huindai takže odporúčaš kupiť si tú a spraviť to tým?
Re: Oprava laku karosérie (FOTO)
Osobne by som ju nekupoval.... Ani original biela, VS korekcna tuzka biela nesedi odtien farby!
Ale to uz necham na teba, ako moc chces do toho patlat...
Origo korektor otestovany na Accente MC /07</ a 0 bodov.. Uplne iny odtien... Nakoniec som zatieral centrofixkou, a nasledne ked mi lakovali zadok tak ostatala farba a bolo to lepsie... Osobne by som to na tvojom nezatieral farbou, lebo to bude vidiet..
Ale to uz necham na teba, ako moc chces do toho patlat...
Origo korektor otestovany na Accente MC /07</ a 0 bodov.. Uplne iny odtien... Nakoniec som zatieral centrofixkou, a nasledne ked mi lakovali zadok tak ostatala farba a bolo to lepsie... Osobne by som to na tvojom nezatieral farbou, lebo to bude vidiet..
Opel Astra H 1,6
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Re: Oprava laku karosérie (FOTO)
Pozerám fotky na PC a súhlasil by som s adamom....adam221 píše:ahoj,
horna foto - zatrel by som to bezfarebnym lakom...
dolna foto - zalestit, to by malo ist
Hornu foto bezfarbným lakom zatrieť a spodok rozleštiť napr. tempo pastou....
Čakal som že to bude horšie Toto je len prvá kvapka z búrky... Keby si videl moje dotlčené auto, už aj vlasy vypadávajú samé pri pohľade na neho... Nemusím si ich trhať
Momentaly: VW Polo 1,4TDi 55kW RV2002 100 000km
Passed: WrAccent MC 1,4 71kw RV2007 60 000km
WrAccent LC 1,3 61kW RV2001 150 000km
Posledný príspevok sa necituje! používaj tlačidlo ODPOVEDAŤ.
Passed: WrAccent MC 1,4 71kw RV2007 60 000km
WrAccent LC 1,3 61kW RV2001 150 000km
Posledný príspevok sa necituje! používaj tlačidlo ODPOVEDAŤ.
Re: Oprava laku karosérie (FOTO)
Na tu kovovou část u světla bych si asi nechal namíchat barvu do štětečku u nějaké firmy, která se tím zabývá. Plastový blatník by měl jít alespoň částečně rozleštit. Jako brusnou/leštící pastu bych Tempo moc nepoužíval, protože je relativně hrubé a vytváří až moc takových těch drobných vlásečnicových škrábanců. Navíc Tempo obsahuje nějaké leštící silikony a tím maskuje škrábance, za dva dny se to ale odpaří a všechno zase vyleze. Já osobně používám nějakou jemnou italskou brusnou pastu, která je určená i pro ruční broušení/leštění (Na název si teď nevzpomenu, ale koupil jsem to v místě, kde míchaj i barvy do štětečku).
Na Getzu s pastelovou barvou jsem opravoval drobné puchýřky takto:
1. v jedné firmě v Praze na Břevnově jsem si podle kódu na sloupku dveří u řidiče nechal namíchat barvu do štětečku za cca 130,- (metalíza by byla za cca 150,-).
2. místo jsem vyškrábal hodinářským šroubováčkem, aby tam nebyla koroze (tady zatím není třeba nic škrábat).
3. odmastil jsem postižené místo i jeho okolí technickým benzínem.
4. nanesl jsem tenkou vrstvu barvy do místa, kde byl vyškrábaný lak (první vrstvy musí být jen v tom vyškrábaném místě, aby se tam netvořila hrana).
5. nechal jsem to pořádně zaschnout.
6. lehce jsem to přebrousil pod vodou smirkem 2500+ s přídavkem brusné pasty. Bacha nesmí se na to skoro tlačit, jinak vznikají další rýhy a matní se lak. původní lak je lepší zakrýt lepenkou. Lze to brousit i samotnou brusnou pastou s vodou, pak je menší riziko vytvoření dalších škrábanců na původním laku, ale zase na tom necháte ruce .
7. nanesl jsem další vrstvu a pak návrat k bodu 5 a opakovat tak dlouho, dokud se vyškrábané místo řádně nevyplní. Hlavně to neuspěchat, každou vrstvu to chce nechat vyzrát klidně i několik dní. Jako poslední vrstvu lze použít i bezbarvý lak, ale ten je pak po rozleštění lesklejší než okolí.
8. posledním krokem je důkladné zaleštění, aby se zmenšil přechod mezi původním lakem a opravovaným místem. Opět jsem použil brusnou pastu, jemný hadřík, hodně vody a svoje ruce. Je možné to také přeleštit strojně, ale pozor na to opravované místo, protože ten nový lak nikdy nebude držet tak dobře jako originál.
Zatím nejsem schopen říct, jak bude potřeba upravit celý postup pro stříbrnou metlu, ale obávám se, že to časem budu muset zjistit . Výsledek na Getzu sice nebyl jako z lakovny, ale na hodně místech byste z metru nepoznali, kde to bylo opravované. Fotky už sem bohužel hodit nemůžu, protože bych musel nejprve najít svoje předchozí auto (občas ho rodiče viděli u Kauflandu na Vypichu ). Opravy laku jsou vždycky na dlouho a chce to hodně trpělivosti a nic neuspěchat. Každý pokus o urychlení většinou skončil tím, že jsem musel začít znovu. Pokud při broušení není barva pořádně zaschlá, tak výrazně mění odstín.
Podobným postupem jsem už opravoval i dva hliníkové disky na mém íčku, protože po předchozím majiteli byly značně vzaté o obrubník (tam už bylo ale třeba brousit a kitovat). Za jeden origo disk chce 6500,- já jsem si je opravil oba za cca 500,- a den času.
Edit: ještě jsem na netu našel tu pastu http://colorshop.cz/lesteni-brusne-a-le ... 250g-i459/
Na Getzu s pastelovou barvou jsem opravoval drobné puchýřky takto:
1. v jedné firmě v Praze na Břevnově jsem si podle kódu na sloupku dveří u řidiče nechal namíchat barvu do štětečku za cca 130,- (metalíza by byla za cca 150,-).
2. místo jsem vyškrábal hodinářským šroubováčkem, aby tam nebyla koroze (tady zatím není třeba nic škrábat).
3. odmastil jsem postižené místo i jeho okolí technickým benzínem.
4. nanesl jsem tenkou vrstvu barvy do místa, kde byl vyškrábaný lak (první vrstvy musí být jen v tom vyškrábaném místě, aby se tam netvořila hrana).
5. nechal jsem to pořádně zaschnout.
6. lehce jsem to přebrousil pod vodou smirkem 2500+ s přídavkem brusné pasty. Bacha nesmí se na to skoro tlačit, jinak vznikají další rýhy a matní se lak. původní lak je lepší zakrýt lepenkou. Lze to brousit i samotnou brusnou pastou s vodou, pak je menší riziko vytvoření dalších škrábanců na původním laku, ale zase na tom necháte ruce .
7. nanesl jsem další vrstvu a pak návrat k bodu 5 a opakovat tak dlouho, dokud se vyškrábané místo řádně nevyplní. Hlavně to neuspěchat, každou vrstvu to chce nechat vyzrát klidně i několik dní. Jako poslední vrstvu lze použít i bezbarvý lak, ale ten je pak po rozleštění lesklejší než okolí.
8. posledním krokem je důkladné zaleštění, aby se zmenšil přechod mezi původním lakem a opravovaným místem. Opět jsem použil brusnou pastu, jemný hadřík, hodně vody a svoje ruce. Je možné to také přeleštit strojně, ale pozor na to opravované místo, protože ten nový lak nikdy nebude držet tak dobře jako originál.
Zatím nejsem schopen říct, jak bude potřeba upravit celý postup pro stříbrnou metlu, ale obávám se, že to časem budu muset zjistit . Výsledek na Getzu sice nebyl jako z lakovny, ale na hodně místech byste z metru nepoznali, kde to bylo opravované. Fotky už sem bohužel hodit nemůžu, protože bych musel nejprve najít svoje předchozí auto (občas ho rodiče viděli u Kauflandu na Vypichu ). Opravy laku jsou vždycky na dlouho a chce to hodně trpělivosti a nic neuspěchat. Každý pokus o urychlení většinou skončil tím, že jsem musel začít znovu. Pokud při broušení není barva pořádně zaschlá, tak výrazně mění odstín.
Podobným postupem jsem už opravoval i dva hliníkové disky na mém íčku, protože po předchozím majiteli byly značně vzaté o obrubník (tam už bylo ale třeba brousit a kitovat). Za jeden origo disk chce 6500,- já jsem si je opravil oba za cca 500,- a den času.
Edit: ještě jsem na netu našel tu pastu http://colorshop.cz/lesteni-brusne-a-le ... 250g-i459/
Jezdím hlavně sockou a na skútru Derbi Atlantis
Toyota Auris TS 1.6i (od 2019)
Ford Galaxy Titanium 2.0TDCi (2017 - 2019)
i30cw 1.6i CVVT Exclusive (2011 - 2013)
Getz 1.1i Clasic+ (2003 - 2011)
Toyota Auris TS 1.6i (od 2019)
Ford Galaxy Titanium 2.0TDCi (2017 - 2019)
i30cw 1.6i CVVT Exclusive (2011 - 2013)
Getz 1.1i Clasic+ (2003 - 2011)
Re: Oprava laku karosérie (FOTO)
Ďakujem všetkým za rady, no najlepšia možnosť by bola keby som to šuchol dákou tuškou a bolo by. Nie som veľmi technický typ :)takže ak niekto pozná naozaj čo možno najjednoduchší spôsob tak sem s ním . budem vďačný