Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
sedrik_7
**
Příspěvky: 235
Registrován: 15 led 2011, 10:30
Bydliště: Košice

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od sedrik_7 »

Ahojte, ako som sľuboval, píšem Vám o telefonáte so servisom Michalovce, kde som bol na 2. garančnej.

Večer som ešte dolial destilovanú vodu po vrchnú rysku, pretože mi to odporúčal kamarát, ktorý je mechanikom vo VOLVO servise.

Dnes ráno som volal teda do tých Michaloviec, povedal som, že som tam bol na servisnej prehliadke pred dvoma týždňami a že som včera náhodol otvoril kapotu a všimol som si, že mám chladiacu kvapalinu pod dolnou ryskou, čiže veľmi málo. Tak teda, že sa chcem informovať, či je to normálne, že chladiaca zmes tak záhadne zmizne.

Odpoveď prijímacieho technika bola veľmi upokojujúca. Najskôr sa hneď opýtal, či som to kontroloval pri teplom alebo studenom motore a potom povedal, že mám doliať vodu po vrchnú rysku ( čo som už vlastne urobil včera večer ) , pretože je to vraj normálne, že to naraz spapá viac. Nič sa vraj nedeje, ak dolejem 2 alebo 3 dcl destilovanej vody, pretože koncentrát, ktorý mi tam naliali je riedený na -35 °C, čiže ak tam nalejem to množstvo, stále to bude pod -30 °C , čo mi stačí. Mám to ale nalievať, keď budem motor studený. A tiež to občas skontrolovať a v prípade, že by to v krátkom čase zas tak náhle ubudlo, je treba navštíviť servis a budú to riešiť.

Čiže asi toľko, dúfam, že Vám to všetkým pomôže. Moja rada pre Vás na základe tejto skúsenosti :

Ak sa Vám to stalo prvý krát ako mne, nebojte sa doliať destilovanej vody po vrchnú rysku. V prípade, že to zmizne zas, nekupujte žiadne vlastné zmesi, ale rovno choďte do servisu a nedajte im pokoj, kým to nevyriešia :)
Hyundai i30 1,4 CVVT , 80kW , ročník 5/2010
Reklama
 

Uživatelský avatar
mechoun
**
Příspěvky: 460
Registrován: 14 bře 2009, 19:47

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od mechoun »

V tomhle případě bych se v zimě bál, protože v nádržce bych taky mohl mít jen mírně zahuštěnou destilku mrznoucí při -5C :-(. Při ustáleném stavu se mění hladina studeného a teplého motru o cca 1cm a to mi nádržku s okruhem na -35C nepromíchá.
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Uživatelský avatar
antek
***
Příspěvky: 695
Registrován: 22 dub 2007, 19:29
Bydliště: pomoraví

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od antek »

Asi tak nějak
Accent LC CF1 1.3 2006
sedrik_7
**
Příspěvky: 235
Registrován: 15 led 2011, 10:30
Bydliště: Košice

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od sedrik_7 »

Pred zimou samozrejme dolejem čistý koncentrát, ktorý je do -70°C . To je celkom logické, ani som to nepísal. Radšej nech tam mám zmes, ktorá vydrží -50 °C a zbytočne ako by som mal mať problém kvôli takej blbosti.
Hyundai i30 1,4 CVVT , 80kW , ročník 5/2010
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od pietro32i »

Dobre píšeš sedrik, ale z vlastnej skúsenosti viem, že ak už nebudeš potrebovať dolievať po zbytok roku nič, tak pred zimou na to zabudneš a zostane to tak ako je. Preto vodu dolievam len v núdzovom prípade, niekde na ceste, ináč vždy koncentrát. Iné je, keď si chladiacu kvapalinu meníš sám a nariediš si ju v pomere s dostatočnou tepelnou rezervou, vtedy vieš, že pár deci vody je v pohode. Keď nám to však menia v našich servisoch... :? Pri garančke som mal v pláne vypýtať si pár deci koncentrátu pre prípad, ale som na to zabudol. Kvapalina mi našťastie nemizne, takže buď to dobre odvzdušnili alebo ako píše pilotzz, ktovie či ju vôbec menili.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
sedrik_7
**
Příspěvky: 235
Registrován: 15 led 2011, 10:30
Bydliště: Košice

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od sedrik_7 »

Tak vieš čo, ja si ten koncentrát kúpim hneď a dolejem si to tam. Resp. odčerpem deci aktuálnej zmesi a dolejem koncentrát, ale čistý samozrejme.

Vo faktúre píšu, že dolievajú OMV modrý koncentrát. Je potrebné, aby som tam dolial presne ten istý alebo si môžem kúpiť akýkoľvek G11, ktorý je modrý alebo modrozelený a doliať to tam ?
Hyundai i30 1,4 CVVT , 80kW , ročník 5/2010
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od pietro32i »

Čo je napísané na faktúre, nemusí byť apriori aj naliate v reále :lol:. Radšej zavolaj, tvár sa, že si faktúru stratil a chceš si koncentrát kúpiť, len nevieš aký.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
sedrik_7
**
Příspěvky: 235
Registrován: 15 led 2011, 10:30
Bydliště: Košice

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od sedrik_7 »

No dobre, tak ale podľa mňa je to úplne jedno aká značka chladiacej zmesi bude. Podľa mňa ide len o to, aby bolo dodržané to, že tam dolejem G11. Alebo sa mýlim ?
Hyundai i30 1,4 CVVT , 80kW , ročník 5/2010
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od pietro32i »

Neviem, ja som naozaj laik, preto sa snažím takéto veci (chladiaca, brzdová kvapalina, olej) nemiešať podľa vlastného úsudku. Mal som dosť veľký stres, keď mi na služobnej oktávke bolo treba doliať na ceste olej a ten, ktorý bol v motore na benzínke nemali (už sa asi nevyrábal) a ani nevedeli so 100% istotou povedať, ktorý iný môžem doliať. A to šlo o olej OMV a benzínku tiež tej istej značky. Musel som tam potom stráviť dlhší čas študovaním technických špecifikácií tých olejov, ktoré tam našťastie mali k dispozícii.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
sedrik_7
**
Příspěvky: 235
Registrován: 15 led 2011, 10:30
Bydliště: Košice

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od sedrik_7 »

U olejov ide o to, aby si dodržal viskozitu, čiže 5W-30 povedzme ako máme my v i30. Teda u motorových je to určite tak, to som sa pýtal. Čiže či to zmiešaš Castrol so Shell alebo Valvoline alebo neviem akým, nemalo by sa vôbec nič stať. Na druhej strane sa to neodporúča, pretože každý výrobca používa iné prísady, takže je to na spotrebiteľovi.
Myslím, že sa dá nahodiť aj inú viskozitu, no podľa mňa to musí byť vyčerpané/vypustené úplne, aby tam zostalo po oleji čo najmenej a potom treba doliať iný ( napr. 10W-40 ) . Samozrejme, výrobca auta udáva aký olej odporúča do motora.

Čo sa týka tej chladiacej zmesi, ja si myslím, že je jedno aká značka, len aby to bolo G11. Bol by som ale rád, keby ma v tom niekto utvrdil. Do servisu nechcem zas volať, už si o mne svoje pomyslí :)
Ak máte čas, skúste zavolať, ja budem len rád :D
Hyundai i30 1,4 CVVT , 80kW , ročník 5/2010
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od severtom »

sedrik_7 píše:Pred zimou samozrejme dolejem čistý koncentrát, ktorý je do -70°C . To je celkom logické, ani som to nepísal. Radšej nech tam mám zmes, ktorá vydrží -50 °C a zbytočne ako by som mal mať problém kvôli takej blbosti.

Tak to napiš značku koncentrátu, který je na -70 :-)
Lidi to pletou stejně jako u aditiv do nafty - čistý koncentrát i čistá voda mrznou při vyšší teplotě, zatímco jejich směs mrzne při nižší teplotě. Tak to prostě je. Pokud koupíš "koncentrát" na hodně velkou hodnotu "mínus" stupňů, tak už je předředěný. Dalším ředěním odolnost proti mrazu klesá.
Pokud ale koupíš skutečný koncentrát, tak mírné ředění (0,5-1:1) bod mrazu posouvá dolů a pak už se klasicky s přídavkem vody začne zvyšovat.
Píšu to proto, aby se někdo nedivil, když v zimě do vyrovnávací nádržky nalije skutečný koncentrát, tak že mu nádržka může zamrznout.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od pietro32i »

severtom píše:...čistý koncentrát i čistá voda mrznou při vyšší teplotě, zatímco jejich směs mrzne při nižší teplotě. Tak to prostě je...
Ty si teda iný alchymista 8). Takže čistý koncentrát mrzne pri vyššej teplote ako jeho zmes s vodou? Tak to proste nie je.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
sedrik_7
**
Příspěvky: 235
Registrován: 15 led 2011, 10:30
Bydliště: Košice

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od sedrik_7 »

Mne to tiež príde ako blbosť :D Čistý koncentrát obsahuje roztok, teda sám o sebe je jeho bod mrznutia -70 °C, ak ho riediš vodou v pomere 1:1, vzniknutá zmes má bod mrznutia cca -35°C (nakoľko nikdy to nenaleješ na mililiter presne ) . To je asi celé, logické a pochopiteľné.
Hyundai i30 1,4 CVVT , 80kW , ročník 5/2010
Uživatelský avatar
antek
***
Příspěvky: 695
Registrován: 22 dub 2007, 19:29
Bydliště: pomoraví

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od antek »

I když se to zdá přitažené za vlasy, sevetrom má pravdu. Koncentrát má ubohý bod tuhnutí, je na tom jen o trochu lépe než čistá voda.
Accent LC CF1 1.3 2006
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od pietro32i »

A kedy sa ten úbohý bod tuhnutia zlepší? Zmiešaním s vodou? Ja to vidím opačne: koncentrát má výrazne nižší bod mrznutia ako voda a jeho zmiešavaním s vodou (alebo čímkoľvek iným s vyššou teplotou mrznutia), sa jeho bod mrznutia zvyšuje, t.j. mrzne pri vyššej teplote.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“