Pravdepodobne tu zatiaľ ešte nikto nemenil predné brzdové obloženie na i20ke (ak áno, nech sem napíše koľko mu vydržalo), tak som sa rozhodol pre anketu, v ktorej si aspoň môžme tipnúť, koľko nám asi vydržia brzdy na našich íčkach
V servise mi zmerali hrúbku brzdového obloženia po 40.000 km, pohybuje sa okolo 16 mm, pričom nové obloženie má hrúbku 18 mm. Hraničná hodnota je 7 mm (z toho 5 mm kov). Ak som si to dobre spočítal, tak pri rovnakom štýle jazdy ako prvých 40.000 km by mi malo brzdové obloženie teoreticky vydržať ďalších 180.000 km
Myslím, že 150.000 km s pôvodným brzdovým obložením by nemal byť problém. 200.000 km je asi nedosiahnuteľná utópia
Mimochodom, kotúče majú stále 18 mm ako nové
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Kamarad ma na Legacy najeto 318tkm a ma puvodni desticky i kotouce....pokud material nema vyrobni vadu, tak zalezi ciste na ridici. Nicmene 320tkm bych na kotoucich nechtel najet ani omylem, neveril bych tomu materialu.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Na Subaru bude asi kvalitnejší materiál ako pri i20ke, ale závisí kde a akým štýlom jazdí. Ak jazdí len dlhé trasy a po diaľniciach, tak jeho 300.000 km môže pre brzdy znamenať rovnakú záťaž ako 100.000 km bežného jazdenia mesto/mimo mesto/diaľnice.
Ale 320.000 je už dosť
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
kedze i20 nie je typicke dialnicne presuvadlo, okresky + mesto daju brzdam primerane zabrat. Skusenejsiemu vodicovi vydrzia myslim v poho 100 000km. Zalezi to ale od tolkych faktorov, ze sa fakt neda generalizovat. Myslim ze to bude podobne autam tej vykonostnej + cenovej kategorie
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Aj v meste sa dá jazdiť s minimom brzdenia, samozrejme nie u vodičov, ktorý jazdia štýlom brzda/plyn. Pri bežnom jazdení ako píšeš mesto/okresky 100 - 120.000 by nemal byť problém.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Ja mam najazdene 57 000 km a uz tam z toho oblozenia vela nemam Nemeral som ale odhadom nejakych 3 az 4 mm Uz sa obzeram po nejakych novych od znaciek ATE alebo Ferodo nieco kvalitnejsie .
Ale buďme realisti, pri častom jazdení po diaľnici je možné pri autách nižšej strednej triedy (možno aj malých) najazdiť 200.000 km s jedným obložením. To isté platí o letných pneu, ak sú kvalitné (napr. Michelin) zvládnu 140.000 km.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
ak som realista, tak nikoho takeho nepoznam (200 000km s 1 dostami) - je to ale mozno sposobene ze na Vrutkach je to furt kopec, v Brne tiez a pripaja sa do toho hafo krizovatiek
u dialnicnej premavky zas zalezi ako rychlo clovek jazdi, pretoze brzdit zo 130 na 80 vdaka kolegom kamionistom da brzdam dost zabrat. A to clovek moze citat premavku velmi slusne, casto sa plnemu brzdeniu fakt nevyhne. Ja si myslim, ze brzdim fakt minimalne (motor toho ubrzdi hafo) a zadne mi vydrzali 120 000km, predne by vydrzali 140 000km, ale tiez sli na vymenu. Accent je ale dost tazsi ako i20
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Myslim, ze kolik brzdy vydrzi, hodne zalezi od toho ktereho auta.
Na Swiftovi jsem menil predni brzdove oblozeni pri 60t, na Accentovi ve 150t, zadni bylo jeste ok. Pritom accent byl o nejakych 300kg tezsi
Ja len zo svojej skúsenosti viem, že by som bez problémov 200.000 zvládol, keby som auto po 110.000 km nepredal. V tom čase bolo brzdové obloženie zodraté tak na 45 % a to bolo auto hmotnosti a veľkosti i30ky.
Aké kotúče, resp. obloženie odporúčate: Brembo, Bosch, ATE alebo iné?
Haer
Ak myslíš Swift po rv 2005, tak ten ani nebrzdil, to auto nemalo brzdy
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Starline neni vyrobce, ale prebalce, tak tezko rict - muze to byt 20, ale i 80. Ale napr. starter Starline bude temer vzdycky Valeo a to je kvalita. Jinak napr. ATE brzdy jsem na otcove Sonate uspesne reklamoval po 5tkm (moje vubec prvni reklamace a zrovna na tatove aute), montaz v rijnu, demontaz v kvetnu (auto cca 4 mesice prostalo v servisu), takze ani vehlasna znacka nemusi byt 100% jistota. Ted jezdi na Textarech, ucinek je uplne nekde jinde a za polovicni cenu.
RH nejsou zly, ale vzhledem k cene uz je nesmysl je kupovat (totez Starline), protoze zakaznikovi udelam za mensi penize lepsi nabidku. Ale kdo jde fyzicky nakupovat do Kelly nebo Elitu, tak je jasny, ze pokud chce co nejvic usetrit, tak nema na vyber.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT