1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od Deegr »

Všiml jsem si jedné nepříjemné věci. Po prudkém sešlápnutí plynu dojde k mírné prodlevě, než motor začne akcelerovat naplno. Je to jako by motor čekal, než se roztočí turbo. Motor zabere, ale tak po půl vteřince zabere ještě více. Můj osobní názor je ten, že dojde ke změně časování ventilů a zde vzniká ta prodleva. Něčeho podobného jsem si všiml i při nižších otáčkách. Třeba při 2200 ot/min, když postupně přidávám plyn, třeba když začne silnice stoupat, tak najednou auto zabere více, jako bych přidal najednou více plynu. Důvod bude asi ten samý. Motor dle sešlápnutého akcelerátoru pozná, že je třeba změnit režim motoru z Eco na Power a zase dojde k přenastavení sání i změně časování ventilů. Máte někdo podobné postřehy, nebo jiné vysvětlení, proč motor reaguje tak letargicky na akcelerátor?
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Reklama
 

Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od Hardcam »

Maximalni vykon tvyho vozu je nekde pri 6300 otackach, fakt si myslis, ze tebou pozadovany vykon ma pri 2200 otackach kde brat? Ja si myslim, ze ne, jestli chces vykon v nizsich otackach - kde se benzinovy 16V obecne nechytaj, mel jsi poridit CRDi. Tim se i vysvetluje, proc pozdeji vykon vic pocitis. Nevim, jestli GDI ma CVVT, ja ho mam na dvou autech a pri jizde ho neumim identifikovat.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8142
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od Mexican »

moze byt aj elektronicky plyn, kde je davkovanie plynu trochu horsie. A samozrejme aj Euro5 norma, ktora sa snazi prave znizit spotrebu tym, ze plyn je tolerantnejsi voci poskakovaniu
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
zulyk
**
Příspěvky: 329
Registrován: 31 srp 2010, 07:57
Bydliště: VT

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od zulyk »

Hardcam píše:Maximalni vykon tvyho vozu je nekde pri 6300 otackach, fakt si myslis, ze tebou pozadovany vykon ma pri 2200 otackach kde brat? Ja si myslim, ze ne, jestli chces vykon v nizsich otackach - kde se benzinovy 16V obecne nechytaj, mel jsi poridit CRDi. Tim se i vysvetluje, proc pozdeji vykon vic pocitis. Nevim, jestli GDI ma CVVT, ja ho mam na dvou autech a pri jizde ho neumim identifikovat.
ak sa nemylim, tak GDI ma D-CVVT, ale ci je to citit oproti CVVT to netusim :wink:
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1723
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od XMira »

Já bych to přiřkl spíš elektronice než CVVT. Něco času zabere, než se domluví e-plyn , ECU a všechny ty ekovynálezy. Zřejmě, kdyby motor prostě naložil plnej kotel, tak jako u starýho auta, tedy vstříknul pořádnou dávku benzínu do sání a klapku otevřel naplno, tak by se vyvalil oblak nepředpisových čmoudíků a zabili bychom každou akcelerací pár roztomilých tuleních mláďátek. Proto ten rozdíl mezi obhroublým projevem starého benzíňáku a uhlazeným projevem euro5 metrosexuála...
:roll:
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od 89majlo96 »

Ten motor ma problem aj pri preradovani v maximalnych otackach. Na bezne jazdenie super motor, ale na dravsie rozjazdy nevhodny. A spavne to popisal asi Mexican, aj podla mna to ma za nasledok Euro 5 a elektronicky plyn.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od Deegr »

Tak jinak. Moje Stilo má také elektronický plyn a proměnou délku sání, ale nemá již časování ventilů. Po sešlápnutí plynu i v 2200 ot/min to auto zabere hned, na nič nečeká. Ano, auto má dokonce i ve 2200ot/min nějaký výkon, dle grafu asi 45 koní. Nebo tobě auto po sešlápnutí plynu v nižších otáčkách nezrychluje? Navíc je jedno, jestli ten plyn sešlápnu ve 2200 ot/min, nebo ve 4000 ot/mi, kde má už nějakých 90 koní. Auto zabere ve dvou krocích a to mi Stilo nikdy nedělalo. Proto to přičítám tomu časování ventilů a 1.6 GDI má časování jak na sacích, tak i výfukových ventilech.
http://www.auto.cz/hyundai-kia-1-6-gdi- ... toru-57630
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1723
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od XMira »

Zodpovědně mohu prohlásit, že moje zrychluje plynule. Ale je jasný, že ve dvou tisících se mu nechce tolik, jako ve čtyřech. Ovšem žádný "skok" nepociťuju.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od Deegr »

Já také po autě ve 2200 ot/min nechci plný výkon. Uvedl jsem to jako příklad, když silnice začne stoupat a já více a více přidávám plyn, tak v jeden okamžik auto zabere citelně více, jako-by škubne, jak kdyby někdo přepl vypínač a auto mělo najednou o deset koní více. Lehce to připomíná chování turbo motoru, kde třeba i po přeřazení v 6800ot/min auto chvilku čeká, než znova zabere naplno, což dělají právě turbo motory, protože musí čekat, než se znovu roztočí turbo. Stilo tohle nedělalo. Nevím, jak lépe to popsat.
Naposledy upravil(a) Deegr dne 24 dub 2012, 14:12, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od Hardcam »

Deegr píše: Nebo tobě auto po sešlápnutí plynu v nižších otáčkách nezrychluje?
Zalezi na prevodovym stupni, do trojky dobry, posledni dva mdle, ale rychlost nabira. Pokud ale chci zrychlit ve svy podstate slova - tzn. seslapnout plyn k podlaze, urcite si k tomu nebudu vybirat tohle spektrum otacek, kde disponuju 40ti kobylama :D/
i30 je 1.6, Stilo 2.4...Sonata 2.4 se pri hodne podobnym vykonu moji i30 taky chova uplne jinak.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od 89majlo96 »

na zatah auta nema vplyv konovy vykon ale krutiaci moment
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od Deegr »

Hardcam: Ale já nikde nepsal, že při 2200 ot/min dam plný plyn a chci mít hned plný výkon. O těch 2200 ot/min jsem se zmínil s postupným přidáváním plynu, třeba do kopce, abych nemusel podřazovat. Když chci jet rychle, tak nechám motor více točit, většinou přes 4000 ot/min, ale i zde po náhlém sešlápnutí plynu dojde k mírné prodlevě. Možná jsi si toho nikdy nevšiml, nebo to dělá až tenhle motor. Já si toho všiml hned, protože moje předchozí auto to nedělalo v celém spektru otáček.

89majlo96: Tuhle poznámku jsem čekal :-) Tak proč teda benzín člověk musí tolik točit, aby mu auto jelo, když krouťák má už třeba ve 3500 ot/min a pak už jen klesá? A proč diesel s krouťákem 500 Nm a výkonem 250 koní nejede jako M5 V10, která měla krouťák také 520Nm, ale už 507 koní?
Naposledy upravil(a) Deegr dne 24 dub 2012, 14:18, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Uživatelský avatar
Haer
***
Příspěvky: 513
Registrován: 26 srp 2008, 20:28
Bydliště: brněnsko

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od Haer »

Pozoruju totez, co Deegr. Popsal to dost presne. Po seslapnuti chvili nic a pak znatelny zatah. Az jsem chvili premyslel, jestli tam to turbo neschovali :D Cim to je, netusim, ale pricitam to nejakym "sofistikovanym" algoritmum.

hardcam: v tom postu se nejednalo o vykon, je jasne, ze atm. benzin ve 2000 nebude mit buhvijaky tah. Jde o to, ze i kdyz ty otacky vicemene zustavaji stejne, je poznat rozdil v momentu motoru, ktery se projevi az po chvili.
U Accenta kdyz jsem ve 2,5k otackach seslapl plyn, tak auto se jen velmi line probiralo a ozivalo tak, jak rostly otacky.. U tohoto ne. Seslapnu ve 2,5k plyn, chvili se nic nedeje a i kdyz otacky zustavaji stejne, auto najednou zacne tahnout mnohem silneji. Jako kdybych u accenta podradil a vytocil ho na 3,5k, tady to udela bez podrazeni...
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost Obrázek
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano Obrázek
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od Deegr »

Super tak nejsem sám :-) To se mi ulevilo. Ta chvíle, kdy po přidání se skoro nic neděje je asi jen půl vteřinky, ale je to cítit a trošku mi to i vadí, zvlášť, když jsem na to nebyl zvyklí. Já si toho prvně všiml, když jsem právě potřeboval lehce zrychlit a přidával jsem postupně plyn, auto začlo zrychlovat, ale spíše jako chcípla myš a pak z ničeho nic to jelo jak slabší dvoulitr a to nepřeháním. Auto od 2000 do 2500 nezrychluje o moc hůře, než moje lehce upravené Stilo, to mě docela překvapilo.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od Hardcam »

D: Dneska jeste nekolikrat pojedu obema auty, tak se pokudim vsimat, nicmene si nepamatuju, kdy by se stalo, ze zrychleni ma vic fazi. Zkusim to i tesne pred praci, kde mam prudkej tahlej kopec cca 2km, ale jezdim ho na petku a dolu "zkusit šušn" :mrgreen:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“