1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od Deegr »

No mě to též Stilo nedělalo, třeba to dělají až tyhle GDIčka. Vadí mi na tom jedna věc. Tímhle totiž člověk přijde o hlavní výhodu atmosferického motoru. Vždyť je to stejný jako u foukaného motoru, kde člověk musí čekat, než zabere turbo a já u atmosferického motoru zase musím čekat, než se změní časování ventilů (zřejmě). Sice to není nic strašného, ale stejně.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Reklama
 

Uživatelský avatar
M.Ela1600
**
Příspěvky: 193
Registrován: 18 črc 2011, 10:06
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od M.Ela1600 »

Zase nemuzes cekat od 1.6tky zazraky, je to sice vykonej motor celkem ale porad setnactka. Mel sis poridit V6ku 3.0 v atmosfere a byl by klid :D
Elantra 1.6 2006
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od Deegr »

Já nečekám zázraky, ale když je to atmosferickej motor, tak po přidání plynu by měl hned vyrazit a ne čekat na bůhvíco. Právě kvůli tomu kupuji atmosféru a ne nějaké TSI,abych nemusel čekat, než se uráčí roztočit turbo. Jsou lidé, co tyhle věci u motoru nemají rádi a po přidání plynu nechtějí být zdržováni. Od moderního motoru, zvlášť s přímým vstřikem bych čekal rychlejší reakce, než u deset let staré jednotky.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od FISHkaa »

myslím, že ta prudká změna chování je způsobena změnou časování ventilů. Já to občas pozoruji na svém motoru (variabilní časování , proměnná délka potrubí). Minimálně ta změna vačky nebude plynulá, ale skoková, proto ten rozdíl... Mě se to ale líbí 8) :mrgreen:

edit: na plyn mi to reaguje hned (tj. jako klasická atmoška) 8)
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od Hardcam »

D: tak jsem najel mericich 80km - pridava plynule pod zatezi i pianko, bez "turboefektu" a at delam, co delam, tak funkci CVVT neumim rozeznat. Mam 105kW, CVVT, Euro4 a mechanicky plyn.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od Deegr »

To jsem čekal, že u toho staršího motoru to nebude znát. Stilo bylo dokonce jen euro 3 bez CVVT. To chce zkoušet nové motory s GDI a DCVVT, jestli to dělají také, nebo jen tenhle.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Mirec.K
*
Příspěvky: 48
Registrován: 24 dub 2012, 22:56

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od Mirec.K »

Deegr - neviem, či odpoviem pravdu, ale skúsim moje postrehy (nie s týmto motorm, aj keď by som ho rád vyskúšal, v tej cene, v akej sa dá u nás zohnať sa už radšej prikloním asi k inej alternatíve).

Rodičia majú asi rok FoFo II (1,6 74kW). Podobný "problém" občas postrehnem aj pri tomto motore. A ten žiadnym variabilom (u Fordu Ti-VCT) nedisponuje. Z toho mi vychádza jediné (opäť pre tento motor) - bude to v elektronike. Sama riadiaca jednotka sa "učí" na začiatku, čo a ako. Zrejme vie "rozpoznať" štýl jazdy. Proste snaží sa ísť úsporne, a to, že ty potrebuješ pridšie zrýchliť nevyhodnotí okamžite, proste jej to trvá. To je to "nakopnutie". Taktiež si všímam (nemám to presne odsledované, ale subjektívne to vnímam dosť silno), že ak idem dlhšiu dobu "na spotrebu" (teda ustálená rýchlosť, nižšie udržiavacie otáčky) a naraz potrebujem pridať, tak cítim toto isté dosť výrazne (aj pri podradení). Naopak, ak idem viac štýlom brzdy-plyn (nie doslovne, ale proste svižnejšie, ako treba), tak pri zošliapnutí toto necítim a auto zaberá pekne okamžite. Z toho mi proste príde, že to spôsobuje elektronika.

Čo u mňa hovorí za túto teóriu je tiež fakt, že ak sa nemálim, variabil funguje na základe otáčok (teda časovanie je závislé na otáčkach, nie na tom, koľko výkonu práve potrebuješ). Dá sa to vidieť pri porovnaní napríklad motorov 1,6 Ti-VCT s rôznymi výkonmi (momentálne tuším 63, 77 a 92kW) - do určitých otáčok krivka rovnaká (cca) a rozbieha sa v tých mometoch, keď variabil posunie časovanie. Proste variabil pracuje na základe otáčok (keďže v iných otáčkach je iné časovanie efektívnejšie).

Sú to len moje domnienky, nie som odborník, môžem sa úplne mýliť, ale kým ma o inom nepresvedčí niekto, kto sa vážne tomu rozumie a nie len na papieri, tak mi toto príde dosť logické (s tým variabilom aj podložené priebehmi krútiaceho momentu a výkonu).

Nieje to síce skúsenosť priamo s týmto motorom, ale možno sa zíde.
Škoda Fabia Kombi Mk3, 1,0 TSI, 81kW (2018)
Ex:
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW (2004)
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW (2002)
Ford Mondeo Turnier Mk1, 1,8 Zetec, 85kW (1994)
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od idam.i »

Deegr,skús si overiť,či nemáš aktivovaný Eco mód.Ono sa to niekedy takto prejavuje.Pokial to nepomôže,tak šup do Hyundai :hyu: .Otravovať,kým to neodstránia.Určite to nie je normálne. [-X
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od Deegr »

Eco mod mají jen auto s automatem. Já tam žádné tlačítko eco nemám. Je možné, že to dělá ta elektronika, ale proč by někdo takhle blbě nastavil řídící jednotku je mi záhadou. Uvidíme, co mi na to řeknou v servisu, až se tam vydám.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od idam.i »

i30 nepoznám.Jazdil som s i40 a tam bol s tymto motorom Eco mód aj s manuálom.Držím palce.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Bofors
**
Příspěvky: 282
Registrován: 05 led 2010, 17:05
Bydliště: Ostravwa

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od Bofors »

co třeba více jezdit a méně hledat mouchy, drobnosti...
VW Golf VII 1,4 TSI
motozačátky: Hyu Elantra 1,6
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od Chasnik »

sice nemám přímý vstřik paliva, ale CVVT jo. Auto jde za plynem hned a bez prodlevy, ale skutečný zátah nastává až na hranici 4000 ot. Jestli to je dáno tím proměnlivým časováním nebo jednodušše průběhem výkonové křivky, nedokážu odhadnout. A vlastně je mi to jedno, hlavně, že to má záběr ;)
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
mechoun
**
Příspěvky: 460
Registrován: 14 bře 2009, 19:47

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od mechoun »

Není to nic zvláštního, kopanec máme i na "starých" 1,6CVVT. A křivku zvýšení krouťáku vidím jako funkci otáček a ne funkci dupnutí na plynový pedál. Už jsem se o tom zmiňoval tady https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 29#p330129
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od idam.i »

No neviem DEEGR , ja by som to určite riešil.Pokial som správne pochopil opis problému,tak sa mi to nezdá na žiadne prestavenie ventilov a pod.Pátral by som po plynovom pedále,či nemá nejaký problém,ale v naprogramovaní riadiacej jednotky.Určite by som s tým navštívil servis. :hyu: Neverím ,že by cielene takto niečo vyrobili. [-X Držím palce a informuj ako si pochodil.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od willy50 »

Mirec.K píše:
Sama riadiaca jednotka sa "učí" na začiatku, čo a ako. Zrejme vie "rozpoznať" štýl jazdy. Proste snaží sa ísť úsporne, a to, že ty potrebuješ pridšie zrýchliť nevyhodnotí okamžite, proste jej to trvá. To je to "nakopnutie". Taktiež si všímam (nemám to presne odsledované, ale subjektívne to vnímam dosť silno), že ak idem dlhšiu dobu "na spotrebu" (teda ustálená rýchlosť, nižšie udržiavacie otáčky) a naraz potrebujem pridať, tak cítim toto isté dosť výrazne (aj pri podradení). Naopak, ak idem viac štýlom brzdy-plyn (nie doslovne, ale proste svižnejšie, ako treba), tak pri zošliapnutí toto necítim a auto zaberá pekne okamžite. Z toho mi proste príde, že to spôsobuje elektronika.
*
*
*
To jsem rád, že to tady někdo napsal. Mám totiž stejný pocit ze svého motoru.
Pokud se loudám a jedu "úsporně", tak je ten motor potom nějaký čas jakoby lenivý.
Pokud na to trochu šlapu, jde potom velmi ochotně za plynem, zdá se mi i tak nějak výkonnější.
No a když se po svižné jízdě zklidním a jedu zase úsporněji, tak trvá několik kilometrů, než se spotřeba (průměrná) vrátí do "úspornějších" kolejí. A ten rozdíl může dělat až k litru.
Nechtěl jsem to tady dříve psát, protože by se mi někteří vysmívali a já si tím zas tak stoprocentně jistý nejsem, protože to neřeším, ale Mirec mě nakopl.
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“