Re: Zavady ceeda. edit: + i30
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Spotřeba i30
Ja sa nevojdem pod 8 plynu do 120Km/h v žiadnom prípade. Vlastne som sa pod 8,2 dlhodobo nedostal za celých 14 000km
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
- Reklama
Re: Spotřeba i30
to: severtom
Pri 110 km/h mám spotrebu do 6,5 L LPG, pri 130 je to cca. 7,6 L LPG. Myslím tachometrové rýchlosti. Ano LPG je výhodnejšie ako nafta, sú tam nižšie náklady na 100 km. Nová i30ka 1,6 CRDI spotreba pri 130 km/h 5,0 (1L 1,435 EURO) náklady 7.175 EURO/100 km, nová i30ka 1,6 spotreba pri 130 km/h 7,0 N95 - 8,1 L LPG (1L 0,75 EURO) náklady 6,075 EURO/100 km. Diesel by musel jazdiť so spotrebou 4,25 L aby sa náklady vyrovnali. Samozrejme som tam nepočítal benzín potrebný na štartovanie, ale to pri dlhých jazdách po diaľnica nie je veľká položka.
Pri 110 km/h mám spotrebu do 6,5 L LPG, pri 130 je to cca. 7,6 L LPG. Myslím tachometrové rýchlosti. Ano LPG je výhodnejšie ako nafta, sú tam nižšie náklady na 100 km. Nová i30ka 1,6 CRDI spotreba pri 130 km/h 5,0 (1L 1,435 EURO) náklady 7.175 EURO/100 km, nová i30ka 1,6 spotreba pri 130 km/h 7,0 N95 - 8,1 L LPG (1L 0,75 EURO) náklady 6,075 EURO/100 km. Diesel by musel jazdiť so spotrebou 4,25 L aby sa náklady vyrovnali. Samozrejme som tam nepočítal benzín potrebný na štartovanie, ale to pri dlhých jazdách po diaľnica nie je veľká položka.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
Ja teda zatim odjel jen 2000km na LPG ( tri tankovani) a mam spotrebu LPG konstatni at jedu jakykoliv trasy jakymkoliv stylem.
Spotreba podle tankovani je 8.25, 8.26 a 8.29 a to sem jednu nadrz vyjezdil napul po meste do 10km a napul dalnice tacho 120, druhou cesta na SK a zpatky 600km klidna jizda 90km/h a treti ciste dalnice tacho 120.
Moc se mi to nezda ale zatim to tak vychazi.
Spotreba podle tankovani je 8.25, 8.26 a 8.29 a to sem jednu nadrz vyjezdil napul po meste do 10km a napul dalnice tacho 120, druhou cesta na SK a zpatky 600km klidna jizda 90km/h a treti ciste dalnice tacho 120.
Moc se mi to nezda ale zatim to tak vychazi.
i30 III 1.5 DPi, Engine Red, Family Comfort
i30 1.4 CVVT, Glowing Red, Trikolor Plus, LPG
i30 1.4 CVVT, Glowing Red, Trikolor Plus, LPG
Re: Spotřeba i30
mám najeto 3 000 km, spotřeba po okrece při dodržování rychlosti Zlín - po dálnici D1 do Slavkova tedy 70 km spotřeba... 5,8
Dálnice až do Prahy tedy 210 km, při dodržování rychlosti spotřeba ... 6,8
Hyundai i30 1,4 benzín , leden 2011
Dálnice až do Prahy tedy 210 km, při dodržování rychlosti spotřeba ... 6,8
Hyundai i30 1,4 benzín , leden 2011
Re: Spotřeba i30
priemer mam 8,2 a po dialnici nevydržím ísť iba 120 Km/h. 140-160 je tak akurát a potom sa spotreba šplhá cez 10. Dám deleno 2 a smejem sa...lockay píše:Ja teda zatim odjel jen 2000km na LPG ( tri tankovani) a mam spotrebu LPG konstatni at jedu jakykoliv trasy jakymkoliv stylem.
Spotreba podle tankovani je 8.25, 8.26 a 8.29 a to sem jednu nadrz vyjezdil napul po meste do 10km a napul dalnice tacho 120, druhou cesta na SK a zpatky 600km klidna jizda 90km/h a treti ciste dalnice tacho 120.
Moc se mi to nezda ale zatim to tak vychazi.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotřeba i30
My LPGčkári čím rýchlejšie jazdíme, tým viac ušetríme v porovnaní s benzínom alebo naftou
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
Tu je zaujímavé porovnanie spotreby Diesel vs. LPG vs. Hybrid
http://www.auto.cz/serial-o-spotrebe-di ... brid-67119
V neprospech testu hovoria rozdielne triedy aut, ale aj tak je zaujímavé zistenie, že ókrem mesta sú najnižšie náklady na prevádzku s LPG. A čo ma najviac teší, hybrid na diaľnici mal spotrebu vyššiu len o 0,2 L. V meste jednoznačný víťaz.
Len ma tu neukamenujte, že sa to netýka i30ky, chcel som poukázať na výhodnosť jednotlivých palív
http://www.auto.cz/serial-o-spotrebe-di ... brid-67119
V neprospech testu hovoria rozdielne triedy aut, ale aj tak je zaujímavé zistenie, že ókrem mesta sú najnižšie náklady na prevádzku s LPG. A čo ma najviac teší, hybrid na diaľnici mal spotrebu vyššiu len o 0,2 L. V meste jednoznačný víťaz.
Len ma tu neukamenujte, že sa to netýka i30ky, chcel som poukázať na výhodnosť jednotlivých palív
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
At udelaji tabulku, kde bude videt cena vozu, servisni naklady a to vse prepoctete na rocni probeh 20, 30, 40 a 50.000
A po dalnici at zkusi jezdit tak jak se jezdi tzn. dle tacho cca 150km/h, Takova OII 1,6 mpi LPG je navic pekna zdechlina.
A po dalnici at zkusi jezdit tak jak se jezdi tzn. dle tacho cca 150km/h, Takova OII 1,6 mpi LPG je navic pekna zdechlina.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Re: Spotřeba i30
Skyline
Dal som si tú námahu a mám pre teba porovnanie. Aby to porovanie bolo objektívne, budeme brať rovnaký model, konkrétne Toyota Auris vo výbave Sol.
Začneme benzínovou verziou prestavanou na LPG:
Toyota Auris 1,6l Valvematic 6 M/T 97 kW Sol
cena vozidla: 19.690 EURO
cena prestavby na LPG: 1200 EURO
konečná cena: 20.890 EURO
kombinovaná spotreba N95: 6,6 L (7,6 L LPG)
náklady na palivo LPG na 100 km: 5,70 EURO (1L LPG 0,75 EURO)
náklady na N95 na štartovanie 100 km: 0,50 EURO (cca. 0,3 L/100 km)
náklady na primazávanie ventilov 100 km: 0,135 EURO (1L náplň na 20.000 km - 27 EURO)
celkové náklady na 100 km: 6,34 EURO
servisný interval 15.000km/rok, náklady na servis po 90.000 km - 1264,62 EURO
náklady na servis LPG: 150 EURO
celkové náklady na servis: 1384,62 EURO
najazdený počet km ročne: 30.000
celkové náklady palivo+servis na 100 km: 7,88 EURO
zdroj:
http://www.toyota-zilina.sk/uploads/fil ... enzin).pdf
Prejdeme na dieslovú verziu:
Toyota Auris 2,0l D4-D 6 M/T 93 kW Sol
cena vozidla: 22.890 EURO
kombinovaná spotreba diesel: 5,2 L
náklady na palivo LPG na 100 km: 7,41 EURO (1L 1,425 EURO)
servisný interval 15.000km/rok, náklady na servis po 90.000 km - 973,92 EURO
najazdený počet km ročne: 30.000
celkové náklady palivo+servis na 100 km: 8,49 EURO
zdroj:
http://www.toyota-zilina.sk/uploads/fil ... iesel).pdf
A konečne hybridná verzia:
Toyota Auris HSD Sol
cena vozidla: 21.340 EURO
kombinovaná spotreba diesel: 3.8 L
náklady na palivo LPG na 100 km: 5,93 EURO (1L 1,560 EURO)
servisný interval 15.000km/rok, náklady na servis po 90.000 km - 1381,98 EURO
najazdený počet km ročne: 30.000
celkové náklady palivo+servis na 100 km: 7,47 EURO
zdroj:
http://www.toyota-zilina.sk/uploads/fil ... ybrid).pdf
Z daného porovnania vyplýva, že na servis je najlacnejší diesel, z dôvodu výmeny oleja po 30.000, reálne majiteľ z dôvodu vyššej životnosti motora bude meniť olej po 15.000 km. Ak porovnáme LPG a diesel, celkové náklady sú nižšie pri LPG. Najnižšie náklady dosahuje hybrid, avšak za predpokladu, že bude jazdiť v meste, resp. mimo mesta, kedy je kombinovaná spotreba 3,8.
No a ešte k tej diaľnici:
1,6l Valvematic LPG pri rýchlosti 130 km/h má spotrebu 7,8l N95, resp. 9l LPG, náklady na 100 km 6,75 EURO.
2,0 D4-D pri 130 km/h 5,5l, náklady na 100 km 7,84 EURO.
HSD bude mať spotrebu cca. 6 L, náklady na 100 km 9,36 EURO.
Viac menej dá sa súhlasiť s výsledkami toho testu, v meste bude mať najnižšie náklady hybrid (tesne nasledovaný LPG v závisloti od počtu studených štartov), mimo mesta a na diaľnici LPG.
Edit: pozabudol som spomenúť, že hybrid je automat, kdežto LPG, resp. diesel manuál, pri LPG je možné voliť automat za príplatok 800 EURO, diesel takúto možnosť nemá
Dal som si tú námahu a mám pre teba porovnanie. Aby to porovanie bolo objektívne, budeme brať rovnaký model, konkrétne Toyota Auris vo výbave Sol.
Začneme benzínovou verziou prestavanou na LPG:
Toyota Auris 1,6l Valvematic 6 M/T 97 kW Sol
cena vozidla: 19.690 EURO
cena prestavby na LPG: 1200 EURO
konečná cena: 20.890 EURO
kombinovaná spotreba N95: 6,6 L (7,6 L LPG)
náklady na palivo LPG na 100 km: 5,70 EURO (1L LPG 0,75 EURO)
náklady na N95 na štartovanie 100 km: 0,50 EURO (cca. 0,3 L/100 km)
náklady na primazávanie ventilov 100 km: 0,135 EURO (1L náplň na 20.000 km - 27 EURO)
celkové náklady na 100 km: 6,34 EURO
servisný interval 15.000km/rok, náklady na servis po 90.000 km - 1264,62 EURO
náklady na servis LPG: 150 EURO
celkové náklady na servis: 1384,62 EURO
najazdený počet km ročne: 30.000
celkové náklady palivo+servis na 100 km: 7,88 EURO
zdroj:
http://www.toyota-zilina.sk/uploads/fil ... enzin).pdf
Prejdeme na dieslovú verziu:
Toyota Auris 2,0l D4-D 6 M/T 93 kW Sol
cena vozidla: 22.890 EURO
kombinovaná spotreba diesel: 5,2 L
náklady na palivo LPG na 100 km: 7,41 EURO (1L 1,425 EURO)
servisný interval 15.000km/rok, náklady na servis po 90.000 km - 973,92 EURO
najazdený počet km ročne: 30.000
celkové náklady palivo+servis na 100 km: 8,49 EURO
zdroj:
http://www.toyota-zilina.sk/uploads/fil ... iesel).pdf
A konečne hybridná verzia:
Toyota Auris HSD Sol
cena vozidla: 21.340 EURO
kombinovaná spotreba diesel: 3.8 L
náklady na palivo LPG na 100 km: 5,93 EURO (1L 1,560 EURO)
servisný interval 15.000km/rok, náklady na servis po 90.000 km - 1381,98 EURO
najazdený počet km ročne: 30.000
celkové náklady palivo+servis na 100 km: 7,47 EURO
zdroj:
http://www.toyota-zilina.sk/uploads/fil ... ybrid).pdf
Z daného porovnania vyplýva, že na servis je najlacnejší diesel, z dôvodu výmeny oleja po 30.000, reálne majiteľ z dôvodu vyššej životnosti motora bude meniť olej po 15.000 km. Ak porovnáme LPG a diesel, celkové náklady sú nižšie pri LPG. Najnižšie náklady dosahuje hybrid, avšak za predpokladu, že bude jazdiť v meste, resp. mimo mesta, kedy je kombinovaná spotreba 3,8.
No a ešte k tej diaľnici:
1,6l Valvematic LPG pri rýchlosti 130 km/h má spotrebu 7,8l N95, resp. 9l LPG, náklady na 100 km 6,75 EURO.
2,0 D4-D pri 130 km/h 5,5l, náklady na 100 km 7,84 EURO.
HSD bude mať spotrebu cca. 6 L, náklady na 100 km 9,36 EURO.
Viac menej dá sa súhlasiť s výsledkami toho testu, v meste bude mať najnižšie náklady hybrid (tesne nasledovaný LPG v závisloti od počtu studených štartov), mimo mesta a na diaľnici LPG.
Edit: pozabudol som spomenúť, že hybrid je automat, kdežto LPG, resp. diesel manuál, pri LPG je možné voliť automat za príplatok 800 EURO, diesel takúto možnosť nemá
- Přílohy
-
- Auris_cennik.jpeg (84.53 KiB) Zobrazeno 843 x
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
Já mám jasno:
pro ženu na každodenní ježdění do práce by se dle Tvé tabulky hodil buď Auris LPG nebo HSD vzhledem k tomu že nic nevozí v kufru. Pokd by vozila tak jedine benzínový Auris, omezení velikosti kufru je u HSD i LPG značné a pro rodiny vlatnící vůz jako hlavní rodinné auto nepřijatlné.
Já jezdím Česko - Slovensko a u mne přpadá v úvahu jedině Auris D4-D, hodně dálnice, 50-60.000kmn ročně.
pro ženu na každodenní ježdění do práce by se dle Tvé tabulky hodil buď Auris LPG nebo HSD vzhledem k tomu že nic nevozí v kufru. Pokd by vozila tak jedine benzínový Auris, omezení velikosti kufru je u HSD i LPG značné a pro rodiny vlatnící vůz jako hlavní rodinné auto nepřijatlné.
Já jezdím Česko - Slovensko a u mne přpadá v úvahu jedině Auris D4-D, hodně dálnice, 50-60.000kmn ročně.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Re: Spotřeba i30
Bohužiaľ Auris HSD je na tom veľmi zle s batožinovým priestorom, je rovnaký ako má Yaris. V tomto je lepší Prius. Pri LPG nie je žiadne obmedzenie batožinového priestoru, rezervu nemusíš voziť so sebou.
V tvojom prípade by bola lepšia voľba benzínový 2,0 + LPG, ale to by si sa musel pozrieť po iných značkách
V tvojom prípade by bola lepšia voľba benzínový 2,0 + LPG, ale to by si sa musel pozrieť po iných značkách
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
Rezervu minimalne dojezdovou musim mit. Uz se mi stalo ze bych byl jen s lepici sadou v prdeli. Navic pri mém kilometrovém průběhu tankovat co 200km LPG bych se asi zblaznil!
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Re: Spotřeba i30
co 200km? zase nepřeháněj... cca. co 500km, ale i tak to není žádné terno, to uznávám...
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Re: Spotřeba i30
Tankovať každých 200 km určite nie, aj keď budeš jazdiť tých 150 po diaľnici, tak pri spotrebe 10 L, to máš pri väčšej nádrži každých 450 km. Môžeš použiť runflaty, ale uznávam je to investícia navyše, prípadne v batožinovom priestore voziť rezervu, tam sa to stratí
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
150 po dialnici (prejsť 150 kilometrov za hodinu) spotreba 12l pri 1,4 109k. Vyskúšané...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM