Senzor tlaku v pneumatikách - TPMS
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Senzor tlaku v pneumatikách - TPMS
Dobrý den prosím Vás jak je řešený snímač tlaku pneumatice u verze Style.
- Reklama
Re: Senzor tlaku pneumatikách.
Podle toho, jak to myslíš. Uvnitř kola u ventilku je snímač, který po rozjezdu hlídá náhlý pokles tlaku v pneumatice, pokud se tak stane, v přístrojovce ti začne blikat a pak trvale svítit oranžová kontrolka tohoto senzoru.
ix20 Premium, 1.6 CVVT (92 kW), LPG BRC od 4/2012
Cashmere Brown, 1/2011
Cashmere Brown, 1/2011
Re: Senzor tlaku pneumatikách.
Stejne jako u jinych aut. V kazdem kole je cidlo pracujici na 433MHz frekvenci (vyrobcem je VDO Siemens), ve kterem jsou tusim 3 baterie podobne tem v hodinkach, ale bohuzel ne menici, cili az se vybijil, tak si zaplatis novy cidlo za 2500Kc. Soucasti cidla je ventilek, cili se meni za stavajici ventilky a je potreba ho dotahnout presne dle pokynu, jelikoz hlavni mechanicka cast je plastova - nekdo tvrdi, ze to je 25Nm. Cidla komunikuji s RJ, ktera dale pracuje s ukazatelem na palubce, ktery po nastartovani zhasne a v pripade defektu ci poklesu tlaku se zase rozsviti a displej PP ti ukaze, kde je chyba. Ja jsem cidla koupil i do zimni sady a jsem zvedavej, kdy budu menit prvni, jelikoz v letni sade jsou cidla stara 5 let a zatim tuk tuk funkcni. Jinak jsem toho nazoru, ze to za pouziti original cidel jde dodelat i na nizsi vybavu, jen je potreba diagnostikou funkci aktivovat a to se servisum udajne moc nechce.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Senzor tlaku pneumatikách.
Harde, já se nedíval do podběhů ale někde musí být čtyři vysílače/příjímače... Z principu mají krátký dosah, aby bylo poznat které kolo snímají...
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Re: Senzor tlaku pneumatikách.
No ja se do nich radsi koukat nebudu
jo, je to mozny, nicmene i RJ by mohla umet vzdalenost
jo, je to mozny, nicmene i RJ by mohla umet vzdalenost
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Senzor tlaku pneumatikách.
Panove nema někdo skuženost s neoriginál snimačema na letnich je mam ale na zimni mi je nedali prej ta sranda stojí 8 litru . Nejdřive sem si řikal že to dám bez nich ale ta kontolka mi drása nervy prosim poradi nebo napiše svoji skušenost kolega od ix20 .Předem diky.mam ji od 1.11 takže skušenosti nic moc co a jak
ANGLIČAK creme white 1,6CWT 16V 92 KW 125 splašených hřebcu no prostě paráda
ford focus 1,8 TDDI stříbrna dratěnka- ještě je pracant
ford eskort 1,6 modrá švestka
ford focus 1,8 TDDI stříbrna dratěnka- ještě je pracant
ford eskort 1,6 modrá švestka
Re: Senzor tlaku pneumatikách.
Dobrý den všem. Má někdo zkušenost s deaktivací kontrolky tlaku v pneumatikách, aby na mě stále neblikala Nechce se mi dávat tisíce za senzory. Díky.
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Senzor tlaku pneumatikách.
A) deaktivace není možná
B) jdou sehnat levneji (ebay, aukro, bazos)
B) jdou sehnat levneji (ebay, aukro, bazos)
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Re: Senzor tlaku pneumatikách.
HYUNDAI ix20 1,6 Style Sienna Orange
Re: Senzor tlaku pneumatikách.
Ohledně tlaku v pneu jsem si dopisoval s panem ředitelem z Nošovic. Diskuze probíhala v dubnu a květnu 2014. Je to trochu delší, ale poučné. Pokud moderátor rozhodne o vymazání…
Dobrý den,
co mě na autě ix20 hodně vadí je kontrola tlaku v pneumatikách. Auto jsem kupoval v říjnu s plechovými disky a zimními pneu. Tam byly senzory na kontrolu tlaku namontované. Na jaře jsem si koupil letní gumy, a abych nemusel přehazovat gumy, tak i nové alu disky. V servisu je namontovali a na palubce začala svítit oranžová kontrolka „špatně nahuštěné pneu“.Tam jsem se dozvěděl, že pokud chci, aby přestala svítit, tak si musím koupit i nové senzory na kola. Cca 8000 + montáž a nakódování. Měl jsem za to, že když nové senzory nebudu chtít koupit, tak to na palubním počítači odkódují a tím přestane kontrolka svítit. A až na podzim přijdu s „plecháčema“, že to zase zpátky nakódují a já budu jezdit v pohodě s hlídáním tlaku v gumách. Chyba lávky. Nedá se to vypnout. Prostě když si nechci koupit senzory za 9000 tak budu za trest jezdit půl roku se svítící kontrolkou.
To je prostě na hlavu. Ptal jsem se ve třech servisech a potvrdili mi to. Za to by výrobce zasloužil nakopat. Žádný současný zákon nenařizuje mít senzory. To, že se to připravuje, mě může být ukradené. Když jsem auto kupoval, tak už tam byly namontované a nikdo mě neupozornil na případné problémy.
Zajímal by mě názor někoho kompetentního, ale ten bude nejspíš někde tiše zalezlý. Můžete mail případně přeposlat tomu správnému, pokud neznáte odpověď, proč to je takto udělané?
Děkuji a těším se na fundovanou odpověď.
František P
----------------------------------------------------------
Dobrý den,
děkuji za Váš e-mail a dotaz. Indikátor tlaku v pneumatikách je dodatečné vybavení, které jste si nakonfiguroval při objednávání auta – Vaše auto tedy vyžaduje kola s namontovanými senzory. Vyrábíme, pochopitelně, i auta bez indikátoru a pak, samozřejmě, žádný problém s kontrolkou není.
Stav Vašeho vozu tedy není otázkou zákona, který by to nařizoval, ale Vaší volby při výběru auta.
S pozdravem a přáním všeho dobrého
Petr Vaněk
Public Relations | Director
Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.
-------------------------------------------------------------------------------
Dobrý den,
tak to tedy ani náhodou. Měřič jsem tam dostal, aniž bych ho objednával, protože je v paketu, který nemám (paket Style si laskavě přečtěte). Viz příloha.
Tak mě nevykládejte, že za to mohu já. Dostal jsem ho navíc a nechtěl jsem ho. Co mi teď odpovíte? He?
František P
-----------------------------------------------------------------------------
Pane Pokorný,
místo citoslovcí („He?“) mi zkuste laskavě sdělit, jakou verzi modelu Hyundai ix20 jste si vlastně koupil – posíláte mi soupis paketu Style, jehož součástí je monitorování tlaku v pneumatikách, ale přitom tvrdíte, že to je paket, který nemáte… Umím mnohé, ale opravdu nejsem jasnovidec, abych věděl, jaké auto vlastně máte, protože jste mi o tom zatím nenapsal ani slovo – takže, kterou verzi jste si koupil: Essential, Comfort nebo Style?
S pozdravem
Petr Vaněk
Public Relations | Director
Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.
-----------------------------------------------------------------------------
Dobrý den,
dobře. Budu vstřícnější, ale vytočili mě v servisu, kde mi nejdříve řekli, že na alu disky, které jsem si koupil u nich, nejdou senzory namontovat. Řekl jsem jim, že to tedy nevadí, i když mě to zarazilo (proč mě je prodávali). Ať tedy systém vypnou. A když mi oznámili, že systém sledování tlaku vypnout nejde, tak to už mi vzali dech. Já ani netušil, že nějaké sledování tlaku mám namontované. Začal jsem si všechno ověřovat v jiných servisech a bohužel mluvili pravdu. Pak jste se přidal vy s tím, že vlastně to je moje vina, protože jsem si to objednal.
Ne, neobjednal, mám paket COMFORT a to je i psané na faktuře. V rámci tohoto paketu se kontrola tlaku nedává.
No a co byste řekl. Mám jí tam.
Nechápu, proč systém neumožňuje hlídání tlaku vypnout. No ono to asi softwarově vypnout jde, ale proč, když je možno ještě získat nějakou kačku navíc.
Já vidím určitý problém v tom, že když půjde člověk na STK (já vím, zatím to nehrozí), tak bude nucen jít s těmi správnými disky. Jinak bude svítit varovná kontrolka a taky by nemusel projít.
A to je asi tak všechno. Kontrolka svítí, manželka s tím jezdí dál a já si senzory za 9000 nekoupím. Na podzim, až vyměním kola, kontrolka svítit přestane. Možná. Pokud nedojdou baterie v senzorech. Umíte mnohé. Co tedy můžete?
Já už raději končím. Už zase startuji.
František P
-------------------------------------------------------------------------
Dobrý den,
připomínám se. Máte nějakou chytrou radu, nebo "kontrola tlaku v pneumatikách" nemá řešení?
Nejsem si vědom vlastní viny. Co vlastně vy můžete?
František P
-----------------------------------------------------------------------------
Dobrý den,
děkuji za Váš e-mail a připomenutí naší debaty. Na celou věc jsem se detailně přeptal a mé informace jsou následující:
- Monitorování tlaku v pneumatikách se v našem závodě HMMC montuje automaticky do všech aut, určených k provozu v EU, bez ohledu na stupeň výbavy; důvodem je směrnice EU, která toto bude v blízké budoucnosti povinně vyžadovat.
- Kola aut, opouštějících závod HMMC, jsou opatřena příslušnými ventilky se senzory
- Při koupi jiné sady kol má zákazník možnost si buď koupit senzory a nechat si je namontovat na kola nebo svítící kontrolku na palubní desce ignorovat, protože systém preventivně nemá žádný „vypínač“ (v takovém případě by se celá směrnice EU, jejímž cílem je zvýšení bezpečnosti při jízdě, míjela účinkem, pokud by auta byla takovým systémem vybavena, ale řidiči by si pořídili kola bez senzorů a systém by vypnuli)
S pozdravem
Petr Vaněk
Public Relations | Director
Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Díky za odpověď. Prostě bude svítit, dokud nějaký "kutil" kontrolku neodpojí a nepodělí se o informaci na Netu.
František P
-----------------------------------------------------------------------------------------
Promiňte, myslel jsem, že se bavíme na úrovni výrobce – zákazník; kutily do této debaty nezahrnuji.
S pozdravem
Petr Vaněk
Public Relations | Director
Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.
------------------------------------------------------------------------------------
Dobrý den,
co to prosím vykládáte? Mně jste namontovali věc, kterou jsem nechtěl, kterou se auto zbytečně (z mého hlediska) prodražilo a děláte ze sebe mravokárce. Podle zákona „kontrola tlaku v pneu“ v současnosti není třeba, a co se připravuje, no nezlobte se… Kdybych měl brát zřetel na všechno „co se připravuje“. To určitě neděláte ani vy.
V Americe také připravují povinné couvací kamery. Co kdyby Hyundai už začal kamery také povinně montovat, a kdo ji tam nebude chtít, tak mu řeknete, že odstranit nejde, protože zůstane díra v kapotě. To se přece vyplatí, že?
Připadá mi to „nefér“. Neberte to osobně, myslím vaší firmu. NEMÁM MOŽNOST VÝBĚRU! Nutíte mi něco, co NEMUSÍM MÍT. Proč jste se vlastně ptal, jakou jsem si koupil variantu výbavy, když na tom vlastě nezáleželo. Sice „kontrola tlaku v pneu“ je psaná u té nejdražší varianty „Style“, ale podle vás se dává automaticky do každého dnes i loni vyrobeného auta.
Co když zákon nebude platit? Nebo bude, ale až za pět let. Já vím, finančně je to pro výrobce výhodné, ale zákazníky nutíte do něčeho, co třeba nechtějí. Taháte z nich peníze. Auto jezdí dobře, na to si nestěžuji. Stěžuji si na vaše (firemní) jednání.
V případě, že to bude nutné, zveřejním naší korespondenci včetně mého „He?“ a vašeho „Umím mnohé“. Vaše maily (vzhledem k tomu, že se podepisujete jako ředitel) považuji za oficiální stanovisko firmy.
František P
--------------------------------------------------------------------------------------
Vážený pane Pokorný,
rozhodnutí o instalaci monitoringu tlaku v pneumatikách nebylo učiněno ani u mého stolu, ani u vedení společnosti HMMC v Nošovicích, ale někde na úrovni mezi evropskou centrálou Hyundai Motor Europe v německém Offenbachu a vedením společnosti Hyundai Motor Company v Soulu – já Vám jen sděluji, jak to je.
Abych si ale udělal úplně jasno o Vašem vozidle, pošlete mi, prosím jeho identifikační číslo, tzv. VIN kód.
S pozdravem
Petr Vaněk
Public Relations | Director
Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.
------------------------------------------------------------------------------------------
Dobrý den,
tak jsem to ověřil na našem prodejním oddělení: Vaše auto bylo opravdu vyrobeno po září 2013, odkdy se monitoring tlaku v pneumatikách stal automatickou součástí výbavy. Důvod spočíval v tom, že loni na podzim byl proveden zásadní facelift modelu ix20, který zůstane ve výrobě i v době, kdy vejde v platnost evropské nařízení o měření tlaku v pneumatikách. Abychom tedy nemuseli za rok znovu překopávat kusovníky výrobních součástí a strukturu ceny, byly provedeny všechny úpravy najednou – monitoring tlaku se tak do výroby dostal dříve, než bude povinný. Je mi líto, ale opravdu s tím nic nenadělám.
S pozdravem
Petr Vaněk
Public Relations | Director
Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.
No a je to. K tomu už není co dodat.
Dobrý den,
co mě na autě ix20 hodně vadí je kontrola tlaku v pneumatikách. Auto jsem kupoval v říjnu s plechovými disky a zimními pneu. Tam byly senzory na kontrolu tlaku namontované. Na jaře jsem si koupil letní gumy, a abych nemusel přehazovat gumy, tak i nové alu disky. V servisu je namontovali a na palubce začala svítit oranžová kontrolka „špatně nahuštěné pneu“.Tam jsem se dozvěděl, že pokud chci, aby přestala svítit, tak si musím koupit i nové senzory na kola. Cca 8000 + montáž a nakódování. Měl jsem za to, že když nové senzory nebudu chtít koupit, tak to na palubním počítači odkódují a tím přestane kontrolka svítit. A až na podzim přijdu s „plecháčema“, že to zase zpátky nakódují a já budu jezdit v pohodě s hlídáním tlaku v gumách. Chyba lávky. Nedá se to vypnout. Prostě když si nechci koupit senzory za 9000 tak budu za trest jezdit půl roku se svítící kontrolkou.
To je prostě na hlavu. Ptal jsem se ve třech servisech a potvrdili mi to. Za to by výrobce zasloužil nakopat. Žádný současný zákon nenařizuje mít senzory. To, že se to připravuje, mě může být ukradené. Když jsem auto kupoval, tak už tam byly namontované a nikdo mě neupozornil na případné problémy.
Zajímal by mě názor někoho kompetentního, ale ten bude nejspíš někde tiše zalezlý. Můžete mail případně přeposlat tomu správnému, pokud neznáte odpověď, proč to je takto udělané?
Děkuji a těším se na fundovanou odpověď.
František P
----------------------------------------------------------
Dobrý den,
děkuji za Váš e-mail a dotaz. Indikátor tlaku v pneumatikách je dodatečné vybavení, které jste si nakonfiguroval při objednávání auta – Vaše auto tedy vyžaduje kola s namontovanými senzory. Vyrábíme, pochopitelně, i auta bez indikátoru a pak, samozřejmě, žádný problém s kontrolkou není.
Stav Vašeho vozu tedy není otázkou zákona, který by to nařizoval, ale Vaší volby při výběru auta.
S pozdravem a přáním všeho dobrého
Petr Vaněk
Public Relations | Director
Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.
-------------------------------------------------------------------------------
Dobrý den,
tak to tedy ani náhodou. Měřič jsem tam dostal, aniž bych ho objednával, protože je v paketu, který nemám (paket Style si laskavě přečtěte). Viz příloha.
Tak mě nevykládejte, že za to mohu já. Dostal jsem ho navíc a nechtěl jsem ho. Co mi teď odpovíte? He?
František P
-----------------------------------------------------------------------------
Pane Pokorný,
místo citoslovcí („He?“) mi zkuste laskavě sdělit, jakou verzi modelu Hyundai ix20 jste si vlastně koupil – posíláte mi soupis paketu Style, jehož součástí je monitorování tlaku v pneumatikách, ale přitom tvrdíte, že to je paket, který nemáte… Umím mnohé, ale opravdu nejsem jasnovidec, abych věděl, jaké auto vlastně máte, protože jste mi o tom zatím nenapsal ani slovo – takže, kterou verzi jste si koupil: Essential, Comfort nebo Style?
S pozdravem
Petr Vaněk
Public Relations | Director
Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.
-----------------------------------------------------------------------------
Dobrý den,
dobře. Budu vstřícnější, ale vytočili mě v servisu, kde mi nejdříve řekli, že na alu disky, které jsem si koupil u nich, nejdou senzory namontovat. Řekl jsem jim, že to tedy nevadí, i když mě to zarazilo (proč mě je prodávali). Ať tedy systém vypnou. A když mi oznámili, že systém sledování tlaku vypnout nejde, tak to už mi vzali dech. Já ani netušil, že nějaké sledování tlaku mám namontované. Začal jsem si všechno ověřovat v jiných servisech a bohužel mluvili pravdu. Pak jste se přidal vy s tím, že vlastně to je moje vina, protože jsem si to objednal.
Ne, neobjednal, mám paket COMFORT a to je i psané na faktuře. V rámci tohoto paketu se kontrola tlaku nedává.
No a co byste řekl. Mám jí tam.
Nechápu, proč systém neumožňuje hlídání tlaku vypnout. No ono to asi softwarově vypnout jde, ale proč, když je možno ještě získat nějakou kačku navíc.
Já vidím určitý problém v tom, že když půjde člověk na STK (já vím, zatím to nehrozí), tak bude nucen jít s těmi správnými disky. Jinak bude svítit varovná kontrolka a taky by nemusel projít.
A to je asi tak všechno. Kontrolka svítí, manželka s tím jezdí dál a já si senzory za 9000 nekoupím. Na podzim, až vyměním kola, kontrolka svítit přestane. Možná. Pokud nedojdou baterie v senzorech. Umíte mnohé. Co tedy můžete?
Já už raději končím. Už zase startuji.
František P
-------------------------------------------------------------------------
Dobrý den,
připomínám se. Máte nějakou chytrou radu, nebo "kontrola tlaku v pneumatikách" nemá řešení?
Nejsem si vědom vlastní viny. Co vlastně vy můžete?
František P
-----------------------------------------------------------------------------
Dobrý den,
děkuji za Váš e-mail a připomenutí naší debaty. Na celou věc jsem se detailně přeptal a mé informace jsou následující:
- Monitorování tlaku v pneumatikách se v našem závodě HMMC montuje automaticky do všech aut, určených k provozu v EU, bez ohledu na stupeň výbavy; důvodem je směrnice EU, která toto bude v blízké budoucnosti povinně vyžadovat.
- Kola aut, opouštějících závod HMMC, jsou opatřena příslušnými ventilky se senzory
- Při koupi jiné sady kol má zákazník možnost si buď koupit senzory a nechat si je namontovat na kola nebo svítící kontrolku na palubní desce ignorovat, protože systém preventivně nemá žádný „vypínač“ (v takovém případě by se celá směrnice EU, jejímž cílem je zvýšení bezpečnosti při jízdě, míjela účinkem, pokud by auta byla takovým systémem vybavena, ale řidiči by si pořídili kola bez senzorů a systém by vypnuli)
S pozdravem
Petr Vaněk
Public Relations | Director
Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Díky za odpověď. Prostě bude svítit, dokud nějaký "kutil" kontrolku neodpojí a nepodělí se o informaci na Netu.
František P
-----------------------------------------------------------------------------------------
Promiňte, myslel jsem, že se bavíme na úrovni výrobce – zákazník; kutily do této debaty nezahrnuji.
S pozdravem
Petr Vaněk
Public Relations | Director
Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.
------------------------------------------------------------------------------------
Dobrý den,
co to prosím vykládáte? Mně jste namontovali věc, kterou jsem nechtěl, kterou se auto zbytečně (z mého hlediska) prodražilo a děláte ze sebe mravokárce. Podle zákona „kontrola tlaku v pneu“ v současnosti není třeba, a co se připravuje, no nezlobte se… Kdybych měl brát zřetel na všechno „co se připravuje“. To určitě neděláte ani vy.
V Americe také připravují povinné couvací kamery. Co kdyby Hyundai už začal kamery také povinně montovat, a kdo ji tam nebude chtít, tak mu řeknete, že odstranit nejde, protože zůstane díra v kapotě. To se přece vyplatí, že?
Připadá mi to „nefér“. Neberte to osobně, myslím vaší firmu. NEMÁM MOŽNOST VÝBĚRU! Nutíte mi něco, co NEMUSÍM MÍT. Proč jste se vlastně ptal, jakou jsem si koupil variantu výbavy, když na tom vlastě nezáleželo. Sice „kontrola tlaku v pneu“ je psaná u té nejdražší varianty „Style“, ale podle vás se dává automaticky do každého dnes i loni vyrobeného auta.
Co když zákon nebude platit? Nebo bude, ale až za pět let. Já vím, finančně je to pro výrobce výhodné, ale zákazníky nutíte do něčeho, co třeba nechtějí. Taháte z nich peníze. Auto jezdí dobře, na to si nestěžuji. Stěžuji si na vaše (firemní) jednání.
V případě, že to bude nutné, zveřejním naší korespondenci včetně mého „He?“ a vašeho „Umím mnohé“. Vaše maily (vzhledem k tomu, že se podepisujete jako ředitel) považuji za oficiální stanovisko firmy.
František P
--------------------------------------------------------------------------------------
Vážený pane Pokorný,
rozhodnutí o instalaci monitoringu tlaku v pneumatikách nebylo učiněno ani u mého stolu, ani u vedení společnosti HMMC v Nošovicích, ale někde na úrovni mezi evropskou centrálou Hyundai Motor Europe v německém Offenbachu a vedením společnosti Hyundai Motor Company v Soulu – já Vám jen sděluji, jak to je.
Abych si ale udělal úplně jasno o Vašem vozidle, pošlete mi, prosím jeho identifikační číslo, tzv. VIN kód.
S pozdravem
Petr Vaněk
Public Relations | Director
Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.
------------------------------------------------------------------------------------------
Dobrý den,
tak jsem to ověřil na našem prodejním oddělení: Vaše auto bylo opravdu vyrobeno po září 2013, odkdy se monitoring tlaku v pneumatikách stal automatickou součástí výbavy. Důvod spočíval v tom, že loni na podzim byl proveden zásadní facelift modelu ix20, který zůstane ve výrobě i v době, kdy vejde v platnost evropské nařízení o měření tlaku v pneumatikách. Abychom tedy nemuseli za rok znovu překopávat kusovníky výrobních součástí a strukturu ceny, byly provedeny všechny úpravy najednou – monitoring tlaku se tak do výroby dostal dříve, než bude povinný. Je mi líto, ale opravdu s tím nic nenadělám.
S pozdravem
Petr Vaněk
Public Relations | Director
Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.
No a je to. K tomu už není co dodat.
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Senzor tlaku pneumatikách.
tak mají pravdu v jednom, povinná kontrola tlaku v pneu je další sračka z EU (proto volím Svobodné), viz třeba zde: http://www.auto.cz/sledovani-tlaku-pneu ... inne-70868
Jako jediné pochybení (a neviděl sem tam omluvu) vidím fakt, že tvůj dealer tě dostatečně dopředu neupozornil na tyto čidla, resp. jejich instalaci i do tvé výbavy...
Jako jediné pochybení (a neviděl sem tam omluvu) vidím fakt, že tvůj dealer tě dostatečně dopředu neupozornil na tyto čidla, resp. jejich instalaci i do tvé výbavy...
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Re: Senzor tlaku pneumatikách.
To je pravda, neupozornil. Byl rád, že prodal a zeptat se na nějakou kontrolu tlaku v pneu mě samozřejmě nenapadlo ani náhodou.
Re: Senzor tlaku pneumatikách.
No, vzhledem k tomu, ze to ma byt povinne az od 1.11.2014, ve specifikaci podle ktere jsi vuz koupil, vcetne specifikace modelu COMFORT to neni a prodejce Te neupozornil, ze to tam mas a hlavne , ze te to bude stat pri vymene pneu i s disky dalsi penize(!), tak bych ja osobne vyhledal nejakeho soudniho znalce a poradil s nim. Podle mne totiz (i podle stareho Obcanskeho zakoniku) takove jednani (nutnost dalsich skrytych vydeju na provoz bez vad) naplnuje pojem "nekale jednani" nebo "klamani spotrebitele". Nemam u sebe jednotlive paragrafy, ale je jich par, ktere se timto porusuji a Ty, jako oklamany zakaznik mas pravo na reklamaci a mas pravo na napravu. A pokud to nedokazi, tak mas pravo (podle vlastni volby) bud zadat primerenou slevu z prodejni ceny (napr. prave cenu senzoru na nove disky vcetne montaze) nebo dokonce zadat novou vec (nove stejne auto) nebo zrusit kupni smlouvu (tj. auto vratit).
Kdyby Ti toto potvrdil soudni znalec, tak se s nim domluv a zaplat za znalecky posudek, ze je to na opravnenou reklamaci a s kopii zajdi do nejblizsiho servisu (ale idealne tam, kde jsi auto koupil) a zadej napravu - bud upravu SW s moznosti vypnuti nebo slevu ve vysi ceny dovybaveni Tvych novych disku senzorama nebo zruseni kupni smlouvy.
Bohuzel, nekdy to jinak nejde, jenom zakonnimi prostredky silne zatlacit. A kdyby se Ti branili s tim, ze auto neni jako televize nebo mobil, tak jim rekni (je to pravda!), ze zakon vubec nerozlisuje mezi mobilem a autem, mezi veci za 5 Kc a za par milionu, plati pro to uplne stejna pravidla. Ja jsem to uz jednou (u jineho auta) absolvoval. A na reseni maji celkem 30 kalendarnich dnu, uz 31. den si muzes zajit pro nove auto (nebo pro penize) a oni nemohou ani ceknout, protoze by jim COI za to jeste naparila tucnou pokutu.
Jo a jeste jedna vec - pokud by Te/Tvoji reklamaci chteli "predat" na vyrobce, tak se nedej - reklamaci zakaznik resi s prodejcem, ne s vyrobcem a vztahy mezi prodejcem a vyrobcem, resp, ze jak si oni potom dojednaji mezi sebou co a jak, Te nezaujimaji. Tvou reklamaci MUSI vyridit prodejce a kdyby ne, tak se soudis s prodejcem, ne vyrobcem.
Kdyby Ti toto potvrdil soudni znalec, tak se s nim domluv a zaplat za znalecky posudek, ze je to na opravnenou reklamaci a s kopii zajdi do nejblizsiho servisu (ale idealne tam, kde jsi auto koupil) a zadej napravu - bud upravu SW s moznosti vypnuti nebo slevu ve vysi ceny dovybaveni Tvych novych disku senzorama nebo zruseni kupni smlouvy.
Bohuzel, nekdy to jinak nejde, jenom zakonnimi prostredky silne zatlacit. A kdyby se Ti branili s tim, ze auto neni jako televize nebo mobil, tak jim rekni (je to pravda!), ze zakon vubec nerozlisuje mezi mobilem a autem, mezi veci za 5 Kc a za par milionu, plati pro to uplne stejna pravidla. Ja jsem to uz jednou (u jineho auta) absolvoval. A na reseni maji celkem 30 kalendarnich dnu, uz 31. den si muzes zajit pro nove auto (nebo pro penize) a oni nemohou ani ceknout, protoze by jim COI za to jeste naparila tucnou pokutu.
Jo a jeste jedna vec - pokud by Te/Tvoji reklamaci chteli "predat" na vyrobce, tak se nedej - reklamaci zakaznik resi s prodejcem, ne s vyrobcem a vztahy mezi prodejcem a vyrobcem, resp, ze jak si oni potom dojednaji mezi sebou co a jak, Te nezaujimaji. Tvou reklamaci MUSI vyridit prodejce a kdyby ne, tak se soudis s prodejcem, ne vyrobcem.
- zdenda.stary
- *
- Příspěvky: 50
- Registrován: 30 črc 2013, 15:45
Re: Senzor tlaku pneumatikách.
http://www.pneumatiky-obchod.cz/tpms-el ... paign=tpms
Tady slibují nižší ceny a údajně není nutné dodatečné spárování se senzory.
Tady slibují nižší ceny a údajně není nutné dodatečné spárování se senzory.
Hyundai ix20 1.4 CVVTi, 2013 trikolor. 6.2l/100km.
Re: Senzor tlaku pneumatikách.
no ale furt to jsou 4 klacky s pofiderní výdrží, každopádně další kurvítko který sráží cenu ojetiny, pchybuju, že to bude fungovat 8-10 let
edit: koupíme si todle a na STK budeme tvrdit, že to je monitor tlaku v pneu
pak ještě vyzkoušet totok třeba to bude fungovat
edit: koupíme si todle a na STK budeme tvrdit, že to je monitor tlaku v pneu
pak ještě vyzkoušet totok třeba to bude fungovat
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012