Peti vs. sestikvalt u 1,6 CRDi 85kW

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

kefish
Příspěvky: 2
Registrován: 02 led 2012, 10:25

Peti vs. sestikvalt u 1,6 CRDi 85kW

Příspěvek od kefish »

Ahoj, shanim ojete auto pro sviznejsi presuny po prevazne nemeckych dalnicich a jako jeden z favoritu mi zatim vychazi i30 s motorem 1,6CRDi 85kW, ktery se podle me dostupnych informaci delal nejdrive s petikvaltem a od r. 2009 (premisteni vyroby do Nosovic?) se sestikvaltem. Nikde ale nemuzu najit info, jak moc ten sestikvalt pri dalnicnim provozu realne pomaha - doslo k nejakem znatelnemu snizeni otacek a spotreby, nebo je sestka u novejsich modelu srovnatelna s petkou u starsich? Tzn. vyplati se priplatit za novejsi model?
Reklama
 

Uživatelský avatar
lada 71
***
Příspěvky: 537
Registrován: 08 úno 2011, 10:51
Bydliště: Nordböhmen

Re: Peti vs. sestikvalt u 1,6 CRDi 85kW

Příspěvek od lada 71 »

Já osobně si tedy myslím, že 6-ti kvalt do CRDi se začal dávat až v průběhu roku 2010. Ale to si nejsem vážně jistej a nechci se dohadovat. 6-ka u novějších modelů má jistě výhody a jízdní vlastnosti, převážně při dálničním provozu, jsou lepší a kulturnější. Při dálničních 130km/h, točím na šestku nějakých 2500ot./min a při rychlosti 155 - 160km/h, točím rovných 3000ot./min. I při rychlosti 160km/h, je hluk v autě velmi snesitelný a nijak zásadně neobtěžuje.
Hyundai i30 Comfort, 1,6 CRDi VGT - 85kW, Vivid Blue, 07 / 2010.
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Peti vs. sestikvalt u 1,6 CRDi 85kW

Příspěvek od matysekul »

Láďo,zkus na to mrknout ještě jednou,zdá se mi to nějak rychlé při těch otáčkách.Tohle mi připadá reálnější,přibližně to odpovídá i mým zkušenostem se 6°
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 60#p340952

Zkušenost s mým autem je tady
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 45#p340057
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
kefish
Příspěvky: 2
Registrován: 02 led 2012, 10:25

Re: Peti vs. sestikvalt u 1,6 CRDi 85kW

Příspěvek od kefish »

matysekul: Aa, tak to jsem nenasel, dekuji! =D> Nemas predstavu, jak moc se to podepise na spotrebe? Nasel jsem na internetu celkem lakave vypadajici 12/2008, tzn. petikvalt, a premyslim, o kolik by to byla horsi volba nez ten sestikvalt. Jezdim prakticky jenom dalnice, tempo 130-180.
matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Peti vs. sestikvalt u 1,6 CRDi 85kW

Příspěvek od matysekul »

Do 130 se dá jet za 5l,pak už to leze nahoru. Maximální spotřebu jsem měl 7.5 při průměrné rychlosti 145 km.h-1 na trase Štětí - Rožnov p.R. Ale to byla prázdná dálnice a já fakt pospíchal.Po dálnici jsem jel 160 a výš,po okreskách kolem stovky.Jinak jezdím dlouhodobě kolem 5l.V létě jenom po okreskách něco přes 4l.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Uživatelský avatar
lada 71
***
Příspěvky: 537
Registrován: 08 úno 2011, 10:51
Bydliště: Nordböhmen

Re: Peti vs. sestikvalt u 1,6 CRDi 85kW

Příspěvek od lada 71 »

matysekul píše:Láďo,zkus na to mrknout ještě jednou,zdá se mi to nějak rychlé při těch otáčkách.
Dnes je auto v garage a nikam nejedu. Zítra ovšem jedu do H.K., tak že si dálnice užiju dost. U Hradce je většinou rovina, tak že jestli si na to vzpomenu, tak se pořádně podívám na momentální otáčky a tomu odpovídající rychlost.
Hyundai i30 Comfort, 1,6 CRDi VGT - 85kW, Vivid Blue, 07 / 2010.
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Uživatelský avatar
lada 71
***
Příspěvky: 537
Registrován: 08 úno 2011, 10:51
Bydliště: Nordböhmen

Re: Peti vs. sestikvalt u 1,6 CRDi 85kW

Příspěvek od lada 71 »

Při tachometrové rychlosti 130 km/h, otáčky motoru 2550-2600.
Hyundai i30 Comfort, 1,6 CRDi VGT - 85kW, Vivid Blue, 07 / 2010.
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Uživatelský avatar
Skyline
****
Příspěvky: 1138
Registrován: 11 pro 2010, 16:48

Re: Peti vs. sestikvalt u 1,6 CRDi 85kW

Příspěvek od Skyline »

na 6° pri 130 bych ocekaval tak 2300-2400 maximalne, 2600 mi prijde docela dost.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Peti vs. sestikvalt u 1,6 CRDi 85kW

Příspěvek od enjoy »

Jeden kvalt obecně 500ot. dolů a to bych řekl,že oproti pětikvaltu to cca sedí...
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Uživatelský avatar
Skyline
****
Příspěvky: 1138
Registrován: 11 pro 2010, 16:48

Re: Peti vs. sestikvalt u 1,6 CRDi 85kW

Příspěvek od Skyline »

neverim ze 5° tocila v nafte pri 130 3100 podle tveho propoctu.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Peti vs. sestikvalt u 1,6 CRDi 85kW

Příspěvek od enjoy »

tak v benzínu bude točit 4 tisíce...v naftě 3 tisíce s klidem.
těd koukám na youtube a pri 140km/h tachometrových,což může být maximálně 135km/h reál,točí cca 3100ot.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Uživatelský avatar
Skyline
****
Příspěvky: 1138
Registrován: 11 pro 2010, 16:48

Re: Peti vs. sestikvalt u 1,6 CRDi 85kW

Příspěvek od Skyline »

OII 1,9 toci pri 130 na 5° cca 2.700..... a!,6 tdi dokonce jen tusim ze 2.300
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Peti vs. sestikvalt u 1,6 CRDi 85kW

Příspěvek od enjoy »

Tak tomu věřím,jelikož 77kW OII má prý 192km/h maximálku a to je hodně dobrý...
i30 66kW 172km/h a 85kW 181km/h ,takže v tomhle škoda trošku vede...je to dáno tím zpřevodováním,ale nedokážu posoudit,jestli je ta Octavka zpřevodovaná líp nebo hůř...
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Peti vs. sestikvalt u 1,6 CRDi 85kW

Příspěvek od matysekul »

A to jsi vzal kde? Tyhle rychlosti neodpovídají ani papírům, ani skutečnosti.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Peti vs. sestikvalt u 1,6 CRDi 85kW

Příspěvek od enjoy »

Tak já jsem to vzal tady... http://automobily.katalog-automobilu.cz/

a pro moje auto i další u kterých vím přesně rychlost udávanou v techničáku to sedí...
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“