Spotreba vs palubny pocitac

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Docent
**
Příspěvky: 114
Registrován: 16 dub 2006, 01:44
Bydliště: Kousek od Rudé záře
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od Docent »

caruser píše:treba sa obrátiť na hlavného admina, neviem však kto to je.
milosh :-$ ?
† Daewoo Matiz 0,8 SE, 184395 km
Hyundai i20 Inclusive Plus
Obrázek
Reklama
 

Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

ano, milosh. už mám povolené BBCode, ale url nepôjde. je tu veľa robotov, nevadí :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
zemulka
Příspěvky: 2
Registrován: 28 kvě 2012, 22:08

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od zemulka »

nazdar borci, jsem uplne cerstvym vlastnikem i20 (600km) a prvni co me samozrejme zajima (a take je to duvod nakupu) je spotreba - blby je, ze PP ukazuje prumernou spotrebu okolo 5,5 (dobry) ale dojezd na plnou nadrz 500km (blby). a protoze se jednoduchou matematikou ty dve cisla pri 45l nadrzi nepotkavaji, ptam se, zda mate nekdo poneti co s tim je a kde je pravda? diky moc
Uživatelský avatar
Docent
**
Příspěvky: 114
Registrován: 16 dub 2006, 01:44
Bydliště: Kousek od Rudé záře
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od Docent »

Ono se toho u i20 nepotkává s matematikou víc... U Matize jsem běžně tankoval do nádrže podle papírů 35 litrů nějakých 32-33 litrů, aniž svítila kontrolka, rekord byl 36,83 při svítící kontrolce (vše na první vypnutí pistole). Do 45 l nádrže i20 jsem 20 km po rozsvícení kontrolky natankoval 38,27 l...

Jinak PP kecá s průměrnou spotřebou o nějakých 0,3 l do mínusu, je to tady někde zmíněné.
† Daewoo Matiz 0,8 SE, 184395 km
Hyundai i20 Inclusive Plus
Obrázek
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od jirikstbk »

Nepíšeš, který máš motor. Ale u motoru 1,4 trvá zhruba 10000 km než průměrná spotřeba při úsporné jízdě klesne pod 6 litrů. Dále pak také podle všeho záleží i na tom, jaký olej ti tam nalijí.
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
zemulka
Příspěvky: 2
Registrován: 28 kvě 2012, 22:08

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od zemulka »

ahoj, díky za reakce - motor mam 1,2. To, ze PP ukazuje o nejaky 0,3- 0,5 litru mene mi je jasny. ale i kdyz to pripocitam, zdaleka by mi nemel byt dojezd na plnou nadrz 500km - to odpovida spotrebe 9l/100km - boze, snad ne :shock:
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od jirikstbk »

Pokud chceš mít skutečný přehled tak použij např. http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2 a nastav si tam pro srovnání s ostatními typ motoru.
Pak už jen zbývá schovávat účtenky a údaje tam vkládat. Já tankuji vždy na plnou nádrž, ale sprintmonitor umí sledovat i částečné tankování. PP je jen informativní údaj a oproti skutečné spotřebě se může lišit i víc jak půl litru.
Pro informaci, jak to tam vypadá si u mě klikni na číslo 6,7.
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
atík
*
Příspěvky: 32
Registrován: 26 bře 2008, 19:44

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od atík »

Jako nový majitel i20 1.2 přidám svůj postřeh. Najeto 1255km, PP počítač ukazuje 5,9 ( bez dálnice, 40 procent město) skutečnost 5.9. Prostě si napíšu počet km od tankování do tankování a počet dotankovaných litrů. Litry vydělím km, vynásobím 100 a jsem doma. Dělal jsem to tak u oktávky a PP ukazoval taky přesně. Tady ještě budu sledovat zda dojde k odchylce, protože to bylo jen jedno porovnání a to ještě nic nevypovídá. A jen na kraj, sice to patří jinam ale: když srovnám provedení oktávky a tohoto bobíka jsme jinde samozřejmě, ale oktávka 1.6 tour se mi motorově úplně rosypala po 44t km :cry: ( samozřejmě po záruce), takže i v tom slavném koncernu se prostě auto nepovede ( asi děláno v pátek ), i když to jsou dobrá auta. Ale myslím, že i Hyundai stačí a dobře poslouží.
rcc
**
Příspěvky: 144
Registrován: 13 úno 2012, 12:34

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od rcc »

Zdravím, také jsem ověřoval spotřebu dle PP dotankováním do plné a prvního vycvaknutí. Po ujetí 377km dotankováno přesně 30litrů. Spotřeba dle PP 7,1litru, reálně dotankováním 7,95litru. Je teda pravda, že jsem dotankovával u jiného stojanu. 300km bylo najeto formou 5km do práce 5km z práce ve městě. Zbytek byla jedna delší jízda. Rozdíl je skoro litr, ale asi to bude zapříčiněno těmi krátkými jízdami.
Škoda Fabia 1.0 Junior
Hyundai i20 1,2i/57kw Inclusive Plus New 10/2011 sold 12/2013
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od suah »

Rozdiel moze byt aj tym stojanom - to moze bez problemov spravit aj 4-5 litrov oproti minulemu tankovaniu, co pri necelych 400km spravi viac nez liter na sto kilometrov. Treba to sledovat dlhodobo :D
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od jirikstbk »

A kdy přiznají u náš, že lžou? http://ekonomika.idnes.cz/hyundai-a-kia ... oakcie_neh
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od suah »

Nemyslim, ze by ma to vytrhlo. Priemer zvysenia (z clanku) je vraj 3 percenta, cize napriklad u mna udavana "kombinovana" by sa zvysila z 5,6 na 5,75. Fakt rozdiel :lol:
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od jirikstbk »

Nejde o to, jestli bude kompenzace nebo ne. Kompenzaci ať si narvou do špic. Na ní určitě nezbohatnu. Jde o to, že vědomě lžou a klamou tak potenciální zákazníky. A na to je třeba poukázat.

Když jsem auto vybíral před koupí, tak když jsem ho samozřejmě srovnával s jinými. Jedním z kritérií s poměrně vysokou váhou byla i spotřeba. Takže když srovnám papírových 5,6 pro kombinovanou spotřebu s skutečnou na sprintmonitor, tak to je o litr víc. Nejsou to desetiny.

A jen tak mimochodem. Od posledního tankování mám samé krátké jízdy po městě do 3 km. Průměrná spotřeba je podle PP 10,4 l/100km. Kde je těch 7,2 podle technických parametrů?
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
Uživatelský avatar
Poka
**
Příspěvky: 150
Registrován: 15 úno 2011, 10:29
Bydliště: Vratimov

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od Poka »

Já si tedy na spotřebu a ani na rozdíl s PP nestěžuji. Naposledy mi rozdíl dělal 1,5dl:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 7&start=90
Natankoval jsem 36,4l což dává spotřebu 4,95l - PP ukazoval 4,8l.
Uznávám, že jezdím hodně úsporně, ale 80-90 procent jízd mám do 10Km a
spotřeba je tudíž skvělá.
Hyundai i20 Family Plus 1,2i / 57 kW Elektric Red
Uživatelský avatar
bartiik18
**
Příspěvky: 212
Registrován: 12 dub 2011, 21:03
Bydliště: U České Lípy

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od bartiik18 »

to je pravdou ze nejezdim 3km na studeny motor ve meste ale 10,4 to je hodne. kdyz to shrnu tak si taky nemuzu stezovat mimo mesto je motor uplne skvely... tankoval jsem v c.lipe a jel jsem s klidem do usti nad labem pocitac mi ukazovla spotrebu 4,5 l potom jsem pri ceste zpet pospichal do prace a spotreba se mi zvedla na 5,3l... ja mam celou dobu spotrebu i kdyz jezdim jen mesto kolem 6,5l. nerad se pomalu rozjizdim pokud bych dodrzoval rady pocitace tak se na nizsi hodnoty dostanu a to je vyzkouseny. ale to je pak nudo ;-) nechapu proc se tu resi spotreba dle papiru tam se na to snad nikdo nikdy nedostal ani deda s golfem papirova o lirt- litr a pul jinde... skoda, vw a dalsi proste kecaji po evrope vsude... ty hodnoty se meri tam kde neni zadny proti vitr a hlavne jen pc a ne ridic, kterej na to cas od casu slapne :-P takze pokud se ma snizit spotreba lehka noha a trochu zahrat motor a ridit se palubnim pc. jinak taky si na spotrebu nestezuji myslim, ze porad lepsi jak u konkurence co posloucham ;-)
teď : Hyundai i20, od 2.5.2011, 1.2 kappa, zelená metalíza, 40 000+km (zatím spokojenost ;-))
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
Odpovědět

Zpět na „i20 Ostatní“