I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

TECHI30
*
Příspěvky: 22
Registrován: 07 kvě 2012, 09:42

I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od TECHI30 »

Koumu který motor vzít.Bohužel tu 1,6 nikde ke svezení nemají, mají většinou GDíčko a to nechci, kvůli plynu.Vyplatí se 15 litrů za tu 1,6 přidat, nebo je postačujicí ta 1,4, respektive rozdíl je neznatelný?Jezdím hodně město, cukačky, ale občas jedu i delší štreky.Chtělo by to asi graf průběhu výkonu, abych nekoupil tu silnější variantu a pak nezjistil, že v otáčkách co nejvíce používám jsou ty motory hodně podobné.Také by mě zajímal rozdíl hluku motoru v kabině a kolik to točí na dálnici, při 90 atd, případně s kterým motorem jsou lepší zkušenosti když se "naimplantuje" plyn.Děkuji.

Jen dodám, že oboje je 6-kvalt a 1,4 má 73Kw a 1,6 88Kw.
Naposledy upravil(a) TECHI30 dne 07 kvě 2012, 11:26, celkem upraveno 1 x.
Reklama
 

Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od FISHkaa »

IMHO:
záleží jak jezdíš narvanej. Pokud jezdíš většinou po městě, tak nižší objem stačí (i občas na delší trasy - když dojedou 1,2HáTéPé, tak tenhle motor musí i bez mačkání plynu :mrgreen: ). Pokud jezdíš naložený, tak volba 1,6 je jasná - bude mít o trochu vyšší točivý moment.
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Uživatelský avatar
juryno
**
Příspěvky: 147
Registrován: 19 kvě 2011, 08:04

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od juryno »

ja by som si :hyu: uz v zivote nekupil. ostava len dufat ze na tej novej generacii uz bude lepsie kvalita. kazdopadne by som to ale urcite neriskoval. je vela znaciek. je lepsie si priplatit trocha...
i30 1,4 CVVT 80kw, 2011
TECHI30
*
Příspěvky: 22
Registrován: 07 kvě 2012, 09:42

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od TECHI30 »

Co tě tak trápí?Já měl mraky nových aut a na všech byly nějaké mouchy, to by ses divil.(koncern, Honda)
Uživatelský avatar
juryno
**
Příspěvky: 147
Registrován: 19 kvě 2011, 08:04

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od juryno »

je rozdiel musky a tucne muchy :mrgreen: co ma trapi? vrzga, cvaka, hrka, rezonuje, tvrdy podvozok, flak na displeji od vyroby. to povazujem za musky, to je relativne ok. ale chrasti pri 2000 otackach, v zime drhne pri rozjazde na dvojke, v servise som behom neceleho roka s novym autom bol 7 x co sa s nimi natahujem. navyse realna hrozba bodovej korozie. ale ja mam staru i30. pozri si toto forum a uvidis ze nie som jediny, ze vady su pomerne velmi moc rozsirene. ak by si bol moj dobry kamarat, isto by som ti povedal. neriskuj, vyser sa na :hyu: ponuk je mnoho. baj
Naposledy upravil(a) juryno dne 07 kvě 2012, 11:35, celkem upraveno 1 x.
i30 1,4 CVVT 80kw, 2011
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od XMira »

Otec má 1,4 (tu klasickou, korejskou). Mám s ní najeto pár set kilometrů. Jede překvapivě dobře a ve dvou lidech není velký problém ani na dálnici. Sice se, díky pětikvaltu (?) docela točí, ale nijak dramatická spotřeba se nekonná. Do města a na občasnou cestu dál bych doporučil 1,4. Svou 1,6 jsem si kupoval proto, že jezdíme hodně delší cesty a víc naložení. Tam se pozná výhoda většího krouťáku a šestý kvalt. Jinak bych taky volil 1,4.
Jen teď koukám, že v rámci "vylepšování" má nová i30 už jen 100k .... takže těžko říct, jestli to bude pořád dost. Tenhle výkon jsem měl v Getzovi a nějaký metráček navíc by se mi tam nelíbil...
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od FISHkaa »

juryno píše:je rozdiel musky a tucne muchy :mrgreen: co ma trapi? vrzga, cvaka, hrka, rezonuje, tvrdy podvozok, flak na displeji od vyroby. to povazujem za musky, to je relativne ok. ale chrasti pri 2000 otackach, v zime drhne pri rozjazde na dvojke, v servise som behom neceleho roka s novym autom bol 7 x co sa s nimi natahujem. navyse realna hrozba bodovej korozie. ale ja mam staru i30. pozri si toto forum a uvidis ze nie som jediny, ze vady su pomerne velmi moc rozsirene. ak by si bol moj dobry kamarat, isto by som ti povedal. neriskuj, vyser sa na :hyu: ponuk je mnoho. baj
nesouhlasím s tebou, mám nalítáno 40kkm a nemám problema 8)
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od Farrael »

Aneb je to zase kus od kusu. Nelze paušalizovat a tyhle problémy maj všechny značky. Jen se běžne podívat jak brečej třeba na Ford foru...
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Uživatelský avatar
juryno
**
Příspěvky: 147
Registrován: 19 kvě 2011, 08:04

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od juryno »

fishka myslim predovsetkym i30, ix20 ale aj i20. nie ix35

ak by som si mal kupit auto ja, tak si isto trocha priplatim a viem preco. konecne som pochopil preco su lacnejsie auta lacnejsie a drahsie drahsie. i ked samo o sebe to samozrejme isto nic nemusi znamenat. ale ide o to ze preco su lacnejsie? :mrgreen: na novu i30 (1,4 benzin) mi dali s uplne tucnou vybavou cenu 13.300 e. kdezto u noveho modelu inej znacky s takou tucnou vybavou by cena bola aspon minimalne o 1000e vacsia. takze z tohoto hladiska podla mojho nazoru ide :hyu: vo svojich kolajach stale, kde kvalita nema prioritnejsie miesto...

ja by som si teraz kupil jedine vw,audi,skoda,toyota,mazda,nissan a asi nic ine.
i30 1,4 CVVT 80kw, 2011
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od enjoy »

Takze prvni 3 ti ukradnou a dalsi 3 maji tak drahy nahradni dily,ze budes valit oci...
Oni si to Hacko lidi nekupujou jentak,ze se nudi...
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od FISHkaa »

juryno píše:...ja by som si teraz kupil jedine vw,audi,skoda,toyota,mazda,nissan a asi nic ine.
:hyu: už dávno není nejlevnější... Jen to zkus, svoboda volby. Měl sem Audi a už sem rozhodnut že nikdy, resp. ano pokud bych si koupil hned dvě - jedno v servisu a druhé na ježdění - a to není jediné OOOO v mém okolí, které se tak chová. Naše firemní flotila má v sobě passata a tu servisní knížku bych ti také přál vidět... O Škodovkách ani nemluvě, navíc aktuální řetězové motory u TSI motorů, doslova vzor spolehlivosti :mrgreen:

Avšak souhlasím s tebou v jedné položce a tou je Mazda - měl sem jí a za 100kkm naprosto bez problémů! Ne nadarmo EU nedovolila zrušit dovozní clo u těchto aut... 8)
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Uživatelský avatar
juryno
**
Příspěvky: 147
Registrován: 19 kvě 2011, 08:04

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od juryno »

enjoy píše:Oni si to Hacko lidi nekupujou jentak,ze se nudi...
to si fakt nemyslim. myslim skor ze si to ludia kupia na zaklade nizsej ceny, ako ja :D opakujem ale mam na myslim predovsetkym 20tky a 30tky. a co sa tyka vacsich cien nahr.dielov, no moje skusenosti, radsej priplatit a mat psychicky pokoj.
Naposledy upravil(a) juryno dne 07 kvě 2012, 13:07, celkem upraveno 1 x.
i30 1,4 CVVT 80kw, 2011
Uživatelský avatar
juryno
**
Příspěvky: 147
Registrován: 19 kvě 2011, 08:04

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od juryno »

pre fishka:

mal si smolu na kus, jak sa tu vravi :lol:

a nevravim ze :hyu: je najlacsnejsie, trebars dacia je lacnejsia. vravim ze patri medzi lacnejsie a tu sa treba zamyslat ze preco...
i30 1,4 CVVT 80kw, 2011
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od FISHkaa »

no okolo mě jezdí ještě A4 (kolegovi doslova vybuchnul motor ve 160ti na německé dálnici) a A5, kterou druhý kolega chtěl prodat protože fakt bylo pořád v servisu. To nebyla chyba jednoho kusu...

Já netvrdím, že :hyu: je prémiová značka, spíš mainstream. Když se podíváš jak moc obecně slezly ceny nových aut, tak nemůžeme čekat trvanlivost a 100% bezporuchovost u jakékoli značky! Už sem to tu někdy psal: doba je taková, že je tlak na cenu a ne na kvalitu, a to se netýká jenom automobilového trhu... :roll:
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Uživatelský avatar
Luboshak
**
Příspěvky: 298
Registrován: 14 led 2008, 12:43
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od Luboshak »

TECHI30 píše:Koumu který motor vzít.Bohužel tu 1,6 nikde ke svezení nemají, mají většinou GDíčko a to nechci, kvůli plynu.Vyplatí se 15 litrů za tu 1,6 přidat, nebo je postačujicí ta 1,4, respektive rozdíl je neznatelný?Jezdím hodně město, cukačky, ale občas jedu i delší štreky.Chtělo by to asi graf průběhu výkonu, abych nekoupil tu silnější variantu a pak nezjistil, že v otáčkách co nejvíce používám jsou ty motory hodně podobné.Také by mě zajímal rozdíl hluku motoru v kabině a kolik to točí na dálnici, při 90 atd, případně s kterým motorem jsou lepší zkušenosti když se "naimplantuje" plyn.Děkuji.

Jen dodám, že oboje je 6-kvalt a 1,4 má 73Kw a 1,6 88Kw.

Já mám 1,4 v kombíku 1. generace po FL, takže 80 kW. A popravdě je to tak akorát. Slabší si už v autě představit nedokážu. Ono to jede slušně, když se na to šlape. Ale pak to zase baští. Takže na moje cesty do práce přes město a semtam za město to je dostačující, ale zajímalo by mě, jak by to jelo, kdyby to bylo utlumené na ten nižší výkon. Radši bych bral 1,6.
Luboshak
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“