Plyn čili LPG
Moderátoři: amaize, Moderátoři
Re: Plyn čili LPG
Tak to sa ti ani nedivím, že sa ti to neoplatí, pri takých cenách Slovač si opäť musí priplatiť, ako inak
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- Reklama
Re: Plyn čili LPG
Caruser, máš SZ...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Plyn čili LPG
[quote="Nexus"]Libornet: Já už si párkrát vyzkoušel economyrun za 13l s nekvalitním plynem, extrém byl ve švédsku, kde to papalo 15 při 90km/h [quote]
To nebude nekvalitním plynem, ale tím, že tam neprodávají LPG, ale čistý propan. Ten má menší obsah energie.
To nebude nekvalitním plynem, ale tím, že tam neprodávají LPG, ale čistý propan. Ten má menší obsah energie.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: Plyn čili LPG
Tak už aj ja mám za sebou prvých 2000 km na LPG, a tu je zopár postrehov:
- priemerná spotreba 6,1 L/100 km, jazdný štýl nemá veľký vplyv na výslednú spotrebu (najnižšia 5,9, najvyššia 6,3)
- prepínanie medzi paliva je nepostrehnuteľné
- nižší výkon som nepostrehol, možno preto, že v aute jazdíme dvaja
- na LEDky ukozovateľa stavu paliva sa nemožno spoliehať, ak začne posledná blikať najazdím ešte 160 - 190 km na LPG
- nárast spotreby je presne 15 % počítam to podľa palubného PC, ktorý pri benzíne ukazoval hodnoty nižšie o 0,3 L/100 km
- spotreba Flashlube 0,1 L /2000 km
- spotreba benzínu odhadom 0,2 L/100 km podľa vonkajšej teploty
Zatiaľ max. spokojnosť, ak sa niekto rozhoduje nad prestavbou vrelo odporúčam
- priemerná spotreba 6,1 L/100 km, jazdný štýl nemá veľký vplyv na výslednú spotrebu (najnižšia 5,9, najvyššia 6,3)
- prepínanie medzi paliva je nepostrehnuteľné
- nižší výkon som nepostrehol, možno preto, že v aute jazdíme dvaja
- na LEDky ukozovateľa stavu paliva sa nemožno spoliehať, ak začne posledná blikať najazdím ešte 160 - 190 km na LPG
- nárast spotreby je presne 15 % počítam to podľa palubného PC, ktorý pri benzíne ukazoval hodnoty nižšie o 0,3 L/100 km
- spotreba Flashlube 0,1 L /2000 km
- spotreba benzínu odhadom 0,2 L/100 km podľa vonkajšej teploty
Zatiaľ max. spokojnosť, ak sa niekto rozhoduje nad prestavbou vrelo odporúčam
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Plyn čili LPG
Tak mi to nedalo a skúsil som úspornú jazdu na LPG. Po 650 km diaľnic a okresiek a jedného asi 20 min státia v kolóne bola výsledná spotreba 5,56 L/100 km LPG, palubný PC ukazoval 4,6. Odhadujem, že najnižšia spotreba aká sa dá na LPG dosiahnúť bude okolo 5 L /100 km, ale tak jazdiť by nikoho asi nebavilo
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Plyn čili LPG
Prvých 10.000 km na LPG a kontrolu systému mám šťastne za sebou. Tu je zopár mojich postrehov:
- ľutujem, že som prestavbu nevykonal hneď po kúpe, ušetril by som ešte viac
- systém funguje bezproblémovo od namontovania
- spotreba po 10.000 km 6,2 l LPG, 0,15 L N95 a 0,042 L primazávania na 100 km
- dojazd podľa spôsobu jazdy 550 - 620 km
Max. spokojnosť so systémom BRC Sequent LPG
- ľutujem, že som prestavbu nevykonal hneď po kúpe, ušetril by som ešte viac
- systém funguje bezproblémovo od namontovania
- spotreba po 10.000 km 6,2 l LPG, 0,15 L N95 a 0,042 L primazávania na 100 km
- dojazd podľa spôsobu jazdy 550 - 620 km
Max. spokojnosť so systémom BRC Sequent LPG
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Plyn čili LPG
Zdravím vespolek, tak jsem si to pročetla od začátku až do konce a jsem tak na 80% pro LPG. Při dnešní ceně PHM, opět mi přišla tato myšlenka na mysl... Docela mi "navrtali" ty fotografie uveřejněné zde po montáži, mimo jiné.caruser píše:Prvých 10.000 km na LPG a kontrolu systému mám šťastne za sebou. Tu je zopár mojich postrehov:
- ľutujem, že som prestavbu nevykonal hneď po kúpe, ušetril by som ešte viac
- systém funguje bezproblémovo od namontovania
- spotreba po 10.000 km 6,2 l LPG, 0,15 L N95 a 0,042 L primazávania na 100 km
- dojazd podľa spôsobu jazdy 550 - 620 km
Max. spokojnosť so systémom BRC Sequent LPG
Jsem Hundík nováček.
Všimla jsem si, že tu máte slušnou, předpokládám kombinovanou spotřebu, už i na benzínu? Pod 6 l?
Má nejmenší zatím byla 5,9l/100 km. Jinak spíše 6,5 - 7. Co dělám špatně? Prozradíte mi někdo techniku jízdy, kterou používáte? Nebo je to tím, že auto není ještě tzv. zajeté (cca 4000 km)?
Díky za tipy.... JJ
Hyundai I20/1,2i - 57 kW - Comfort Plus - leden 2012 //ice blue metallic
(původní Opel Corsa 1,2i / 97 /265 tis. km /benzín)
(původní Opel Corsa 1,2i / 97 /265 tis. km /benzín)
Re: Plyn čili LPG
Judyjud
Vitajte v klube i20
Spotreba pri každom vozidle závisí predovšetkým od vodiča, čo je všeobecne známe. Treba sa riadiť všeobecnými radami, čo najviac využívať zotrvačnosť (jazda bez zaradenej rýchlosti), čo najmenej používať brzdy (brzdenie motorom, samozrejme vrámci bezpečnosti premávky), motor zbytočne nevytáčať (riadiť sa indikátorom preradenie, neriadim sa ním a spotrebu mám aj nepriek tomu nízku). Stačí si do vyhľadávača napísať úsporná jazda
Motor 1,2 v i20 má rovnakú spotrebu pri 2000 km ako aj pri 45.000 km, zábeh nemá vplyv na výslednú spotrebu.
Mimo mesta je možné jazdiť za 4 L benzínu, ale ako som písal závisí to od vodiča, ja napr. aj s 1,6kou jazdím za 4,5 l
Vitajte v klube i20
Spotreba pri každom vozidle závisí predovšetkým od vodiča, čo je všeobecne známe. Treba sa riadiť všeobecnými radami, čo najviac využívať zotrvačnosť (jazda bez zaradenej rýchlosti), čo najmenej používať brzdy (brzdenie motorom, samozrejme vrámci bezpečnosti premávky), motor zbytočne nevytáčať (riadiť sa indikátorom preradenie, neriadim sa ním a spotrebu mám aj nepriek tomu nízku). Stačí si do vyhľadávača napísať úsporná jazda
Motor 1,2 v i20 má rovnakú spotrebu pri 2000 km ako aj pri 45.000 km, zábeh nemá vplyv na výslednú spotrebu.
Mimo mesta je možné jazdiť za 4 L benzínu, ale ako som písal závisí to od vodiča, ja napr. aj s 1,6kou jazdím za 4,5 l
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- vlado1979
- ****
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 19 črc 2008, 10:19
- Bydliště: Malinovo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plyn čili LPG
Judyjud:
Pri jazde treba predvídať a brzdiť motorom. Držať odstup a pustiť nohu z plynu, zrýchľovať pozvoľno, radiť pri max. 2500 ot. To je možno recept na nižšiu spotrebu. Caruser má nízku spotrebu, je tým posadnutý, však kto by si dal do 1,2-ky LPG a jazdil po diaľnici 80 km/h ?
Nesúhlasím však s jeho užívaním zotrvačnosti (jazda bez zaradenej rýchlosti). Na neutrál nie, vždy so zaradenou rýchlosťou.
Záleží aké trasy jazdíš. Otrepaná fráza, že ?
Aby som nestrieľal len tak do vetra, pripájam moju spotrebu s i30 (väčšie auto a dokonca som sa dostal pod technické údaje výrobcu). Jazda defenzívna, dodržiavanie predpisov (zákona). Diaľnica minimálne, hlavne mimomesto, pár semafórov na trase v meste (cca 5).
http://www.spritmonitor.de/en/detail/290623.html
Pri jazde treba predvídať a brzdiť motorom. Držať odstup a pustiť nohu z plynu, zrýchľovať pozvoľno, radiť pri max. 2500 ot. To je možno recept na nižšiu spotrebu. Caruser má nízku spotrebu, je tým posadnutý, však kto by si dal do 1,2-ky LPG a jazdil po diaľnici 80 km/h ?
Nesúhlasím však s jeho užívaním zotrvačnosti (jazda bez zaradenej rýchlosti). Na neutrál nie, vždy so zaradenou rýchlosťou.
Záleží aké trasy jazdíš. Otrepaná fráza, že ?
Aby som nestrieľal len tak do vetra, pripájam moju spotrebu s i30 (väčšie auto a dokonca som sa dostal pod technické údaje výrobcu). Jazda defenzívna, dodržiavanie predpisov (zákona). Diaľnica minimálne, hlavne mimomesto, pár semafórov na trase v meste (cca 5).
http://www.spritmonitor.de/en/detail/290623.html
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Re: Plyn čili LPG
Dovolím si 2 poznámky
- Nesouhlasím s tím, že motor má stejnou spotřebu při 2000 i při 45000. Až teprve po najetí cca 10000 km mi klesla spotřeba trvale o cca 0,5 až 1 litr.
- Na spotřebu mají vedle vyjmenovaného výrazný vliv mimo kvality povrchu silnice i průměrná délka trasy (u mě je 20 km dlouhá trasa) a typ terénu (jezdím v podhůří Jeseníků a tedy hodně kopečků).
Z uvedeného si dovolím závěr, že 7 litrů průměr může být u jednoho velmi nízká spotřeba a 6 litrů průměr u druhého nepřiměřeně vysoká.
- Nesouhlasím s tím, že motor má stejnou spotřebu při 2000 i při 45000. Až teprve po najetí cca 10000 km mi klesla spotřeba trvale o cca 0,5 až 1 litr.
- Na spotřebu mají vedle vyjmenovaného výrazný vliv mimo kvality povrchu silnice i průměrná délka trasy (u mě je 20 km dlouhá trasa) a typ terénu (jezdím v podhůří Jeseníků a tedy hodně kopečků).
Z uvedeného si dovolím závěr, že 7 litrů průměr může být u jednoho velmi nízká spotřeba a 6 litrů průměr u druhého nepřiměřeně vysoká.
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plyn čili LPG
Já bych jen dodal, že je blbost jezdit s vyřazenou rychlostí jak psal Caruser. To platilo v dobách stodvácy, teď to je ale blbost. Spíš si "pomůžete" naopak. Mě se osvědčilo naopak tam při využívání setrvačnosti (kopec atd.) švihnout vyšší rychlostní stupeň a nešlapat na plyn. Auto je pak schopno často zrychlit ještě samo, aniž bych mu pomohl a spotřeba utěšeně klesá. To s tim bržděním motorem je jinak samozřejmě pravda. Nejhorší je na spotřeba takzvaná jízda od semaforu k semaforu.
Já jsem tak trochu závodník, takže ve městě na spotřebu až tak moc nekoukám
Já jsem tak trochu závodník, takže ve městě na spotřebu až tak moc nekoukám
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Re: Plyn čili LPG
jezis zase neotrepane myty jezdit s zarazenym kvaltem z kopce,toto uz je davno mytus minulosti a dokonce uz i renonovane firmy ktere se zabyvaji testy vozidel toto hloupe pouzivani zarazeneho kvatlu z kopce nikde nevytrubuji do sveta.
pokud si nekdo zatim stoji- prosim,ale osobne mohu rict ze kdyz jsem timto zpusobem jezdil tak se svym 1.5CRDi jsem se v lete po meste pod 5 litru nedostal,momentalni moje spotreba po meste cini 4.4-4.7l/100km,i kdyz bych mohl rict ze to muze byt kombinovana spotreba,65% mesto(semafory,50,kopecky)35%mimo obec(ztoho 10% omezeni70)
jinak cesky receno co mi platne ze jedu se zarazenou rychlosti za nulovou spotrebu z kopecka kdyz pod kopcem musim hned slapnout na pedal,kdyz na neutral dojedu z pod kopce 2.5km dale.teda v mem pripade a v moznostech me cesty.
kazdy si musi najit svuj styl jizdy a vnem vyuzivat fyzikalni zakony.
pokud si nekdo zatim stoji- prosim,ale osobne mohu rict ze kdyz jsem timto zpusobem jezdil tak se svym 1.5CRDi jsem se v lete po meste pod 5 litru nedostal,momentalni moje spotreba po meste cini 4.4-4.7l/100km,i kdyz bych mohl rict ze to muze byt kombinovana spotreba,65% mesto(semafory,50,kopecky)35%mimo obec(ztoho 10% omezeni70)
jinak cesky receno co mi platne ze jedu se zarazenou rychlosti za nulovou spotrebu z kopecka kdyz pod kopcem musim hned slapnout na pedal,kdyz na neutral dojedu z pod kopce 2.5km dale.teda v mem pripade a v moznostech me cesty.
kazdy si musi najit svuj styl jizdy a vnem vyuzivat fyzikalni zakony.
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plyn čili LPG
Farrael neviem ako to mas sprevodovvane, mam v aute ten isty motor co Pavel a na 5. stupni to od cca 75km/h brzdi. Tiez ked vidim, tak proste vyradim nech to naberie rychlost a nasledne tak zaradim bud 5 alebo 4. Priklad - D8 z nemecka, hore v tuneloch mam zaradenu 5, to mi drzi z kopca asi 90km/h.. za tunelmi vyradim a dojdem cca 110-120 az dole k takemu avangardnemu mostu nad Usti, kde za 3 pruh zbiehaju do dvoch - co znamena cca 5-7km. So zaradenou patkou by som sa plazil max po tamojsiu benzinku a to je tak o 2 m menej :-0
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Plyn čili LPG
vlado1979
Čo stále máš proti LPG v 1,2ke? Povedz mi s akým autom sa dostaneš s nákladmi na hodnotu 4 EURO/100 km. Nejazdím po diaľnici 80, len ak je tam obmedzenie
jirikstbk
Stále tvrdím, že 1,2 Kappa nemá po zabehnutí nižšiu spotrebu.
69pavel
Máš absolútnu pravdu, jazda so zaradeným prevodovým stupňom je prežitok. Jazda so zaradeným prevodovým stupňom z kopca má význam len v takom prípade ak ide o prudké kopce, v opačnom prípade klesá rýchlosť už počas klesania z kopca.
Čo stále máš proti LPG v 1,2ke? Povedz mi s akým autom sa dostaneš s nákladmi na hodnotu 4 EURO/100 km. Nejazdím po diaľnici 80, len ak je tam obmedzenie
jirikstbk
Stále tvrdím, že 1,2 Kappa nemá po zabehnutí nižšiu spotrebu.
69pavel
Máš absolútnu pravdu, jazda so zaradeným prevodovým stupňom je prežitok. Jazda so zaradeným prevodovým stupňom z kopca má význam len v takom prípade ak ide o prudké kopce, v opačnom prípade klesá rýchlosť už počas klesania z kopca.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Plyn čili LPG
caruser
vlado1979
Farrael
69pavel
Všem Vám děkuji za odpověď
Můj styl jízdy je z kopce noha z plynu a se zařazenou rychlostí, jinak spíše pata na plynu než špička, ta jen zlehka. Mimo město kratší vzdálenosti cca 6,2 a Praha byla 5,7 ( 400 km celkem tam a zpět) a po městě k těm 7mi l.
Pokud bych jela s vyřazenou rychlostí, tak mi PP ukazuje spotřebu maximum - můj PP neukazuje momentální litry, ale je tam plná čára. Pokud jedu bez plynu se zařazenou rychlostí tak PP ukazuje minimum spotřeby. Alespoň doufám, že jsem to dobře pochopila.
Pořád stále doufám, že se spotřeba ještě ustálí a ráda jezdím, jen při dnešních cenách je to dost v "složité" zajíždět vozidlo jen tak z plezíru.
Původní auto Corsička mi jezdila za 7l a při jeho stáří a najetých kilometrech? (Vlastnila jsem ho 4 jeho poslední roky). Původně s ní jezdilo mnoho řidičů - sloužila totiž autoškole, mému strýci. Auto mělo jednoho majitele, ale spoustu spoluřidičů . Chtěla jsem si koupit novou Corsu, ale vzhledem k ceně a vybavení to vyhrála I20 nakonec. Jen ten servis, tedy Ti co ho u nás zde představují a firmu zastupují, by měli mít trochu jiný zodpovědnější přístup k zákazníkům. No jistě si dovedete představit, ještě když jim tam přijede ženská - zkoušejí oblbovat. Vím, že to sem do tématu nepatří - prosím jaké máte zkušenosti se servisní prohlídkou - můžete mi napsat soukromě?
A k aktuálnímu tématu? Zajímalo by mi, když je namontované LPG, jak funguje či nefunguje PP?
Vše co ukazuje se vztahuje k benzínu a nebo nějaké hodnoty se dají spojit i ve vztahu k LPG?
Díky... trochu se to tu rozproudilo... JJ
vlado1979
Farrael
69pavel
Všem Vám děkuji za odpověď
Můj styl jízdy je z kopce noha z plynu a se zařazenou rychlostí, jinak spíše pata na plynu než špička, ta jen zlehka. Mimo město kratší vzdálenosti cca 6,2 a Praha byla 5,7 ( 400 km celkem tam a zpět) a po městě k těm 7mi l.
Pokud bych jela s vyřazenou rychlostí, tak mi PP ukazuje spotřebu maximum - můj PP neukazuje momentální litry, ale je tam plná čára. Pokud jedu bez plynu se zařazenou rychlostí tak PP ukazuje minimum spotřeby. Alespoň doufám, že jsem to dobře pochopila.
Pořád stále doufám, že se spotřeba ještě ustálí a ráda jezdím, jen při dnešních cenách je to dost v "složité" zajíždět vozidlo jen tak z plezíru.
Původní auto Corsička mi jezdila za 7l a při jeho stáří a najetých kilometrech? (Vlastnila jsem ho 4 jeho poslední roky). Původně s ní jezdilo mnoho řidičů - sloužila totiž autoškole, mému strýci. Auto mělo jednoho majitele, ale spoustu spoluřidičů . Chtěla jsem si koupit novou Corsu, ale vzhledem k ceně a vybavení to vyhrála I20 nakonec. Jen ten servis, tedy Ti co ho u nás zde představují a firmu zastupují, by měli mít trochu jiný zodpovědnější přístup k zákazníkům. No jistě si dovedete představit, ještě když jim tam přijede ženská - zkoušejí oblbovat. Vím, že to sem do tématu nepatří - prosím jaké máte zkušenosti se servisní prohlídkou - můžete mi napsat soukromě?
A k aktuálnímu tématu? Zajímalo by mi, když je namontované LPG, jak funguje či nefunguje PP?
Vše co ukazuje se vztahuje k benzínu a nebo nějaké hodnoty se dají spojit i ve vztahu k LPG?
Díky... trochu se to tu rozproudilo... JJ
Hyundai I20/1,2i - 57 kW - Comfort Plus - leden 2012 //ice blue metallic
(původní Opel Corsa 1,2i / 97 /265 tis. km /benzín)
(původní Opel Corsa 1,2i / 97 /265 tis. km /benzín)