Certe ono už je to dneska jedno

doba minulá, ale mě trochu nadzvedlo, že Fiat 125 P 1 500 nejel

v tý době jsem je dělal a pokud byly udělaný ventily, správně nastavený fórek a seřízenej karbec

tak patnáctka byla raketa a na tom trvám .... 1.3ky ty nejely

ale 1.5ka bylo jiný kafe
Máš pravdu, že Žigul 1.500 byl proti polákovi živější ... měl taky modernější motor OHC ... polák byl převzatý motor s Fiata 1.500 a byl konstrukčně zastaralejší (OHV) ..... nicměně koncová rychlost byla stejná a polák měl větší sílu v kopcích. Jeho středoobrátkový motor nepotřebovat tolik řadit, jako u Žigula ..... polák měl taky mnohem lepší brzdy. Jinak si ty auta byly dost podobný, ale Žigul byl určitě populárnější ....
a jako třetí byl právě již zmiňovaný Moskvič 412 ( 1 500 obs ). Jeho motor se vyvíjel v letecké fabrice

ale špatný agregát to určitě nebyl ..... vysokoobrátková mašina OHC ( asi 74 koní ) dávala Moskalovi velice slušnou dynamiku

i spotřeba byla mnohem lepší než u poláka a žigula ..... dalo se s ním jezdit okolo 8 litrů, což na tohle auto bylo velmi slušný ... průser u tohohle vozu byly ale brzdy .... děs běs
Omluva za off topic .... Márty, když tak to smázni ...