Ahoj! Tuto středu jsem si odvezl auto ze značkového servisu v Jindřichově Hradci. Domontovával se tzv. Tremistor - teplotní čidlo. Jde o oficiální náhradní díl a postup firmy Hyundai k řešení problému s otáčkami - viz můj příspěvek. Jediný motor 1,4 má tento problém. ostatní motory montované pro Getz nikoli. Zásah pomohl. otáčky se zklidnily, motor je tižší, živější, prostě se s ním lépe jezdí. Dříve mezi přeřazením třeba z 2. na 3. rychlostní stupeň se otáčky držely tam, kde zrovna byly, když se pustil plyn a šláplo na spojku. nyní po uvolnění plynu jdou okamžitě dolů. Te´d už jen vysledovat spotřebu a četnost spouštění se ventilátoru chlazení. Očekávám taktéž změnu k lepšímu.Rada11 píše:Ahoj, mám stejný problém o jakých tu píšete. V srpnu jsem si koupila Getze 1.4 2007 (najeto 37000km). Zanedlouho mě hned překvapil problém s kolísáním otáček, kdy po nastartování se vyhouply téměř na 2000 ot. pak klesly na 500 ot. div motor sám nechcípl a pokračovalo to tak asi půl minuty, než se ustálily. Po rozjetí následovalo škubání, kdy motor nereagoval (to samozřejmě v rušné křižovatce )Dělalo to pouze za studena a jen někdy, takže když jsem ho šoupla na diagnostiku, samozřejmě, že ten den byl úplně v normálu, tak jsem zaplatila 800,- za informaci, že mám auto vpořádku. Dál jsem to tedy neřešila a postupem času se to samo docela zlepšilo, že už s tím problém skoro nemám, jen občas se stane, že při rozjíždění otáčky jednorázově vyletí. Tak doufám, že jsem nic nepodcenila. Ale co mě trápí nejvíc je ta spotřeba. To, že jsem s ním jezdila přes léto za 8l jsem přisuzovala drobet svižnějšímu tempu jízdy (ale v žádném případě ne nějaké závody). Většinou jezím město, menší část mimoměsto (cca 20km tam, 20km zpět), ale že ted přes zimu s ním jezdím za 11l, to už je vrchol. Ať jsem se snažila dbát na rady, že je lepší točit motor od 2500 ot. výš, přispůsobila jsem jízdu klidnějšímu tempu, jsem se prostě pod 10l nedostala. Ted mě čeká 3. servisní prohlídka, tak to hodlám začít řešit. Můžete mi poradit, čím vším by to mohlo být a na co bych si podle vašich zkušeností měla dát pozor?
Tremistor stál bez DPH Kč 1000,00 + práce, celkem Kč 1680 i s DPH. Doporučuju! ostatně více už lze proto udělat nejde. Hodně kladně hodnotím přístup servisu v J. Hradci. prostě mají zájem problém řešit. Českobudějovický servis zájem neměl. Bohužel.